BlueCarbon 2ZZ-GE TS by anticorr

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 24-06-14, 12:13

peteby pisze:Czego dokładnie używałeś do wygłuszenia tyłu?

Na samą blachę maty bitumiczne na gorąco, a na wierzch pianka akustyczna 20mm

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 29-06-14, 13:21

Cala praca zdecydowanie na duży plus :) Wygląda to mega aż zazdroszcze :)
ZZT 231

roxkox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 08-08-14, 18:01

Postautor: roxkox » 16-09-14, 21:12

Siemka , posiadasz może zdjęcie jak mają byc dokładnie podłączone podciśnienia po założeniu sportowego dolotu?, ponieważ po poprzednim właścicielu muszę to ogarnać. A co do celicy to bajka , komora silnika istne cudo , można z niej jeść :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 25-10-14, 19:39

Dobra pora coś odświeżyć w temacie, bo się już zakurzyło, zresztą Celina tak samo. A więc łatwo się było domyśleć że auto sprowadzone z Włoch nie może być pewne na 100%, i tak też się stało w moim przypadku. 12 Lipca 2014 Celica wyzionęła ducha z siebie i to dosłownie, najpierw był brak lifta, później lekkie stukanie ledwo słyszalne aż po paru dniach jak jebło tak też się skończyło, stukot panewek jak u kowala i kontrolka oleju/ Czyli szybka diagnoza panewki out, na szczęście byłem kawałek od garażu to jeszcze powolutku się dowlokłem.
Po ściągnięciu miski taki oto widok był:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Padła decyzja że auto będę robił we Wrocku, więc po ok. 2 tygodniach Teściu przywiózł mi Celine na lawecie do umówionego speca od Toyot. Po rozbiórce motoru z budy i oględzinach silnik wyglądał w stanie opłakanym, hmm.. jak by się w piekle smażył:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Padła kolejna decyzja że wymieniam cały motor, bo remont tej jednostki to może być horror. I tak zaczęły się poszukiwania zdrowej jednostki 2ZZ GE. Wiedziałem że nie będzie łatwo tym bardziej coś co faktycznie będzie warte uwagi, i tak :

Motor nr 1.- super przebieg 120kkm, zdrowy itp. cena 5800zł- był blisko Wrocławia to pojechałem po niego, od razu mówię do sprzedawcy, aby zdemontował miskę, i tak jak się obawiałem panewki na 3 zatarte, wałki rozrządu zatarte ogólnie masakra. &#%%^()#&#! i po przeprosinach "sprzedawcy" wróciłem z niczym.
Obrazek


Motor nr.2- tutaj już cena 6800zł, niestety silnik był z drugiej strony Polski, ale sprzedawca jak poprosiłem porobił fotki po zdjęciu miski, i pokrywy rozrządu, zapewniał że silnik 2004r przebieg ok. 16kkm, niedawno zdemontowany a Angola i w ogóle zdrów jak ryba, a nawet jak by coś to nie ma problemu oddać. Zresztą zależało mi na czasie, bo bez auta i tylko jazda służbówką już mnie wkur... Silnik przyszedł na palecie z całym osprzętem, po zdjęciu pokrywy ładnie, wałki zdrowe, więc wiozę do mechanika.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie minęły 3 dni dzwoni mechanik, ze złą wiadomością, w misce olejowej pływały kawałki zębów z kółka, smok olejowy tak samo z kawałkami żelastwa. A po demontażu panewek zatarte na 2 i 3. O właśnie tak:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Szybki telefon do "sprzedawcy" trochę zawiłych wymówek, ale okazało się ze silnik był po zerwaniu łańcucha, zęby się posypały, na szybko poskładali głowicę do panewek nawet nie zajrzeli,i chcieli pogonić, oczywiście szef nie wiedział że to taki silnik był uszkodzony. Ale był uczciwy, motor oddałem, kasę dostałem i tylko straciłem 100zł na wysyłce kurierem.

