Czerwona Celica by pawell76

Roczniki 2000-2005
pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Czerwona Celica by pawell76

Postautor: pawell76 » 10-04-15, 23:08

Witam wszystkich serdecznie. Biorąc przykład z poprzedników chcę przedstawić moją Celicę.

Samochód:
Celica VII 1.8 VVTi z 2000r

Silnik:
- 1ZZ-FE 143KM
- olej Castrol Edge 10W60

Przeniesienie napędu:
- nowe kompletne sprzęgło LUK z wymienionymi okładzinami na kevlarowe

Zawieszenie:
- gwin, TA-Technix z lekkim negatywem z tyłu (było -80 ale niestety z wielkim bólem serca musiałem podnieść o 1 cm)

Koła:
- alufelgi Tomason TN1 17”,
- opony lato, Federal EVO 595 205/45 ZR17 88Y XL
- opony zima, jeszcze nie ma

Hamulce:

przód:
- tarcze 295 mm Mikoda GT
- zaciski od Avensis w kolorze czarnym
- klocki Kashiyama
- płyn hamulcowy Comma DOT 5.1

tył:
- tarcze, klocki seria ale rozglądam się za takimi jak przednie: nacinane i wiercone
- zaciski w kolorze czarnym

- przewody hamulcowe Hel w oplocie

Układ wydechowy:
- podwójny wydech z owalnymi końcówkami WN Sport
- wycięty kat

Układ dolotowy:
- wkładka Pippercross
- zdemontowany motylek

Body:
- wersja przedliftowa, wszystko seria
- środek seria ale pracuję nad tym

Zmiany:
- lampy przód Angel Eyes (pewnie dostanie się mi za nie od klubowiczów)
- żarówki Extreme w lekko niebieskim kolorze
- diademy w kierunkach

- lampy tył jakieś tuningowe amerykańskie kupione na alledrogo za marne pieniądze
- mocne żarówki ledowe do kierunków

- podświetlenie nóg na niebiesko
- projektor logo TOYOTA w dolnej części boczków drzwi (rzut na podłoże)
- zdjęta górna lotka klapy bagażnika
- rozpórka przednich kielichów
- dystanse przód po 20mm na stronę, tył po 30 mm na stronę (biorąc pod uwagę mniejsze ET felgi i 8” jej szerokości jest naprawdę szeroko w porównaniu do serii a prowadzi się zaj…)

Plany:
- przyciemnienie szyb
- rewitalizacja lakieru
- soft turbo
- lambo doors (może)

Historia:

Nabyłem Celicę 1.5 roku temu. Jestem jej drugim właścicielem w kraju.
Autko kupione w stanie dobrym. Silnik jak to w wersji przedliftowej, lubi olej ok. 1.5 litra na 2000 km przy normalnej jeździe, przy gnieceniu ok. 1 litra na 1000 km.
Przez ok rok myślałem co w niej zmienić, czytałem, dopytywałem, przyglądałem się innych na forum i od początku tego roku wziąłem się za zmiany, które opisałem powyżej.
Samochodzik świetny, linia ponadczasowa nikt nie przejdzie obok auta obojętnie :eek: . Z resztą sami wiecie :wink: .

Pozdr wszystkich. Konstruktywne uwagi mile widziane

wacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: 31-05-12, 22:55

Postautor: wacenty » 10-04-15, 23:24

Fotki?oleju to ci książkowo łyka nie zastanawiałeś się żeby motor poliftowy dać?jak mu dasz turbo to będziesz musiał z beczką oleju jeżdzić w bagażniku.

Awatar użytkownika
OmegaPL
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1130
Rejestracja: 15-07-08, 17:10

Postautor: OmegaPL » 10-04-15, 23:34

Pokaż jak to auto wygląda, bo z opisu wygląda dobrze ;)
i pewnie zjebki dostaniesz za angel eyesy :D

wacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: 31-05-12, 22:55

Postautor: wacenty » 10-04-15, 23:38

No sam jestem ciekaw tych fotek i tych czarnych zacisków sam mam czerwoną VII i bym sobie zobaczył jak to na aucie wygląda

