Biała VII by Agryk
- QubaKpl
- Użytkownik
- Posty: 307
- Rejestracja: 13-07-12, 11:42
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 15
- Rejestracja: 21-07-13, 11:46
- Agryk
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 21-01-12, 21:50
Chciałem opisać wszystko jak już będzie tak jak powinno być, ale wygląda na to, że to jeszcze chwilę potrwa, a może ktoś będzie w stanie mi pomóc dobrą radą.
"Grzecznie" wracając ze zlotu w Koszalinie 15 km przed Warszawą Celica odmówiła posłuszeństwa. Wybuchła cewka urywając kawałek świecy, który wpadł do silnika siejąc zagładę. W ten sposób zdrowe, nie biorące ani grama oleju serducho odeszło w niepamięć.
Po bezproduktywnych pracach ratunkowych i wreszcie zdjęciu głowicy zaczęło się rozmyślanie co by tu z tym zrobić. Kupować nowy-stary motor z polifta? Remontować stary? Wiele opcji wchodziło w grę jednak silniki z polifta drogie, remont też nie najtańszy, a skoro i tak trzeba było wydać taczkę złotych monet i wrócić do punktu wyjścia postanowiłem zaszaleć i... wydać dwie taczki Tym sposobem w miejscu vvt-i zagościło vvtl-i
Zakupiłem kompletny silnik z małym przebiegiem z 2003 roku, wiązkę, ECU, zegary, stacyjkę i kompletny wydech. Po lekturze newcelica.org postanowiłem przyoszczędzić (na razie) na skrzyni i zobaczyć jak moja 5 biegowa będzie sobie radzić z nowym zadaniem.
Zabawy...a w sumie rzeźby było co nie miara. Problemy z obiegiem płynu chłodniczego, ECU i immobilizer, nie działający prędkościomierz, tona wody w wydechu (co imitowało walniętą uszczelkę pod głowicą i przyprawiło mnie o kilka bezsennych nocy), dziwny dźwięk przy rozpędzaniu samochodu na 1 i jeszcze parę rzeczy o których teraz nie pamiętam, albo zwyczajnie nie ma sensu o nich wspominać (błachostki).
Od paru dni Celica jest już na chodzie, chociaż nie jest jeszcze w pełni sprawna. Silnik chodzi pod sterownikiem z 1zz z (ponoć) zgranymi mapami zapłonowymi z 2zz. Niestety nie działa w pełni poprawnie poprawnie - brakuje liftu i odcina na 7 tys, i trzeba do niego wrócić . Dodatkowo przy odpalaniu wyskoczył mi check z błędem p0450 (Evap Pressure sensor/switch) - pompa paliwa/zła dawka?. Poza tym wydaję mi się, że jakaś poduszka silnika nie daje sobie rady i trzeba będzie ją wymienić. No i zostaje temat sprzęgła - zamontowane jest ze starego silnika - i tu pytanie czy poradzi sobie z mocniejszym. Ktoś wie jaką moc wytrzyma?
Jak widać jeszcze parę rzeczy zostało do zrobienia Za parę dni Celica wraca na warsztat na kontrole lekarską i dopieszczenie. Najważniejsze to wymyślić jakąś sensowną recepte na ten komputer...
Hamowni jeszcze nie odwiedziłem z powodu nieodpowiedniego ECU, ale gdy wszystko już będzie tak jak należy to na pewno się skuszę na test na rolkach.
W ramach walki z pierdołami zamontowałem z powrotem kratkę pomiędzy zderzakiem, a dokładką, chlapacze zostały przytwierdzone do tylnego zderzaka - bez malowania (chybiony pomysł) i poprawiono tylne hamulce (brakowało drutów zabezpieczających).
Plany na przyszłość po doprowadzeniu Celicy do odpowiedniego stanu mechanicznego:
Wymiana licznika na model poliftowy od GTS'a ewentualnie jak znajdę w rozsądnych pieniądzach to od wersji TRD - brakuje mi kontrolki od tempomatu i jakoś nie mogę się przyzwyczaić do przedliftowego.
