Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

BlueCarbon 2ZZ-GE TS by anticorr

Roczniki 2000-2005

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1293
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

BlueCarbon 2ZZ-GE TS by anticorr

Postautor: anticorr » 23-04-14, 19:36

Obrazek

MARKA/MODEL:

Toyota Celica VII TS 2001r 1,8 VVTL-i

ZAWIESZENIE:

-Zawieszenie gwintowane BC Racing BR
-Dystanse kół 20mm przód 30mm tył
-Rozpórka przednia górna Staffa
-Rozpóra tylna górna 3punktowa ori TRD
-Front Camber Plate 3.5*
-Rear Camber Control Arm 5.5*
-Poliuretany w stabach p/t
-Zrolowane nadkola przód
Plany:
- grubszy stab przód/tył + łaczniki

SILNIK:

-Powered by Yamaha 2ZZ-GE
-kompletny remont jednostki po kapitulacji panewek i głowicy więcej w foto:
+ panewki ACL
+ korbowody MWR
+obróbka głowicy i bloku
+OEM pompa oleju wzmocniona zębatka
+ sprzęgło Competition Clutch stage2
- skrzynia C64
- shortshifter
- CAI+bandaż termiczny, stożek AEM, hydroshield SPECTRE
-eksploatacja olej Millers NT+ 5W40
-sterownik silnika StandAlone Apexi Power FC
-dodatkowe parametry silnika- Apexi AFC Neo
-uszczelka termiczna kolektora ssącego by Jawor
-uszczelka termiczna przepustnicy handmade
-przepustnica rozwiercona na 70mm custom
-nowy wałek ssący, kpl. nowych uszczelek OEM, nowe OEM śruby podpór wałka

-Doładowanie mechaniczne:
- supercharger Magnusson MP45 by Lotus Elise
- wtryskiwacze DENSO from RX8 540ccm
- pasek wielorowkowy Goodyear Gatorback
- mocowania custom bulid bracket
- przewody custom AC hose
- świece NGK BKR7EIX Iridium
- OCT D1 fejk custom mod
- węże silikonowe w oplocie odmy
- węże silkonowo wody
- węże silikonowe podciśnień
- złączki, łączniki itp. T-clamp, GMB,FMIC
- czujnik IAT przeniesiony z MAF, w kolektor dolotowy
-Strojenie Apexi by Maciek vel Ryś ze strojenia.pl>> rev limit 8200rp, lift 5200rpm, idle 950rpm with AC 1100, boost 0,45 bar/6,5 PSI na 2,6" kółku

Plany:
- skrzynia C64-01B z LSD Lotus
- lekkie koło zamachowe by Otoczak 4,7kg z 8kg OEM
- stage 2 Laminov chłodzenie wodne kompresora( zmiana planów Wtrysk metanolu AEM)
MOC:

- Zmierzona na hamowni Maha: 229KM i 245NM

UKŁAD HAMULCOWY:

- SWAP hamulców Avensis 295mm p i 265mm t
- nowe tarcze Zimmermann Sport p i klocki EBC
- przewody w stalowym oplocie HEL

UKŁAD WYDECHOWY:

- CatBack 2,5" na 2 tłumikach przelotowych PPD+ awaryjnie drugi końcowy na dwóch tłumikach EMUSA
- gniazdo sondy szerokopasmowej AFR
- emulator sondy
- cały wydech owinięty bandażem tytanowym
Plany:
- kolektor 4-2-1 DC /OBX

NADWOZIE:

-przyciemnione szyby
-lampy przednie Custom carbon HG
-lampy tylne polift
-Carbonowa blenda rejestracji APR...
-ledy w podświetleniu tablicy
-JDM obrysówki zderzaka
-lusterka elektrycznie składane JDM Carbon HG
-zderzak przedni TRD OEM + halogeny Rainbow
-progi TRD OEM
-lotka Kaminari CarbonFiber Wing
-wlot powietrza mSports Carbon HG
-dokładka tylna TRD
-zderzak tylny USDM
-custom dokładka przedniego zderzaka trd
-custom CarbonFiber wind deflector
-custom Kevlar fuel lid door
-JDM szeroka blenda Celica pokryta carbon HG
Plany:
- dopieszczanie i pucowanie
KOMORA SILNIKA:

