Orange Tsunami by Adam

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 15-01-14, 13:51

Skoczu pisze:Nie ma takiej żeby była a) ładna b) dostępna c) tania. :)


Na punkt c) można przymrużyć oko:)
Chcę tylko zobaczyć co ciekawego byście mi zaproponowali, bo na allegro nie ma praktycznie nic:p
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
Stich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2511
Rejestracja: 28-05-07, 22:48

Postautor: Stich » 15-01-14, 13:58

insane.as pisze:
Skoczu pisze:Nie ma takiej żeby była a) ładna b) dostępna c) tania. :)


Na punkt c) można przymrużyć oko:)
Chcę tylko zobaczyć co ciekawego byście mi zaproponowali, bo na allegro nie ma praktycznie nic:p


Obrazek ?

http://allegro.pl/toyota-celica-vii-98- ... 47485.html !!!

http://allegro.pl/zderzak-halogen-belka ... 69185.html

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 15-01-14, 14:37

Zderzaka całego nie chcę wymieniać, tym bardziej na przedliftowy.
Dokładki w tych sprzedawanych są fajne tylko nie wiem czy będą pasowały do poliftowego?
Dajcie znać, bo jeśli tak to napiszę do nich czy mogą sprzedać je bez zderzaka.

Co do tego C-one: bardziej myślałem o czymś takim: http://partscatalog.newcelica.org/produ ... ontbumpers.
Mniej zmienia stylistykę zderzaka, a bardziej obniża go.

http://partscatalog.newcelica.org/produ ... ontbumpers - to już w ogóle super, ale cena już niebardzo;p
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 15-01-14, 15:03

Te dokładki nie pasują do polifta.

Do polifta musisz szukać takiej jak tutaj: http://www.romanowski.nazwa.pl/pliki/celica/4.JPG

Awatar użytkownika
Stich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2511
Rejestracja: 28-05-07, 22:48

Postautor: Stich » 15-01-14, 15:20

sorry jakos nie pomyślałem, szukając dokałdek, że masz zderzak poliftowy :oops: :-D

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 15-01-14, 15:27

Nie ma problemu:D

Ja nadal czytam sobie o tym Tsunami i żałuję, że moja wersja jest amerykańska, a nie kanadyjska.
W kanadyjskiej dodatkowo jest emblemat Tsunami, szaro-niebieskie wnętrze oraz ABS w standardzie;p
Toyota Celica Orange Tsunami

Dawidd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 45
Rejestracja: 13-09-12, 11:48

Postautor: Dawidd » 15-01-14, 15:37

Bardzo mi się podoba. Tył jest mega tylko tak jak pisał Archy popraw wcięcie na wydech bo ta "fala" psuje wygląd. Do felg i przedniej dokładki dodałbym jeszcze glebę i wtedy będzie cyc malina jedna z ładniejszych na forum.

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 15-01-14, 15:41

Dawidd pisze:Bardzo mi się podoba. Tył jest mega tylko tak jak pisał Archy popraw wcięcie na wydech bo ta "fala" psuje wygląd. Do felg i przedniej dokładki dodałbym jeszcze glebę i wtedy będzie cyc malina jedna z ładniejszych na forum.


Zgadzam się w 100%:) Jak się zrobi cieplej poprawię zderzak tylny. Cieszę się, że się podoba:)
Chętnie podjechałbym na zlot, już w zeszłym roku się wybierałem, jednak nie mam czasu:(
Oby następnym razem się udało.

P.S. Gdyby zorganizować małe spotkanko w Warszawie mam kontakt z paroma operatorami oraz fotografami, można by jakiś fajny filmik sklecić lub moglibyśmy sesję załatwić naszym Celinką za niedużą kasę:)
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 21-01-14, 21:47

Mała aktualizacja:
Oddałem dzisiaj Celinkę do warsztatu, bo mi coś lekko stukało z tyłu.
Okazało się, że mam powybijane poduszki stabilizatorów i pęknięty łącznik (pół roku temu miałem wymieniane cale zawieszenie na oryginalnych częściach!) - jakaś dziwnie krótka żywotność?