Skrzynia 6 biegowa, jeżeli aktualna nie spełni oczekiwań.
Ponowne malowanie plastików pod maską i wypolerowanie kolektora ssącego.
Zamontowanie paru gratów do wnętrza, które leżą od pół roku i czekają na lepsze czasy.
Na koniec chciałem podziękować:
REMEK113 za nowe serducho, drobne konsultacje i bardzo dobry kontakt.
Korrnerowi, za wieczną gotowość do pomocy i oferowanie jej niemal na każdym kroku.
Kamwu za konsultację
Wojtkowi i ekipie z warsztatu TOP LEVEL w Warszawie za ogarnięcie tematu i trzymanie ręki na pulsie.
"Grzecznie" wracając ze zlotu w Koszalinie 15 km przed Warszawą Celica odmówiła posłuszeństwa. Wybuchła cewka urywając kawałek świecy, który wpadł do silnika siejąc zagładę. W ten sposób zdrowe, nie biorące ani grama oleju serducho odeszło w niepamięć.
Po bezproduktywnych pracach ratunkowych i wreszcie zdjęciu głowicy zaczęło się rozmyślanie co by tu z tym zrobić. Kupować nowy-stary motor z polifta? Remontować stary? Wiele opcji wchodziło w grę jednak silniki z polifta drogie, remont też nie najtańszy, a skoro i tak trzeba było wydać taczkę złotych monet i wrócić do punktu wyjścia postanowiłem zaszaleć i... wydać dwie taczki Tym sposobem w miejscu vvt-i zagościło vvtl-i
Zakupiłem kompletny silnik z małym przebiegiem z 2003 roku, wiązkę, ECU, zegary, stacyjkę i kompletny wydech. Po lekturze newcelica.org postanowiłem przyoszczędzić (na razie) na skrzyni i zobaczyć jak moja 5 biegowa będzie sobie radzić z nowym zadaniem.
Zabawy...a w sumie rzeźby było co nie miara. Problemy z obiegiem płynu chłodniczego, ECU i immobilizer, nie działający prędkościomierz, tona wody w wydechu (co imitowało walniętą uszczelkę pod głowicą i przyprawiło mnie o kilka bezsennych nocy), dziwny dźwięk przy rozpędzaniu samochodu na 1 i jeszcze parę rzeczy o których teraz nie pamiętam, albo zwyczajnie nie ma sensu o nich wspominać (błachostki).
Od paru dni Celica jest już na chodzie, chociaż nie jest jeszcze w pełni sprawna. Silnik chodzi pod sterownikiem z 1zz z (ponoć) zgranymi mapami zapłonowymi z 2zz. Niestety nie działa w pełni poprawnie poprawnie - brakuje liftu i odcina na 7 tys, i trzeba do niego wrócić . Dodatkowo przy odpalaniu wyskoczył mi check z błędem p0450 (Evap Pressure sensor/switch) - pompa paliwa/zła dawka?. Poza tym wydaję mi się, że jakaś poduszka silnika nie daje sobie rady i trzeba będzie ją wymienić. No i zostaje temat sprzęgła - zamontowane jest ze starego silnika - i tu pytanie czy poradzi sobie z mocniejszym. Ktoś wie jaką moc wytrzyma?
Jak widać jeszcze parę rzeczy zostało do zrobienia Za parę dni Celica wraca na warsztat na kontrole lekarską i dopieszczenie. Najważniejsze to wymyślić jakąś sensowną recepte na ten komputer...
Hamowni jeszcze nie odwiedziłem z powodu nieodpowiedniego ECU, ale gdy wszystko już będzie tak jak należy to na pewno się skuszę na test na rolkach.
W ramach walki z pierdołami zamontowałem z powrotem kratkę pomiędzy zderzakiem, a dokładką, chlapacze zostały przytwierdzone do tylnego zderzaka - bez malowania (chybiony pomysł) i poprawiono tylne hamulce (brakowało drutów zabezpieczających).