- hydrografika carbon złoty osłon silnika
- wszystkie węże i przewody w silikonowe niebieskie, plecionki kabli itp
- pokrywa złota proszkowa
- fender washersy
- gdzie się tylko dało nowe nierdzewne śruby imbusowe
- spark plug cover Carbon by Rays
- emblemat supercharger
- siłowniki/lifty maski przód
-
Plany:
- ogólne utrzymanie w sterylności


WNĘTRZE:

- panel przedni carbon złoty HG, klapka Carbon HG
- obszyte słupki i podsufitka alicanta szarą
- nowe tarcze zegarów białe podświetlenie i czerwone wskazówki od MoMana
- LED w kabinie
- dodatkowe gaugany od ciśnienie doładowania, temp. i ciśnienia oleju Defi Style
- dodatkowy zegar AFR Innovative MTX-L
- gałka skóra TRD
- mieszek alcantara
- zegarek z temperaturą z wersji Kanadyjskiej
-obszyta kierownica skóra i czerwona nić
- obszyty podłokietnik alcantara
- obszyty ręczny alcantara
- detale w hydrografice carbon(panel licznika, ramka licznika, światło kabiny,przełączniki lusterek)
- flock- cały bagażnik
- kpl foteli z limitowanej wersji Celica GT skóra z alcantarą i czerwona nić
KOŁA:

-zima felgi alu 16", OEM czerwone :D; opony Nokian
-lato Japan Racing JR5 bronze 17" 8,5J ET35; opony Dunlop Sport Maxx 215/40
-nakrętki Volk 60mm neochrom
-napisy na oponach pernamentne od >>www.tirestickers.com
Plany:


AUDIO:

- jednostka sterująca 2DIN android 7"
- komputer pokładowy przez OBD II BT na android
- wygłuszenie drzwi i bagażnika matami neopren+mata butylowa
- odseparowany zestaw przód u-Dimension ElComp 6

PLANY NA SEZON:
- coś w końcu pojeździć po zlotach i zbroić dalej autko

FOTO OŚ CZASU:

<styczeń 2014> Zaraz po kupnie
Obrazek

<luty-kwiecień 2014> Początki zabawy przy Celinie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

<kwiecień 2014> Pasek i napinacz
Obrazek Obrazek Obrazek

<maj-czerwiec 2014> Polerka lakieru, pierwsze prace nad komorą i inne pierdy
Obiekt na którym będzie przeprowadzany zabieg:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Widać ogrom zaniedbania na lakierze:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Glinkowanie i efekt po:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Po części efekt końcowy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Aha, i coś sie zaczęło malować pod maską
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

<czerwiec 2014> I tak miałem zacząć sezon 2014 ale jednak..
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Dalsze prace nad komorą silnika, wydechem, podsufitką, słupkami itp.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I dalsze zabawy koniec czerwca 2014
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wpadł też nowy wydech końcowy, jest to jakiś fake prawdopodobnie N1, dedykowany do TSa, kupiony od Remka, bałem się że urwie mi łeb, aczkolwiek bez silencera to faktycznie tylko do upalania na tor(za nim dokupiłem silnecer zrobiłem trasę 250km, i przeżyłem:), z silencerem efekt jest taki jak chciałem czyli głowy nie urywa i pół miasta mnie nie słyszy, ale fajnie sobie buczy:) Trochę było pracy z ułożeniem go równo w zderzaku, ale udało się.
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wpadła też nowa podsufitka z alcantary, a także słupki, efekt mnie bardzo zadowala, kolor wybrałem popielaty, jako że dechę też mam szarą, materiał jak dla mnie mega dobry aczkolwiek trudny w układaniu, wcześniej robiłem już w Hondzie ale zwykłym materiałem podsufitkowym i poszło bardzo łatwo.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przy okazji rozbebeszenia plastików postanowiłem wygłuszyć porządnie cały bagażnik, efekt końcowy aż mnie zadziwił, kompletnie nic nie stuka już i nie skrzeczy, nawet jak po bruku śmigam, więc warte to było zachodu.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