Po dłuższych dyskusjach z mechanikiem, stwierdził że najrozsądniej będzie uratować ten silnik, może to trochę kosztować ale jest pewność co siedzi w środku i że wszystko będzie na tiptop. I tak też po kalkulacji kosztów, zgodziłem się na remont jednostki. Zostało zrobione:
-wał korbowy nominalny
-panewki OEM Toyota
-OEM pompa oleju
-OEM napinacz łańcucha
-OEM pierścienie tłokowe
-wszystkie uszczelki i uszczelniacze OEM Toyota
-głowica używana w bdb stanie komplet po dotarciach zaworów+zawory OEM, luzy, planowanie i szczelność zrobiona, wałki po pomiarach+ nowe koło VVTI
-dodatkowo nowe cewki zapłonowe YEC
- smok olejowy OEM Toyota
-wtryskiwacze po profesjonalnym czyszczeniu i próbie wydajnościowej(były różnice ok30%) teraz wszystkie równo leją na maksa.
Zasadniczo ze starego silnika został blok, tłoki i korby+ stary osprzęt
-dodatkowo okazało się że sprzęgło to już spalone i zużyte, wiec wpadło nowe AISIN komplet wraz z dociskiem
- oczywiście już nie wspomnę o czyszczeniu bloku silnika i całej reszty z mazi jaka została po "oleju"
- i pewnie jeszcze więcej pierdółek o których już nie pamiętam

Auto odebrałem już gotowe 17 Października 2014r. i od nowa cieszę mordę jak jeżdzę i docieram motor.

To co zostało po silniku:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz od nowa zbieranie $$ na jakieś mody, bo nie ukrywam odchudził mi się portfel a co ja się nawkur.. z tym autem to swoją drogą. Ale przed zima jeszcze coś wpadnie;)

PS.
Przed cała awaria zrobiłem jeszcze skromne audio, mianowicie wpadły głośnik U-Dimension EL Comp 6, tweetery w miejsce oryginalnych wpadły + wyciszenie matą bitumiczna i pianka akustyczną, nie ukrywam dają radę fajnie pod samym radiem. Ale dopiero teraz mogę zacząć się nimi cieszyć:D:D
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
QubaKpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 13-07-12, 11:42

Postautor: QubaKpl » 25-10-14, 21:01

Że tak spytam nie łatwiej było kupić silnik u nawet pewnych sprzedawców Tomciuś/Remek ? ;) Gratki za wytrwałość i powodzenia życzę z doprowadzeniem do super stanu ! :D Ile kosztował remont silnika ?
Zapraszam na moją strone -> www.kubakoziol.pl

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 25-10-14, 21:08

Że tak spytam nie łatwiej było kupić silnik u nawet pewnych sprzedawców Tomciuś/Remek ?

Hmm.. może i łatwiej, ale po pierwsze czas oczekiwania na silnik, bo od ręki nie ma, po drugie też nie tanio 7,5-8k , po trzecie sprzedawca może pewny ale jednak nikt tych silników przed sprzedażą nie rozbiera i nie ocenia stopnia zużycia, mogę pojeździć 200tys km, a mogą też się wysypać za 5 kkm. Tutaj wiem ze wszystko jest nowe i na dobrych gratach poskładane. Autu ma u mnie i tak już dożywocie po tym incydencie:)
Remont ile kosztował, hehe... adekwatnie do części i robocizny;)

Awatar użytkownika
rider016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 03-05-12, 20:15

Postautor: rider016 » 25-10-14, 21:35

Gratuluje samozaparcia i wytrwałości w doprowadzeniu wszystkiego do ładu;) teraz pozostaje tylko życzyć bez awaryjnych kilometrów :)
AT180

Awatar użytkownika
grzes_007
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 02-08-14, 13:26

Postautor: grzes_007 » 25-10-14, 22:34

Szacunek za cały ten remont i trud.

anticorr pisze:Hmm.. może i łatwiej, ale po pierwsze czas oczekiwania na silnik, bo od ręki nie ma, po drugie też nie tanio 7,5-8k , po trzecie sprzedawca może pewny ale jednak nikt tych silników przed sprzedażą nie rozbiera i nie ocenia stopnia zużycia, mogę pojeździć 200tys km, a mogą też się wysypać za 5 kkm. Tutaj wiem ze wszystko jest nowe i na dobrych gratach poskładane.


