BlueCarbon 2ZZ-GE TS by anticorr

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 19-10-18, 19:56

Troche czasu ciszy minęło ... więc wystarczy. To oznaczało jedno...zbrojenie się na zimowe dłubanie w Celicy :)
Podsumowujące wcześniejsze zapowiedzi wpadnie chłodzenie kompressora...
Wodne...nie, jednak nie rdzenie Laminova..
Po analizie wszystkiego i zaczerpnięcia wiedzy na forum Lotusa wszyscy w usa i gb do takiego setupa 2zz-ge z MP45 w celu zredukowania temp. zakładają wtrysk mieszanki wody/metanolu. Jest bezinwazyjne, zbija temp.w dolocie nawet do 35-40st C, sterowany jest po przez cisnienie doładowania, zmiejsza EGT znacznie a co z tym idzie spalanie stukowe i nawet do 10% na mocy i momencie może dolozyc i podobno uszczelnia dodatkowo rotory kompresora.. a więc wpadnie zestaw:
-AEM wather/methanol injections kit 30-3300

Znacznie wydajniejsza i cichsza pompa paliwa -Deatschwerks DW200

A dodatkowo przypadkiem dorwałem orginalne spoilery maski TRD...czy wyląduje u mnie, tego sam jeszcze nie wiem, jest to kontrowersyjny dodatek który sam kiedyś hejtowalem...wiec... przymiarki pokażą czy to pasuje

Czekam jeszcze na pare paczek zza wielkie wody, wiec na zime będzie sie działo
StayTuned
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 20-10-18, 14:03

Ten spoiler widziałem u nas w PL na OLX, cała macha z nim za 500.
I tak już masz "nawalone" na tym aucie tyle, że tylko dziada i baby brakuje, więc taki dodatek albo zniknie, albo dopasuje sie do reszty podobnych klamotów, albo powiesz ble i do żyda, chce to zobaczyć na aucie :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 31-10-18, 00:14

Nooo i w końcu wyczekane kreski cyferki i inne bajerki.
Tak się o to prezentuje to co namodzilem w sumie przez ostatnie 3lata.. wynik zadowala mnie bardzo zwłaszcza moment ktory fajnie wygląda i czuć to.
Moc jak to moc trochę więcej jak seryjnie było w Lotusie SC. Jednak jak widac od 6300rpm troche juz płasko to idzie a moze byc podobno lepiej. w miedzyczasie trochę sie tez pozmienialo a nie było juz od kwietnia dostrajane, podobno juz na gorze trochę za bardzo przelewa i troszkę zaplon do poprawy.
Badz co bądź na zime sie bedzie jeszcze dłubalo, na wiosne juz wystroi sie rzetelniej mam nadziej.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 30-01-19, 06:41 przez anticorr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 31-10-18, 09:11

Noo gratulacje !! :D Bardzo ładnie wyszło. Oby jazda teraz była bezawaryjna. Good job :wink:

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 31-10-18, 16:02

Ależ ona brzmi :-D Jest dobrze ! Powodzenia w zimowym grzebaniu :)
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
vampir_369
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 13-03-16, 22:31

Postautor: vampir_369 » 31-10-18, 20:50

Jest sztosik chyba najlepsza nagroda po tylu miesiącach spędzonych w garażu :D
A głos piękny :D, ciekawe ile ma teraz 0-100

A lift jest rozwiązany tak żeby utrzymać liniowy wzrost mocy?
Sądziłem że będzie jakiś skok w wykresie.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 01-11-18, 10:19

vampir_369 pisze:A lift jest rozwiązany tak żeby utrzymać liniowy wzrost mocy?
Sądziłem że będzie jakiś skok w wykresie.

Dokładnie tak, wysterowanie i ustawienie punktu Lifta jest tak zrobione żeby w miarę liniowe trzymało parametry i nie było sztucznego podbicia od jakiegoś zakresu. W jeździe jeszcze delikatnie czuć jak się włącza i zazwyczaj jest w tym momencie strzał z tłumika.
Zresztą niżej na wykresie od znajomego z Lotusa Elise SC z takim samym kompresorem też widać nie ma kopa z lifta(tutaj nie ma gładzonego wykresu)
Obrazek

Awatar użytkownika
vampir_369
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 13-03-16, 22:31

Postautor: vampir_369 » 02-11-18, 18:24

anticorr pisze:zazwyczaj jest w tym momencie strzał z tłumika.


