VII RED TS by Exonios
- Stich
- Użytkownik
- Posty: 2511
- Rejestracja: 28-05-07, 22:48
- Exonios
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 14-09-13, 15:08
A wiec, czas na małe odświeżenie tematu .
Miałem w planach wymianę kilku podzespołów w świetnym stanie żeby usprawnić 2zz.
Po zostawieniu auta u mechanika na drugi dzień okazało się że na 3 i 4 cylindrze nie ma kompresji
Tak to wygląda...
Gdy wszystkie świece były wykręcone na:
1. 13.7 Bar
2. 12.7 Bar
3. 6.0 Bar
4. 4.0 Bar
Po wkręceniu świecy w 4 cyl. na 3 było już 12.5 Bar.
Wiec przypuszczenie ze poszła uszczelka pod głowicą i przepuszcza ciśnienie między cylindrami.
A więc szybka decyzja wybebeszanie silnika na stół.
Po wyjęciu silnika i zdjęciu głowicy okazało sie:
Tuleje w świetnym stanie nie ma żadnego progu na ściankach, nie są porysowane, po wlaniu nafty w cylindry nie znikała w oczach a wiec o to byłem spokojny.
Cały problem tkwi w głowicy. Zatarte są szklanki zaworowe od strony wydechu i nie domykają się zawory, przez co ucieka ciśnienie. Uszczelka też juz troche puszczała. Ale nie była wypalona na wylot.
Wiec na razie jest decyzja o poskładaniu 1 głowicy z 2. Kompleksowa jej regeneracja. I oczywiście nowe uszczelki ASO.
Dalsze informacje co będzie jeszcze robione wkrótce
Miałem w planach wymianę kilku podzespołów w świetnym stanie żeby usprawnić 2zz.
Po zostawieniu auta u mechanika na drugi dzień okazało się że na 3 i 4 cylindrze nie ma kompresji
Tak to wygląda...
Gdy wszystkie świece były wykręcone na:
1. 13.7 Bar
2. 12.7 Bar
3. 6.0 Bar
4. 4.0 Bar
Po wkręceniu świecy w 4 cyl. na 3 było już 12.5 Bar.
Wiec przypuszczenie ze poszła uszczelka pod głowicą i przepuszcza ciśnienie między cylindrami.
A więc szybka decyzja wybebeszanie silnika na stół.
Po wyjęciu silnika i zdjęciu głowicy okazało sie:
Tuleje w świetnym stanie nie ma żadnego progu na ściankach, nie są porysowane, po wlaniu nafty w cylindry nie znikała w oczach a wiec o to byłem spokojny.
Cały problem tkwi w głowicy. Zatarte są szklanki zaworowe od strony wydechu i nie domykają się zawory, przez co ucieka ciśnienie. Uszczelka też juz troche puszczała. Ale nie była wypalona na wylot.
Wiec na razie jest decyzja o poskładaniu 1 głowicy z 2. Kompleksowa jej regeneracja. I oczywiście nowe uszczelki ASO.
Dalsze informacje co będzie jeszcze robione wkrótce
ZZT 231
- Exonios
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 14-09-13, 15:08
Nadszedł ten czas i samochód jest już złożony i w pełni sprawny znów cieszy osiągami
A więc co zostało zrobione bądź zmienione :
-Skrzynia biegów z polifta od Tomciusia
-Nowe uszczelniacze skrzyni biegów
-Zdrowy nie wytarty wałek rozrządu
-Komplet dźwigienek zaworowych
-Nowe LiftBolty OEM
-Uszczelka głowicy OEM
-Uszczelka kolektora wydechowego OEM
-Uszczelka kolektora dolotowego OEM
-Ustawione luzy zaworowe
-Nowy olej w silniku Eneos Sustina 5W-30
-Nowy olej w skrzyni biegów Eneos 75W-90
-Nowy filtr oleju
-Kompletnie zregenerowana głowica
*Obrobione gniazda zaworowe
*Obrobione zawory
*Komplet uszczelniaczy
*Prowadnice wydechowe nowe
*Komplet nowych pestek
*Planowanie
*Sprawdzenie szczelności
-Nowa siatka uszczelniająca wydech przy kolektorze
To tyle co do mechaniki. Została ustawiona również geometria.
