MR2 zzw30 2zzge by jaworjawor
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
MR2 zzw30 2zzge by jaworjawor
MODEL: ZZW30 Toyota MR2 Spyder, rocznik 2000, pierwsza rejestracja 2001 w Belgii, w kraju od 2002 (pierwszy właściciel znany piłkarz ekstraklasy
SILNIK: 2ZZ-GE: złożony na nowych gratach, uszczelkach itp, wałki pipercams stage 2, wał korbowy odchudzany nożowo 12,5kg i wyważany dynamicznie z kołem pasowym, koło zamachowe odelżone ok 4,5kg, nowe panewki korbowodowe acl, główne oem, głowica porting und polering by Szeszkin, kolektory pnp pełna obróbka, nowe gniazda i prowadnice zaworowe, pasowanie zaworów, sprężynki zaworowe eibac evs, nowe tłoki oem wyważone, nowy rotor pompy oleju, miska z 1zz z przegrodami, obniżony i powiększony smok olejowy, uszczelki izolacyjne kolektora dolotowego i przepustnicy diy , chłodnica oliwy setrab + podstawka pod filtr mocal z termostatem, nowe śruby, uszczelki i uszczelniacze, świece ngk irydowe ziminejsze od serii
DOLOT: stożek fujita bezprośrednio we wlocie powietrza za drzwiami kierowcy, osłona termiczna od komory silnika
WYDECH: custom 2,5 cala, kolektor wydechowy z celicy przerobiony do mr2, pelna obróbka, dwa tlumiki przelotowe rm-motors, bez kata
SKRZYNIA: C64 z corolli T-sport, szpera oem, przełożenie szostego biegu 0,725, twarde poduchy, quickshifter, wybierak na łożyskach
ZAWIAS: amorki seria, sprężyny tte -30, poliuretany przód komplet Energy Suspension, poliuretany tył kompler SuprePro, stabilizatory custom 22mm przód, 18mm tył z regulacją, breastplate własnego projektu
HAMULCE: klocki Ebc yellow, tarcze gladkie, przewody hamulcowe w oplocie Hel
ELEKTRONIKA: ecu z celicy TS jdm, odcinka 8400
WNĘTRZE: wywalony airbag pasażera, wywalony softtop, hardtop, lekkie car audio, czujnik temperatury oleju stri
ELEKTRYKA: lekki akumulator 35Ah przeniesiony do przodu,
KOŁA: lekkie alufelgi Oz superleggera 15x7, opony federal 195/50 przód, 205/50 tył, dystanse, dłuższe szpilki, na zime felgi oem z polifta 15 cali przód, 16 cali tył
Plany na niedaleką przyszłość:
-lekki kubełek + pasy szelkowe
-rollbar
-jak się trafi to w końcu jakiś porządny zawias
Co prawda nie jest to celica, ale kilku kolegow jest ciekawych mojego autka więc wrzucam temat
Tytułem wstępu - posiadałem wcześniej dwie corolle t-sport, który zaraziły mnie miłością do 2zzge najpierw była srebrna przedliftowa, potem grafitowa poliftowa
Z czasem zaczęło troche brakować osiągów, a że nie mogłem się rozstać z ukochanym 2zz-tem wpadłem na szatański pomysł zrobić swap budy Zdecydowałem się na zakup toyoty (a jakże) mr2 ostatniej generacji, która jeździła z bliźniaczym silnikiem 1zz. 250kg mniej, napęd na tył, środek ciężkości duuzo niżej, krótkie zwisy i masa blisko środka auta i najważniejsze - ryk 2zz tuż za plecami, taki plan się zrodził w mojej głowie corolla poszła "do żyda" - odkupił ją ode mnie kolega z klubu corolli i na pewno o nią dba. Niestety zabrał mi wszystkie fajne graty, ale nie ma tego złego, kupi się nowe. Poniżej bede przedstawiał postęp prac.
