VII RED TS by Exonios

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 06-10-14, 09:47

Bylo juz to zrobione jak kupilem. Ale to nie jest fabryczne :)
ZZT 231

matusz89
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 04-01-12, 23:25

Postautor: matusz89 » 06-10-14, 11:08

Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć miłego grzania 4 liter!

Awatar użytkownika
Stich
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2511
Rejestracja: 28-05-07, 22:48

Postautor: Stich » 06-10-14, 11:43

matusz89 pisze:Nie pozostaje mi nic innego jak życzyć miłego grzania 4 liter!


lepiej nie, bo później możę być problem ze spłodzeniem potomka :wink:

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 06-10-14, 12:03

lepiej nie, bo później możę być problem ze spłodzeniem potomka :wink:


Dlatego używam tylko w zimę ;d az autko sie nie nagrzeje ;d

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 22-12-14, 21:21

Pora na mały Up :)
Postanowiłem zrobić dla Celicy małą sesję zdjęciową ;D
Celika niedawno wyjechała z myjni ;p

Sorki za jakość robione kalkulatorem ;d

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Póki co to tyle. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 22-12-14, 21:45

Wywal Panie te ramki a będzie lepiej :)
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 04-03-15, 19:11

A wiec, czas na małe odświeżenie tematu :).

Miałem w planach wymianę kilku podzespołów w świetnym stanie żeby usprawnić 2zz.
Po zostawieniu auta u mechanika na drugi dzień okazało się że na 3 i 4 cylindrze nie ma kompresji :eek:

Tak to wygląda...
Obrazek

Gdy wszystkie świece były wykręcone na:

1. 13.7 Bar
2. 12.7 Bar
3. 6.0 Bar
4. 4.0 Bar

Po wkręceniu świecy w 4 cyl. na 3 było już 12.5 Bar.
Wiec przypuszczenie ze poszła uszczelka pod głowicą i przepuszcza ciśnienie między cylindrami.

A więc szybka decyzja wybebeszanie silnika na stół.

Obrazek

Po wyjęciu silnika i zdjęciu głowicy okazało sie:

Obrazek

Tuleje w świetnym stanie nie ma żadnego progu na ściankach, nie są porysowane, po wlaniu nafty w cylindry nie znikała w oczach a wiec o to byłem spokojny.

Obrazek

Cały problem tkwi w głowicy. Zatarte są szklanki zaworowe od strony wydechu i nie domykają się zawory, przez co ucieka ciśnienie. Uszczelka też juz troche puszczała. Ale nie była wypalona na wylot.

Wiec na razie jest decyzja o poskładaniu 1 głowicy z 2. Kompleksowa jej regeneracja. I oczywiście nowe uszczelki ASO.

Dalsze informacje co będzie jeszcze robione wkrótce :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 13-03-15, 18:43

Nadszedł ten czas i samochód jest już złożony i w pełni sprawny znów cieszy osiągami :)

A więc co zostało zrobione bądź zmienione :

-Skrzynia biegów z polifta od Tomciusia
-Nowe uszczelniacze skrzyni biegów
-Zdrowy nie wytarty wałek rozrządu
-Komplet dźwigienek zaworowych
-Nowe LiftBolty OEM
-Uszczelka głowicy OEM
-Uszczelka kolektora wydechowego OEM
-Uszczelka kolektora dolotowego OEM
-Ustawione luzy zaworowe
-Nowy olej w silniku Eneos Sustina 5W-30
-Nowy olej w skrzyni biegów Eneos 75W-90
-Nowy filtr oleju
-Kompletnie zregenerowana głowica
*Obrobione gniazda zaworowe
*Obrobione zawory
*Komplet uszczelniaczy
*Prowadnice wydechowe nowe
*Komplet nowych pestek
*Planowanie
*Sprawdzenie szczelności
-Nowa siatka uszczelniająca wydech przy kolektorze

To tyle co do mechaniki. Została ustawiona również geometria.


Skrzynia w świetnym stanie ma przejechane tylko 55 tys km.
Celica przestała wyskakiwać z Liftu. Szczerze mówiąc nie wierzyłem ze uda się to zrobić za pomocą skrzyni ale to prawda i co najważniejsze działa :)

Obrazek

Komplet olejów do Toyoty :)

Obrazek

Wałek dolotowy.

