DIY czyli swapujemy celine

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

DIY czyli swapujemy celine

Postautor: Wojtas » 05-05-06, 18:20

Ten o to temat dotyczy swapu silnika 1,8 na 2,0 w celice VI na moim przykładzie.
Zamierzam pisac po kolei jakie sa postepy i jakie problemy stwarza swap i co potrzebujemy.

Podstawa to wykwaliwikowany mechanik i odpowiednie narzedzia.

Obrazek

Ponizsze zdjecia pokazuja jak wyglada celica bez napedu (silnika, skrzyni, półosi)

Obrazek

Obrazek

Pozornie wydaje sie nic trudnego, jednakze zapieczone sruby moga doprowadzic do furii,
równiez dostep do niektórych śrub wymaga zakupienia odpowiedniego klucza.
Dodatkowo WD-40 w duzej ilosci, a takze klucz pneumatyczny a jak nie ma dojscia polecam rure.
Ostatnio zmieniony 17-05-09, 12:08 przez Wojtas, łącznie zmieniany 3 razy.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
przemo_z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: 24-11-05, 16:51

Postautor: przemo_z » 06-05-06, 21:14

Żółty misiek zrobił niezły bajzel... :lol:
A poważniej to powodzenia. Wiem , że przy swapach pojawiają się często nieprzewidziane problemy typu nie pasująca wtyczka, nie zgodność tego a tamtego...
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm

Awatar użytkownika
Skwarol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 23-07-04, 00:35

Postautor: Skwarol » 07-05-06, 09:39

tylko to było ta prostrza strona, poczekaj aż będziesz wkładał

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 07-05-06, 12:36

A masz ECU ??
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Sawa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2997
Rejestracja: 05-01-04, 08:38

Postautor: Sawa » 07-05-06, 13:46

Czekam z niecierpliowścią na cały artykuł :-)

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 07-05-06, 18:31

Mam ecu, wiązke, puszki z bezpiecznikami wszystko co potrzeba.
Mysle ze najwieksza zabawa bedzie zrobienie klimy.
Bowiem w 1,8 miałem klime a silnik ten nie ma. Podobno to nie kłopot ale mysle ze tu beda schody.
Pozostanie jeszcze intake i hamulce :?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
FireX
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: 16-08-05, 22:04

Re: DIY czyli swapujemy celine

Postautor: FireX » 07-05-06, 19:47

wojtas001 pisze:Ponizsze zdjecia pokazuja jak wyglada celica bez napedu (silnika, skrzyni, półosi)


O fajnie, to teraz ci pewnie idzie jak rakieta po pozbyciu sie zbednych kilosow :-D :P

wojtas001 pisze:Mysle ze najwieksza zabawa bedzie zrobienie klimy.
Bowiem w 1,8 miałem klime a silnik ten nie ma. Podobno to nie kłopot ale mysle ze tu beda schody.


Z tego co wiem to niema problema bo np moj silnik 1.6 jest na klime przygotoway, chodz jej niema...
Obrazek

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 07-05-06, 21:52

Ta w carlosie tez nie było klimy a ta od wolnossącej pasuje, nie powinno byc problema!!! :D
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 07-05-06, 22:18

a mocowanie?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 07-05-06, 22:33

ale czego??? kompresora od klimy??
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 08-05-06, 10:41

no tak, z reszta w 3s-ge klime napedza pasek od alternatora prawda?
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 14-05-06, 14:58

A czy nie lepiej wrzucić 3SGTE od razu?? Zobaczysz będziesz Ci czegoś brakowało.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 14-05-06, 15:39

oczywiscie ze lepiej, moze pozniej ale zrozum ja tym samochodem jezdze na co dzien to nie jest tylko zabawka na weekend ja klepie dziennie 60km. a gazu nie założe wiec narazie turbo odpada. :P
Ja ten samochod chce miec jako ten ekonomiczny, w planach mam coinnego :twisted:
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 15-05-06, 14:43

Ekonomiczny to jest 1.8 . A 2.0 w mieście potrafi wypić nawet 15-16L, turbo niewiele więcej.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 15-05-06, 15:56

1,8 nie jest ekonomiczny bo mnie palił po 12 i w gore jak nim jezdziłem :twisted: A 2,0 nie bede musiał az tak cisnac. Zamiast silnika z turbo wole kupic vette :-D
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
przemo_z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: 24-11-05, 16:51

Postautor: przemo_z » 15-05-06, 17:45

vette za 20 tysięcy pln :roll: :?:
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm

Awatar użytkownika
Szweda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2975
Rejestracja: 16-11-05, 16:39

Postautor: Szweda » 16-05-06, 13:31

wroobel pisze:vette za 20 tysięcy pln :roll: :?:


Padłovette powinien gdzieś na zachodzie wyszukać

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 16-05-06, 16:27

Wujek chce mi sprzedac za 38 tys. zł + jeszcze transport ze stanow.... :?
Za rok moze sie pozbieram :-D

A problem z 3s-gte jest jeden i dosc spory- skrzynia biegów. Jestem pewien ze szybko by sie posypała. a skrzynie przerabiac to fortuna i nie zawsze skuteczne.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
przemo_z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: 24-11-05, 16:51

Postautor: przemo_z » 16-05-06, 19:07

Moja skrzynia ma za sobą co najmniej 167 000 km i 3 właścicieli auta i chodzi jak w zegarku /lepiej niż np. w Ave z `98 r.). Nie rozumiem więc skąd te zarzuty dk skrzyni.
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 16-05-06, 19:10

przemo_z pisze:Moja skrzynia ma za sobą co najmniej 167 000 km i 3 właścicieli auta i chodzi jak w zegarku /lepiej niż np. w Ave z `98 r.). Nie rozumiem więc skąd te zarzuty dk skrzyni.

Do 3sgte jest mocniejsza skrzynia, przy swapie na 3sgte zwykła dość szybko przestaje dawać radę.