swap BEAMS :)

Roczniki 1994-1999
Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-11-07, 13:23

Swap (wlasciwy ) dzien 1.

3. Polosie - pierwszy etap wyciagniecie polosi i sprawdzenie czy pasuja do skrzyni beams-a .... cale szczescie pasowaly :)

Obrazek

Obrazek


4. Wyciagniecie starego silnika z autka

Polosie ok wiec moglismy zaczynac ....

Obrazek

Obrazek

Po 5 godzinach pracy :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

5. Instalacja Beams-a (dzien 2)

Beams grzecznie czekal :) Jeszcze pierwszego dnia zostal uzbrojony w niezbedne rurki ..przelozone ze starego silnika

Obrazek

Z samego montarzu zdjec za bardzo nie mam ... jakos nie bylo czasu ich robic :)

Montaz przebiegal bezbolesnie ..... po okolo 6 godz byl zakonczony ...

tak wiec sprawy mechaniczne dobiegly konca

Obrazek



jak widzicie na fotce z prawej strony jest wiazka .........

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-11-07, 13:42

5. Swap -elektryka (dzien 3)

- montaz wiazki na miejsce (przejscie przez Firewall) + ecu
- jeden z wiekszych problemow przy tym swapie ... to implementacja (laczenie kabelkow) w puszcze bezpiecznikow

Od tego etapu zalezalo wszystko ... duzo niewiadomych .....

Oczywiscie schemat elektryczny do Beasmsa nie istnieje (a przynajmniej nie jest dostepny)

Mialem schemat z 3gen 3sge jap/euro wersji ... jaki i z altezy 3s-ge Black Top
(tyle ze ten silnik pod wzgledem elektrycznym jest totalnie inny ale dawal mi poglad co do roznicy w sterowaniu 4 i 3 gen 3s-ge)


broblem ktory byl to ... uciete w sposob barbarzynski przewody ktore ida do puszki bezpiecznikow:

Obrazek

wiec nie pozostalo nic innego jak multimetr i zgadywanka gdzie ktory przewod idzie (zadnej rozpiski kolorow ani schematu nie posiadalem)

no i musialem w sposob rownie barmazynski uciac puszke od starego silnika (sorry lolo musialem....ale wiesz ze rozpiske mam :) )

Obrazek

To foto dla ciebie Lolo co bys wiedzial jak to szlo do tej puszki :P

Obrazek

Najbardziej zagadkowy element ukladanki (do tej pory nie wiem gdzie ida 2 przewody i po co sa .... :) wisza sobie luzem )

Obrazek

bylem w toyocie i tez mieli problem zlokalizowac ta zlaczke na ich schematach :

Obrazek

Od strony silnika zostal mi wiszacy jeden kabelek poczatkowo niezidentyfikowany .. ale juz wiem ze to od dodatkowego wiatraka od AC (poki co wisi sobie luzem...


Tak wiec po calym dniu walki .... z kabelkami ... i zgadywanki co jest do czego

BEAMS odpalil za pierwszym razem jakby go ktos wczoraj wylaczyl..... :P

odpalilismy go tego dnia tylko na chwile..... (w silniku byl stary olej ... brak oleju w skrzyni i reszty plynow)

Nocke spedzilem na przeszukiwaniu internetu .. co do niezidentyfikowanych niepodlaczonych kabelkow

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-11-07, 13:53

6. Swap (dzien 4)

-ponowna weryfikacja polaczen
-wymiana wszystkich plynow (oleje silnik/skrzynia, chlodnica , serwo etc)
-odpalenie silnika juz na cieplo na dluzszy czas
-pierwsza jazda testowa :)


Problemy jakie wyszly:
- obrotomierz nie funkcjonuje
- za wysokie obroty na biegu jalowym (wyczyszczenie regulatora wolnych obrotow rozwiazalo problem)
- swieci kontrolka poziomu oleju

ECU nie wykazywalo zadnych bledow

Generalnie w tym dniu mialem po raz pierwszy tzw banana na twarzy...... szczegolnie podczas jazd testowych ....

po pierwszym baku moge stwierdzic spalanie 10.8 l/100km ale nic dziwnego byly to krotkie przejazdy testowe na dodatek na poczatku problem z wolnymi obrotami


i tak BEAMS swap szczesliwie dobiegl konca ......

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 14-11-07, 14:41

Bakuu0 pisze:I jak wyglada to ostatecznie? Jakieś foto, a może wizualizacja youtube? Hamowane? Dalsze plany? Coś czytałem o kompresorze i 270-300KM :wink:



Fotek po-swapowych (jaki i filmow) poki co nie mam .......... pewnie po zlocie sie pojawia ....

hamowany bedzie przed stage1

Podsumowujac moge powiedziec tak ... autko jezdzi fajnie zero problemow przy zapalaniu czy podczas jazdy .... owszem mam kilka problemikow do rozwiazania ...(np obrotomierz)

JEst w planie stage1 i pewnie stage 2 ... ale poki co mam silnik na tzw gwarancji uruchomieniowej i kilka miesiecy musze sie grzecznie wozic na standardowych ustawieniach .

