Celica VII TS by Peteby

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 20-08-14, 18:29

Skoczu pisze:Cieszę się, że pomogłem :)

Ps. nie smaruj sobie obficie dressingiem okolicy deski pod szybą. Ładnie wygląda, ale mocno odbija słońce i ogranicza widoczność. Ja stopniowo zmniejszam ilość dressingu tak aby 'zgubić' różnicę na wysokości końca poduszki powietrznej :)


Błąd nowicjusza :-D Poprawie się.

marcin_SK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 110
Rejestracja: 04-02-14, 06:25

Postautor: marcin_SK » 25-08-14, 14:14



A ja mam pytanie o te "podpórki" w bagażniku. Porównywałem TS i mojego (VVT-t), oba polifty i w TS istotnie "podłoga" bagażnika była wyżej. Tzn. mowa tu o tym, na czym leżał dywanik, bo pod niego w TS nie zaglądałem. Linia podłogi bagażnika równała się z górną krawędzią tej plastikowej rynienki bagażnika. Czym to jest spowodowane?
Dodatkowo na Twoich zdjęciach wnęka na koło wydaje się płytsza, ale może to tylko złudzenie :)

Awatar użytkownika
Blad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2402
Rejestracja: 08-08-10, 20:49

Postautor: Blad » 25-08-14, 18:43

W poliftach jest pełne koło zapasowe. W przedliftach tylko dojazdówka, stąd podłoga wyżej
JAPFEST Crew Member

- Toyota Celica VII - Sold
- Seat Leon 1P - Sold
- Seat Leon 5F Cupra 290 - Sold
- Honda Civic Type R FK8

marcin_SK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 110
Rejestracja: 04-02-14, 06:25

Postautor: marcin_SK » 25-08-14, 19:27

Dziwne, bo mam polifta i dojazdówkę. I przeglądając ogłoszenia na otomoto, większość poliftów też ma podłogę nisko. Może kraj importu miał tu coś do rzeczy?

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 25-08-14, 19:35

marcin_SK pisze:


A ja mam pytanie o te "podpórki" w bagażniku. Porównywałem TS i mojego (VVT-t), oba polifty i w TS istotnie "podłoga" bagażnika była wyżej. Tzn. mowa tu o tym, na czym leżał dywanik, bo pod niego w TS nie zaglądałem. Linia podłogi bagażnika równała się z górną krawędzią tej plastikowej rynienki bagażnika. Czym to jest spowodowane?
Dodatkowo na Twoich zdjęciach wnęka na koło wydaje się płytsza, ale może to tylko złudzenie :)


Dywanik leży na plastikach, które znajdują się po obu stronach koła zapasowego i tekturze pomiędzy nimi, stąd widoczne na zdjęciu "wypustki" przy nadkolach, do których przykręca się w/w plastiki :) .

Awatar użytkownika
Blad
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2402
Rejestracja: 08-08-10, 20:49

Postautor: Blad » 25-08-14, 19:38

Yyy to może TSy miały pełne koło... FAK zapomniałem jak to już było ;P
JAPFEST Crew Member



- Toyota Celica VII - Sold

- Seat Leon 1P - Sold

- Seat Leon 5F Cupra 290 - Sold

- Honda Civic Type R FK8

marcin_SK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 110
Rejestracja: 04-02-14, 06:25

Postautor: marcin_SK » 25-08-14, 19:45

Może się zgadzać. Pełne coby trakcji nie zabrakło ;)

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 10-09-14, 18:08

Natchniony paroma celicami z forum UK, postanowiłem wymienić gałkę zmiany biegów (która przy okazji okazała się znacznie bardziej wygodna :) )

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Poza tym na celice wpadly naklejki: na drzwiach i jedna przy lampie - w tym przypadku zainspirowałem się celicą Agryka :)

Obrazek Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
wtyczka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 02-06-14, 13:36

Postautor: wtyczka » 11-09-14, 23:49

Mam tą samą gałkę hehe i też mi się dobrze układa w dłoni. Jedynie w moim przypadku psełdo chrom już się złuszczył :lol:

fastrets
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 65
Rejestracja: 14-04-13, 07:18

Postautor: fastrets » 12-09-14, 15:53

Gałka na duży + , fajnie się prezentuje

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 22-09-14, 14:00

Przyszedł czas na zdroworozsądkowe działanie. Celica została oddana na profesjonalne(mam nadzieję :)) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia w Autocentrum Wyszyński.

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 22-09-14, 18:00

Czyli kompleksowe mycie i czyszczenie podwozia a na sam koniec jakaś powłoka czy coś w tym stylu?
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 22-09-14, 18:08

Skopiowane z ich strony:

Zabezpieczenia antykorozyjne samochodów wykonujemy środkami antykorozyjnymi Tectyl firmy Valvoline. W zależności od wielkości auta i zakresu zleconych prac usługa jest wykonywana w ciągu 3-5 dni, w zakres której wchodzi:

-Mycie wysokociśnieniowe podwozia /120 bar/.

-Suszenie samochodu na ogrzewanej hali przez około 12 godzin.

-Powlekanie miejsc głębiej skorodowanych środkiem zawierającym inhibitor korozji.