O kurcze no to zazdroszcze jeszcze bardziej :D
Twój temat przeczytałem chyba ze sześć razy w całości i dalej jestem pełny podziwu.
Że nadal masz jakąś wizję, ciągle coś nowego gratki projektu bo jest MEGA i powodzenia w poprawieniu "szczytu" wykresu :wink:

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 03-11-18, 08:54

Co tu dużo pisać 8) 8) 8) :twisted: :-D
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 05-11-18, 20:43

Już sie napodniecalem wynikami z hamowni.
Teraz trzeba działać dalej.
Kolejne paczki spływają tym razem USA i Holandia

# Dotarł nowy mniej restrykcyjny i błyszczący kolektor wydechy EMUSA

# A także kolejne coś co często hejtowalem, a mianowicie Fenders Flares

-czy wpadna na auto, podobnie jak szpoilery na maske NieWiemJeszcze, będą przymiarki będzie sie myśleć, taka fanaberia

StayTuned
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 05-11-18, 22:31

Fender flares ssają pałę, tak samo jak te spojlerki na maskę, masz potrzebę koniowania się - koniuj, ale wsadź sobie to półkę w sypialnie, nie montuj.
Rób żeby jechało szybciej.
Kibicuję :absolute:
st182 gtb

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 06-11-18, 05:07

budolf pisze:Fender flares ssają pałę, tak samo jak te spojlerki na maskę, masz potrzebę koniowania się - koniuj, ale wsadź sobie to półkę w sypialnie, nie montuj.
Rób żeby jechało szybciej.
Kibicuję :absolute:

Budi, czekałem na zacny komentarz...nie mam sypialni właśnie 😂

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 08-11-18, 09:42

Na co komu te flaresy to ja naprawdę nie wiem :-D Typowo bierz się za moc, bo za chwil parę Ciebie przegonie :twisted:

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 17-11-18, 13:34

FendersFlare TRD na sztukę tylko przyłożone ale nawet nawet coś z tego bedzie. Oddane juz do hydrografiki,

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Odebrałem juz spoilery maski, bo "BlueCarbon musi byc Carbon", myślę że siądzie to to coś
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mała dygresja, zagraniczne zakupy sa fajne, zawsze coś dorzucają "because racecar" huehue
Obrazek


Ostatnia dzisiaj droga na zimowe rozbieranie...
Obrazek
Obrazek


Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 22-11-18, 18:41

Spamuje, sorry ale taki teraz będzie czas😁😁
Kolejne partsy spływają... Tym razem trochę świecidełek i gajgerki.
Przy okazji skorzystałem z BlackFriday na świecie i w JP fajne robię przeceny, polecam.

Zakupiłem Oryginalne, świeżutkie wskaźniki
D1 Spec -EGT z termopara to czego mi brakowało, a że byla przecena dobrałem drugi wskaźnik.
Padło na Boost który jest na sprzedaż!

Dodatkowo przewody masowe D1 żeby było zawsze bling bling w komorze.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 30-11-18, 18:21

Spam alert!!😉
Jak zawsze chłopaki od hydrografiki stanęli na wysokości zadania. Jest petarda i musi to siąść bez dwóch zdań 👍
A tak czekam jeszcze na ostatnie paczki i od 17 zaczynam dłubać.
Stay Tuned😉
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 16-12-18, 01:39

Coś się ruszyło w temacie..
#1 Kolektor wydechowy zrobiony, został poprawiony po fabryce i obspawany przy flanszy dodatkowo, wypolerowane kanały po spawach, zrobiony adapter na 1/8NPT do sondy EGT, owinięty standartowo bandażem, i spasowany dokładnie czy wszystko pasuje, żebym później sie nie zdziwił przy montażu

#2 Układ dolotowy zdemontowany i wstawione zostało gniazdo pod dysze wtryskiwacza metanolu, teraz tylko do pospawania oddam.
To tyle albo aż tyle, Stay Tuned
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
vampir_369
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 13-03-16, 22:31

Postautor: vampir_369 » 16-12-18, 03:10

No to teraz spaliny będą same uciekać :D
No i czekam na efekty tego wtrysku metanolu,
(ciekawa sprawa nigdy wcześniej nie słyszałem o czymś takim dopiero u Ciebie)
I jak zawsze profeska (y)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Postautor: hube » 16-12-18, 09:21

A mi najbardziej podobają się kiepy i kapsel w blaszanej popiołce he he To znaczy,  że robota idzie dobrze i w dobrym kierunku ....;-)
hube

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 02-05-13, 22:18

Postautor: Se-BASS-tian » 16-12-18, 14:28

Szanuję :) . Opiszesz bardziej szczegółowo co możesz zyskać dzięki tej dodatkowej dawce metanolu do układu ? W kontekście Twojego projektu ? Domyślam się że pomoże to w jeszcze lepszym dostrojeniu silnika ;)