Za kilka dni badania techniczne .... z eco wlacznie

stage1 (soft) - w przygotowaniu

(lekki zamach i mocniejsze sprzeglo zaimplementowane )

- custom cold air inteke - dolot juz zaprojektowany uwzglednia opcje kompresora
- wydech bedzie zmieniony ,waskie gardlo zaczyna sie od cata .....wiec wszystko do tylu zmieniam (RS*R spraawdzone w jp)
- stand alone ECU - juz wybralem jaki .... , jestem w kontakcie z inz. ktory go zaprojektowal .. jak rowniez z osoba co uruchomila na nim BEAMS-a ...
(mozliwosci jakie daje ten ecu to kilka map , obsluga dodatkowych wtryskow, kompresor/turbo , jak i obsluga Throttle Bodies oraz vvt-i ... ,)

Generalnie Beams w wersji seryjnej jest nieco stlamszony (ekologia...)..... tzn trzeba dac mu wiecej powietrza (plus paliwa dla zachowania AFR stalego), odcinke bezpiecznie mozna przesunac do 8,5 tys,

Poki co jezdze z ogranicznikiem predkosci do 200km/h (standardowe ecu..... ale chyba nie bede kupowal urzadzonka oszukujacego ecu .... pewnie poczekam na nowe ecu )

stage1(hard) - to co wyzej plus zmiana walkow ........... sa walki do beamsa ... na ktrorych da sie jeszcze jezdzic w miare normalnie ....... czy sie zdecyduje na ta opcje to zobaczymy

stage2 - mozliwosci

co do stage2 to widze 2 drogi ...... pozostac NA badz kompresor na zawolanie

- NA do 300hp - poprzez obrobke gwlowicy , opcjonalnie wlaczane dodatkowe wtryski 750cc .... opcjonalnie zakladane Throttle Bodies z innym dolotem
(jest to opcja drozsza do przemyslenia )

- kompresor - spokojnie mozna do 10psi ...... wlaczany w razie potrzeby (mozliwosc kilku map na kilka ustawien)

Na co sie zdecyduje to sie okaze ...... to sa opcje ktore mam ....

PS: tak czytalem sobie wlasnie watek o LPG :evil: i wpadlem na pomysl stage5 ...... czyli doladowany LPG .....dla beamsa co o tym myslicie ..LPG taki ostatnio popularny..... :evil: i bedzie mi wtedy spalal 2literki gazu na 100km ...plus wypalony zestaw zaworow co 5 tys km :evil:

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 14-11-07, 16:41

pasqual pisze:PS: tak czytalem sobie wlasnie watek o LPG i wpadlem na pomysl stage5 ...... czyli doladowany LPG .....dla beamsa co o tym myslicie ..LPG taki ostatnio popularny..... i bedzie mi wtedy spalal 2literki gazu na 100km ...plus wypalony zestaw zaworow co 5 tys km

No, ale przecież to tak samo jeździ, troszke więcej wciągnie i bez konsekwencji ten LPG :wink: ;-) :wink: :wink: :twisted:

Awatar użytkownika
Luger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: 08-05-06, 13:03

Postautor: Luger » 14-11-07, 22:49

Bakuu0 pisze:No, ale przecież to tak samo jeździ, troszke więcej wciągnie i bez konsekwencji ten LPG


taaa :) ja bym od razu przerobił go na CNG :wink: :wink: :wink:

podziwiam twoją determinację i zaangażowanie ... tak sobie myślę, skąd ktoś kto nie jest mechanikiem (jak ja) może wziąć tyle czasu żeby to wszystko ogarnąć - szukanie opcji, części, no i później sam swap ... dla mnie doba musiałaby mieć ze 30 h :)
_______________________________________
sie jeździ :)

Awatar użytkownika
lolo8
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 949
Rejestracja: 01-10-06, 14:03

Postautor: lolo8 » 14-11-07, 23:48

no i musialem w sposob rownie barmazynski uciac puszke od starego silnika (sorry lolo musialem....ale wiesz ze rozpiske mam :)

przyda sie napewno!

To foto dla ciebie Lolo co bys wiedzial jak to szlo do tej puszki :P

za to też dzięki

TomPoz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4958
Rejestracja: 09-07-04, 00:41

Postautor: TomPoz » 15-11-07, 10:51

Naprawdę piękny projekt. Co do braku danych o Beams - skontaktuj się z doGGy'm (Romas), założę się, że on ma wszystkie info. Jak chcesz mail - daj znać na PW.