Poza tym naciągam linkę od pedału gazu, bo jest lekki luz i wymieniam wycieraczki przed feriami.
Jak uda mi się znaleźć to może wymienię też korektory siły hamowania w tylnych hamulcach:)

Pozdro!
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
Wiciu_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 649
Rejestracja: 25-03-11, 21:15

Postautor: Wiciu_S » 21-01-14, 21:54

insane.as, na lince gazu ma być lekki luz :wink:

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 21-01-14, 21:56

Wiciu_S pisze:insane.as, na lince gazu ma być lekki luz :wink:


Sprecyzuje: mam luz na pedale gazu, około 1-2cm. Nie przeszkadza bardzo, ale jak bedzie sie dało to mi mechanior wyreguluje:)
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 03-02-14, 16:31

Kolejny update:

Elektryk naprawił mi niedziałający klakson i przy okazji wymienił kilka utlenionych przewodów.
Jako, że zaraz jadę na ferie to sprawdziłem sobie od razu również płyny i okazało się, że:
- olej był grubo poniżej minimum (praktycznie ledwo na bagnet się łapał), 5000 km po wymianie oleju - to normalne w polifcie?
- płyn chłodniczy też poniżej minimum, a dolewałem go ostatnio z tego co pamiętam przed zimą.

Nigdzie żadnych wycieków nie ma na 100%.
Jakiś pomysł co dzieje się z tymi płynami w mojej Celince?
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 03-02-14, 19:02

insane.as,

Olej - zależy jak jeździłeś- jeżeli ostro, często kręcąc do czerwonego pola to jest to możliwe. Zużycie jest dopuszczalne, ale musisz monitorować sprawę aby nie zatrzeć silnika. Chcesz powiedzieć, że nie sprawdzałeś przez 5 tys. km oleju w silniku? To bardzo, bardzo nieodpowiedzialne. Ja tam sprawdzam co tydzień, a ubywa mi bardzo mało oleju - ale profilaktycznie sprawdzam. Ile musiałeś dolać aby wrócić do maxa znowu?

Płyn chłodniczy - nie powinien ubywać. Duży był ubytek? Pamiętaj, że to zbiorniczek wyrównawczy, nawet niewielka ilość jest sporą różnicą na podziałce. Pojeździł i zobaczysz ale tutaj jest opcji sporo. Kiedy wymieniałeś płyn? Jeżeli po zmianie nie sprawdzałeś, to możliwe, że wymagał dolania. Jeżeli kopci na biało po odpaleniu i pod korkiem oleju jest nalot maślanej konsystencji - oznacza problemy z głowicą. Jeżeli płynu będzie ubywać - możliwy jest również wyciek (może być bardzo mały, nie musisz mieć śladu po samochodem).

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 03-02-14, 19:22

Skoczu pisze:Olej - zależy jak jeździłeś- jeżeli ostro, często kręcąc do czerwonego pola to jest to możliwe. Zużycie jest dopuszczalne, ale musisz monitorować sprawę aby nie zatrzeć silnika. Chcesz powiedzieć, że nie sprawdzałeś przez 5 tys. km oleju w silniku? To bardzo, bardzo nieodpowiedzialne. Ja tam sprawdzam co tydzień, a ubywa mi bardzo mało oleju - ale profilaktycznie sprawdzam. Ile musiałeś dolać aby wrócić do maxa znowu?


Czasem go cisnąłem trochę, ale na co dzień raczej jeżdżę tak do około 4tys. obrotów, poza tym automat nie dopuszcza żeby strzałeczka obrotomierza zbliżyła się blisko do czerwonego pola niestety;p Co do poziomu oleju: dosyć regularnie samochód stoi u mechanika, poza tym poprzedni samochód, którym jeździłem był niemal cały czas ciśnięty na maxa i ani kropla oleju mi nie ubyła, dlatego nawet nie pomyślałem żeby sprawdzić bagnet, aż do teraz, jak zawsze, profilaktycznie przed każdym dalszym wyjazdem. Wcześniej, dalszy czas temu, parę razy sprawdzałem również przed dalszymi wyjazdami, ale nie pamiętam żebym miał jakiś ubytek. Musiałem dolać około 1,5 litra do maxa.

Płyn chłodniczy - nie powinien ubywać. Duży był ubytek? Pamiętaj, że to zbiorniczek wyrównawczy, nawet niewielka ilość jest sporą różnicą na podziałce. Pojeździł i zobaczysz ale tutaj jest opcji sporo. Kiedy wymieniałeś płyn? Jeżeli po zmianie nie sprawdzałeś, to możliwe, że wymagał dolania. Jeżeli kopci na biało po odpaleniu i pod korkiem oleju jest nalot maślanej konsystencji - oznacza problemy z głowicą. Jeżeli płynu będzie ubywać - możliwy jest również wyciek (może być bardzo mały, nie musisz mieć śladu po samochodem).


