Czerwona Celica by pawell76
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 28-03-15, 18:34
Czerwona Celica by pawell76
Witam wszystkich serdecznie. Biorąc przykład z poprzedników chcę przedstawić moją Celicę.
Samochód:
Celica VII 1.8 VVTi z 2000r
Silnik:
- 1ZZ-FE 143KM
- olej Castrol Edge 10W60
Przeniesienie napędu:
- nowe kompletne sprzęgło LUK z wymienionymi okładzinami na kevlarowe
Zawieszenie:
- gwin, TA-Technix z lekkim negatywem z tyłu (było -80 ale niestety z wielkim bólem serca musiałem podnieść o 1 cm)
Koła:
- alufelgi Tomason TN1 17”,
- opony lato, Federal EVO 595 205/45 ZR17 88Y XL
- opony zima, jeszcze nie ma
Hamulce:
przód:
- tarcze 295 mm Mikoda GT
- zaciski od Avensis w kolorze czarnym
- klocki Kashiyama
- płyn hamulcowy Comma DOT 5.1
tył:
- tarcze, klocki seria ale rozglądam się za takimi jak przednie: nacinane i wiercone
- zaciski w kolorze czarnym
- przewody hamulcowe Hel w oplocie
Układ wydechowy:
- podwójny wydech z owalnymi końcówkami WN Sport
- wycięty kat
Układ dolotowy:
- wkładka Pippercross
- zdemontowany motylek
Body:
- wersja przedliftowa, wszystko seria
- środek seria ale pracuję nad tym
Zmiany:
- lampy przód Angel Eyes (pewnie dostanie się mi za nie od klubowiczów)
- żarówki Extreme w lekko niebieskim kolorze
- diademy w kierunkach
- lampy tył jakieś tuningowe amerykańskie kupione na alledrogo za marne pieniądze
- mocne żarówki ledowe do kierunków
- podświetlenie nóg na niebiesko
- projektor logo TOYOTA w dolnej części boczków drzwi (rzut na podłoże)
- zdjęta górna lotka klapy bagażnika
- rozpórka przednich kielichów
- dystanse przód po 20mm na stronę, tył po 30 mm na stronę (biorąc pod uwagę mniejsze ET felgi i 8” jej szerokości jest naprawdę szeroko w porównaniu do serii a prowadzi się zaj…)
Plany:
- przyciemnienie szyb
- rewitalizacja lakieru
- soft turbo
- lambo doors (może)
Historia:
Nabyłem Celicę 1.5 roku temu. Jestem jej drugim właścicielem w kraju.
Autko kupione w stanie dobrym. Silnik jak to w wersji przedliftowej, lubi olej ok. 1.5 litra na 2000 km przy normalnej jeździe, przy gnieceniu ok. 1 litra na 1000 km.
Przez ok rok myślałem co w niej zmienić, czytałem, dopytywałem, przyglądałem się innych na forum i od początku tego roku wziąłem się za zmiany, które opisałem powyżej.
Samochodzik świetny, linia ponadczasowa nikt nie przejdzie obok auta obojętnie . Z resztą sami wiecie .
Pozdr wszystkich. Konstruktywne uwagi mile widziane
Samochód:
Celica VII 1.8 VVTi z 2000r
Silnik:
- 1ZZ-FE 143KM
- olej Castrol Edge 10W60
Przeniesienie napędu:
- nowe kompletne sprzęgło LUK z wymienionymi okładzinami na kevlarowe
Zawieszenie:
- gwin, TA-Technix z lekkim negatywem z tyłu (było -80 ale niestety z wielkim bólem serca musiałem podnieść o 1 cm)
Koła:
- alufelgi Tomason TN1 17”,
- opony lato, Federal EVO 595 205/45 ZR17 88Y XL
- opony zima, jeszcze nie ma
Hamulce:
przód:
- tarcze 295 mm Mikoda GT
- zaciski od Avensis w kolorze czarnym
- klocki Kashiyama
- płyn hamulcowy Comma DOT 5.1
tył:
- tarcze, klocki seria ale rozglądam się za takimi jak przednie: nacinane i wiercone
- zaciski w kolorze czarnym
- przewody hamulcowe Hel w oplocie
Układ wydechowy:
- podwójny wydech z owalnymi końcówkami WN Sport
- wycięty kat
Układ dolotowy:
- wkładka Pippercross
- zdemontowany motylek
Body:
- wersja przedliftowa, wszystko seria
- środek seria ale pracuję nad tym
Zmiany:
- lampy przód Angel Eyes (pewnie dostanie się mi za nie od klubowiczów)
- żarówki Extreme w lekko niebieskim kolorze
- diademy w kierunkach
- lampy tył jakieś tuningowe amerykańskie kupione na alledrogo za marne pieniądze
- mocne żarówki ledowe do kierunków
- podświetlenie nóg na niebiesko
- projektor logo TOYOTA w dolnej części boczków drzwi (rzut na podłoże)
- zdjęta górna lotka klapy bagażnika
- rozpórka przednich kielichów
- dystanse przód po 20mm na stronę, tył po 30 mm na stronę (biorąc pod uwagę mniejsze ET felgi i 8” jej szerokości jest naprawdę szeroko w porównaniu do serii a prowadzi się zaj…)
Plany:
- przyciemnienie szyb
- rewitalizacja lakieru
- soft turbo
- lambo doors (może)
Historia:
Nabyłem Celicę 1.5 roku temu. Jestem jej drugim właścicielem w kraju.