<LIPIEC 2014> ...no i się stało awaria motoru na bogato
. A więc łatwo się było domyśleć że auto sprowadzone z Włoch nie może być pewne na 100%, i tak też się stało w moim przypadku. 12 Lipca 2014 Celica wyzionęła ducha z siebie i to dosłownie, najpierw był brak lifta, później lekkie stukanie ledwo słyszalne aż po paru dniach jak jebło tak też się skończyło, stukot panewek jak u kowala i kontrolka oleju/ Czyli szybka diagnoza panewki out, na szczęście byłem kawałek od garażu to jeszcze powolutku się dowlokłem.
Po ściągnięciu miski taki oto widok był:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Padła decyzja że auto będę robił we Wrocku, więc po ok. 2 tygodniach Teściu przywiózł mi Celine na lawecie do umówionego speca od Toyot. Po rozbiórce motoru z budy i oględzinach silnik wyglądał w stanie opłakanym, hmm.. jak by się w piekle smażył:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Padła kolejna decyzja że wymieniam cały motor, bo remont tej jednostki to może być horror. I tak zaczęły się poszukiwania zdrowej jednostki 2ZZ GE. Wiedziałem że nie będzie łatwo tym bardziej coś co faktycznie będzie warte uwagi, i tak :

Motor nr 1.- super przebieg 120kkm, zdrowy itp. cena 5800zł- był blisko Wrocławia to pojechałem po niego, od razu mówię do sprzedawcy, aby zdemontował miskę, i tak jak się obawiałem panewki na 3 zatarte, wałki rozrządu zatarte ogólnie masakra. &#%%^()#&#! i po przeprosinach "sprzedawcy" wróciłem z niczym.
Obrazek


Motor nr.2- tutaj już cena 6800zł, niestety silnik był z drugiej strony Polski, ale sprzedawca jak poprosiłem porobił fotki po zdjęciu miski, i pokrywy rozrządu, zapewniał że silnik 2004r przebieg ok. 16kkm, niedawno zdemontowany a Angola i w ogóle zdrów jak ryba, a nawet jak by coś to nie ma problemu oddać. Zresztą zależało mi na czasie, bo bez auta i tylko jazda służbówką już mnie wkur... Silnik przyszedł na palecie z całym osprzętem, po zdjęciu pokrywy ładnie, wałki zdrowe, więc wiozę do mechanika.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie minęły 3 dni dzwoni mechanik, ze złą wiadomością, w misce olejowej pływały kawałki zębów z kółka, smok olejowy tak samo z kawałkami żelastwa. A po demontażu panewek zatarte na 2 i 3. O właśnie tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Szybki telefon do "sprzedawcy" trochę zawiłych wymówek, ale okazało się ze silnik był po zerwaniu łańcucha, zęby się posypały, na szybko poskładali głowicę do panewek nawet nie zajrzeli,i chcieli pogonić, oczywiście szef nie wiedział że to taki silnik był uszkodzony. Ale był uczciwy, motor oddałem, kasę dostałem i tylko straciłem 100zł na wysyłce kurierem.

Po dłuższych dyskusjach z mechanikiem, stwierdził że najrozsądniej będzie uratować ten silnik, może to trochę kosztować ale jest pewność co siedzi w środku i że wszystko będzie na tiptop. I tak też po kalkulacji kosztów, zgodziłem się na remont jednostki. Zostało zrobione:
-wał korbowy nominalny
-panewki OEM Toyota
-OEM pompa oleju
-OEM napinacz łańcucha
-OEM pierścienie tłokowe
-wszystkie uszczelki i uszczelniacze OEM Toyota
-głowica używana w bdb stanie komplet po dotarciach zaworów+zawory OEM, luzy, planowanie i szczelność zrobiona, wałki po pomiarach+ nowe koło VVTI
-dodatkowo nowe cewki zapłonowe YEC
- smok olejowy OEM Toyota
-wtryskiwacze po profesjonalnym czyszczeniu i próbie wydajnościowej(były różnice ok30%) teraz wszystkie równo leją na maksa.
Zasadniczo ze starego silnika został blok, tłoki i korby+ stary osprzęt
-dodatkowo okazało się że sprzęgło to już spalone i zużyte, wiec wpadło nowe AISIN komplet wraz z dociskiem
- oczywiście już nie wspomnę o czyszczeniu bloku silnika i całej reszty z mazi jaka została po "oleju"
- i pewnie jeszcze więcej pierdółek o których już nie pamiętam

Auto odebrałem już gotowe 17 Października 2014r. i od nowa cieszę mordę jak jeżdzę i docieram motor.

