DIY czyli swapujemy celine
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
DIY czyli swapujemy celine
Ten o to temat dotyczy swapu silnika 1,8 na 2,0 w celice VI na moim przykładzie.
Zamierzam pisac po kolei jakie sa postepy i jakie problemy stwarza swap i co potrzebujemy.
Podstawa to wykwaliwikowany mechanik i odpowiednie narzedzia.
Ponizsze zdjecia pokazuja jak wyglada celica bez napedu (silnika, skrzyni, półosi)
Pozornie wydaje sie nic trudnego, jednakze zapieczone sruby moga doprowadzic do furii,
równiez dostep do niektórych śrub wymaga zakupienia odpowiedniego klucza.
Dodatkowo WD-40 w duzej ilosci, a takze klucz pneumatyczny a jak nie ma dojscia polecam rure.
Zamierzam pisac po kolei jakie sa postepy i jakie problemy stwarza swap i co potrzebujemy.
Podstawa to wykwaliwikowany mechanik i odpowiednie narzedzia.
Ponizsze zdjecia pokazuja jak wyglada celica bez napedu (silnika, skrzyni, półosi)
Pozornie wydaje sie nic trudnego, jednakze zapieczone sruby moga doprowadzic do furii,
równiez dostep do niektórych śrub wymaga zakupienia odpowiedniego klucza.
Dodatkowo WD-40 w duzej ilosci, a takze klucz pneumatyczny a jak nie ma dojscia polecam rure.
Ostatnio zmieniony 17-05-09, 12:08 przez Wojtas, łącznie zmieniany 3 razy.
- przemo_z
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: 24-11-05, 16:51
Żółty misiek zrobił niezły bajzel...
A poważniej to powodzenia. Wiem , że przy swapach pojawiają się często nieprzewidziane problemy typu nie pasująca wtyczka, nie zgodność tego a tamtego...
A poważniej to powodzenia. Wiem , że przy swapach pojawiają się często nieprzewidziane problemy typu nie pasująca wtyczka, nie zgodność tego a tamtego...
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- FireX
- Użytkownik
- Posty: 439
- Rejestracja: 16-08-05, 22:04
Re: DIY czyli swapujemy celine
wojtas001 pisze:Ponizsze zdjecia pokazuja jak wyglada celica bez napedu (silnika, skrzyni, półosi)
O fajnie, to teraz ci pewnie idzie jak rakieta po pozbyciu sie zbednych kilosow
wojtas001 pisze:Mysle ze najwieksza zabawa bedzie zrobienie klimy.
Bowiem w 1,8 miałem klime a silnik ten nie ma. Podobno to nie kłopot ale mysle ze tu beda schody.
Z tego co wiem to niema problema bo np moj silnik 1.6 jest na klime przygotoway, chodz jej niema...
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- przemo_z
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: 24-11-05, 16:51
vette za 20 tysięcy pln
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm
- Wojtas
- Użytkownik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 29-09-05, 16:23
- przemo_z
- Użytkownik
- Posty: 430
- Rejestracja: 24-11-05, 16:51
Moja skrzynia ma za sobą co najmniej 167 000 km i 3 właścicieli auta i chodzi jak w zegarku /lepiej niż np. w Ave z `98 r.). Nie rozumiem więc skąd te zarzuty dk skrzyni.
Wspomnienie > Celica ST185 turbo 4wd >> 212 KM @ 345,8 NM >> więcej na http://www.toyotaclub.hg.pl/osobie-celica-gt4.htm
-
- Użytkownik
- Posty: 4958
- Rejestracja: 09-07-04, 00:41