CelicaCK by Dudzio
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
Przerabiałem lakierowanie tworzyw w VII. Raczej nastaw się, że pierwszy raz nie wyjdzie tak jak sobie to wymarzyłeś (:) )
Potrzebujesz zmywacza silikonowego do odtłuszczenia, ale wcześniej tworzywa trzeba przelecieć papierem wodnym. Zmatowana powierzchnia dużo lepiej trzyma (polakierowałem na próbę coś bez matowania i lakier spływał nawet po użyciu primera do tworzyw).
Najlepiej zrobić tak:
matujesz, odtłuszczasz i dopiero wtedy nakładasz warstwę koloru (kilka warstw w odstępie takim jak na lakierze zalecają). Nie za grubo pojedyncze warstwy, bo zrobią Ci się zacieki. Jak przeschnie, to wtedy przykrywasz 3-4 warstwami bezbarwnego. Jeżeli chcesz uzyskać wysoki połysk, to po przeschnięciu lakieru i jego całkowitym utwardzeniu musisz ponownie zmatowić powierzchnie papierem (schodząc na coraz drobniejsze gradacje) a potem wypolerować pastą (zdecydowanie ułatwia to maszyna polerska, ręcznie nastaw się na dużo roboty). Pamiętaj tylko, że lakier musi się utwardzić przed matowaniem i polerowaniem (24-48h w zalezności od temperatury i lakieru) - jeżeli cierpliwości zabraknie to pewnie gdzieś Ci lakier odpryśnie / pęknie i robota od nowa...
Warto nałożyć ostatnią warstwę bezbarwnego grubszą - bo to bezbarwny matujesz i polerujesz - jeżeli przebijesz się do warstwy koloru podczas matowania / polerowania to będzie to widać i będzie wymagało roboty od nowa.
Tak btw - taki zestaw Ci nie wystarczy. Ja lakierowałem:
osłonę silnika, tą dużą osłonę po stronie pasażera, osłonę komputera, osłonę bezpieczników, tą podłużną listwę przy filtrze powietrza.
Nakładając kilka warstw zużyłem: prawie dwie puszki lakieru (400 ml puszka), dwie puszki bezbarwnego (400 ml każda) i jedną puszkę podkładu (aczkolwiek tam trochę jeszcze zostało).
Ps. mi to wyszło tak: viewtopic.php?t=27855&start=140
Aczkolwiek wiem, że trochę mi cierpliwości zabrakło przy nakładaniu warstw i będę musiał co nieco poprawić na wiosnę
Potrzebujesz zmywacza silikonowego do odtłuszczenia, ale wcześniej tworzywa trzeba przelecieć papierem wodnym. Zmatowana powierzchnia dużo lepiej trzyma (polakierowałem na próbę coś bez matowania i lakier spływał nawet po użyciu primera do tworzyw).
Najlepiej zrobić tak:
matujesz, odtłuszczasz i dopiero wtedy nakładasz warstwę koloru (kilka warstw w odstępie takim jak na lakierze zalecają). Nie za grubo pojedyncze warstwy, bo zrobią Ci się zacieki. Jak przeschnie, to wtedy przykrywasz 3-4 warstwami bezbarwnego. Jeżeli chcesz uzyskać wysoki połysk, to po przeschnięciu lakieru i jego całkowitym utwardzeniu musisz ponownie zmatowić powierzchnie papierem (schodząc na coraz drobniejsze gradacje) a potem wypolerować pastą (zdecydowanie ułatwia to maszyna polerska, ręcznie nastaw się na dużo roboty). Pamiętaj tylko, że lakier musi się utwardzić przed matowaniem i polerowaniem (24-48h w zalezności od temperatury i lakieru) - jeżeli cierpliwości zabraknie to pewnie gdzieś Ci lakier odpryśnie / pęknie i robota od nowa...
Warto nałożyć ostatnią warstwę bezbarwnego grubszą - bo to bezbarwny matujesz i polerujesz - jeżeli przebijesz się do warstwy koloru podczas matowania / polerowania to będzie to widać i będzie wymagało roboty od nowa.
Tak btw - taki zestaw Ci nie wystarczy. Ja lakierowałem:
osłonę silnika, tą dużą osłonę po stronie pasażera, osłonę komputera, osłonę bezpieczników, tą podłużną listwę przy filtrze powietrza.
Nakładając kilka warstw zużyłem: prawie dwie puszki lakieru (400 ml puszka), dwie puszki bezbarwnego (400 ml każda) i jedną puszkę podkładu (aczkolwiek tam trochę jeszcze zostało).
