MR2 zzw30 2zzge by jaworjawor

Roczniki 2000-2005
jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 13-05-16, 20:28

zobaczymy co to warte...

Obrazek

droższe od federali o ponad połowę, ciekawe czy będą też trzymać o połowę lepiej :lol: test palucha mówi, że są mięciutkie (treadwear 180) i są też o 1cm szersze od federali w tym samym rozmiarze

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 14-05-16, 08:39

fiu..fiu... ;)

Awatar użytkownika
Barto197
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 147
Rejestracja: 01-02-14, 08:31

Postautor: Barto197 » 14-05-16, 10:22

Ładne lacze :-D

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 06-08-16, 23:12

Długo poszukiwany kubelek zakupiony i zamontowany. Wymysliłem i zaprojekciłem blache alu 5mm stop 5754 jako adapter żeby zamontować kubeł w fabryczne wzmocnione punkty. Blacha wycięta laserowo, gięta ręcznie za pomocą imadła i młota także za piękne mi to nie wyszło, ale satysfakcja z wałsnej roboty jakaś tam jest :) Pasy na razie seryjne, nie miałem czasu na montaż szelek :( kubełek momo ze wszystkimi mocowaniami waży niewiele ponad 10kg, seryjny ważyłem niecałe 16kg. Po robocie oczywiscie porzadne pranie tapicerki i foteli :) jutro kolejna runda rallysprinty milano, trzymajcie kciuki

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 07-08-16, 02:10

jaworjawor pisze: jutro kolejna runda rallysprinty milano, trzymajcie kciuki

jedziesz z sukami,
st182 gtb

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 09-08-16, 10:37

wykonanie piękne, ale jak się zachowa taka gięta blaszka przy dzwonie?

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 09-08-16, 21:51

heh to samo pytanie dostałem na innym forum i tak samo odpowiem - to nie jest wcale taka giętka blaszka :) to ma 5mm grubości i jest to bardzo mocny stop aluminium, jedno gięcie robiłem jakieś 40 minut waląc w imadło młotem kowalskim! Dość powiedzieć, że mocowanie jest zrobione zgodnie z załacznikiem J i po prostu nie da się tego lepiej zrobic... fotel siedzi tak sztywno, że jak próbuje nim szarpać to ani drgnie, za to całe auto sie buja na zawieszeniu/oponach. Adapter do seryjnych wzmocnionych punktów nadwozia to najlepszy i najbezpieczniejszy sposób motowania kubła, na pewno ten fotel jest bezpieczniej zamontowany niż seryjny na prowadnicach z gownianiej 1,5mm blachy...

Budofl, ja mówiłeś, tak zrobiłem! Pierwsze miejsce w klasie K3 i piąte w generalce na 30 załóg :) Szybka i pokręcona trasa, przez co pierwszy przejazd mocno skopałem, przydalby się pilot :( Na szczęście pozostałe 3 poszły juz lepiej, poniżej onboard z ostatniego przejazdu. Wnioski:
1. Jak ja mogłem wcześniej jeździć w seryjnym fotelu?
2. Yoko ad08r daje rade :!:
3. Trzeba porządniej ogarnąć auto przed rajdem, niestety nie zauważyłem, że ręczny przestał brać, przez co traciłem cenne sekundy na każdym nawrocie i beczce

Tylko jeden onboard z najszybszego przejazdu, żeby was nie zanudzac

https://www.youtube.com/watch?v=H7GV8ND ... ture=share

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Michałkrk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 11-11-13, 16:23

Postautor: Michałkrk » 10-08-16, 12:30

pięknie idzie, zawsze chętnie zaglądam do tematu ;)

Awatar użytkownika
budolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4851
Rejestracja: 08-12-06, 23:31