Obrazek

Komplet dźwigienek

Obrazek

LiftBolty OEM

Obrazek

No i najważniejsze po tym całym zabiegu. Kompresja sam byłem zaskoczony że bedzie aż tak dobrze :)

Na każdym cylindrze ponad 14 Bar.


Obrazek
ZZT 231

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 13-03-15, 20:02

No to teraz tylko pozostało cieszyć się z jazdy. Sporo roboty widzę było. Zastanawiałem/zastanawiam się nad TS-em ale poliftowym lecz przeraża mnie dość skomplikowany silnik podatny na awarie. Oczywiście zdarza się to w raczej wyeksploatowanych egzemplarzach ale takich na naszym rynko coraz więcej niestety...
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 13-03-15, 20:12

Roboty trochę było i jeszcze troche zostało ale to już tylko upiększanie :)
Na szczęści mój silnik dostał 2 życie i jest teraz z idealnym stanie, czuć w ogóle inną charakterystykę pracy silnika czego nie było wcześniej. :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 16-03-15, 11:21

Exonios pisze:Na szczęści mój silnik dostał 2 życie i jest teraz z idealnym stanie, czuć w ogóle inną charakterystykę pracy silnika czego nie było wcześniej. :)

Hehe, dokładnie tak jak mój:)

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 16-03-15, 18:49

Hehe, dokładnie tak jak mój:)


Miejmy nadzieje ze teraz posluza drugie tyle :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 20-03-15, 21:18

Mała zapowiedź lata..

Obrazek
ZZT 231

Awatar użytkownika
Grzybek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 573
Rejestracja: 27-12-11, 21:56

Postautor: Grzybek » 20-03-15, 22:35

co to za felga i jaki rozmiar?
wzór podobny do ozów superleggera więc powinny ładnie sie prezentować na celicy :)

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 20-03-15, 22:49

Felga 17. :) prezentują sie naprawde dobrze.
ZZT 231

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 21-03-15, 11:08

Mam pytanie odnośnie skrzyni bo też będę zmieniał, należy szukać poliftowej od 2ZZ-GE ? Tylko dokładnie od którego rocznika żeby była już z poprawionymi przełożeniami, albo jakie jest oznaczenie takiej skrzyni?

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 21-03-15, 21:56

Mam pytanie odnośnie skrzyni bo też będę zmieniał, należy szukać poliftowej od 2ZZ-GE ? Tylko dokładnie od którego rocznika żeby była już z poprawionymi przełożeniami, albo jakie jest oznaczenie takiej skrzyni?


Ja kupiłem od Tomciusia. hmm dokładnie to chyba końcówka 2003 wychodziła po lifcie. :)

Mi udało się z małym przebiegiem dostać i chodzi bardzo precyzyjnie.
No i po lifcie ma inne przełożenia że już nie wypada z LIFTU ;p
Polecam Tomciusia on na pewno ci pomoże :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 21-03-15, 22:04

Już nie mogłem się powstrzymać i musiałem założyć ;d

A więc wpadły Felgi

OZ SUPERLEGGERA 17"

Et 35 Felga ładnie wyszła z nadkola w podrównaniu do seryjnej
może jeszcze pójdzie jakiś dystans na przyszłość
zobaczymy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze mały detal został do zmiany w związku z felgami
Ale bardzo ważny :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Łukasz K
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 946
Rejestracja: 26-06-12, 19:33

Postautor: Łukasz K » 22-03-15, 16:03

Po wcześniejszym zdjęciu mtyślałem, że 16'' a tu jednak 17''. Bardzo fajnie siadły. Myślę, że jeszcze lepiej by grały z czerwonym autem gdyby je tak prysnąć na biało :-) .
9-3 AERO SS

Awatar użytkownika
eXcential
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 666
Rejestracja: 11-11-10, 16:22

Postautor: eXcential » 22-03-15, 17:12

Łukasz K pisze:Myślę, że jeszcze lepiej by grały z czerwonym autem gdyby je tak prysnąć na biało :-) .

+1
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692