Ps. mi to wyszło tak: viewtopic.php?t=27855&start=140
Aczkolwiek wiem, że trochę mi cierpliwości zabrakło przy nakładaniu warstw i będę musiał co nieco poprawić na wiosnę
CarDetailing - nowa pasja
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
- dudzio17
- Użytkownik
- Posty: 84
- Rejestracja: 23-03-15, 17:10
Malowanie plastików pod maską odłożyłem na później, póki co udało mi się zmatowić pokrywę bezpieczników. Powolutku coś tam idzie do przodu. Natomiast ostatnio wziąłem się za irytującą mnie rzecz w mojej Celice, mianowicie świecącą się kontrolkę CHECK ENGINE. Po podłączeniu do komputera ukazał się mym oczom bład P0420 - wydajność katalizatora poniżej progu (bank 1).
Pierwsze co zacząłem robić, to przeczyszczenie przepływomierza. Po rozebraniu, o dziwo okazał się czysty jak łza
Następnie wyczytałem m.in. na forum, że zamiast wymieniać katalizator wystarczy wmontować emulator drugiej sondy, lecz zanim przeszedłem do tych kroków postanowiłem wyciągnąć zaworek motylkowy z dolotu. Po operacji odpalam auto i zdziwienie na mojej twarzy! Nie ma kontrolki Przejechałem ok. 40 km i się nie pojawiła, a po skasowaniu jej w komputerze zawsze po 15 km była z powrotem Zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieję, że się nie pojawi
Pierwsze co zacząłem robić, to przeczyszczenie przepływomierza. Po rozebraniu, o dziwo okazał się czysty jak łza
Następnie wyczytałem m.in. na forum, że zamiast wymieniać katalizator wystarczy wmontować emulator drugiej sondy, lecz zanim przeszedłem do tych kroków postanowiłem wyciągnąć zaworek motylkowy z dolotu. Po operacji odpalam auto i zdziwienie na mojej twarzy! Nie ma kontrolki Przejechałem ok. 40 km i się nie pojawiła, a po skasowaniu jej w komputerze zawsze po 15 km była z powrotem Zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieję, że się nie pojawi
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Z tymi plastikami to nie lepiej oddać do hydrografiki, efekt jest zajebisty i żadne malowanie tego nie pobije? A z tym błędem kata... wydaje mi się że raczej to tylko zbieg okoliczności, a bład po pewnym czasie się pojawi, miałem podobnie raz wyskakiwał co 40 km. raz był spokój przez 500km a raz średnio co 100km sie pojawiał.. więc wiesz. Wrzuciłem emulator i jak spokój, co zresztą widać na wykresach z pracy sondy.
- mateo11
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 06-08-13, 15:06
- dudzio17
- Użytkownik
- Posty: 84
- Rejestracja: 23-03-15, 17:10
Dawno mnie tu nie było, w Celice jakiś mega ogromnych zmian nie dokonałem, lecz czysto kosmetyczne.
Co się działo przez ten czas :
W końcu udało mi się zlikwidować całkowicie CHECK-a Już nie daje mi po oczach podczas jazdy, a wystarczyło tylko zamontować emulator drugiej sondy
Wziąłem się w końcu za malowanie plastików pod maską, póki co pomalowałem tylko jeden element można powiedzieć "testowo" i w sumie nie wygląda tak źle, tylko troszeczkę za mocno go zjechałem papierem ściernym ale to da się naprawić
Kupiłem również niebieskie oploty poliestrowe pod maskę, jak pomaluje plastiki to będę je montował
Udało mi się znaleźć również klamkę na Allegro, gdyż poprzednia mi pękła przy jakimś mocniejszym szarpnięciu.
I na koniec moim zdaniem wisienka na torcie Oszczędzam kasę, na felgi Japan Racing JR11 Hyper Silver 18' 8,5j. Poniżej VT:
Co się działo przez ten czas :
W końcu udało mi się zlikwidować całkowicie CHECK-a Już nie daje mi po oczach podczas jazdy, a wystarczyło tylko zamontować emulator drugiej sondy
Wziąłem się w końcu za malowanie plastików pod maską, póki co pomalowałem tylko jeden element można powiedzieć "testowo" i w sumie nie wygląda tak źle, tylko troszeczkę za mocno go zjechałem papierem ściernym ale to da się naprawić
Kupiłem również niebieskie oploty poliestrowe pod maskę, jak pomaluje plastiki to będę je montował
Udało mi się znaleźć również klamkę na Allegro, gdyż poprzednia mi pękła przy jakimś mocniejszym szarpnięciu.
I na koniec moim zdaniem wisienka na torcie Oszczędzam kasę, na felgi Japan Racing JR11 Hyper Silver 18' 8,5j. Poniżej VT:
- CelicaLove
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 07-02-15, 23:22
dudzio17 pisze:Dawno mnie tu nie było, w Celice jakiś mega ogromnych zmian nie dokonałem, lecz czysto kosmetyczne.