Postautor: budolf » 10-08-16, 13:26

st182 gtb

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 10-08-16, 21:23

budolf pisze:
jaworjawor pisze: jutro kolejna runda rallysprinty milano, trzymajcie kciuki

jedziesz z sukami,

Budolf, namówiłeś :smt040
więc pojechałem - choć nie planowałem...
No i coś tam pokleiłem na szybko:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=9YaUt7RghEk[/video]
[center]JEDZIEMY[/center]

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 05-09-16, 20:31

jaworjawor pisze:heh to samo pytanie dostałem na innym forum i tak samo odpowiem - to nie jest wcale taka giętka blaszka


kumam :)

no to gitara :)

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 19-09-16, 22:31

Przejrzałem temat i normalnie nie mogę wyjść z podziwu - normalnie motoryzacyjne lego technic ;D Sporo pracy, nerwów i hajsu pewnie też nie mało. Ja bym to miłością nazwał ;)
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 03-10-16, 20:57

dziękuweczki 8)

Jakby ktoś był zainteresowany mam troche uszczelek izolacyjny h pod kolektor do 2zzge, 75zł sztuka

Obrazek
Obrazek
Obrazek

zostało mi ok 10 sztuk tylko pod kolektor

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 04-10-16, 23:33

wpadły w końcu wyczekiwane męskie poduchy z poliuretanu. Poprzedni patent z zalaniem seryjnych klejem poliuretanowym nie do końca dawał radę, tzn dobrze sie tym jeździło na co dzien, ale przy agresywnej jeździe na 100% przy szybkich przepinaniach biegów czulem takie dziwne "falowanie" silnika przez które czulem, że tracę jakieś pół sekundy przy kazdej zmianie biegu zanim silnik (obroty) dojdą do siebie. Ciężko wytłumaczyć to zjawisko, może na onboardach słychać falujący dzwięk silnika przy zmianach biegów. Oprócz tego autko robiło samoistnie kangura podczas powolnego toczenia się na biegu w korku co bylo trochę denerwujące, trzeba było toczyć się na pół-sprzegle.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

(zapomniałem zrobić fotek po montażu :D )
Teraz jest o niebo lepiej, auto mega startuje, lepije reaguje na gaz, te falowanie silnika mocno ię zredukowalo, ale dalej jest troche wyczuwalne. Są jednak i minusy, jak to bywa z twardymi poduchami. Podczas normalnego ruszania, przy 1200-1400 obrotów całe auto wpada w wibracje i robi się glośno w środku, idzie się do tego przyzwyczaić i może zniknie jak poduszki się ułożą 8-)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 05-10-16, 07:17

przy 1200-1400 obrotów całe auto wpada w wibracje i robi się glośno w środku, idzie się do tego przyzwyczaić i może zniknie jak poduszki się ułożą 8-)

I To jest najgorszy minus i bardzo wkur... bo wibracje są okropne na poli, dlatego ze względu że ja używam auta jako daily wypadły szybko na rzecz nowych-sklepowych ori poduszek ;)

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 24-10-16, 23:47

Jesienny zlocik klubu cecylii zaliczony. Pogoda typowo jesienna, czyli lało non stop :D pomimo nieco słabych opon na deszcze zdecydowałem się pojechać, bo przecież w deszczu też trzeba nauczyć się polatac. Wyjazd o 5 rano, upalanie od 12 do 16, powrót na 22 czyli 17 godzin i 730km za kółkiem w kubełku na semislickach w deszczu :) o dziwo plecy mnie nie bolały, jednak kubełek jest wygodny nawet w trasie. Wysnik to drugie miejsce w klasie gość i drugie w generalce (chyba, nie byłem na rozdaniu nagród :( Nie dalem rady koledze w srebrnym mocnym subaru :)

jeden onboardzik dużo błędów, wiem, ale co sobie posmigałem to moje :) pod konieć dnia przednie opony w ogóle nie odprowadzały wody i autko zrobiło się mega podsterowne, trzeba będzie je dociąć

