Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Celica Grabelnego

Roczniki 2000-2005

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 04-04-11, 15:25
Lokalizacja: Tuchów / Tarnów

Postautor: Grabelny » 08-05-15, 22:05

Łukasz K pisze:OZ zawsze spoko.

Co oznacza ta naklejka na przedniej szybie?


różnie można by to interpretować. w moim rozumieniu jazda samochodem z zajawki, nie tylko nudne przemieszanie się z punktu A do punktu B

Awatar użytkownika
Archy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 725
Rejestracja: 12-02-11, 05:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdr.

Postautor: Archy » 09-05-15, 00:17

Felgi dużo dały jeżeli chodzi o wygląd. Dobrze,że pozbyłeś się BRA z maski, bo do japońca za nic mi nie pasuje. Podoba mi się w przedniej lampie kratka kierunkowskazu oklejona na żółto :) Masz nerwy,że wyjeżdżasz za krawężnik przednim zderzakiem przy parkowaniu ;) Ogólnie bardzo ładna siódema, zrobiona delikatnie i z gustem :)

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 04-04-11, 15:25
Lokalizacja: Tuchów / Tarnów

Postautor: Grabelny » 18-11-16, 22:23

Ponad rok nic nie działo się w temacie więc pora coś wrzucić :)

Kilka zmian:

Wpadł filtr K&N:
Obrazek

Wpadły też nowe hamulce od TS'a. pomimo rdzawego nalotu zestaw prawie jak nowy. Dla zobrazowania róznicy stare obok:
Obrazek

Wleciały też nowe lampy tył polift:
Obrazek

oraz wisienka na torcie, silnik 2zz:
Obrazek

Stałem się więc jednym z dumnych posiadaczy VVTL :D swapa robilem we własnym zakresie. Poniżej jeszcze kilka zdjęć.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na wiosnę planuję trochę lakierowania. Prawdopodobnie zderzak przód polift trochę zmodzony przeze mnie, progi oraz zderzak tył z zaślepionymi halogenami. Doszedł też 1 element do lakierowania bo jakiś *^&%*$ gówniarz jeździł quadem po lesie i nie mógł inną droga przejechać tylko musiał koło celicy. a że sie nie zmieścił to oparł sie na błotniku, zrobił wgniotke i odjechał (bez rejestracji). Niech go *#%^*%& szlag trafi...

Ale żeby nie kończyć źle wpisu wrzucam ostatnie zdjęcie z przedswapowym 1zz z moim prywatnym mechanikem :)

Obrazek

Awatar użytkownika
volumemusic7
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 233
Rejestracja: 30-06-14, 22:39
Lokalizacja: Sztum

Postautor: volumemusic7 » 18-11-16, 23:04

Mogles dać swap hebli już z Avensis :) a poza tym wszystko na plus :) powodzonka :D

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43
Lokalizacja: Płock

Postautor: Balbek » 19-11-16, 10:54

jaki koszt całkowity swapa? czego dokładnie potrzebowałes do przekładki?

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1338
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 19-11-16, 11:40

Oczywiście motor już poliftowy wrzucales...?

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 04-04-11, 15:25
Lokalizacja: Tuchów / Tarnów

Postautor: Grabelny » 19-11-16, 14:26

Balbek pisze:jaki koszt całkowity swapa? czego dokładnie potrzebowałes do przekładki?


Jest koszt silnika z osprzętem + robocizna + potrzebne płyny i oleje + ewentualny serwis jak pasek, świece czy pompa wody + różne rzeczy które mogą wyjść w trakcie.

Moj znajomy mechanik, który akurat robił celice 1zz -> 2zz miesiąc lub 2 wcześniej krzyknął za samą robocizne 2,5k. Silnik miał dostarczony na palecie od naszego kolegi z Łodzi (za chyba 4k). Dowiedziałem się o tym bo był popatrzeć u mnie na wiązke bo zostały mu jakieś wolne wtyczki :-D Wszystko zależy jak tanio się uda kupić silnik i czy robi sie samemu czy sie daje komus. Mnie wyszedł koszt samego silnika + płyny poniżej 200zł. Tak więc całość swapa to koszt między 3k a 7k zł.

Silnik udało mi się dobrze kupić, wcześniej odpalałem i sprawdzałem. Zrobiłem już ponad 1000 km i ubyło może setke lub półtorej setki ml oleju, przy czym trochę kręciłem go na lifcie :D Wyjęty był z angola polifta więc wierzę że polift, choć nie tak łatwo to odróżnić jak wersje w 1zz.

Co trzeba do przekładki? Większość rzeczy pasuje od 1zz, np buda :-D Poza silnikiem z pełnym osprzętem zmieniłem wydech środkowy z katem (większy przelot w 2zz), skrzynię przy okazji bo synchronizator na 3 biegu sie odzywał + sprzegło i zamach, komputer, pestke kluczyka, jedna łapa silnika, 2 czujniki (od wody i czegoś tam jeszcze), przepływomierz z dolotem do przepustnicy (większa średnica w 2zz), linkę gazu bo pancerz z 1zz nie pasował i oczywiście wiązkę kabli - tam też było trochę zabawy. To tyle co pamiętam.