To co zostało po silniku:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz od nowa zbieranie $$ na jakieś mody, bo nie ukrywam odchudził mi się portfel a co ja się nawkur.. z tym autem to swoją drogą. Ale przed zima jeszcze coś wpadnie;)

Przed cała awaria zrobiłem jeszcze skromne audio, mianowicie wpadły głośnik U-Dimension EL Comp 6, tweetery w miejsce oryginalnych wpadły + wyciszenie matą bitumiczna i pianka akustyczną, nie ukrywam dają radę fajnie pod samym radiem. Ale dopiero teraz mogę zacząć się nimi cieszyć:D:D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Celina ma się dobrze, kilometry robi i docieram jeszcze że było wszystko si. A z nowości to trochę się porobiło podczas zimowego urlopu. A mianowicie tak:

- pospawałem w końcu porządnie mocowania fake tłumika Invidia N1, tak jak jest w oryginalne, wszystko ładnie i równo się trzyma pod zderzakiem więc jestem zadowolony

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

-w końcu zabrałem się za kompletne podświetlenie i poprzerabianie zegarów a jest teraz Indiglo od momana, wskazówki na czerwone, przelutowane wszystkie SMD w zegarach na podświetlenie LCD na biało a wskazówki na czerwono. Oczywiście do kompletu przerobiłem konsolę środkową też na biało wszystko prócz zegarka bo już nie miałem pomysłu z tym wyświetlaczem VFD( te filtry słabo dawały radę)


<Styczeń 2015> Przeróbki wnętrza
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

- no i wpadły w końcu dodatkowe gaugany od ciśnienia i temperatury oleju( aby się ustrzec przed kolejnym fuck'upem wolę mieć te parametry pod kontrolą.


<Listopad 2014 - Marzec 2015> Przeróbki wnętrza, podświetlenie od MoMana i ogólnie pojęta zabawa w elektryka
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

<Marzec- Maj 2015> Przygotowania do sezonu 2015, dokładki, progi wnętrze ogólne sprzątanie i odszczurzanie
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 23-04-14, 19:36 przez anticorr, łącznie zmieniany 37 razy.

Awatar użytkownika
Martyna
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 90
Rejestracja: 15-08-12, 20:25
Lokalizacja: Rzeszów

Postautor: Martyna » 24-04-14, 07:01

Ładna...jeszcze tylko tylnie lampy na polifty i będzie cacy.. :D

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2562
Rejestracja: 07-07-11, 23:17
Lokalizacja: Toruń

Postautor: Frugo » 24-04-14, 07:42

Picuj i pakuj koks a Celica się odwdzięczy. :-D

Dopasuj temat do szablonu jaki obowiązuje w "Nasze auta" 8)
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 16:22
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Skoczu » 24-04-14, 07:51

Widać, że potrzebna korekta lakieru :) trzymam kciuki, zrób jakieś zdjęcia 50/50.

Mysticum

Postautor: Mysticum » 24-04-14, 20:11

To jest jakas cela ,ktora byla wczesniej w klubie czy ramka rejestracji teraz kupiona ?

Po przxejechaniu tą menzerną,ktora Masz beda fajne efekty :xmas:

lampy tylko do wymiany i silnik do mycia ;-)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1293
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 24-04-14, 20:41

Mysticum pisze:To jest jakas cela ,ktora byla wczesniej w klubie czy ramka rejestracji teraz kupiona ?

Po przxejechaniu tą menzerną,ktora Masz beda fajne efekty :xmas:

lampy tylko do wymiany i silnik do mycia ;-)


Ramki świeżo kupione żeby się już utożsamiać hehe:)

No z lakierem to będę miał trochę pracy, bo przy poprzedniej Hondzie jak robiłem wiem ile to będzie pracy żeby wyciągnąć z niego zaje.. efekt, no ale jako detailer-amator mam już swojej patenty na różne kombinacje padów, past i metod pracy:) Ogólnie na pierwszy plan będzie właśnie wspomniany lakier do pracy i ogarnięcie porządnie wnętrza z obszywaniem podsufitki boczków, słupków, dalej albo i w między czasie wpadnie wydech bardziej przelotowy ale jeszcze "ludzki" albo jakiś gotowiec albo custom pospawany z kwasu. mam nadzieję że dorwę poliftową skrzynię żeby już z liftu nie wypadać. No a tak poszukiwanie czegokolwiek z TRD:) Z drobiazgów to na pewno wpadnie shortshifter obszycie kiery i galka TRD lub coś równie stylowego. Myślę też grubo nad polifotwymi lampami albo coś z LEDów, pod maska wpadnie hydrografika na plastiki, trochę rzeźby z pokrywą, poprawa dolotu i parę drobiazgów+ lekkie uporządkowanie wszystkiego i wspomniane umycie. No i jeszcze wiele innych modów:)

Awatar użytkownika
Archy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 725
Rejestracja: 12-02-11, 05:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdr.