Plany na przyszłość po doprowadzeniu Celicy do odpowiedniego stanu mechanicznego:
Wymiana licznika na model poliftowy od GTS'a ewentualnie jak znajdę w rozsądnych pieniądzach to od wersji TRD - brakuje mi kontrolki od tempomatu i jakoś nie mogę się przyzwyczaić do przedliftowego.
Skrzynia 6 biegowa, jeżeli aktualna nie spełni oczekiwań.
Ponowne malowanie plastików pod maską i wypolerowanie kolektora ssącego.
Zamontowanie paru gratów do wnętrza, które leżą od pół roku i czekają na lepsze czasy.
Na koniec chciałem podziękować:
REMEK113 za nowe serducho, drobne konsultacje i bardzo dobry kontakt.
Korrnerowi, za wieczną gotowość do pomocy i oferowanie jej niemal na każdym kroku.
Kamwu za konsultację
Wojtkowi i ekipie z warsztatu TOP LEVEL w Warszawie za ogarnięcie tematu i trzymanie ręki na pulsie.
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Nie łam się i trzymaj tak dalej. Dopieścisz wszystko na 100% sprawności, a potem 150% fajności i będziesz zadowolony.
Nawet nie wiesz jak ja ci zazdroszczę wymiany serducha na mocniejsze. Aż mnie ściska jak widzę w dziale sprzedam 3S-GTE + skrzynia e56 a mnie nie stać - jeszcze .
Do zobaczenia na zlocie
Nawet nie wiesz jak ja ci zazdroszczę wymiany serducha na mocniejsze. Aż mnie ściska jak widzę w dziale sprzedam 3S-GTE + skrzynia e56 a mnie nie stać - jeszcze .
Do zobaczenia na zlocie
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
Życzę Ci szerokości. Fajnie że udało się taki swap zrobić... chociaż czy nie mniej kosztowniej / mniej problemowo wyszedłby zakup jednostki 143 km i uturbienie? Nie wiem, pytam z ciekawości
CarDetailing - nowa pasja
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
- Agryk
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 21-01-12, 21:50
Frugo, gdyby stare nie pękło nie sądzę, żebym się na to zdecydował, ale wyszło jak wyszło i ciężko ukryć banana na twarzy znowu wsiadając do Celicy.
Balbek, jak rok temu pytałem o turbo to mówiono mi ok. 15k, a całkiem niedawno słyszałem, że można i za 9-10k.
Skoczu, nie wydaję mi się, żeby była możliwość kupna silnika + uturbienie w cenie swapa. Sprawa wygląda zupełnie inaczej jak ma się zdrowe serducho Całą operację zmiany silników tak jak napisałeś można wykonać poniżej 10k. Wydech nie jest niezbędny (stary podchodzi po drobnych przeróbkach), skrzynia też zadziała. Dodatkowo warto dodać, że zostaje trochę gratów, które można sprzedać jak znajdzie się kupiec.
U mnie niestety doszły koszta ratowania starej jednostki, kombinowanie z kompem, zakup cewki do 1zz i takie tam...
Celica jest już po wizycie u lekarza, niemal wszystko (dziś zauważyłem, że wsteczny mi się nie pali ) jest już tak jak powinno być. W przyszłym tyg wracam do tematu ECU i zobaczymy czy sprzęgło sobie poradzi.
Balbek, jak rok temu pytałem o turbo to mówiono mi ok. 15k, a całkiem niedawno słyszałem, że można i za 9-10k.
Skoczu, nie wydaję mi się, żeby była możliwość kupna silnika + uturbienie w cenie swapa. Sprawa wygląda zupełnie inaczej jak ma się zdrowe serducho Całą operację zmiany silników tak jak napisałeś można wykonać poniżej 10k. Wydech nie jest niezbędny (stary podchodzi po drobnych przeróbkach), skrzynia też zadziała. Dodatkowo warto dodać, że zostaje trochę gratów, które można sprzedać jak znajdzie się kupiec.
