VII Turbo by Astray
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1048
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: VII Turbo by Astray
Pojawisz się choć na trochę w Toruniu na zlocie ? Fajnie byłby ją obejrzeć
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
Cisiel pisze:Świetnie się prezentuje
Malinaaa.17 pisze:Odważnie ale powiem ,że bardzo fajnie wygląda
hube pisze:Pojawisz się choć na trochę w Toruniu na zlocie ? Fajnie byłby ją obejrzeć
Dzięki ) Co do zlotu to nie nastawiam się na ten moment - chroniczny brak czasu
Ale powiem że od około 10 miesięcy zbierają się części do nowego silnika, trzymajcie kciuki )
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: VII Turbo by Astray
Plany znam - będzie grubo w *uj trzymam mocno kciuki !!
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: VII Turbo by Astray
Ale śliczna Celica.. petardos!
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: VII Turbo by Astray
Jakby Ci się udało chwilę wygospodarować, to wbijaj na zlocik
Dobrze by było ją w końcu na żywo obczaić ^^
Dobrze by było ją w końcu na żywo obczaić ^^
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
Poniżej skrzynia kłowa na prostych zębach zrobiona na bazie c60 z TS-a.
Wszystkie biegi wydłużone.
Powinna znieść ponad 800nm.
Dodatkowo oczywiście szpera Quaife.
Wszystkie biegi wydłużone.
Powinna znieść ponad 800nm.
Dodatkowo oczywiście szpera Quaife.
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Re: VII Turbo by Astray
Hej, który zakład zajmuje się taką operacją ze skrzynią ? Pytam pod potencjalne prace w przyszłości ze swoją skrzynią (plan na wzmocnienie newralgicznego 3,4 biegu + final-drive + dołożenie szpery też właśnie Quaife) - chętnie oddałbym to do kogoś sprawdzonego
-
- Klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: VII Turbo by Astray
Chcę usłyszeć jak to brzmi z prostymi zębami
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
Se-BASS-tian pisze:Hej, który zakład zajmuje się taką operacją ze skrzynią ? Pytam pod potencjalne prace w przyszłości ze swoją skrzynią (plan na wzmocnienie newralgicznego 3,4 biegu + final-drive + dołożenie szpery też właśnie Quaife) - chętnie oddałbym to do kogoś sprawdzonego
MDrive, bardzo ogarnięty człowiek to prowadzi i kilka tych skrzyń do celicy też już zrobili. Tutaj robione były wszystkie biegi, przełożenie główne + pare innych specyficznych modyfikacji.
tomboxyz pisze:Chcę usłyszeć jak to brzmi z prostymi zębami
Oj ja też, nie mogę się doczekać...
-
- Klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: VII Turbo by Astray
Skrzynia wygląda na solidną robotę, na pewno będzie charakterystyczne dla prostych zębów wycie i typowe przy sprzęgłach kłowych szarpnięcia przy dodawaniu/puszczaniu gazu. Brakuje tylko sekwencji (quaife chyba takie coś nawet robi, ale cena jaką widziałem to ok 42k zł)
Swoją drogą, masz wskaźniki na słupku, kupowałeś gotowy słupek z podstawkami czy dopasowywałeś jakiś uniwersalny? Bo aktualnie szukam czegoś do siebie, ale na 3x52mm
Swoją drogą, masz wskaźniki na słupku, kupowałeś gotowy słupek z podstawkami czy dopasowywałeś jakiś uniwersalny? Bo aktualnie szukam czegoś do siebie, ale na 3x52mm
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
tomboxyz pisze:Skrzynia wygląda na solidną robotę, na pewno będzie charakterystyczne dla prostych zębów wycie i typowe przy sprzęgłach kłowych szarpnięcia przy dodawaniu/puszczaniu gazu. Brakuje tylko sekwencji (quaife chyba takie coś nawet robi, ale cena jaką widziałem to ok 42k zł)
Swoją drogą, masz wskaźniki na słupku, kupowałeś gotowy słupek z podstawkami czy dopasowywałeś jakiś uniwersalny? Bo aktualnie szukam czegoś do siebie, ale na 3x52mm
Wycie na pewno (ponoć sama jazda na takiej skrzyni to wrażenia jak z zupełnie innego auta:)), szybsza zmiana biegu też ale głównie chodziło tutaj o wytrzymałość.
Sekwencja spore pieniądze i też trzebaby pewnie wzmacniać środek...