Postautor: Archy » 25-04-14, 03:01

Skoro jesteś detailer - i nie ważne,że amator - to z niecierpliwością czekam na fotki tego auta za jakiś czas ;) Moja po kupnie miała lakier chyba jeszcze bardziej zaniedbany niż Twoja. Dbaj, dopieszczaj i wprowadzaj zaplanowane mody. Przejrzałem trochę temat o Twoim poprzednim aucie, więc przypuszczam,że przy Celice również sporo będzie się działo :) Dobrze wygląda na tych JR3 i przyznam,że od jakiegoś czasu kuszą mnie 18tki.

Awatar użytkownika
celicaTS
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 26-04-14, 09:23
Lokalizacja: Elbląg

Postautor: celicaTS » 26-04-14, 10:02

Ładne autko, plany konkretne :) Kolejna osoba która zmieniła Hanie na Celinkę :)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1293
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 27-04-14, 08:58

Żeby nie było że nic się nie dzieje, udało mi się wymienić irytujący mnie i popiskujacy pasek osprzętu wraz z rolką napinająca. Nie ukrywam że się nagimnastykować musiałem, żeby nowy pasek założyć, bo napinacz mocno trzyma
Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
astray
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 02-12-11, 09:29
Lokalizacja: Międzyrzec Podl

Postautor: astray » 27-04-14, 16:54

Mysticum pisze:lampy tylko do wymiany

Mi osobiście bardziej podobają się te przedliftowe, są bardziej oldschool 8)

Mysticum

Postautor: Mysticum » 27-04-14, 18:12

astray pisze:
Mysticum pisze:lampy tylko do wymiany

Mi osobiście bardziej podobają się te przedliftowe, są bardziej oldschool 8)


sam osobiscie na nich jezdze zeby mi auto przeszlo przeglad w Norwegii i dla mnie tragedia :-D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1293
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 04-05-14, 10:38

Pora coś odświeżyć, pogoda na Majówkę byłą wręcz idealna do zabawy z lakierem, nie za gorąco nie za zimno. Za bardzo nie ma co opisywać, każdy kto w miarę interesuje się korekcją lakieru itp. wie na czym zabawa polega. Nie ukrywam że po pełnej dekontaminacji na obszar prac nad lakierem powiększył się znacznie. Pełno swirlów i drobniejszych i tych grubszych, sporo głębokich rys zwłaszcza w okolicach klamek, i maski. No i niestety dużo odprysków na masce. I co najbardziej boli to malowanie przedniego zderzaka bo cały lakier spękany mam, myślałem że coś wyciągnę jeszcze z niego ale to baza pod klarem spękana jest i nie do ruszenia niestety. A tak ogólnie nie ma tragedii reszta powłok to standardowo mocno zapuszczona i niedbana. Na razie byłą sama korekcja lakieru+politura+woskowanie. Na następny weekend będzie reszta czyli jak pomalują parę elementów i zrobię hydrografikę i kilka detali dokupię to detailing komory silnika zrobię. A na koniec wszystkie niedociagnięcia poprawione.

Parę fotek dla zainteresowanych, resztę wrzucam w albumie.
http://www.fotosik.pl/u/anticorr88/album/1615379

Obiekt na którym będzie przeprowadzany zabieg:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Widać ogrom zaniedbania na lakierze:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Glinkowanie i efekt po:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Efekt pracy 50/50- myślę że nawet z 90% zarysowań udało się usunąć:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przed i po na dachu:
Obrazek Obrazek

Po części efekt końcowy:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jakieś fotki w pełnej krasie z normalnej sesyjki będą jak trochę już porobię i poprawię drobne niedociągnięcia.

