Biała VII by Agryk

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Agryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 21-01-12, 21:50

Postautor: Agryk » 17-07-13, 20:50

Dzięki :)
Zdjęcia robione w centrum warszawy :)

Korrner
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 657
Rejestracja: 06-11-10, 14:09

Postautor: Korrner » 17-07-13, 22:24

Okolice Kolejowej? :-)

Ogólnie 5+.

Awatar użytkownika
QubaKpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 13-07-12, 11:42

Postautor: QubaKpl » 18-07-13, 15:11

Jest piękna, coraz bardziej mi się podobają białe 8)
Zapraszam na moją strone -> www.kubakoziol.pl

KRYSPIN TS
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 21-07-13, 11:46

Postautor: KRYSPIN TS » 25-07-13, 23:19

Białe jest piękne :-D
gratuluję furki

Właśnie zaczynam grzebać swoją TSkę, pewnie pójdzie w biały macik :D
DIAGNOSTYKA lexus toyota
INTELIGENT TESTER II

Awatar użytkownika
Agryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 21-01-12, 21:50

Postautor: Agryk » 14-09-13, 13:35

Chciałem opisać wszystko jak już będzie tak jak powinno być, ale wygląda na to, że to jeszcze chwilę potrwa, a może ktoś będzie w stanie mi pomóc dobrą radą. :)

"Grzecznie" wracając ze zlotu w Koszalinie 15 km przed Warszawą Celica odmówiła posłuszeństwa. Wybuchła cewka urywając kawałek świecy, który wpadł do silnika siejąc zagładę. W ten sposób zdrowe, nie biorące ani grama oleju serducho odeszło w niepamięć.

Po bezproduktywnych pracach ratunkowych i wreszcie zdjęciu głowicy zaczęło się rozmyślanie co by tu z tym zrobić. Kupować nowy-stary motor z polifta? Remontować stary? Wiele opcji wchodziło w grę jednak silniki z polifta drogie, remont też nie najtańszy, a skoro i tak trzeba było wydać taczkę złotych monet i wrócić do punktu wyjścia postanowiłem zaszaleć i... wydać dwie taczki :P Tym sposobem w miejscu vvt-i zagościło vvtl-i :)

Zakupiłem kompletny silnik z małym przebiegiem z 2003 roku, wiązkę, ECU, zegary, stacyjkę i kompletny wydech. Po lekturze newcelica.org postanowiłem przyoszczędzić (na razie) na skrzyni i zobaczyć jak moja 5 biegowa będzie sobie radzić z nowym zadaniem.

Zabawy...a w sumie rzeźby było co nie miara. Problemy z obiegiem płynu chłodniczego, ECU i immobilizer, nie działający prędkościomierz, tona wody w wydechu (co imitowało walniętą uszczelkę pod głowicą i przyprawiło mnie o kilka bezsennych nocy), dziwny dźwięk przy rozpędzaniu samochodu na 1 i jeszcze parę rzeczy o których teraz nie pamiętam, albo zwyczajnie nie ma sensu o nich wspominać (błachostki).

Od paru dni Celica jest już na chodzie, chociaż nie jest jeszcze w pełni sprawna. Silnik chodzi pod sterownikiem z 1zz z (ponoć) zgranymi mapami zapłonowymi z 2zz. Niestety nie działa w pełni poprawnie poprawnie - brakuje liftu i odcina na 7 tys, i trzeba do niego wrócić . Dodatkowo przy odpalaniu wyskoczył mi check z błędem p0450 (Evap Pressure sensor/switch) - pompa paliwa/zła dawka?. Poza tym wydaję mi się, że jakaś poduszka silnika nie daje sobie rady i trzeba będzie ją wymienić. No i zostaje temat sprzęgła - zamontowane jest ze starego silnika - i tu pytanie czy poradzi sobie z mocniejszym. Ktoś wie jaką moc wytrzyma? :)

Jak widać jeszcze parę rzeczy zostało do zrobienia :) Za parę dni Celica wraca na warsztat na kontrole lekarską i dopieszczenie. Najważniejsze to wymyślić jakąś sensowną recepte na ten komputer...

