Celica Konop'a

Roczniki 2000-2005
KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 31-10-15, 10:32

Boję się, że ten tego nie wytrzyma z takim spożyciem oliwy. Ale parametry trzyma... sam nie wiem co robić z tą jednostką.

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 02-11-15, 19:53

Dziś udało mi się kupić zaciski z jarzmem od T25 pod tarczę 295! Jedyne co muszę zrobić to trochę dać im nowego outlook'u. Standardowo trysnę je na czarny matt, żaroodporną w sprayu po przeszlifowaniu nalotu.

Obrazek

Jutro odbieram też nowe tarcze i klocki z kompletu ATE oraz wkładkę filtra K&N :)

Pragnę też bardzo podziękować @adi24car za cenne i szybkie uwagi co do modyfikacji! Dzięki :D

turbowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18-01-15, 22:38

Postautor: turbowik » 02-11-15, 20:03

KonoP_41 pisze:Boję się, że ten tego nie wytrzyma z takim spożyciem oliwy. Ale parametry trzyma... sam nie wiem co robić z tą jednostką.
Nie wkręcaj go zbyt często powyżej 4 tys obrotów to i zużycie oleju spadnie :-D

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 02-11-15, 20:06

Panie,

Jak masz zaciski ściągnięte i chcesz to ogarnąć z sensem to zrób tak:
zestawy naprawcze z ASO (będzie drogo, ale porządnie)
rozbiórka na elementy pierwsze a następnie szkiełkowanie i lakierowanie proszkowe.

Pozdro
A

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 02-11-15, 20:14

Nie wkręcaj go zbyt często powyżej 4 tys obrotów to i zużycie oleju spadnie :-D

Da się tak ? :D

@Skoczu - lubie takie wypiaskowane i ładnie wylakierowane zaciski, ale nie zwykłe Bosch'a :D Tutaj polecę jednak na czarno. Niech on się tak nie rzuca w oczy za mocno ^^

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 17:22

Postautor: Skoczu » 02-11-15, 20:21

przecież możesz polakierować proszkowo w dowolny kolor :) chodzi po prostu o to, że w ten sposób zregenerujesz zaciski do fabrycznego stanu (oczywiście dokupując jeszcze zestawy naprawcze). Jak masz je wyciągnięte to po grzechem byłoby je założyć bez regeneracji (bo swoje przejechały jak widać po zdjęciu).

Ja wróciłem do serii z zaciskami - mam srebrne ;)

Awatar użytkownika
Balbek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1031
Rejestracja: 18-01-11, 13:43

Postautor: Balbek » 02-11-15, 20:23

Nie chodzi o to żeby sie rzucał w oczy tylko o to żeby go odnowić i przywrócic mu 100% sprawność. Po szkiełkowaniu możesz pomalować go na czarno tak jak mówisz. Pomalowanie tych ze zdjęć i założenie ich w samochodzie bez regeneracji jest delikatnie mówiąc nierozsądne ;-)

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 03-11-15, 07:36

Owszem, przyznaję wam obydwu rację :) Jeżeli zacisk wykazuje złe działanie ( a ma prawo po tylu latach eksploatacji ) powinno się go zregenerować i to najlepiej na oryginalnych komponentach.
Moje obecne zaciski sprawują się świetnie, a swoje przejeździły. Zużycie klocków jest niemal identyczne po obydwu stronach a co ważniejsze zachowana jest równowaga między klockiem wewnętrznym i zewnętrznym ( czego nie mogłem powiedzieć po tym jak go kupiłem, gdzie wewnętrzny klocek kompletne 0, a zewnętrzny jeszcze 2 mm okładziny). Sam wtedy zregenerowałem zacisk i przejeździłem dwa lata zużywając dwa komplety klocków - bez zastrzeżeń.
W tych "nowych" zaciskach sprawdzałem klocki i jest idealnie. A warto pamiętać, że zaciski są o parę lat młodsze.
Fakt! jest świetna okazja by je zregenerować bo leżą odłogiem przez parę dni. Ale wszyscy wiemy też, że towar refabrykowany nigdy nie będzie jakościowo taki jak nowy. A ja uważam, że nadgorliwość gorsza od faszyzmu :) Jak działają to pozbędę się tylko nalotu i zmienię ich rudą barwę za którą nie przepadam :P

Mimo wszystko dziękuję za podjęcie tego tematu 8)

roxkox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 303
Rejestracja: 08-08-14, 18:01

Postautor: roxkox » 03-11-15, 21:40

To jak tak już nie chcesz , to kup przynajmniej zestaw prowadnic z gumkami , zobacz czy tłoczki są zardzewiałe , ale tak czy siak pełna regeneracja daje 100% satysfakcji ,założysz tak a za chwile bedziesz rozbierał bo się tłoczek zapiecze albo będzie piszczeć przy hamowaniu.