Auto tuż po zakupie - 2001 rok, żadnych poważnych przygód, przebieg ok 160 tys, silnik swieżo po remoncie. Dodatkowo hardtop, klima i szpera nie znalazłem ani jednego egzemplarza który posiadał te 3 rzeczy, bardzo rzadka konfiguracja. Przedni zderzak tte, tylny spojlerek jakiejs niemieckiej firmy na s, już nie pamiętam. Koła 15/16 cali z polifta, wydech tte
Niestety auto było zaniedbane, także trochę pracy kosztowało doprowadzenie do stanu "używalności":
brak klapki wlewu paliwa
złamane lusterko
lampiony matowe
komora silnika i nie-silnika odszczurzone
niedziałający zaczep od dachu
brak kabelka od podgrzewania tylnej szyby, pranie tapicerki
pierwszy mod - quickshifter
stukający jeden amor - padło mocowanie, okazuje się że pasuje od corolli
okazuje się że mam sprężyny obniżające tte
lewy tylny zacisk stanął kołkiem, znalezienie zestawu naprawczego graniczyło z cudem...
pierwsze porządne mycie
jeden halogen nie świecił
Pierwsza modyfikacji w celu redukcji masy - lekkie car audio
Popsuta elektrycznie wysuwana antena, zmora mr-dwójek, zastąpiłem zwykłą
znaczek jdm
ledowa lampka
lekki akumulator i przeniesienia aku jak najbardziej do przodu - w serii rozkład mas wynosi ok 56/44 na tyle, po przeniesieniu akumulatora jest 55/45 i jest to bardzo odczuwalne podczas jazdy
Przymiarka felg 15x7, et25
przód za bardzo wystawał, dlatego zrobiłem sobie geometrie laserową sprzęt budowalne się przydaje czasem poza budową Z przodu ustawiłem negatyw -2,8, z tyłu -2,4. Tył delikatnie zbieżny, przód na 0
Oponki federal rsr 595, z przodu 195, z tyłu 205
cdn
SILNIK: 2ZZ-GE: złożony na nowych gratach, uszczelkach itp, wałki pipercams stage 2, wał korbowy odchudzany nożowo 12,5kg i wyważany dynamicznie z kołem pasowym, koło zamachowe odelżone ok 4,5kg, nowe panewki korbowodowe acl, główne oem, głowica porting und polering by Szeszkin, kolektory pnp pełna obróbka, nowe gniazda i prowadnice zaworowe, pasowanie zaworów, sprężynki zaworowe eibac evs, nowe tłoki oem wyważone, nowy rotor pompy oleju, miska z 1zz z przegrodami, obniżony i powiększony smok olejowy, uszczelki izolacyjne kolektora dolotowego i przepustnicy diy , chłodnica oliwy setrab + podstawka pod filtr mocal z termostatem, nowe śruby, uszczelki i uszczelniacze, świece ngk irydowe ziminejsze od serii
DOLOT: stożek fujita bezprośrednio we wlocie powietrza za drzwiami kierowcy, osłona termiczna od komory silnika
WYDECH: custom 2,5 cala, kolektor wydechowy z celicy przerobiony do mr2, pelna obróbka, dwa tlumiki przelotowe rm-motors, bez kata
SKRZYNIA: C64 z corolli T-sport, szpera oem, przełożenie szostego biegu 0,725, twarde poduchy, quickshifter, wybierak na łożyskach
ZAWIAS: amorki seria, sprężyny tte -30, poliuretany przód komplet Energy Suspension, poliuretany tył kompler SuprePro, stabilizatory custom 22mm przód, 18mm tył z regulacją, breastplate własnego projektu
HAMULCE: klocki Ebc yellow, tarcze gladkie, przewody hamulcowe w oplocie Hel
ELEKTRONIKA: ecu z celicy TS jdm, odcinka 8400
WNĘTRZE: wywalony airbag pasażera, wywalony softtop, hardtop, lekkie car audio, czujnik temperatury oleju stri
ELEKTRYKA: lekki akumulator 35Ah przeniesiony do przodu,
KOŁA: lekkie alufelgi Oz superleggera 15x7, opony federal 195/50 przód, 205/50 tył, dystanse, dłuższe szpilki, na zime felgi oem z polifta 15 cali przód, 16 cali tył
Plany na niedaleką przyszłość:
-lekki kubełek + pasy szelkowe
-rollbar
-jak się trafi to w końcu jakiś porządny zawias
Co prawda nie jest to celica, ale kilku kolegow jest ciekawych mojego autka więc wrzucam temat
Tytułem wstępu - posiadałem wcześniej dwie corolle t-sport, który zaraziły mnie miłością do 2zzge najpierw była srebrna przedliftowa, potem grafitowa poliftowa
Z czasem zaczęło troche brakować osiągów, a że nie mogłem się rozstać z ukochanym 2zz-tem wpadłem na szatański pomysł zrobić swap budy Zdecydowałem się na zakup toyoty (a jakże) mr2 ostatniej generacji, która jeździła z bliźniaczym silnikiem 1zz. 250kg mniej, napęd na tył, środek ciężkości duuzo niżej, krótkie zwisy i masa blisko środka auta i najważniejsze - ryk 2zz tuż za plecami, taki plan się zrodził w mojej głowie corolla poszła "do żyda" - odkupił ją ode mnie kolega z klubu corolli i na pewno o nią dba. Niestety zabrał mi wszystkie fajne graty, ale nie ma tego złego, kupi się nowe. Poniżej bede przedstawiał postęp prac.