Musiałem dolać około 100-200ml. Hmmm co do wymiany, szczerze powiedziawszy nie pamiętam kiedy był wymieniany, wydaje mi się, że po kupnie (czyli 1,5 roku temu) od razu wymieniałem, ale głowy sobie urwać nie dam. Co jakiś czas również sprawdzałem i chyba z raz się zdarzyło, że już dolewałem, też jakąś małą ilość. Nic nie kopci, żadnego nalotu nie ma, więc pewnie mi delikatnie cieknie gdzieś.

Dzięki za pomic Skoczu!
Toyota Celica Orange Tsunami

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 03-02-14, 19:30

insane.as pisze:Czasem go cisnąłem trochę, ale na co dzień raczej jeżdżę tak do około 4tys. obrotów, poza tym automat nie dopuszcza żeby strzałeczka obrotomierza zbliżyła się blisko do czerwonego pola niestety;p Co do poziomu oleju: dosyć regularnie samochód stoi u mechanika, poza tym poprzedni samochód, którym jeździłem był niemal cały czas ciśnięty na maxa i ani kropla oleju mi nie ubyła, dlatego nawet nie pomyślałem żeby sprawdzić bagnet, aż do teraz, jak zawsze, profilaktycznie przed każdym dalszym wyjazdem. Wcześniej, dalszy czas temu, parę razy sprawdzałem również przed dalszymi wyjazdami, ale nie pamiętam żebym miał jakiś ubytek. Musiałem dolać około 1,5 litra do maxa.


Czyli wychodzi około 0,3l na 1000 km. To sporo jeżeli nie jeździsz ostro. Z którego roku pochodzi twój samochód? Jesteś pewien że to polift (masz korek oleju w kształcie zębatki czy nie)? Obserwuj dalej, ale niestety obawiam się, że taki poziom zużycia oleju przy spokojnej jeździe w polifcie nie wróży niczego dobrego.

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 03-02-14, 21:04

Nawet trochę więcej niestety wychodzi tego, bo sprawdziłem dokładnie i olej miałem wymieniany 4500km temu, a dolałem trochę ponad 1,5l.

Korek nie jest w kształcie zębatki.

Rok produkcji 2005, sprawdzałem po VINie, zgadza się.

Jest możliwe, że silnik z USA wciąga trochę więcej oleju? Zauważyłem już niestety, że prawie każda część do niego jest inna, niż do wersji europejskiej, więc może i silnik jest trochę inny?
Toyota Celica Orange Tsunami

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 03-02-14, 21:13

insane.as pisze:Musiałem dolać około 1,5 litra do maxa.

o panie...
sprawdzaj częściej poziom oleju, bo niedługo się zdziwisz...

Korrner
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 657
Rejestracja: 06-11-10, 14:09

Postautor: Korrner » 03-02-14, 22:23

Nie wiem skąd mit że z wersji USA są inne części niż w EU.... Są takie same różnią się paroma szczegółami.

Silnik raczej do wymiany lub remontu jak dalej będzie wciągał taką ilość oleju.

Co do płynu możesz mieć zapowietrzony układ chłodzenia ponieważ większość mechaników nie ma pojęcia jak odpowietrzyć układ, a wbrew pozoru jest to trudna i czasochłonna sprawa.
Wizytówki Ulotki Banery Reklama

Awatar użytkownika
insane.as
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 28-11-12, 20:43

Postautor: insane.as » 04-02-14, 08:50

insane.as pisze:Nie wiem skąd mit że z wersji USA są inne części niż w EU.... Są takie same różnią się paroma szczegółami.


Nie wiem czemu piszesz, że to mit, ja nigdy nigdzie nie wyczytałem o tym, ale dowiedziałem się z praktyki.
Ile razy bym nie oddawał go mechanikowi żeby coś wymienił to jest problem z zamówieniem części, bo z tych co wymieniałem jak dotąd większość była inna, niż w wersji europejskiej.
Dobrym przykładem będą tutaj tylne amortyzatory, które z tego co pamiętam jak były zamawiane to w hurtowni mieli 5 czy 6 różnych rozmiarów przypisanych w systemie do Celicy, pomimo, iż były 4 różne wersje tylko t.j. GT (USA), GT(EU), GT-S(USA), TS(EU).

Silnik raczej do wymiany lub remontu jak dalej będzie wciągał taką ilość oleju.


Jak tylko będę oddawał Celinkę na jakiś większy przegląd to zwrócę uwagę na ten olej. Przy okazji zacznę systematycznie sprawdzać poziom i zobaczymy co z tego wyjdzie. Jak na razie z silnikiem nie miałem najmniejszego problemu.
Toyota Celica Orange Tsunami