Hamowni jeszcze nie odwiedziłem z powodu nieodpowiedniego ECU, ale gdy wszystko już będzie tak jak należy to na pewno się skuszę na test na rolkach.

W ramach walki z pierdołami zamontowałem z powrotem kratkę pomiędzy zderzakiem, a dokładką, chlapacze zostały przytwierdzone do tylnego zderzaka - bez malowania (chybiony pomysł) i poprawiono tylne hamulce (brakowało drutów zabezpieczających).

Plany na przyszłość po doprowadzeniu Celicy do odpowiedniego stanu mechanicznego:
Wymiana licznika na model poliftowy od GTS'a ewentualnie jak znajdę w rozsądnych pieniądzach to od wersji TRD - brakuje mi kontrolki od tempomatu i jakoś nie mogę się przyzwyczaić do przedliftowego.
Skrzynia 6 biegowa, jeżeli aktualna nie spełni oczekiwań.
Ponowne malowanie plastików pod maską i wypolerowanie kolektora ssącego.
Zamontowanie paru gratów do wnętrza, które leżą od pół roku i czekają na lepsze czasy.

Na koniec chciałem podziękować:
REMEK113 za nowe serducho, drobne konsultacje i bardzo dobry kontakt.
Korrnerowi, za wieczną gotowość do pomocy i oferowanie jej niemal na każdym kroku.
Kamwu za konsultację
Wojtkowi i ekipie z warsztatu TOP LEVEL w Warszawie za ogarnięcie tematu i trzymanie ręki na pulsie.


Obrazek

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 17-09-13, 10:07

Nie łam się i trzymaj tak dalej. Dopieścisz wszystko na 100% sprawności, a potem 150% fajności :D i będziesz zadowolony.
Nawet nie wiesz jak ja ci zazdroszczę wymiany serducha na mocniejsze. Aż mnie ściska jak widzę w dziale sprzedam 3S-GTE + skrzynia e56 a mnie nie stać - jeszcze :twisted: .

Do zobaczenia na zlocie :twisted:

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 17-09-13, 10:10

Życzę Ci szerokości. Fajnie że udało się taki swap zrobić... chociaż czy nie mniej kosztowniej / mniej problemowo wyszedłby zakup jednostki 143 km i uturbienie? Nie wiem, pytam z ciekawości :)

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 17-09-13, 10:13

Turbo zaczeło strasznie dużo kosztować, ostatnio na forum ktoś rzucił cene 17tys?
Więc właśnie swap'y na TS'a zaczną się opłacać bardziej mimo wszystko

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 17-09-13, 10:23

Balbek, nie wiem w jakich kosztach zamyka się swap do vvtli, ale z tego co kiedyś ktoś wyliczał, to koszt jest >10 tys. Pewnie Agryk, rozjaśni nam sytuację ;)

Awatar użytkownika
Agryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 21-01-12, 21:50

Postautor: Agryk » 17-09-13, 20:22

Frugo, gdyby stare nie pękło nie sądzę, żebym się na to zdecydował, ale wyszło jak wyszło i ciężko ukryć banana na twarzy znowu wsiadając do Celicy. :)

Balbek, jak rok temu pytałem o turbo to mówiono mi ok. 15k, a całkiem niedawno słyszałem, że można i za 9-10k.

Skoczu, nie wydaję mi się, żeby była możliwość kupna silnika + uturbienie w cenie swapa. Sprawa wygląda zupełnie inaczej jak ma się zdrowe serducho :) Całą operację zmiany silników tak jak napisałeś można wykonać poniżej 10k. Wydech nie jest niezbędny (stary podchodzi po drobnych przeróbkach), skrzynia też zadziała. Dodatkowo warto dodać, że zostaje trochę gratów, które można sprzedać jak znajdzie się kupiec.

U mnie niestety doszły koszta ratowania starej jednostki, kombinowanie z kompem, zakup cewki do 1zz i takie tam...

Celica jest już po wizycie u lekarza, niemal wszystko (dziś zauważyłem, że wsteczny mi się nie pali :P ) jest już tak jak powinno być. W przyszłym tyg wracam do tematu ECU i zobaczymy czy sprzęgło sobie poradzi. :)

Awatar użytkownika
Grzybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 27-12-11, 21:56

Postautor: Grzybek » 17-09-13, 20:28

gratuluje odważnej decyzji, chciało by sie mieć 190koni, a jak wszystko dalej pójdzie ok to będziesz miał i tego życzę :) powodzenia

Awatar użytkownika
rider016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 03-05-12, 20:15

Postautor: rider016 » 17-09-13, 21:25

Agryk, a skrzynie masz w manualu czy automacie?
AT180

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 17-09-13, 21:37

Agryk, Dzięki za odpowiedź. Faktycznie koszt jest zdecydowanie inny :) szerokości!

Awatar użytkownika
Agryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 21-01-12, 21:50

Postautor: Agryk » 17-09-13, 22:19

rider016 manual 5 biegowy.

Korrner
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 657
Rejestracja: 06-11-10, 14:09

Postautor: Korrner » 10-01-14, 20:32

Czekamy na UPDATE :)
Wizytówki Ulotki Banery Reklama

Awatar użytkownika
Agryk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: 21-01-12, 21:50

Postautor: Agryk » 12-01-14, 22:45

Po ciężkich bojach Celica wreszcie odkryła lift. Oczywiście, trzeba było kupić nowe ECU, petle, kluczyk i takie tam, ale jest... Wojtas dał rade i chwała mu za to :) Odczucia z jazdy na duży plus, czuje się jakbym miał nową celice w starym pudełku ;)
Oprócz tego wymieniony został olej na Valvoline 5w50. Samochodzik na rolkach wypluł 180km/181nm (wykres wrzucę jak mi Wojtek prześle), tak że szału nie ma, ale tragedia też nie jest :) Spróbujemy powalczyć o brakujące kucyki :)

Pod maską syf kiła i mogiła, ale wpadła rozpórka od Blada, nowy akumulator i zdarłem białą farbę z plastików, która pękała w każdym miejscu (trzeba będzie kiedyś to porządnie pomalować).

Obrazek

We wnętrzu pojawiły się nakładki pedałów od TS'a, poliftowy licznik od TS'a (prawdopodobnie chwilowo ;) ), a zamiast seryjnego radia zawitał dotykowy ekranik pod kontrolą windowsa 8.1, a dźwięk obsługuje wzmacniacz "twister 1000' podpięty pod kartę dźwiękową i seryjne okablowanie głośników. Jak widać monitor nie do końca spasowany, brakuje zaślepek, ale jakoś nie mogę się zebrać żeby to dokończyć.
Obrazek

Na koniec wspomniane dużo wcześniej chlapacze i foto w zimowych butach
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Blad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2402
Rejestracja: 08-08-10, 20:49

Postautor: Blad » 12-01-14, 23:51

Miażdży Cyce!!!
JAPFEST Crew Member

- Toyota Celica VII - Sold
- Seat Leon 1P - Sold
- Seat Leon 5F Cupra 290 - Sold
- Honda Civic Type R FK8

Awatar użytkownika
Stich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2511
Rejestracja: 28-05-07, 22:48

Postautor: Stich » 13-01-14, 07:15

wygląda fajnie, koniecznie powalcz o te kuce.

a powiedz mi, ta srebrna nakładka na napis celica z tyłu, czy skądś zamawiałeś czy już była na aucie jak kupiłes?

Awatar użytkownika
BumBleBee
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 15-05-12, 02:18

Postautor: BumBleBee » 13-01-14, 11:10

a czy to przypadkiem nie wychodziło jako ori w wersji USA? bo to nie jest raczej nakładka bo cały element ma chyba inny trochę kształt

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 13-01-14, 11:19

Inna blenda (ze srebrną ramką i zmienionym kształtem) była opcją - na pewno w JP bo widziałem w katalogach w tym języku.

Agryk - biała i w tym pakiecie wygląda świetnie... a ts w takim wyglądzie to już w ogóle bajka :) szerokości i znalezienia brakujących kucyków.
Ostatnio zmieniony 13-01-14, 12:04 przez Skoczu, łącznie zmieniany 1 raz.