Skrzynia w świetnym stanie ma przejechane tylko 55 tys km.
Celica przestała wyskakiwać z Liftu. Szczerze mówiąc nie wierzyłem ze uda się to zrobić za pomocą skrzyni ale to prawda i co najważniejsze działa
Komplet olejów do Toyoty
Wałek dolotowy.
Komplet dźwigienek
LiftBolty OEM
No i najważniejsze po tym całym zabiegu. Kompresja sam byłem zaskoczony że bedzie aż tak dobrze
Na każdym cylindrze ponad 14 Bar.
A więc co zostało zrobione bądź zmienione :
-Skrzynia biegów z polifta od Tomciusia
-Nowe uszczelniacze skrzyni biegów
-Zdrowy nie wytarty wałek rozrządu
-Komplet dźwigienek zaworowych
-Nowe LiftBolty OEM
-Uszczelka głowicy OEM
-Uszczelka kolektora wydechowego OEM
-Uszczelka kolektora dolotowego OEM
-Ustawione luzy zaworowe
-Nowy olej w silniku Eneos Sustina 5W-30
-Nowy olej w skrzyni biegów Eneos 75W-90
-Nowy filtr oleju
-Kompletnie zregenerowana głowica
*Obrobione gniazda zaworowe
*Obrobione zawory
*Komplet uszczelniaczy
*Prowadnice wydechowe nowe
*Komplet nowych pestek
*Planowanie
*Sprawdzenie szczelności
-Nowa siatka uszczelniająca wydech przy kolektorze
To tyle co do mechaniki. Została ustawiona również geometria.
Skrzynia w świetnym stanie ma przejechane tylko 55 tys km.
Celica przestała wyskakiwać z Liftu. Szczerze mówiąc nie wierzyłem ze uda się to zrobić za pomocą skrzyni ale to prawda i co najważniejsze działa
Komplet olejów do Toyoty
Wałek dolotowy.
Komplet dźwigienek
LiftBolty OEM
No i najważniejsze po tym całym zabiegu. Kompresja sam byłem zaskoczony że bedzie aż tak dobrze
Na każdym cylindrze ponad 14 Bar.
ZZT 231
- Łukasz K
- Użytkownik
- Posty: 946
- Rejestracja: 26-06-12, 19:33
No to teraz tylko pozostało cieszyć się z jazdy. Sporo roboty widzę było. Zastanawiałem/zastanawiam się nad TS-em ale poliftowym lecz przeraża mnie dość skomplikowany silnik podatny na awarie. Oczywiście zdarza się to w raczej wyeksploatowanych egzemplarzach ale takich na naszym rynko coraz więcej niestety...
9-3 AERO SS
- Grzybek
- Użytkownik
- Posty: 573
- Rejestracja: 27-12-11, 21:56
- Exonios
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 14-09-13, 15:08
Mam pytanie odnośnie skrzyni bo też będę zmieniał, należy szukać poliftowej od 2ZZ-GE ? Tylko dokładnie od którego rocznika żeby była już z poprawionymi przełożeniami, albo jakie jest oznaczenie takiej skrzyni?
Ja kupiłem od Tomciusia. hmm dokładnie to chyba końcówka 2003 wychodziła po lifcie.
Mi udało się z małym przebiegiem dostać i chodzi bardzo precyzyjnie.
No i po lifcie ma inne przełożenia że już nie wypada z LIFTU ;p
Polecam Tomciusia on na pewno ci pomoże
ZZT 231
- Exonios
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 14-09-13, 15:08
- eXcential
- Użytkownik
- Posty: 666
- Rejestracja: 11-11-10, 16:22
Łukasz K pisze:Myślę, że jeszcze lepiej by grały z czerwonym autem gdyby je tak prysnąć na biało .
+1
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692