https://www.youtube.com/watch?v=P5T7Iam-G_U

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 21-11-16, 22:37

troche mnie nie było, ale coś tam się jezdziło... Zaliczyłem SPAM w gdansku (taki kjsik po parkingach) i jeden kjs, obydwa bardzo ciasne i dosyć wolne, średnio mi poszło wiec nie ma sie czym chwalić :lol: ale onboardy wrzucam

spam: pojechalem bardziej z ciekawosci i dlatego ze kolega mnie namówił, raczej pierwszy i ostatni raz :) proba z jazdą na wstecznym była... śmieszna :P na obydwu odcinkach zaliczyłem rekordowe przejazdy, ale inne przejazdy skopałem albo przez pilota albo przez skrzynie biegów, która troche sie pogubiła przy próbie szybkiego przecięcia ze wstecznego na jedynke :evil:

https://www.youtube.com/watch?v=FFQ7iMAjrf8&

Kjs z przedwczoraj, był apetyt na dobre miejsce, niestety zabrakło do podium kilka sekund przez moje lenistwo 8-) a to dlatego że była masa nawrotów i beczek, a nie chciało mi się zająć porządnie hamulcem ręcznym i postanowiłem, że w razie nawrotów będe strzelał ze sprzęgła :P plan był dobry, wykonanie gorsze, bo było mega ślisko (mokre liście itp) a przednie opony dosyć już słabe i niektore próby nawrotu kończyły się płużeniem przodem :evil:

https://www.youtube.com/watch?v=fCSJ2NCSJV8&

Za tydzień powrót do klasyki, czy porządny rallysprint z cyklu milano, ostatina runda w tym roku i duża szansa na pierwsze miejsce w klasie w klasyfikacji rocznej ;) do tego czasu ogarnę ręczny i dotnę przednie opony żeby odprowadzały syf i wodę.

Wracając do ręcznego - troche mnie juz wkurza ciągle wkręcanie tłoczków i naciąganie linek przed każdą imprezą, bo pomimo tego i tak jest ryzyko że ręcznym nie zawsze zatnie, a poza tym od kiedy mam kubełek troche trudniej porządnie szarpnąć seryjną dźwignią... Dlatego chodzi mi po głowie hydrauliczny ręczny :D czy ktos na forum przerabiał temat hydrołapy dwuobwodowej do w miare seryjnego auta z seryjnym abs-em?

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 28-11-16, 10:55

Pojechałem wczoraj ostatnią rundę z cyklu Rallysprinty Milano Cup - było zimno, mega ślisko, na zmianę padał deszcz/grad/śnieg, ale warto było - pomimo tak ciężkich warunków i niesprzyjającej do nich konstrukcji auta udało się wywalczyć 3. miejsce w klasie i 9. w generalce. Jedyny udany przejazd z bardzo dobrym czasem pokazał że był potencjał na walkę o podium generalki również z zawodnikami klasy gość (czyli z licencją), ale brak doświadczenia i nerwowość auta w takich warunkach sprawiły, że w pozostałych przejazdach popełniłem kilka błędów.

Na początek mała relacja z przygotowania autka - tym razem nie odpuściłem ręcznego i zrobiłem go na beton :D Zakupiłem taki zestaw do wkręcania tłoczków

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

cięgna ręczneo wymagały przesmarowania - w ruch poszło pół litra benzyny ekstrakcyjnej przelanej przez cięgna od góry a potem gęsty olej - chodzą jak nowe :) Potem zająłem się samą dźwignią ręcznego - okazuje się że siedząc w kubełku przypięty pasami nie mam możliwości zaciągnąć ręcznego ;) poprostu ramiona kubła nie pozwalają na wykonanie ruchu ręką do tyłu. Wykombinowałem taką przedłużkę ;) działa świetnie - teraz mam pełny zakres ruchu i 3 razy większą siłę zaciągania. Fabryczną zapadke zablokowalem drucikiem

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wkręceniu tloczków bardzo ważne jest pojezdzenie autem kilka dni z odpiętym ręcznym w celu ułożenia się samoregulatora, dopiero po kilkudziesieciu kilomatrach podpiąłem cięgna do dzwigni i wyreguloawłem skok. Efekt - betonowy ręczny, którym z łatwością zacinam tylne koła praktycznie na każdej nawierzchni i przy każdej prędkości :D Miałem kupować hydrołapę, ale teraz już nie trzeba.