Auto tuż po zakupie - 2001 rok, żadnych poważnych przygód, przebieg ok 160 tys, silnik swieżo po remoncie. Dodatkowo hardtop, klima i szpera nie znalazłem ani jednego egzemplarza który posiadał te 3 rzeczy, bardzo rzadka konfiguracja. Przedni zderzak tte, tylny spojlerek jakiejs niemieckiej firmy na s, już nie pamiętam. Koła 15/16 cali z polifta, wydech tte
Niestety auto było zaniedbane, także trochę pracy kosztowało doprowadzenie do stanu "używalności":
brak klapki wlewu paliwa
złamane lusterko
lampiony matowe
komora silnika i nie-silnika odszczurzone
niedziałający zaczep od dachu
brak kabelka od podgrzewania tylnej szyby, pranie tapicerki
pierwszy mod - quickshifter
stukający jeden amor - padło mocowanie, okazuje się że pasuje od corolli
okazuje się że mam sprężyny obniżające tte
lewy tylny zacisk stanął kołkiem, znalezienie zestawu naprawczego graniczyło z cudem...
pierwsze porządne mycie
jeden halogen nie świecił
Pierwsza modyfikacji w celu redukcji masy - lekkie car audio
Popsuta elektrycznie wysuwana antena, zmora mr-dwójek, zastąpiłem zwykłą
znaczek jdm
ledowa lampka
lekki akumulator i przeniesienia aku jak najbardziej do przodu - w serii rozkład mas wynosi ok 56/44 na tyle, po przeniesieniu akumulatora jest 55/45 i jest to bardzo odczuwalne podczas jazdy
Przymiarka felg 15x7, et25
przód za bardzo wystawał, dlatego zrobiłem sobie geometrie laserową sprzęt budowalne się przydaje czasem poza budową Z przodu ustawiłem negatyw -2,8, z tyłu -2,4. Tył delikatnie zbieżny, przód na 0
Oponki federal rsr 595, z przodu 195, z tyłu 205
cdn
Ostatnio zmieniony 26-03-16, 12:27 przez jaworjawor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
Auto ogarnięte, wszystko działa jak należy, to teraz można pomyśleć o grubszej zabawie, czyli swapie na 2zz-ge
Skrzynia biegów - straszną lipą jest wstawianie 2zz do seryjnej, 5-biegowej skrzynki z mr2. Przełożenia z C60/C64 lepiej pasują do charakteru 2zz, dlatego zbudowałem hybrydę - c64 z corolli tsport, szpera oem helikalna z mr2, dłuższe szóste przełożenie żeby było ciszej w trasie.
Przełożenie 0,725 szóstego biegu
klocki lego
Skrzynia gotowa, czeka na montaż. Proba generalna wchodzenia biegów. Cięgna zamontowane na łożyskach zamiast gumowych tulejek
Silnik buduje z pozostałości jakie udało mi się zebrać przez kilka lat mojej zabawy z 2zz, ale właściwie wiekszość elementów będzie nowe albo odnowione. Z grubszych modyfikacji silnika plan jest taki:
-wałki pipercams stage 2 + sprężynki zaworowe eibach evs
-odchudzony nożowo i wyważony dynamicznie wał korbowy (waga ok 12kg)
-odchudzone koło zamachowe (ok 4,5 kg)
-odelżone i wyważone korbowody
-nowe tłoki oem, pompa oleju, uszczelki uszczelniacze, śruby, panewki głowne oem, korbowodowe acl
-smok olejowy powiększony i obnizony, miska z 1zz
-głowica pełny porting, podbicie kompresji do 11,9:1
-porting kolektorów
-dolot 70mm stożek fujita
-wydech przelotowy 2,5 cala na dwóch tłumikach
-chłodnica oleju setrab, podstawka mocal
no to jedziem z koksem
miska olejowa z 1zz - ma przegrodę, którą trzeba trochę zmodyfikować aby dopasować ją do 2zz, ale lepsza taka niż żadna
lekki zamach 4,5kg vs 7kg seria
mocowanie silnika od strony rozrządu - jedyne mocowanie które nie pasuje w tym swapie. Porobiłem kilka pomiarów, wywierciłem kilk dziurek i powinno byc ok
Przednia i tylna łapa wzmocnione poliuretanem
sprężynki zaworowe, aby ogarnąć wałki stage 2
Musiałem przenieść mocowanie linki gazu, bo w mr2 linka wychodzi inaczej niż w corolli
ecu z celicy jdm
kolektor wydechowy z corolli, trzeba będzie go przerobić żeby podpasował do mr2
filtr fujita od kolegi z forum udało mi się wepchnąć do środka trąbke z oryginalnego dolotu.