U mnie niestety doszły koszta ratowania starej jednostki, kombinowanie z kompem, zakup cewki do 1zz i takie tam...
Celica jest już po wizycie u lekarza, niemal wszystko (dziś zauważyłem, że wsteczny mi się nie pali ) jest już tak jak powinno być. W przyszłym tyg wracam do tematu ECU i zobaczymy czy sprzęgło sobie poradzi.
- Grzybek
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 27-12-11, 21:56
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
- Agryk
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 21-01-12, 21:50
Po ciężkich bojach Celica wreszcie odkryła lift. Oczywiście, trzeba było kupić nowe ECU, petle, kluczyk i takie tam, ale jest... Wojtas dał rade i chwała mu za to Odczucia z jazdy na duży plus, czuje się jakbym miał nową celice w starym pudełku
Oprócz tego wymieniony został olej na Valvoline 5w50. Samochodzik na rolkach wypluł 180km/181nm (wykres wrzucę jak mi Wojtek prześle), tak że szału nie ma, ale tragedia też nie jest Spróbujemy powalczyć o brakujące kucyki
Pod maską syf kiła i mogiła, ale wpadła rozpórka od Blada, nowy akumulator i zdarłem białą farbę z plastików, która pękała w każdym miejscu (trzeba będzie kiedyś to porządnie pomalować).
We wnętrzu pojawiły się nakładki pedałów od TS'a, poliftowy licznik od TS'a (prawdopodobnie chwilowo ), a zamiast seryjnego radia zawitał dotykowy ekranik pod kontrolą windowsa 8.1, a dźwięk obsługuje wzmacniacz "twister 1000' podpięty pod kartę dźwiękową i seryjne okablowanie głośników. Jak widać monitor nie do końca spasowany, brakuje zaślepek, ale jakoś nie mogę się zebrać żeby to dokończyć.
Na koniec wspomniane dużo wcześniej chlapacze i foto w zimowych butach
Oprócz tego wymieniony został olej na Valvoline 5w50. Samochodzik na rolkach wypluł 180km/181nm (wykres wrzucę jak mi Wojtek prześle), tak że szału nie ma, ale tragedia też nie jest Spróbujemy powalczyć o brakujące kucyki
Pod maską syf kiła i mogiła, ale wpadła rozpórka od Blada, nowy akumulator i zdarłem białą farbę z plastików, która pękała w każdym miejscu (trzeba będzie kiedyś to porządnie pomalować).
We wnętrzu pojawiły się nakładki pedałów od TS'a, poliftowy licznik od TS'a (prawdopodobnie chwilowo ), a zamiast seryjnego radia zawitał dotykowy ekranik pod kontrolą windowsa 8.1, a dźwięk obsługuje wzmacniacz "twister 1000' podpięty pod kartę dźwiękową i seryjne okablowanie głośników. Jak widać monitor nie do końca spasowany, brakuje zaślepek, ale jakoś nie mogę się zebrać żeby to dokończyć.
Na koniec wspomniane dużo wcześniej chlapacze i foto w zimowych butach
- Stich
- Użytkownik
- Posty: 2511
- Rejestracja: 28-05-07, 22:48
- BumBleBee
- Użytkownik
- Posty: 201
- Rejestracja: 15-05-12, 02:18
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
Inna blenda (ze srebrną ramką i zmienionym kształtem) była opcją - na pewno w JP bo widziałem w katalogach w tym języku.
Agryk - biała i w tym pakiecie wygląda świetnie... a ts w takim wyglądzie to już w ogóle bajka szerokości i znalezienia brakujących kucyków.
Agryk - biała i w tym pakiecie wygląda świetnie... a ts w takim wyglądzie to już w ogóle bajka szerokości i znalezienia brakujących kucyków.
Ostatnio zmieniony 13-01-14, 12:04 przez Skoczu, łącznie zmieniany 1 raz.