Z kolejnych przygotowań - przednie rsr-y już były trochę zmęczone, także zawiozłem je do mistrza na docięcie - po docięciu spisały się świetnie, naprawde nie miałem żadnego problemu z podsterownością, wręcz przeciwnie - teraz była walka z tyłem, bo tylne yokohamy ad08r miałem problem z trakcją przy taki niskiej temperaturze

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

U Szeszkin niespodzianka - przyjechał Adam Klimek z ekipą i nagrywaliśmy odcinek Kup i Zrób u mistrza w knowalni. Robią teraz projekt ae86 i potrzebowali kilka gratów, tylko Szeszkin w całym kraju miał prawie wszystko czego potrzebowali. Adam to mega sympatyczny gośc i widać że kocha motoryzacje, miło było go poznac osobiście i reszte ekipy też

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na konieć zamontowałem pasy 4 puktowe który walały mi się po piwnicy jeszcze z czasów corollki - zakupiłem parę pierdół żeby zamocować je fachowo wg zał. J. Okazało się że jednego otworu w podłodze nie musiałem wiercić bo akurat wychodził tam fabryczny otwór technologiczny

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i sam rajd. Ja pisałem - zimno i slisko, ale zawodnicy dopisali, wpadło też kilku "gości"
potrenować. Na przejeżdzie treningowym zaliczyłem małą przygodę związaną ze zwiedzaniem lokalnych pół, na szczęscie bez żadnych szkod materialnych, jedynie moralnych ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na deser onboard z najszybszego przejazdu: (ogladać w 1080/60)

https://www.youtube.com/watch?v=MSnfF_SPg14

3. miejsce w klasie w połączeniu z pozostałymi wynikami z poprzednich rund daję mi pierwsze miejsce w klasie w klasyfiakcji rocznej :) także byłto dla mnie udany sezon. W tym roku planuje jeszcze wystartować w mojej ulubionej imprezie - Grand Prix Olsztyna, z gwiazdami typu Hołek, Typa, Staniszewski, taka nasza olsztyńska barbórka. Oby było sucho!
Ostatnio zmieniony 29-11-16, 11:39 przez jaworjawor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KRYSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4503
Rejestracja: 15-05-06, 17:35

Postautor: KRYSO » 28-11-16, 13:07

Gratki Młody ;)
Ja Ci dam zapadkę na drut, na stałe - tylko przyjedź na BK :twisted: :lol: :-D ;)
Mam lepszy patent do oryginalnego ręcznego z guzikiem i nikt się nie ma prawa przyczepić. Wsuwam ze 2 trytytki między guzik a dźwignię do wewnątrz i zablokowane. Na BK mogę w każdej chwili je wyciągnąć ;)
A i te pasy jakoś tak chyba nie do końca ten tego ten. Nie znam na pamięć J ale chyba jakieś kąty obowiązują czy cóś a i te podkładki choć szerokie w miarę - to tak można normalnie w cienką podłogę, nie muszą być w jakiś wzmocnionych miejscach? Ale tu nie daję głowy, tylko na logikę trochę cienkawo - Szeszkin ma takie rzeczy w palcu pewnie ;)
[center]JEDZIEMY[/center]

jaworjawor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 195
Rejestracja: 08-11-10, 12:36

Postautor: jaworjawor » 28-11-16, 15:11

mocowanka poświęcone przez wujka Szeszkina ;) a zapadka powinna (teoretycznie) działaś na bk?