-Wygrzewanie blach nadwozia w suszarni, tak aby później nakładane środki antykorozyjne wprowadzone w trudno dostępne miejsca mogły głęboko penetrować w połączenia zgrzeinowe profili zamkniętych co jest warunkiem skuteczności zabezpieczenia.

-Nakładanie warstwy ochronnej na blachy nadwozia

-Zabezpieczenie antykorozyjne płyty podwoziowej przy użyciu technik hydrodynamicznych /200÷300 bar/

Łukasz K pisze:Czyli kompleksowe mycie i czyszczenie podwozia a na sam koniec jakaś powłoka czy coś w tym stylu?


Czyli mniej więcej tak jak napisałeś :)

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 22-09-14, 19:48

peteby pisze: aby później nakładane środki antykorozyjne wprowadzone w trudno dostępne miejsca mogły głęboko penetrować w połączenia zgrzeinowe profili zamkniętych co jest warunkiem skuteczności zabezpieczenia.


ciekawe co to jest "zgrzeina" :-D a penetrować to można coś, a nie w coś.
oby Ci nie zasmarowali całego podwozia z linkami i przewodami włącznie ;)

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 22-09-14, 20:50

Myślę, że wszystko będzie ok, zakład ma dobre opinie i robią pozytywne wrażenie. Poza tym tani nie są.

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 13-12-14, 20:09

Update:
Od jakiegoś miesiąca Celica ma czarny dach :)

Obrazek Obrazek Obrazek

andrzejj9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 217
Rejestracja: 23-01-13, 22:37

Postautor: andrzejj9 » 25-12-14, 13:06

peteby pisze:Tak, jest to urządzenie z Androidem 4.1 i właściwie można wgrać każdą nawigacje. Ma 2 strefy czyli jeżeli chodzi radio i navi to gdy pojawiają się komunikaty z nawigacji to wycisza się radio itd.

W skrócie jest: GPS/Radio/odtwarzanie muzyki/filmów z usb/sd i dotęp do internetu (modem w drodze). Planuję jeszcze dokupić to tego radia kamerę cofania.


A jak z jakością dźwięku? Swego czasu rozwązałem podobne rozwiązanie, bo i nawigacja i kamera cofania by się przydała (na same czujniki szkoda mi dziurawić zderzak), ale jednak brak możliwości sprawdzenia dźwięku mnie odstraszało..




peteby pisze:Wygłuszanie skończone :airborne: - masa roboty. Tutaj zdjęcia po założeniu mat butylowych, później jeszcze oklejałem nadkola pianka akustyczną.

[url=http://i789.photobucket.com/albums/yy173/Szambonurek/Celica%20forum%200/Wyciszenie/IMG_2109_zps1bb9e81e.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://i789.photobucket.com/albums/yy173/Szambonurek/Celica%20forum%200/Wyciszenie/IMG_2100_zps06aef81d.jpg]Obrazek[/URL]

Co do wygłuszenia, odbyłem niedługą rundkę, ale wydaje się, że cel został osiągnięty, tzn. nic z tyłu nie ociera/puka/stuka, jest ciszej. Bardziej konkretna relacje zdam po powrocie z cieplejszych klimatów :).


Mógłbyś napisać, ile kosztowo wyniosło całe wygłuszenie?
(i może ile czasu zajęło - cały czas coś takiego mnie kusi..)

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 26-12-14, 20:02

Co do jakości dźwięku radia, wypada dołożyć wzmacniacz.

Nie pamiętam już dokładnie ile materiały do wygłuszenia mnie kosztowały, ale chyba coś koło 250zł. Czas pracy jakoś ze 2 dni.

andrzejj9
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 217
Rejestracja: 23-01-13, 22:37

Postautor: andrzejj9 » 27-12-14, 22:40

Bardziej mi chodziło i takie bezpośrednie porównanie z fabrycznym. Bo wiadomo, ze porządnie, to kilka jeszcze rzeczy warto by wymienić dla porzadnego audio.



Co do wygłuszania - masz na myśli dwa całe dni roboty (czy z doskoku)? Bo w sumie sam się nad tym zastanawiam - te wszystkie plastiki już wymontowywałem, więc to nie powinno mi długo zająć. Samo wyklejanie patrząc na zdjęcie też tak źle nie wygląda (z drugiej strony zastanawiam się, czy jednak nie dać tego komuś do zrobienia). O nadkolach w sumie na razie nie myślałem (przydałoby się, ale tu musiałbym poczytać, jak to zrobić).

Awatar użytkownika
peteby
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 07-04-11, 20:59

Postautor: peteby » 28-12-14, 18:24

Oryginalne radio ma lepszą jakość dźwięku- ale wydaję mi się, że jest wyjątkowo dobre jak na fabryczne radio :). Ogólnie radio bardziej nastawione na bajery niż na jakość dźwięku, zależy co dla kogo ważniejsze. Jeżeli obawiasz się jakości dźwięku to pomyśl od razu o wzmacniaczu do tego, lub dołóż do czegoś markowego.

Co do wygłuszenia w 1 dzień przeznaczony tylko na to spokojnie dasz radę.