DrMonster
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 19-05-13, 18:49
Lokalizacja: Gdynia

Postautor: DrMonster » 27-03-17, 20:57

Serio kupiłeś silnik za 200zł? czy pomyliłeś się o jedno 0 ? Kurcze 2000zł To i tak tanio chyba co? Dlaczego wszyscy moderzy są po drugiej stronie kraju?? Sam przymierzam się do swapa a mam milion pytań ehh jak by ktoś bliżej był...
Wtajemniczam się w świat VII genreacji...

Awatar użytkownika
RomanGT
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 487
Rejestracja: 03-01-14, 19:46
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: RomanGT » 30-03-17, 19:18

Grabelny pisze:Silnik miał dostarczony na palecie od naszego kolegi z Łodzi (za chyba 4k).

Olo126
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 122
Rejestracja: 06-08-15, 08:07
Lokalizacja: Łódź

Postautor: Olo126 » 02-04-17, 16:43

Przy zmianie hamulców w celice też trzeba do prawidłowego działania zmieniać dane w sterowniku ABS?

zaba19cc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 11-01-16, 21:52
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Postautor: zaba19cc » 08-04-17, 19:55

Po dzisiejszym starcie z pod świateł z hondą civic........ :x skłaniam się coraz bardziej ku wymianie tej padaki na VVT-L 2zz ......... :evil: :evil: :evil: tylko boje sie żeby ktoś mi to zrobił jak należy bo sam się nie podejmę.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1290
Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Lokalizacja: CIN

Postautor: Cisiel » 09-04-17, 10:23

Zależy co miała włożone, może jakieś B18 albo K20 czaiło się pod maską :-D

zaba19cc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 11-01-16, 21:52
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Postautor: zaba19cc » 09-04-17, 10:30

Cisiel pisze:Zależy co miała włożone, może jakieś B18 albo K20 czaiło się pod maską :-D


Myśle że B16A2 wystarczy że wącham dym,nawet jak był 3 długości auta przede mną to odpuscił bo stwierdził że nie ma sensu :evil: ............ jaki wstyd :|

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3560
Rejestracja: 21-05-07, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa

Postautor: Piotrek » 09-04-17, 13:38

zaba19cc pisze:jaki wstyd


Ale czemu wstyd? Masz prawie 9 s do setki w serii, więc fizyki nie oszukasz.

zaba19cc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 361
Rejestracja: 11-01-16, 21:52
Lokalizacja: Piotrków
Kontakt:

Postautor: zaba19cc » 09-04-17, 13:54

Piotrek pisze:
zaba19cc pisze:jaki wstyd


Ale czemu wstyd? Masz prawie 9 s do setki w serii, więc fizyki nie oszukasz.


Może nie tyle wstyd ale.......... wkurzyłem się :-D :eek: dobrze że to honda a nie jakiś lanos :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Suseł
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2577
Rejestracja: 01-01-08, 19:36
Lokalizacja: Myszków

Postautor: Suseł » 09-04-17, 16:30

zaba19cc, B16A1 z wałkami, ssącym i pomodzoną skrzynią S80 (DC2) oraz dobrze ogarniętym wydechem i strojeniem miało 5,1s do setki ;)
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 04-04-11, 15:25
Lokalizacja: Tuchów / Tarnów

Postautor: Grabelny » 28-05-17, 19:21

Panowie (i Panie jeśli są) dziś była taka przygoda:

Obrazek

koleś wjechał w dupsko fabią. zaoferowałem 2k na ugodę lub wezwanie policji. Wybrał to drugie. Czy ktoś ma doświadczenie ile mogę tak naprawdę uzyskać zadośćuczynienia?

Uszkodzone: zderzak, klapa tył, ściana grodziowa bagażnika, 2 plastiki w środku, nagięty tłumik (niefabryczny), leciutko nagięty róg błotnika, jakiś rozdzielacz hamulców pod maską bo zaczeło cieknąć i aż parować od silnika a hamulec 50% słabszy.

Jutro wybieram sie zgłosić do ubezpieczyciela i pasuje wiedzieć co nieco aby nie zaniżyli odszkodowania.

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20
Lokalizacja: Legionowo

Postautor: KonoP_41 » 28-05-17, 20:11

Zaniżą na pewno względem realiów. Najlepiej i najpewniej pojechać do ASO (jak robią blacharkę) i niech zweryfikują z mobilnym ekspertem towarzystwa ubezpieczeniowego w warunkach warsztatowych. Zależy jak uszkodzona ściana, ale nawet na stawkach ASO nie powinien się skasować. Można z OC sprawcy robić do 100% wartości rynkowej pojazdu. Naprawa myślę, że ok 5000-7000. Ale nie wiem jak chodzą te graty OEM do celiny :)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1290
Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Lokalizacja: CIN

Postautor: Cisiel » 28-05-17, 20:50

O żesz Ty w mordę... Współczuje strasznie :| Na dupsku masz tablicę rejestracyjną sprawcy, czy mi się wydaje ? Ładnie się wkomponował..

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 04-04-11, 15:25
Lokalizacja: Tuchów / Tarnów

Postautor: Grabelny » 28-05-17, 20:58

tak, jego tablica. przedziurawiło ją na wylot. najśmieszniejsze że musiałem objechać prawie pół miasta z dwoma tablicami zeby zawrocic i wrócic na miejsce zdarzenia. troche wyglądało jakbym to ja uciekał. celica na 100% bedzie naprawiona, może bedzie nawet ładniejsza niż wcześniej :D