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 15-11-07, 12:55

TomPoz pisze:skontaktuj się z doGGy'm (Romas), założę się, że on ma wszystkie info. Jak chcesz mail - daj znać na PW.


kontaktowalem sie juz dawno temu :) przegral bys zaklad ..... czasem wymieniamy maile/opinie ... on nie musial robic nic z elektryka wiec schematu nie ma ....
co do samych czesci mechanicznych to mam pelny manual z epc ......
A co do modow na Beamsie to mam super kontakt ... osobe ktora te silniki zna bardzo dobrze bo robi je pod sport .....

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 15-11-07, 13:18

Pieknie ci to wszystko poszło.. musze przyznac ze jestem pod wrazeniem... szybkosci! :-D
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 15-11-07, 14:09

Jestem ciekaw jak to wszystko ogarną przednie koła? Aż chyba będę musiał na zlot przyjechać, ale prawdopodobnie w następnym roku dopiero :roll:

Jedza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 16-02-07, 23:02

Postautor: Jedza » 15-11-07, 22:03

Bakuu0 pisze:Jestem ciekaw jak to wszystko ogarną przednie koła?


Hmmmm.....w niedziele przetestuje tego Beams-a :P

Pasqual .....zobaczymy :twisted: ......czy tia Twoja niunia da rade z moim 4x4 :twisted:

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 16-11-07, 23:16

dzis bylem na przegladzie technicznym i moge powiedziec ze od dzis Beams zostal oficjalnie dopuszczony do ruchu na kolejne 2 lata :)

W moim przypadku zadnych istotnych zmian w karcie wozu nie nanoszono .. poniewaz pojemnosc pozostala BEZ ZMIAN 2.0 jak i typ silnika ten sam 3s-ge :) wiec obylo sie bez zbednych formalnosci ....... ( jesli zmiana silnika jest znaczaca tzn inny typ ..pojemnosc np na 3s-gte nalezy dokonac tzw: wymazania numeru silnika jest to korzystniejsze niz zmiana numer.. bo wtedy po tej operacji mozesz tam wrzucic dowolny silnik ..... )

Jedynie w protokole z pomiaru emisji ..... w miejsce numer silnika wpisano : NIEODCZYTANO :twisted:

Po kontroli technicznej udalem sie na warsztat w celu usuniecia dwoch drobnych usterek

a) od 3 dni termostat sfiksowal ..... :lol: wiec wymienilem i dziala ok
b) chcialem wymienic jedna gumke uszczelniajaca gniazdo polosi w skrzyni .... nie zrobilem tego odrazu podczas swapu bo ASO nie mialo na miejscu tych uszczelek ...... finalnie i tak zamowili zle ...... :evil: o czym przekonalem sie dzis dopiero po wyjeciu polosi ..... wiec musialem wszystko zlozyc tak jak bylo .... nalac olej do skrzyni ... a problemik dalej nie rozwiazany ........

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 02-12-07, 18:16

Minelo troche czasu jak i km (ponad 3 tys Beams-ik juz przejechal) wiec moze krotkie podsumowanie :

- problem z uszczelka - skrzynia , gniazdo prawej polosi - rozwiazany ..... dzieki m.in Czapelce ... Carsik serdeczne dzieki za udostepnienie "podnosnika wraz z Wojtasem" :lol: (pewnie mnie zaraz zabije za to stwierdzenie..... a moze nie przeczyta :twisted: )

- problem z obrotomierzem ... juz wiem na czym polega i co trzeba zrobic .. stare obrotomierze otrzymywaly sygnal 12V /|__/|__ nowe otrzymuja sygnal 5V _|-|__|-|__
wiec wystarczy sygnal 5V z ecu wrzucic na tranzystor ktory podbije napiecie w piku do 12V ..... bede mial chwile to zrobie ..........

- tak wiec pozostal mi jeszcze problemik z czujnikiem poziomu oleju .... ale to juz nie tak pilne ....

Co moge powiedziec po tych 3 tys km ... hmmm silnik chodzi super .... ba nawet pali mniej niz poprzedni ..... w Ulezu przeszedl chrzest bojowy .. nie byla to jazda na 100% bo obrotomierza brak .. wiec do odcinki nie cisnalem .... druga kwestia ze zazwyczaj zaraz po wyjsciu z zakretu/nawrotu z widokiem na brzozki ...... stwierdzalem brak hamulcow (zagotowany plyn ... efekt LFB i nieprzygotowania hamulcow do imprezy :eek: )

Jesli chodzi o normalna jazde to skrzynia jest fenomenalna :twisted: juz pomijam fakt LSD ... poprostu przelozenia sa tak dobrane ..... redukcja i wyprzedzanie to czysta przyjemnosc ..............