wydech 2,5 cala, na razie w częściach
przegląd alternatora i rozrusznika, po zamontowaniu silnika w aucie dostep do tych klocków będzie delikatnie mówiąc słaby
Przegląd wtryskiwaczy - i mały szok bo jeden z 8 wtrysków był przytkany. Strach pomyśleć co by bylo gdybym to zamontował do silnika...
wałeczki
Przegląd pokrywy zaworowej i test jak sika prysznic olejowy
Odchudzony i wyważony wał korbowy oraz korbowody
tłoki oem - co ciekawe mimo tego że są nowe, była między nimi różnica masy - poprawilismy to
blok silnika odszczurzony
Skrzynia biegów - straszną lipą jest wstawianie 2zz do seryjnej, 5-biegowej skrzynki z mr2. Przełożenia z C60/C64 lepiej pasują do charakteru 2zz, dlatego zbudowałem hybrydę - c64 z corolli tsport, szpera oem helikalna z mr2, dłuższe szóste przełożenie żeby było ciszej w trasie.
Przełożenie 0,725 szóstego biegu
klocki lego
Skrzynia gotowa, czeka na montaż. Proba generalna wchodzenia biegów. Cięgna zamontowane na łożyskach zamiast gumowych tulejek
Silnik buduje z pozostałości jakie udało mi się zebrać przez kilka lat mojej zabawy z 2zz, ale właściwie wiekszość elementów będzie nowe albo odnowione. Z grubszych modyfikacji silnika plan jest taki:
-wałki pipercams stage 2 + sprężynki zaworowe eibach evs
-odchudzony nożowo i wyważony dynamicznie wał korbowy (waga ok 12kg)
-odchudzone koło zamachowe (ok 4,5 kg)
-odelżone i wyważone korbowody
-nowe tłoki oem, pompa oleju, uszczelki uszczelniacze, śruby, panewki głowne oem, korbowodowe acl
-smok olejowy powiększony i obnizony, miska z 1zz
-głowica pełny porting, podbicie kompresji do 11,9:1
-porting kolektorów
-dolot 70mm stożek fujita
-wydech przelotowy 2,5 cala na dwóch tłumikach
-chłodnica oleju setrab, podstawka mocal
no to jedziem z koksem
miska olejowa z 1zz - ma przegrodę, którą trzeba trochę zmodyfikować aby dopasować ją do 2zz, ale lepsza taka niż żadna
lekki zamach 4,5kg vs 7kg seria
mocowanie silnika od strony rozrządu - jedyne mocowanie które nie pasuje w tym swapie. Porobiłem kilka pomiarów, wywierciłem kilk dziurek i powinno byc ok
Przednia i tylna łapa wzmocnione poliuretanem
sprężynki zaworowe, aby ogarnąć wałki stage 2
Musiałem przenieść mocowanie linki gazu, bo w mr2 linka wychodzi inaczej niż w corolli
ecu z celicy jdm
kolektor wydechowy z corolli, trzeba będzie go przerobić żeby podpasował do mr2
filtr fujita od kolegi z forum udało mi się wepchnąć do środka trąbke z oryginalnego dolotu.
wydech 2,5 cala, na razie w częściach
przegląd alternatora i rozrusznika, po zamontowaniu silnika w aucie dostep do tych klocków będzie delikatnie mówiąc słaby
Przegląd wtryskiwaczy - i mały szok bo jeden z 8 wtrysków był przytkany. Strach pomyśleć co by bylo gdybym to zamontował do silnika...