Jestem za, przynajmniej wiesz że wszystko jest dobrze poskładane :-)

Awatar użytkownika
Tymek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 413
Rejestracja: 21-07-10, 19:22

Postautor: Tymek » 26-10-14, 12:09

A ja zazdroszczę mechanika, który to wszystko ogarnął. Wszędzie same papraki. Taki mechanik to już połowa sukcesu. Bezawaryjności życzę :)
Tymek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 31-12-14, 17:58

Hehe, a jednak nie obmyło się bez maleńkiego fuck up:D:D Ale nie ma tego złego wpadły nowe korby i nowe panewki od ACL
Obrazek

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 01-01-15, 11:48

Znow z silnikiem cos sie stalo?
ZZT 231

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 01-01-15, 15:31

A nic nie mow, wszystko bylo porobione na tip top, ale jednak korby okazaly sie troche zowalizowane, i bylo puk puk na panewce, ale bylem zdeterminowany wpadly korby z MWR i panewki jak na załączonym obrazku.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 07-01-15, 23:55

Pora coś odświeżyć, po trudnych zmagań z silnikiem i jego remontem, małych perturbacjach, fuck- up'ach itp itd wyszedłem w końcu na prostą. Kilka dni urlopu i mogłem w końcu odszczurzyć auto po przestojach na warsztacie i odbudować wygląd pod maską- w końcu po dwukrotnym wyciąganiu motoru musiało się trochę nabrudzić i napsuć. Przy okazji wpadł też nowy filtr paliwa i pompa tak dla pewności. Kilka fotek co się porobiło, komorę będę czyścił już po zimie:) Następna co wpadnie to dwa potrzebne mi gajgery...
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

slawek18-1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 135
Rejestracja: 18-11-12, 22:44

Postautor: slawek18-1989 » 08-01-15, 00:22

Gratuluje wytrwałości co do Twojego samochodu :) Życzę bezawaryjności. Ładnie to wszystko wygląda pod maską .

Awatar użytkownika
Glodi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 46
Rejestracja: 30-01-14, 21:18

Postautor: Glodi » 08-01-15, 13:29

Gratulacje wytrwałości i pozostania przy aucie!:) a przede wszystkim juz bezawaryjnosci:)

Awatar użytkownika
QubaKpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 13-07-12, 11:42

Postautor: QubaKpl » 08-01-15, 13:36

Nie boisz się że przy dużej kałuży stożek złapie wodę ? Grati za wytrwałość. :-)
Zapraszam na moją strone -> www.kubakoziol.pl

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 08-01-15, 15:40

QubaKpl pisze:Nie boisz się że przy dużej kałuży stożek złapie wodę ?

Nie, w poprzedniej Hondzie jeździłem prawie 3 lata z CAI i założonym hydroshieldem na stożek, i tutaj tak samo od poprzedniej zimy tak śmigam bez obaw.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 18-02-15, 21:14

Celina ma się dobrze, kilometry robi i docieram jeszcze że było wszystko si. A z nowości to trochę się porobiło podczas zimowego urlopu. A mianowicie tak:

- pospawałem w końcu porządnie mocowania fake tłumika Invidia N1, tak jak jest w oryginalne, wszystko ładnie i równo się trzyma pod zderzakiem więc jestem zadowolony

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

-w końcu zabrałem się za kompletne podświetlenie i poprzerabianie zegarów a jest teraz Indiglo od momana, wskazówki na czerwone, przelutowane wszystkie SMD w zegarach na podświetlenie LCD na biało a wskazówki na czerwono. Oczywiście do kompletu przerobiłem konsolę środkową też na biało wszystko prócz zegarka bo już nie miałem pomysłu z tym wyświetlaczem VFD( te filtry słabo dawały radę)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

- no i wpadły w końcu dodatkowe gaugany od ciśnienia i temperatury oleju( aby się ustrzec przed kolejnym fuck'upem wolę mieć te parametry pod kontrolą.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 19-02-15, 09:20

Wszystko ładnie razem wygląda :). Widzę że dawałeś podstawkę pod filtr oleju z allegro ? :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 19-02-15, 11:22

Exonios pisze:Widzę że dawałeś podstawkę pod filtr oleju z allegro ?

Może nie akurat z allegro, tylko jebajowa ale to i tak wszystko ten sam szajs. Ważne że hula i nic nie cieknie jak dobrze się czujniki na teflon i klej wkręci.

edit 01.03.2015r

2kkm minęło, silnik mam nadzieję ze się dotarł wstępnie więc wpadła świeża docelowa oliwa i filtr
Obrazek