(Prazyn Budolf Mysza dzieki za momentami bardzo szybki konwojik Ulez-->Krakow :twisted: )

W planach juz jest STAGE1 (opisany wczesniej)......

Poki co bedzie kilka drobnych modow :
- custom CAI ze stozkiem SARD ... nie bede sie powtarzal wiecej o tym pisalem

tutaj

dolot juz gotowy czekam tylko na stozek i bede montowal ......

- Apexi RSM-GP + g-sensor ... potrzebuje usunac ograniczenie predkosci .. plus da mi to mozliwosc monitorowania niektorych parametrow autka jak i mozliwosc weryfikacji rezultatow poszczegolnych modow (g-sensor) .. oprocz tego logging niektorych parametrow

wiecej tutaj


- niestety w RSM brak wskaznika AFR ... wiec wstepnie zdecydowalem sie na rozwiazanie:

XD-16

Awatar użytkownika
prazyn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4040
Rejestracja: 21-07-06, 01:21

Postautor: prazyn » 02-12-07, 21:12

pasqual pisze:(Prazyn Budolf Mysza dzieki za momentami bardzo szybki konwojik Ulez-->Krakow :twisted: )


taaaaaaaaaaa momentami za szybki ;-) mi w pewnym momencie IV zabrakło..............
PRAZIN Z BAZIN -
Zasada jest prosta, musi odpalić, śmierdzieć, hałasować i zużywać olej
"Każdy anioł ma w sobie ćwierć prostytutki"

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 12-12-07, 18:18

Chlopaki z BEAMS- forum dokopali sie nareszcie do orginalnego schematu Red-Top-a :twisted: nareszcie bede mogl zweryfikowac poproawnosc polaczen podczas swapu :) z drugiej strony ciekawe czy gdzies sie pomylilem :) podczas sledztwa zwiazanego z kablekowaniem silnika

inny news to to ze odpalili beamsa Red-top na ecu z uwaga .. zgadnijcie z czego ... i nawet to jezdzi bledow nie zglasza .. fakt ze w gornym zakresie obrotow nie ma tej mocy co orginalny ale moze to wynikac z kilku kwestii zwiazanych z podlaczeniem kilku kabelkow ....... sprawa jest w toku

reasumujac ten fakt daje mozliwosc na naprawde tani swap BEAMS-a .... np silver-top ktory mozna kupic za 800$ + jakies 300$ za customowy wiring/okablowanie robione przez jednego z kolegow z foum beams-a ....... Obiecal dostosowac w/w okablowanie do w/w ecu ..... tak wiec pozostanie kwestia skrzyni a to nie problem bo podejdzie kazda S54 (z VI gen)

np tu bardzo tani beamsik ~700$
http://page3.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/c124825096

gdzies na ebay-u wisi jeszcze rownie tani silver-top
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Used ... dZViewItem

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 17-12-07, 13:13

a niech ich $#%#%#$% przesylka z jap utknela w przecudownym urzedzie celnym .... na sama mysl ponownego kontaktu z nimi chce mi sie :? ...........

Awatar użytkownika
Rzeski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6524
Rejestracja: 10-07-07, 10:37

Postautor: Rzeski » 17-12-07, 14:46

pasqual pisze:a niech ich $#%#%#$% przesylka z jap utknela w przecudownym urzedzie celnym .... na sama mysl ponownego kontaktu z nimi chce mi sie ...........

ale to juz 4,5 miesiaca czy to normalne ??
WROCLOVE BRADA

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 17-12-07, 16:26

Rzeski pisze:ale to juz 4,5 miesiaca czy to normalne ??


mowie o nowej przesylce .... przed swietamichcialem zamontowac

JPD
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: 26-05-04, 15:24

Postautor: JPD » 18-12-07, 12:13

Ciut Off Top.
pasqual pisze:a niech ich $#%#%#$% przesylka z jap utknela w przecudownym urzedzie celnym .... na sama mysl ponownego kontaktu z nimi chce mi sie :? ...........


Hmm.... właśnie z powodu problemów z zielonymi debilami w funkcji tego ze nam sie szczęśliwie trafiło do unii mam pewna propozycję do rozważenia :

Kraj docelowy importu dounijnego nie musi być krajem odprawy.

Czyli nie musimy odprawiać towarów u ukochanych polskich celników (uznawanych za jednych z najgorszych) a możemy np. towar wprowadzić na obszar celny unii w Estonii, na Litwie czy innej Anglii.
Może warto by rozważyć alternatywną trasę ??
Linux is like a wigwam : no Gates, no Windows, Apache inside.