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 11-04-15, 00:17

Jak ogarnę wstawianie fotek to kilka podrzucę ale to dopiero jutro.
Odnośnie apetytu na olej i turbo to co usłyszałem w GT4 (kilka Celic już uturbili) Celina powinna mniej brać bo nie będzie żyłowana tak często na maxa. Wykres ze schamowanej Celi z soft turbo potwierdza jego opinię. Pomysł na mniejsze zuzycie oleju jest taki-wymienić na 10W40 z domieszką dwusiarczmu molibdenu jak to nic nie da to generalny przed uturbieniem. Mój mechanior sprawdził to na 2 innych autach i podziałało, ponoć sprawdzony patent jeszcze przez kilku innych :roll: O angel eyes wspominałem w opisie. Licze się ze zj... ale trudno mnie się podobają.

wacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 423
Rejestracja: 31-05-12, 22:55

Postautor: wacenty » 11-04-15, 00:27

Generalny remont czyli co masz na myśli wymiana tłoków i bloku?.

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 11-04-15, 13:57

Też chętnie zobaczę, bo opis ciekawy. A tak poza tym jak poradziłeś sobie z kompem po wycięciu kata? Nie chcę Ci zaśmiecać tematu więc jak możesz napisz na pw.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 11-04-15, 21:33

A powiedzcie mi po jakiego $*#& wycinanie wogole te katalizatory??

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 11-04-15, 23:21

Musze przyznac ze jeszcze dzis troche doczytalem.. no i z tego co widze chyba w naszym przepadku nie jest to dobry pomysl ;) liczylem ze mozna cos delikatnie na takim zabiegu ugrac..

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 12-04-15, 17:01

Kata wyciołem bo był pęknięty w środku a odnośnie generalnego remontu silnika to jeszcze dokładnie nie wiem , wszystko zależy od efektów zastosowania dwusiarczku molibdenu przy wymianie oleju, jeżeli wogóle się na ten patent zdecyduję. Co do zdjęć to tak jak pisałem wcześniej muszę ogarnąć temat. Wczoraj nie miałem czasu, może dzisiaj będzie mi dane coś w tym temacie zrobić. A może ktoś z was podpowie jak to najprościej i najszybciej zrobić? :wink:

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 12-04-15, 20:52

Podsyłam obiecane fotki


ObrazekObrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Exonios
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 14-09-13, 15:08

Postautor: Exonios » 12-04-15, 21:09

Wgląda świetnie :) mi osobiście tylne lampy się nie podobają.
tarcze 295 mm Mikoda GT

A to nie jest tarcza 290 jak z zaciskiem od avensis ?
Powiesz gdzie takie tarcze można kupić ? :)
ZZT 231

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 12-04-15, 21:18

Bardzo podobają mi się felgi. Sam myślałem o nich do swojej ale w 18''.
Ogólnie dobra gleba i samochód prezentuje się zacnie :D

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 12-04-15, 21:21

Trafnie zauwarzyłeś to są 290 z zaciskami od Ave. Odnośnie kupna tarcz to wejdź na stronę producenta www.mikoda.pl
Odnośnie lamp narazie tylne zostają ale jak jakimś cudem trafię na TYC Red to je sobie poprostu kupię i będę happy. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 12-04-15, 21:29

Avensis ma 295mm :wink:

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 12-04-15, 21:39

Balbek, odnośnie 18" Tomason to przy 143 konnej Celice to chyba ją mocno przymulą
Ja przy 17", wzmocnionych oponach i większych hamulcach czuję różnice. Przynajmniej na starcie bo później to Celinka już daje radę. A odnośnie tarcz masz rację tarcze od Ave mają 295 mm, moje przeoczenie, sorry

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 12-04-15, 21:43

A znasz może wage jednej takiej Twojej 17?

pawell76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 28-03-15, 18:34

Postautor: pawell76 » 12-04-15, 21:52

Ważyłem samą felgę i razem z oponą i gdzieś zapisałem. Jak znajdę to prześlę info.

Awatar użytkownika
eXcential
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 666
Rejestracja: 11-11-10, 16:22

Postautor: eXcential » 12-04-15, 22:05

Tylne lampy psują całokształt :(
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692

Awatar użytkownika
lockk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 255
Rejestracja: 11-04-11, 17:39

Postautor: lockk » 13-04-15, 10:52

O kolejna Celina na Tomasonach :)
Tak jak koledzy napisali wszystko fajnie tylko te lampy z tyłu nie podchodzą
Jak założysz lambo doorsy to zakładamy oddzielny club :D