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 03-11-15, 21:42

Tarczne + klocki wraz z filtrem już na pokładzie :)

Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 07-11-15, 09:32

I jak ten SWAP z Avensis na 295mm się sprawuję? Bo też na grudzień planuję się zabrać za przedni hebel, chociaż biję się ciągle z myślami czy przejście z 275mm na 295mm będzie w ogóle odczuwalne...

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 10-11-15, 23:03

Lada dzień wstawiam i po dotarciu się podzielę informacjami :)
P.S. polakierowana już dokładeczka zderzaka. Też zamontuję jak dam radę :D

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 14-11-15, 11:07

Stało się. Hamulec już na miejscu. Dokładka też znalazła się na prawidłowej pozycji.
Narazie mam mało zdjęć. Wszystkie robione starym spoilerem. Postaram się zapodać coś ładnego jak tylko nadarzy się ku temu okazja.

Kilka słow o hamulcach.
Swap odbył się bez problemów. Wszystko ładnie i płynnie chodzi. Udało się wcisnąć na miejsce starych zacisków bez żadnych modyfikacji. (Jedyne co trzeba zrobić to podgiąć osłonę za tarczą hamulcową). Komplet wyczyszczony, przesmarowany i zalany nowym płynem hamulcowym. Zrobiłem dopiero 250km od wymiany więć nt skutecznosci nie będę się jeszcze wypowiadał. Pierwsze odczucia jak najbardziej na duży +! Nie odczułem też zbytnio przy przyspieszaniu negatywnego wpływu zwiększonej masy bezwładności tarczy. Zakładam, że całość podniosła wagę auta o dobre 10kg. Grunt, że nisko położone...

Wczoraj wymieniłem też filtr powietrza. Zrobiłem z 50km i mam wrażenie, że dużo lepiej "wstaje" z niskich obrotów. Ciekawe czy to prawda czy tylko efekt placebo :D W końcu to było zamiarem, ale nie liczyłem na tak pozytywne i daleko idące odczucie.

Obrazek

Obrazek

I tylko poglądowo foto dokłądki przed zmianą. Było gorzej niż myślałem. Ale finalnie wyszło świetnie :)
Dziękuję eXcential'owi za dokłądeczkę :)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 14-11-15, 16:27

A powiedz, jakiej średnicy OEM są przednie hamulce u Ciebie?

Dymass
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 409
Rejestracja: 07-04-13, 18:15

Postautor: Dymass » 14-11-15, 17:33

Najlepszy wybor na budzetowe big brakes do Celi, robie to samo w Vtce :)
Toyota Celica V gen 1.6 4A-FE 1993

Awatar użytkownika
eXcential
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 666
Rejestracja: 11-11-10, 16:22

Postautor: eXcential » 14-11-15, 19:04

anticorr pisze:A powiedz, jakiej średnicy OEM są przednie hamulce u Ciebie?


Zapewne 255
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 14-11-15, 21:09

Dokładnie. Były 255 które odmawiały posłuszeństwa po paru grubszych hamowaniach z dużej prędkości. Zwłaszcza pod koniec tarczy jak juz było blisko 2mm zużycia ;) myśle ze te nie bedą chciały sie tak szybko przegrzewać. Można by jeszcze spróbować dobrać jakiś płyn hamulcowy dobry. Narazie mam dot4 zalany.

KonoP_41
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 99
Rejestracja: 02-03-14, 00:20

Postautor: KonoP_41 » 14-11-15, 21:09

Dokładnie. Były 255 które odmawiały posłuszeństwa po paru grubszych hamowaniach z dużej prędkości. Zwłaszcza pod koniec tarczy jak juz było blisko 2mm zużycia ;) myśle ze te nie bedą chciały sie tak szybko przegrzewać. Można by jeszcze spróbować dobrać jakiś płyn hamulcowy dobry. Narazie mam dot4 zalany.

@edit: znowu coś mi na mobilnej wersji double posta walnęło. Przepraszam ;P

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 15-11-15, 00:05

KonoP_41 pisze:255

A no tak, w TS są 275mm i właśnie się zastanawiam, czy będzie odczuwalna różnica jak przejdę na 295mm?

turbowik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18-01-15, 22:38

Postautor: turbowik » 15-11-15, 09:03

anticorr pisze:
KonoP_41 pisze:255

A no tak, w TS są 275mm i właśnie się zastanawiam, czy będzie odczuwalna różnica jak przejdę na 295mm?
A po co chcesz na 295 mm przechodzić? 275mm i tak są wystarczające.