wałeczki
Przegląd pokrywy zaworowej i test jak sika prysznic olejowy
Odchudzony i wyważony wał korbowy oraz korbowody
tłoki oem - co ciekawe mimo tego że są nowe, była między nimi różnica masy - poprawilismy to
blok silnika odszczurzony
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
tak corollka mi się jeszcze śni po nocach, naprawdę super auto, no ale trzeba gonić marzenia a hajsu nie nadrukuje
a silnik "się" składa. Trzeba tu wspomnieć, że składaniem silnika i rzeźbą/tuningiem głowicy i kolektorów zajmuje się Szeszkin, na pewno tutaj znany. Cała budowa zgodnie z manualem toyotowym do 2zz-ge, co jest ważne przy tak spasowanym i wysilonym motorku. W manualu są bardzo rozpisane opisy dokręcania każdej śruby i ich kolejności, także budowa idzie jak samochód z klocków lego Panewki główne oem toyota, toyota produkuje 5 różnych rozmiarów różniących się o 0,002mm, zgodnie z tabelą wybralismy mark 2. Panewki korbowe acl, nowy rotor pompy oleju, nowe śruby
a silnik "się" składa. Trzeba tu wspomnieć, że składaniem silnika i rzeźbą/tuningiem głowicy i kolektorów zajmuje się Szeszkin, na pewno tutaj znany. Cała budowa zgodnie z manualem toyotowym do 2zz-ge, co jest ważne przy tak spasowanym i wysilonym motorku. W manualu są bardzo rozpisane opisy dokręcania każdej śruby i ich kolejności, także budowa idzie jak samochód z klocków lego Panewki główne oem toyota, toyota produkuje 5 różnych rozmiarów różniących się o 0,002mm, zgodnie z tabelą wybralismy mark 2. Panewki korbowe acl, nowy rotor pompy oleju, nowe śruby
- Suseł
- Miłośnik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 01-01-08, 19:36
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
góral mam święte przyzwolenie od samego mistrza na niektóre fotki
Nie myślałem nic o powiązaniach pompy oleju i lekkiego zamachu, to druga strona silnika więc powinno byc ok. W poprzednim motorku miałem taki sam zamach i kilku kolegów z klubu corolli na takim śmiga. Co innego koło pasowe - zostawiam oem (ma tylko kilka nawiertów bo było wyważane na krasnobrodzkiej jako komplet wał+zamach+koło), dużo się naczytałem na zagranicznych forach o awariach pompy po zamianie koła na lekkie amelinowe
komp jdm to po pierwsze brak problemów z immobilizerem przy takim swapie i brak drugiej sondy za katem, ktorego nie ma Teorytycznie ma mieć wyższą odcinkę 8500 i lifta od 6000, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia że tak jest na pewno, jak sprawdzę to dam znać. Minus to odcinka przy 180kmh, a do tej predkości autko dobije dosyć szybko... Nie mam jeszcze pomysłu na to. Jak hajs się będzie zgadzał znowu to może zainwestuje w stand alone, póki co komp jdm, może zrobię potem jakiś prosty lift-controller żeby obniżyć lekko lifta
Nie myślałem nic o powiązaniach pompy oleju i lekkiego zamachu, to druga strona silnika więc powinno byc ok. W poprzednim motorku miałem taki sam zamach i kilku kolegów z klubu corolli na takim śmiga. Co innego koło pasowe - zostawiam oem (ma tylko kilka nawiertów bo było wyważane na krasnobrodzkiej jako komplet wał+zamach+koło), dużo się naczytałem na zagranicznych forach o awariach pompy po zamianie koła na lekkie amelinowe
komp jdm to po pierwsze brak problemów z immobilizerem przy takim swapie i brak drugiej sondy za katem, ktorego nie ma Teorytycznie ma mieć wyższą odcinkę 8500 i lifta od 6000, ale nigdzie nie znalazłem potwierdzenia że tak jest na pewno, jak sprawdzę to dam znać. Minus to odcinka przy 180kmh, a do tej predkości autko dobije dosyć szybko... Nie mam jeszcze pomysłu na to. Jak hajs się będzie zgadzał znowu to może zainwestuje w stand alone, póki co komp jdm, może zrobię potem jakiś prosty lift-controller żeby obniżyć lekko lifta
zzw30 mr2 2zzge swap
https://www.youtube.com/watch?v=4dKkWxK36T4
https://www.youtube.com/watch?v=4dKkWxK36T4
-
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 09-10-10, 00:52
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
jaworjawor pisze: Panewki główne oem toyota, toyota produkuje 5 różnych rozmiarów różniących się o 0,002mm, zgodnie z tabelą wybralismy mark 2. Panewki korbowe acl, nowy rotor pompy oleju, nowe śruby
Heh, a ja całą nową OEM pompę brałem, wolałem nie ryzykować. Co do panewek to tak jak piszesz są nad wymiar i podwymiar. A czemu nie brałeś kompletu ACL??