I na koniec moim zdaniem wisienka na torcie Oszczędzam kasę, na felgi Japan Racing JR11 Hyper Silver 18' 8,5j. Poniżej VT:
Obrazek
Te fele w tym rozmiarze nie mają koloru silver i są dość cięzkie (bodajże w ogóle o tej szerokości nie występują , chyba są do wyboru 8,25" lub 7,25"), znacznie osiągi samochodu spadną.
Do czarnego fajnie złote i czarne wyglądają.
_________________
People just don't understand. Its' more than a car. It's a lifestyle. Iit's a release. Its a passion.
- Suseł
- Miłośnik
- Posty: 2591
- Rejestracja: 01-01-08, 19:36
CelicaLove, nie występują?
Proszę bardzo: http://jr-wheels.com/towar.2072.japan.r ... .silv.html
Proszę bardzo: http://jr-wheels.com/towar.2072.japan.r ... .silv.html
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily
Colin McRae 1968-2007
Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold
Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily
- CelicaLove
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 07-02-15, 23:22
Suseł pisze:CelicaLove, nie występują?
Proszę bardzo: http://jr-wheels.com/towar.2072.japan.r ... .silv.html
Co innego oferta na stronkach co innego rzeczywistość. Przerabiałem to z felami i oponami. W necie wszystko znajdziesz ale jak chcesz zamówić i zapłacić to nie ma takiego produktu. Bo nie ma, bo wycofali, bo to bo tamto Kupując ultraleggery też był problem bo ostatnie sztuki o tym wymiarze i kolorze u producenta. A strony www się uginają od ofert i dostępności. A jak klient chce to nie ma.
Tutaj odpowiedź polskiego dystrybutora:
"witam, wszystkie dostępne produkty zawsze Pan znajdzie na naszej
stronie. Model JR11 nie występuje w
szerokości 8,5" do wyboru ma Pan 8,25" lub 7,25"
w 7,25" nie będzie wcale koloru srebrnego, inne kolory przyjadą w
połowie marca około 15,
w 8,25" też nie ma koloru srebrnego, proponuję Panu najpierw przejrzeć
ofertę JR11
http://www.rpmotorsport.pl/felgi-cali-c ... _7981.html
No chyba że polski dystrybutor wprowadza w błąd ?, no to wtedy wszystko jasne i fela jednak jest dostępna w tym kolorze i rozmiarze. Nie rozumiem tych rozbieżności. Trzeba spróbować zamówić, wtedy się wszystko wyjaśni
_________________
People just don't understand. Its' more than a car. It's a lifestyle. Iit's a release. Its a passion.
- dudzio17
- Użytkownik
- Posty: 84
- Rejestracja: 23-03-15, 17:10
Hmm to ciekawe co piszecie, bo ja dostałem informację że felgi o takich parametrach jakie napisałem są dostępne od ręki.
Informacje dostałem od tej firmy:
https://www.gmsystemshop.pl/
Informacje dostałem od tej firmy:
https://www.gmsystemshop.pl/
- CelicaLove
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 07-02-15, 23:22
dudzio17 pisze:Hmm to ciekawe co piszecie, bo ja dostałem informację że felgi o takich parametrach jakie napisałem są dostępne od ręki.
Informacje dostałem od tej firmy:
https://www.gmsystemshop.pl/
Jak będziesz robił konkretne zamówienie to się dowiesz na pewno czy są Bo na ich stronie nie ma. Pewnie zamawiają u producenta, jak będą składać konkretne zamówienie to się dowiedzą że nie ma
_________________
People just don't understand. Its' more than a car. It's a lifestyle. Iit's a release. Its a passion.
- michalm320
- Użytkownik
- Posty: 316
- Rejestracja: 01-06-11, 22:16
- CelicaLove
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 07-02-15, 23:22
michalm320 pisze:Jeśli dobierzemy odpowiednio ET i szerokość felgi a do tego odpowiedni zawias i nie zrobimy z auta stensdałna to faktycznie 18 ma sens...
[url=http://s15.postimg.org/r7kino11z/2805.jpg]Obrazek[/url]
[url=http://s15.postimg.org/9t0afe3x3/2806.jpg]Obrazek[/url]
Ładnie to wygląda, trzeba przyznać. Tylko, że przy 18'kach trzeba wybierać taką fele żeby była w miare lekka wagowo. Żeby nie stracić na osiągach. Bo w wyglądzie na 18'kach bezapelacyjnie auto zyskuje. Potem problem taki że dobre zimówki do 18 są dużo droższe
_________________
People just don't understand. Its' more than a car. It's a lifestyle. Iit's a release. Its a passion.