Celina by Ryjek

Roczniki 2000-2005
Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 29-04-16, 21:26

W poniedziałek przyjdą nowe zaciski z avensisa pod tarcze 295mm.
Jakie tarcze i klocki polecacie do tego zestawu ?
Czy kupując nawiercane/ nacinane zyskuje tylko na wyglądzie czy w praktyce również lepiej sobie radzą niż zwykła tarcza ?

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 30-04-16, 07:43

Ryjek0337 pisze:Czy kupując nawiercane/ nacinane zyskuje

Zależy jakiej marki i co dokładnie chciałbyś kupić?

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 30-04-16, 09:19

lepiej kupić lepszy klocek i gładką tarczę niż gorszy klocek i bajer tarczę.

Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 30-04-16, 12:38

jesli zwkła tarcza to ten zestaw przypadł mi do gustu. chyba, że ktos ma cos tańszego godnego polecenia.
http://allegro.pl/toyota-avensis-t25-od ... 69468.html


a jeśli nawiercana za duzo wyboru nie ma
http://allegro.pl/tarcze-mikoda-gt-toyo ... 71283.html

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 30-04-16, 17:42

Ryjek0337 pisze:a jeśli nawiercana za duzo wyboru nie ma
http://allegro.pl/tarcze-...5689371283.html

To odpuść sobie..

Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 01-05-16, 00:16

[quote="anticorr"]
zaproponuj coś nawiercanego.

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 01-05-16, 10:16

http://allegro.pl/zimmermann-tarcze-klo ... 84434.html
U mnie to śmiga 2lata narazie 0 problemów

Awatar użytkownika
adi24car
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: 08-05-10, 15:57

Postautor: adi24car » 01-05-16, 15:52

Ja mam Mikody, Jest OK.

Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 02-05-16, 11:26

Wiec reasumując za 500zl na przód najlepiej kupic zwykłe TRW tarcze/klocki bez zabawy w nawiercane nacinane?
coś takiego Mikoda/Bosch http://allegro.pl/tarcze-mikoda-klocki- ... 73656.html też nie zda egzamin?
Dużą różnicę czuć w hamowaniu po swapie na 295mm ?
Kto modził tył ? Mam tam tarczo bębny na których wręcz niemożliwe jest posiadanie ręcznego ma ktoś sprawdzony sposób jak zmusić go do działania i hamowania ? Czy jaki swap p&p jest na tył ?

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-05-16, 12:14

Ja zaryzykuję i kupię Mikody nawiercane i nacinane. Opinie opiniami, ale najlepiej samemu się przekonać o tym. Rozmawiałem w sobotę z kolegą, który montuje zestawy hamulcowe i trochę tarcz Mikody montował, mówił że ludzie chwalą sobie. Zauważyłem, że tu na forum o co byś nie zapytał to wszystko odradzają ludzie. Ciekawe, czy wszyscy tacy bogaci i najwyższą półkę zawsze montują. Różnica w hamowaniu na 295mm jest ogromna.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 02-05-16, 12:37

Cisiel pisze:Zauważyłem, że tu na forum o co byś nie zapytał to wszystko odradzają ludzie. Ciekawe, czy wszyscy tacy bogaci i najwyższą półkę zawsze montują. Różnica w hamowaniu na 295mm jest ogromna.

Ja znam temat z autopsji co prawda tarcze latały w civicu, jak to się mówi wszystko zależy jak będzie ten hebel używany, u mnie po pól roku zaczęły już delikatnie bić przy mocniejszym hamowaniu, no i jak już sprzedawałem auto czyli ok 1,5 roku po montażu to było kilka delikatnych spękań przy nawiertach. Ale wiadomo Cena>>Jakość
Pierwszy lepszy watek o tych tarczach
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=53490

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 02-05-16, 16:52

Kto modził tył ? Mam tam tarczo bębny na których wręcz niemożliwe jest posiadanie ręcznego ma ktoś sprawdzony sposób jak zmusić go do działania i hamowania ? Czy jaki swap p&p jest na tył ?

Ja mam wszystko seryjne a po zaciągnięciu ręcznego na suchym można samochód postawić bokiem. Proponuje solidnie wszystko przejrzeć i wyczyścić.

Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 03-05-16, 21:39

Cisiel pisze:Ja zaryzykuję i kupię Mikody nawiercane i nacinane. Opinie opiniami, ale najlepiej samemu się przekonać o tym. Rozmawiałem w sobotę z kolegą, który montuje zestawy hamulcowe i trochę tarcz Mikody montował, mówił że ludzie chwalą sobie. Zauważyłem, że tu na forum o co byś nie zapytał to wszystko odradzają ludzie. Ciekawe, czy wszyscy tacy bogaci i najwyższą półkę zawsze montują. Różnica w hamowaniu na 295mm jest ogromna.

zamówiłem również wentylowane mikody :) w poniedziałek montuje, zdam relację.
do tego nowe opony lato :) wiec z hamulcami spokój na jakiś czas.

Balbek pisze: Ja mam wszystko seryjne a po zaciągnięciu ręcznego na suchym można samochód postawić bokiem. Proponuje solidnie wszystko przejrzeć i wyczyścić.

masz tarczo-bębny ?

ma ktos same tarcze z tyłu ?

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 03-05-16, 23:00

Ryjek0337 pisze:ma ktos same tarcze z tyłu ?

Wątpię, jeszcze nie słyszałem żeby ktoś swapowal tylne heble w siódemce;)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 04-05-16, 07:55

Jednak dylemat z tymi tarczami. Wczoraj rozmawiałem z kuzynem, który zajmuje się częściami i odradzał nawiercane/nacinane. Nawet jakiś filmik mi pokazał na YT - inżynier jakiś się wypowiadał na temat tarcz gładkich, nawiercanych i wentylowanych. Wygrały normalne gładkie tarcze. Mikody mają świetny wygląd to fakt. Suma sumarum nie wiem co uczynić :|

Awatar użytkownika
Zewus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3062
Rejestracja: 13-03-09, 16:46

Postautor: Zewus » 04-05-16, 08:11

Mikody pękają szczególnie przy dużych obciążeniach.
Wygląd to ich jedyny plus
Ostatnio zmieniony 04-05-16, 10:47 przez Zewus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
michalm320
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 316
Rejestracja: 01-06-11, 22:16

Postautor: michalm320 » 04-05-16, 10:42

Kumpel miał w Accordzie TypeR nawiercane tarcze Zimmermann. Po ok 5 tyś jazdy miejskiej z wariacjami popękały i nadawały się do kosza... co też uczynił i kupił gładkie EBC które miałem w Hondzie Civic i uważam za totalny badziew bo się pokrzywiły w mig. Gdybym miał teraz tarczy wymieniać to chyba bym poszedł w ATE gładkie lub nacinane. Ew. szukałbym Brembo MAX albo ORO.

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 04-05-16, 10:53

Ryjek0337 pisze:masz tarczo-bębny ?

Tak wszystko w 100% seryjne

Ryjek0337
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18-02-14, 15:23

Postautor: Ryjek0337 » 04-05-16, 11:30

143km to nie jest jakis tam potwór by go zatrzymywać było ciężko.
Kałuże omijam wszystkie ^^ Szybko jeżdzę tylko na szybkich drogach gdzie gwałtowny hamulec czy hamowanie z wysokich prędkości są zbędne więc do takiego uzytkowania moim zdaniem zdadzą egzamin robię dużo km rocznie więc dam znać jak to się bedzie spisywało i czy warto :)
Główną zaleta tak jak mówicie jest wygląd i to mnie na nie skusiło ładnie takie tależe będą wyglądały szczególnie ze to 295mm :) zostanie felga/gwint i pierdułki do szczęścia ;p

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 04-05-16, 12:53

Jednak dylemat z tymi tarczami. Wczoraj rozmawiałem z kuzynem, który zajmuje się częściami i odradzał nawiercane/nacinane. Nawet jakiś filmik mi pokazał na YT - inżynier jakiś się wypowiadał na temat tarcz gładkich, nawiercanych i wentylowanych. Wygrały normalne gładkie tarcze. Mikody mają świetny wygląd to fakt. Suma sumarum nie wiem co uczynić :|

A nie mówiłem ;)