Wskaźniki to była nakładka ale została przycięta i zespawana z oryginalnym słupkiem, a na koniec flock - tak że wygląda jak jeden element.
-
- Klubowicz
- Posty: 61
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: VII Turbo by Astray
Szybka zmiana biegów przy sprzęgłach kłowych to coś pięknego, szczególnie przy sekwencji, w motorach się o tym przekonałem, lekki nacisk na dźwignie, szybkie przekręcenie manetki i już kolejny bieg wbity.
Widziałem jakieś gotowe plastiki pod 3 wskaźniki, ale przy cenie rzędu $200 + cło + podatek to chyba jednak będę na drukarce 3d robił + włókno szklane i żywica
Widziałem jakieś gotowe plastiki pod 3 wskaźniki, ale przy cenie rzędu $200 + cło + podatek to chyba jednak będę na drukarce 3d robił + włókno szklane i żywica
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: VII Turbo by Astray
O panie, ale porno z tą skrzynią
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: VII Turbo by Astray
Zdradź więcej szczegółów. Skąd zamówiłeś szperę, ile wyszło,
jakie problemy? Myślę o szperze do siebie i wszystkie przetarte szlaki mile widziane
jakie problemy? Myślę o szperze do siebie i wszystkie przetarte szlaki mile widziane
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
Pieszy pisze:Zdradź więcej szczegółów. Skąd zamówiłeś szperę, ile wyszło,
jakie problemy? Myślę o szperze do siebie i wszystkie przetarte szlaki mile widziane
Szpera Quaife + łożyska to ~5300 - zamawiane za pośrednictwem ZTR. Ale więcej nie powiem bo jeszcze na niej nie jeździłem... dopiero na wiosne
- Pitahaja
- Klubowicz
- Posty: 100
- Rejestracja: 12-12-06, 23:28
Re: VII Turbo by Astray
Zarejestruj tego Quaifa na stronie producenta i trzymaj paragon. Nie wiem jak w VII ale w V st185 sypały się na potęgę. Na szczęście Quaife podchodzi bardzo solidnie do reklamacji, Wysyłają kuriera i na swój koszt je wzmacniają. Znam 4 takie przypadki w samej PL. O lewarek sekwencyjny pisał bym do Czech do SQS Racing
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
Pora na oficjalny update.
Prawdopodobnie pierwszy na świecie pełny 2.0L stroker na bazie 1ZZ-FE.
Custom kuty wał korbowy, kute tłoki, korbowody, żeliwne tuleje, dużo obróbki na CNC i wiele innych... Pełna lista wpadnie gdy projekt będzie ukończony.
Wpada też miska olejowa od MOROSO:
Porównanie seryjnego i kutego wału korbowego:
Czekaliśmy na niego jakieś 8-9 miesięcy, a potem niewiadoma czy będzie pasował i dobrze wyważony. Na szczęście wyszło dobrze, sprawdzony w Dziak Motorsport + lekko poprawione wyważenie.
Prawdopodobnie pierwszy na świecie pełny 2.0L stroker na bazie 1ZZ-FE.
Custom kuty wał korbowy, kute tłoki, korbowody, żeliwne tuleje, dużo obróbki na CNC i wiele innych... Pełna lista wpadnie gdy projekt będzie ukończony.
Wpada też miska olejowa od MOROSO:
Porównanie seryjnego i kutego wału korbowego:
Czekaliśmy na niego jakieś 8-9 miesięcy, a potem niewiadoma czy będzie pasował i dobrze wyważony. Na szczęście wyszło dobrze, sprawdzony w Dziak Motorsport + lekko poprawione wyważenie.
Ostatnio zmieniony 30-12-23, 10:59 przez astray, łącznie zmieniany 3 razy.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1048
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: VII Turbo by Astray
No kolego...grubo to chyba mało powiedziane !
Silnik to co lubię najbardziej dlatego chciałbym zapytać: jakie dajesz sprężyny, popychacze zaworowe i zawory ?
Silnik to co lubię najbardziej dlatego chciałbym zapytać: jakie dajesz sprężyny, popychacze zaworowe i zawory ?
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- astray
- Użytkownik
- Posty: 192
- Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Re: VII Turbo by Astray
hube pisze:No kolego...grubo to chyba mało powiedziane !
Silnik to co lubię najbardziej dlatego chciałbym zapytać: jakie dajesz sprężyny, popychacze zaworowe i zawory ?
Sprężyny Supertech dual springs, zawory też Supertech