-
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: 08-11-10, 12:36
Tzn trudno nazwac nadwymiarem panewki ktore roznia sie o 0,002 mm toyota w ogole nie przewiduje szlifu wału w tym silniku. Oznaczenia na panewkach to po prostu bardzo dokladne spasowanie z blokiem i wałem - na jednym i drugim rowniez nabite sa oznaczenia 5 roznych wymiarow dla kazdego czopu i tu rowniez roznice sa rzędu 0,002 mm a głowne acl to istnieja chyba tylko wirtualnie - teraz w ogole nigdzie ich nie ma (bo acl juz nie istnieje) a jak kiedys gdzies dorwalem to przyszly za waskie, jakby od innego auta a acl na korby juz stosowalem z powodzeniem w dwoch silnikach i wszystko hulało
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
jaworjawor pisze:Tzn trudno nazwac nadwymiarem panewki ktore roznia sie o 0,002 mm toyota w ogole nie przewiduje szlifu wału w tym silniku. Oznaczenia na panewkach to po prostu bardzo dokladne spasowanie z blokiem i wałem - na jednym i drugim rowniez nabite sa oznaczenia 5 roznych wymiarow dla kazdego czopu i tu rowniez roznice sa rzędu 0,002 mm a głowne acl to istnieja chyba tylko wirtualnie - teraz w ogole nigdzie ich nie ma (bo acl juz nie istnieje) a jak kiedys gdzies dorwalem to przyszly za waskie, jakby od innego auta a acl na korby juz stosowalem z powodzeniem w dwoch silnikach i wszystko hulało
Hmm.. o tym że nie istnieje już to nie wiedziałem, a co do panewek to nie ukrywam bo czekałem z 3 tyg. aż z USAej mi dojdą ale dostałem kpl głównych i korbowodowych. No nic nie ma co dywagować tylko dopinguję projektowi i czekam na dalszy postęp prac nad tym szatanem jakim jest 2zz-ge :D
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
jaworjawor pisze:Minus to odcinka przy 180kmh, a do tej predkości autko dobije dosyć szybko... Nie mam jeszcze pomysłu na to
https://www.hks-power.co.jp/usa/categor ... =1926.html
Suseł pisze:A ja mam pytanie czy oprócz kompa JDM będzie do tego jakaś świnka w postaci DET'a lub SMT i będzie na niej strojone?
?
st182 gtb
- Alex7
- Użytkownik
- Posty: 89
- Rejestracja: 18-07-14, 15:41
nono, z podkreconym 2zzem bedzie pewnie niezly ogien. Podoba mi sie, tzn. wizualnie wcale ale idea roadstera z pazurem owszem
ciekawe jak ten JDM ecu bedzie sie zachowywac, czy faktycznie bedzie wyzsza odcinka czyli mniejsza szansa na spadanie z lifta etc. Ciekawe tez na ile skutecznie da sobie rade z ostrymi walkami. Ograniczenie predkosci powinno latwo dac sie obejsc, trzeba by komus choc troche parajacemu sie elektronika zapodac temat zrobienia na jakims mikrokontrolerze albo wrecz na piechote na cmosach dzielnika czestotliwosci sygnalu predkosci dla ECU np. przez 2. Wtedy limiter bedzie dalej ale juz poza zasiegiem mozliwosci auta
pozdr
Alex7
ciekawe jak ten JDM ecu bedzie sie zachowywac, czy faktycznie bedzie wyzsza odcinka czyli mniejsza szansa na spadanie z lifta etc. Ciekawe tez na ile skutecznie da sobie rade z ostrymi walkami. Ograniczenie predkosci powinno latwo dac sie obejsc, trzeba by komus choc troche parajacemu sie elektronika zapodac temat zrobienia na jakims mikrokontrolerze albo wrecz na piechote na cmosach dzielnika czestotliwosci sygnalu predkosci dla ECU np. przez 2. Wtedy limiter bedzie dalej ale juz poza zasiegiem mozliwosci auta
pozdr
Alex7
- Suseł
- Miłośnik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 01-01-08, 19:36
Alex7 pisze:Ograniczenie predkosci powinno latwo dac sie obejsc, trzeba by komus choc troche parajacemu sie elektronika zapodac temat zrobienia na jakims mikrokontrolerze albo wrecz na piechote na cmosach dzielnika czestotliwosci sygnalu predkosci dla ECU np. przez 2.
Ale istnieje coś takiego Nad Tobą Budolf podrzucił link
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily