Srebrna Celinka od Rafała

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 10-06-12, 23:40

3.8l to jest już praktycznie max...

Narazie to coś czuje że kolega musi robić remont silnika / wymienić, bo jak w 3000 wpieprzyło 2 litry oleju to długo nie pojeździ.

przyczyna to a) zajechany silnik b) wada fabryczna która c) przy niedbalstwie poprzedniego właściciela doprowadziła do punktu a)

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 00:30

dzisiaj wieczorem się wszystkiego dowiem :( aż się boję :( no bo miałem nalane 3,7 L a mam w połowie między kropkami więc tak logicznie to prawie 2L to dużo,

najgorsze że nie ma żadnych niepokojących objawów, pracuje równo, obroty nie wariują żadnego dymu z rury nie ma :/ kij wie co wcześniejszy właściciel z autem robił :(

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 11-06-12, 01:02

kosciel1990, to trzymam kciuki, solidaryzuję się bo moja celica praktycznie identyczna jak twoja.

Ale niestety nie wróżę nic dobrego...
a poprzedni właściciel mógł być po prostu nieświadomy tego że olej trzeba sprawdzać, wymieniać często, nie pałować na zimnym...

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 01:09

heh dzięki wieczorem jak wrócę mam nadzieję że będę mądrzejszy ale i spokojniejszy że to może tylko uszczelka albo jakaś drobnostka :)

a też tak masz czy miałeś ??Skoczu

Awatar użytkownika
Archy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 725
Rejestracja: 12-02-11, 05:15

Postautor: Archy » 11-06-12, 03:14

kosciel1990 widzę, że z tym olejem sytuacja nie wygląda za wesoło. O ubywaniu oleju jest sporo tematów na forum i niestety zazwyczaj oznacza to wydatki.

Co do felg, to można dobrać taki wzór 17tek, że optycznie wyglądają na większe, np. wszelkie wzory szprychowe ;) Osobiście do 143 konnego silnika też bym 18tki sobie raczej odpuścił.

Awatar użytkownika
lockk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: 11-04-11, 17:39

Postautor: lockk » 11-06-12, 06:06

Koko spoko z tym olejem nie ma co robić gwałtownych ruchów. Mi też bierze olej i jakoś jeżdżę. Ważne tak jak chłopaki mówią żeby nie piłować silnika, ale jak się jeździ grzecznie to już tak nie bierze oleju. Remont silnika nieopłacalny, bo problem po jakimś czasie powróci, jeśli już to nowy silnik z rozbitka. też to mnie kiedyś czeka więc luzik :wink:
A póki co dolewka na pake i jeździmy

Awatar użytkownika
Blad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2402
Rejestracja: 08-08-10, 20:49

Postautor: Blad » 11-06-12, 08:27

Hmmm skoro 3.8 jest max. A mi się posrała pojemność butelki, którą lałem do swojego, to wychodzi że w kartach akcji serwisowej Toyoty też jest bubel. Mimo wszystko - przy tak dużych ubytkach chyba nie ma sensu dłużej czekać.
JAPFEST Crew Member

- Toyota Celica VII - Sold
- Seat Leon 1P - Sold
- Seat Leon 5F Cupra 290 - Sold
- Honda Civic Type R FK8

Awatar użytkownika
Prezes-Kamil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: 21-04-11, 21:17

Postautor: Prezes-Kamil » 11-06-12, 14:01

Wszyscy trzymają kciuki za twoje maleństwo, pisz ile ci tam zjadło.
A po zakupie auta nie zmieniłeś przypadkiem oleju na rzadszy?
Może ci doszło do rozszczelnienia silnika.

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 21:13

nie wiem jaki był wcześniej bo go nie było prawie ;] więc spuściłem i nalaliśmy 5w40 bodajże był dziś byłem spuściliśmy to tylko i aż zeszło 1,5L, zalałem minerał 15w40 ale najprawdopodobniej zajechany silnik :( więc albo nowy silnik albo nowe auto :) mówił żebym sprawdził ile będzie brać tego bo wycieków żadnych nie ma umyte auto wszystko i wycieków nie ma

tylko jak teraz dalej będzie brał olej co się najlepiej opłaci wymienić silnik czy szukać nowej celinki ;( buu

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 11-06-12, 21:47

Olej do Poloneza zalałeś...
[center]JEDZIEMY[/center]

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 21:55

mówili żebym sprawdził chcieli mi dać 10w40 półsyntetyk no ale zobaczymy może silnik dziwnie zareagował bo wgl dostał jakis olej :D

Awatar użytkownika
Prezes-Kamil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 341
Rejestracja: 21-04-11, 21:17

Postautor: Prezes-Kamil » 11-06-12, 21:58

kosciel1990 pisze:mówili żebym sprawdził chcieli mi dać 10w40 półsyntetyk no ale zobaczymy może silnik dziwnie zareagował bo wgl dostał jakis olej :D


Jak już to mogłeś brać półsyntetyk na próbę, mineralny nie nadaje się do takich silników :(

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 22:19

no cos zalac musiałem jutro do warszawy jade z rano na mecz ;) a bez oleju az szkoda jechac ;) zobaczymy spuszczaja mi za darmo i leja więc nie ma problemu z wymiana chciał mi dać 10 półsyntetyk mówił żeby shella bo ma najwięcej właściwości uszczelniajacych czy jakos tak ;) ale ja się nie znam jak już mowiłem jestem laikiem ;(


żeby nie zakładać nowego tematu może mi ktoś powiedzieć czym się różnią te filtry??

1. TOYOTA CELICA, ROK 2001 :: TYPHOON KIT (SR) SILNIK L4 F/I - 143BHP :: POJ. SILNIKA.: 1.8L cena 1240 zł

2. TOYOTA CELICA, ROK 2001 :: OIL FILTER SILNIK L4 F/I - ALL :: POJ. SILNIKA.: 1.8L

3. TOYOTA CELICA, ROK 2001 :: AIR FILTER SILNIK GT L4 F/I - ALL :: POJ. SILNIKA.: 1.8L
cena 220 zł

Awatar użytkownika
Blad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2402
Rejestracja: 08-08-10, 20:49

Postautor: Blad » 11-06-12, 22:45

1 to jest stożek K&N
2 - jakiś filtr oleju
3 - Filtr powietrza - Cena wskazuje na sportową wkładkę K&N

CO Ty narobiłeś z tym mineralnym... Najgorsze co mogłeś zrobić. Jak tak będziesz mieszał olejami to narobisz więcej szkód niż pożytku.
JAPFEST Crew Member



- Toyota Celica VII - Sold

- Seat Leon 1P - Sold

- Seat Leon 5F Cupra 290 - Sold

- Honda Civic Type R FK8

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 22:59

CO Ty narobiłeś z tym mineralnym... Najgorsze co mogłeś zrobić. Jak tak będziesz mieszał olejami to narobisz więcej szkód niż pożytku.


teraz już nic nie poradzę :( bezradny , mówiłem że się nie znam za 3 tygodnie będę musiał znów wymienić jeśli będzie tak żarł olej to wtedy wymienię na półsyntetyk, ale z tego co mówili to najprawdopodobniej silnik ma dobre 300 tyś przejechane więc sporo cofnięty licznik :(

częste zmiany oleja nie służą ale no dalej już lepiej nie lać minerała

a stożek poprawia moc auta ?? dlaczego takie ceny 1200 zł :O

sory że pytam ale chciałbym poszerzać swoją wiedzę która jest bardzo uboga :(
Ostatnio zmieniony 11-06-12, 23:01 przez kosciel1990, łącznie zmieniany 1 raz.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 11-06-12, 23:01

jak po mineralu zalejesz polsyntetyk to jeszcze wiecej wciagnie... to bledne kolo juz co teraz sie u Ciebie dzieje z silnikiem.

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 23:02

Matus pisze:jak po mineralu zalejesz polsyntetyk to jeszcze wiecej wciagnie... to bledne kolo juz co teraz sie u Ciebie dzieje z silnikiem.


to co teraz radzicie ?? no spuścić bez sensu jutro cały

Jedza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1155
Rejestracja: 16-02-07, 23:02

Postautor: Jedza » 11-06-12, 23:08

kosciel1990 pisze:zalałem minerał 15w40

kosciel1990 pisze:spuszczaja mi za darmo i leja więc nie ma problemu


rece i nogi opadają....problem to Ty bedziesz mial teraz :twisted:
.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 11-06-12, 23:08

jeżeli wlany był olej syntetyczny wcześniej, czy nawet połsyntetyczny to ja zamiast minerala wlałbym "najgęstszy" półsyntetyk, ot choćby valvoline maxlife do zużytych silników i wtedy sprawdzał co się dzieje. mi na początku w st202 brało sporo mobila 10w40, a maxlife'a w ogóle, po ponad roku zaczęło wciągać też maxlife'a, a po nastepnych paru miesiącach silnik się wysypał z innego powodu i kupiłem drugi :)
ale w sumie prawie dwa lata pojeździłem bez stresu :)

zrobisz co uważasz, ale nie wiem co za mechanik zalał Ci taki silnik mineralnym olejem :(

kosciel1990
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 13-05-12, 09:53

Postautor: kosciel1990 » 11-06-12, 23:13

mechanik nie wiem :D ale powiedzcie mi co teraz zrobić już wyjeździć ten olej czy co bo się denerwuję teraz jeszcze bardziej niż wczoraj wieczorem :(