Aha, i coś sie zaczęło malować pod maską:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

exi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 07-06-12, 13:29
Lokalizacja: Kraków

Postautor: exi » 04-05-14, 11:23

Praca zdecydowanie na plus, zaczyna to bardzo dobrze wyglądać. :)

Mysticum

Postautor: Mysticum » 04-05-14, 12:12

duzy plus za ogrom wlozony w prace :) ale mam dla Ciebie 2 rady ;-)

Nie wal tyle pasty tnacej na pada bo uzywasz za duzo i staraj Sie nigdy nie glinkowac samochodu na zewnatrz tak jak i nie usuwac rys/nie polerowac

Wystarczy ze JEDNO jedyne ziarenko piasku Ci podleci pod pad ,nawiane przez wiatr itp i Sobie zrobisz glebokie koliste rysy pod clearem z ktorymi potem ciezko bedzie do usuniecia ...noo..ale to tylko moja dobra rada ;-)

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2182
Rejestracja: 26-03-11, 18:18
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: adrianh92 » 04-05-14, 13:05

Obrazek
chyba muszę spróbować tego glinkowania
ST202 Milka - SOLD
ST185 WB 3S-GTE rev.3 - SOLD
ST205 JDM 98' CASTROL
IMPREZA WRX 04' - SOLD

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1293
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 04-05-14, 15:38

Mysticum pisze:duzy plus za ogrom wlozony w prace :) ale mam dla Ciebie 2 rady ;-)

Nie wal tyle pasty tnacej na pada bo uzywasz za duzo i staraj Sie nigdy nie glinkowac samochodu na zewnatrz tak jak i nie usuwac rys/nie polerowac

Wystarczy ze JEDNO jedyne ziarenko piasku Ci podleci pod pad ,nawiane przez wiatr itp i Sobie zrobisz glebokie koliste rysy pod clearem z ktorymi potem ciezko bedzie do usuniecia ...noo..ale to tylko moja dobra rada ;-)


Hehe, spoko z pierwszej łapanki nie jestem, wszystkie pracy wykonuję w zamkniętym garażu, na powietrzu tylko myję auto i do fotek w świetle dziennym wyprowadzam:) Co do ilości pasty, mam swoją technikę, ilość pasty rozprowadzam po lakierze na wyłączonej maszynie widoczną na foto ilość zużyłem na 3 elementach, ogólnie wyznaję zasadę im mniej tym lepiej.

Fotki w większej okazałości niestety bez słońca:/
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
ZIBI
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 976
Rejestracja: 13-09-06, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: ZIBI » 04-05-14, 19:56

Bardzo ladnie to wszystko wyglada. Jestem ciekawy czy moja by tak wygladala, a mam taki sam kolor nadwozia. Gdzie te wszystkie graty i sama maszyne mozna kupic? Moze jak bym pocwiczyl to i ja bym cos podobnego osiagnal. Wprawdzie moj lakier jest w duzo gorszym stanie. Dgatuluje zaangazowania i czekam na wiecej. Tez tak mialem na poczatku jak kupilem swoja, z czasem mi pomalu przechoxzi.
ZIBI

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 16:22
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Skoczu » 05-05-14, 06:41

Dobra robota - zdecydowanie na +. Lakier wygląda teraz zdecydowanie lepiej - na ciemnych kolorach zawsze jest bardziej widoczny efekt - u mnie na srebrnym ciężko o 'wow'.

Tak Ci pyli pasta? http://images63.fotosik.pl/940/a826d19a0a85d264.jpg Zdecydowanie za duże pylenie :) bo jeżeli rozkładasz pastę wcześniej na elementach to ona już zdąży zaschnąć i dlatego masz tyle 'syfu'.

Robiłeś dekontaminację? Tarx, ironx? Z doświadczenia wiem - że warto przed glinką, bo mam wrażenie, że niektórych zanieczyszczeń to i ona nie ściągnie...

do oglądających - tak just in case - glinka nie służy do usunięcia rys - służy wyłącznie do oczyszczenia lakieru.

Mysticum

Postautor: Mysticum » 05-05-14, 10:57

Skoczu pisze:
do oglądających - tak just in case - glinka nie służy do usunięcia rys - służy wyłącznie do oczyszczenia lakieru.


Dokladnie mialem to napisac po powyzszych postach

Awatar użytkownika
Grzybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 27-12-11, 21:56
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: Grzybek » 05-05-14, 12:44

Dobre mody, picuś glancuś :-D jr3 dobrze siadły :)