Autko kupione w stanie dobrym. Silnik jak to w wersji przedliftowej, lubi olej ok. 1.5 litra na 2000 km przy normalnej jeździe, przy gnieceniu ok. 1 litra na 1000 km.
Przez ok rok myślałem co w niej zmienić, czytałem, dopytywałem, przyglądałem się innych na forum i od początku tego roku wziąłem się za zmiany, które opisałem powyżej.
Samochodzik świetny, linia ponadczasowa nikt nie przejdzie obok auta obojętnie . Z resztą sami wiecie .
Pozdr wszystkich. Konstruktywne uwagi mile widziane
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 28-03-15, 18:34
Jak ogarnę wstawianie fotek to kilka podrzucę ale to dopiero jutro.
Odnośnie apetytu na olej i turbo to co usłyszałem w GT4 (kilka Celic już uturbili) Celina powinna mniej brać bo nie będzie żyłowana tak często na maxa. Wykres ze schamowanej Celi z soft turbo potwierdza jego opinię. Pomysł na mniejsze zuzycie oleju jest taki-wymienić na 10W40 z domieszką dwusiarczmu molibdenu jak to nic nie da to generalny przed uturbieniem. Mój mechanior sprawdził to na 2 innych autach i podziałało, ponoć sprawdzony patent jeszcze przez kilku innych O angel eyes wspominałem w opisie. Licze się ze zj... ale trudno mnie się podobają.
Odnośnie apetytu na olej i turbo to co usłyszałem w GT4 (kilka Celic już uturbili) Celina powinna mniej brać bo nie będzie żyłowana tak często na maxa. Wykres ze schamowanej Celi z soft turbo potwierdza jego opinię. Pomysł na mniejsze zuzycie oleju jest taki-wymienić na 10W40 z domieszką dwusiarczmu molibdenu jak to nic nie da to generalny przed uturbieniem. Mój mechanior sprawdził to na 2 innych autach i podziałało, ponoć sprawdzony patent jeszcze przez kilku innych O angel eyes wspominałem w opisie. Licze się ze zj... ale trudno mnie się podobają.
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 28-03-15, 18:34
Kata wyciołem bo był pęknięty w środku a odnośnie generalnego remontu silnika to jeszcze dokładnie nie wiem , wszystko zależy od efektów zastosowania dwusiarczku molibdenu przy wymianie oleju, jeżeli wogóle się na ten patent zdecyduję. Co do zdjęć to tak jak pisałem wcześniej muszę ogarnąć temat. Wczoraj nie miałem czasu, może dzisiaj będzie mi dane coś w tym temacie zrobić. A może ktoś z was podpowie jak to najprościej i najszybciej zrobić?
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 28-03-15, 18:34
Trafnie zauwarzyłeś to są 290 z zaciskami od Ave. Odnośnie kupna tarcz to wejdź na stronę producenta www.mikoda.pl
Odnośnie lamp narazie tylne zostają ale jak jakimś cudem trafię na TYC Red to je sobie poprostu kupię i będę happy.
Odnośnie lamp narazie tylne zostają ale jak jakimś cudem trafię na TYC Red to je sobie poprostu kupię i będę happy.
-
- Użytkownik
- Posty: 69
- Rejestracja: 28-03-15, 18:34
- eXcential
- Użytkownik
- Posty: 666
- Rejestracja: 11-11-10, 16:22