Toyota Celica Turbocharger "Diablica" by Cisiel

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 10-06-18, 20:59

anticorr pisze:No i klasa, szkoda ze nie pyklo z modułem ,bajer na Gimnazjalistki zawsze jest😂😂 wygłuszenie spoko mata i pianka.. ale Panie w głośniki to w cos lepszego mogles odseparowanego chociaż zainwestować. Cisiel pozostaje Ci tylko wielka wlepa na szybe Blaupunkt nakleić 😂😂😂
Good Job👍
Ale mnie bardziej interesuje kiedy zmiana kółka i doładowania?


No szkoda, że nie pykło z modułem ale po głębszym zastanowieniu może i lepiej. Teraz zamykam i otwieram kiedy chcę, a nie za każdym razem jak zamykam i otwieram auto. Nie jestem audiofilem i w swoim aucie zdecydowanie wolę słuchać dźwięku wydechu i silnika :) Blaupunkt mnie w zupełności zadowala jeśli chodzi o odczucia dźwiękowe jak i finansowe.
Kiedy kolejny upgrade z mocą ? Cały czas przygotowuję się do tego. Tak jak napisałem wyżej, kolejny update w przyszłym tygodniu :-D Nie ma postojów :twisted:

Awatar użytkownika
Frugo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2581
Rejestracja: 08-07-11, 00:17

Postautor: Frugo » 11-06-18, 10:04

:-D Cisielowóz w formie 8) tak trzymać!!! :-D
Po prostu Frugo

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 14-06-18, 21:19

Mówiłem, że w tym tygodniu kolejny up w temacie - no i jest. Coś na gorące dni i na upalanko żeby moja Japonka się nie pociła :-D

Chłodnica oleju TurboWorks 7-rzędowa
Podstawka z termostatem
Wąż teflonowy w oplocie stalowym (PTFE)
Końcówki PTFE 2x prosta + 2x 90 stopni
2x separatory węży
Olej Motul 8100 X-Cess
Filtr oleju K&N

Obrazek

Obrazek

Długo rozmyślałem, gdzie ją umieścić - niestety przy moim setupie miejsca strasznie mało. Decyzja padła, że chłodnica wpada nad Intercooler. Będzie jej tam dobrze. Mocowanie wycięte laserem:

Obrazek

Żeby przewody weszły do komory, musiałem wywiercić drugi otwór:

Obrazek

Pod spodem niestety tak ciasno, że trzeba było delikatnie przerobić podstawkę oleju. Po małej operacji wszystko pasuje jak ulał. :D Węże podocinane, końcówki zarobione, separatory na kable założone, więc jakby to powiedzieć nie ma lipy :-D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Chłodnica na swoim miejscu. Auto odpalone, przy około 75 stopniach termostat puścił olej na chłodnicę. Nic nie cieknie nawet pod ciśnieniem. W weekend testy jak to się sprawuje. W razie konieczności wymiana na większą chłodnicę to już pikuś. :D

Obrazek

Obrazek

Jedno gotowe ale już myślę o kolejnej operacji, która nastąpi mam nadzieję w przeciągu 1.5 tygodnia. Klamoty przyjeżdżają w przyszłym tygodniu. Mam nadzieję, że Bożki Tuningu pomogą i będzie cacy :-D Także kolejny up niebawem. Stay tuned :twisted:
Ostatnio zmieniony 18-06-18, 13:25 przez Cisiel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bakuu0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2224
Rejestracja: 08-04-07, 16:32

Postautor: Bakuu0 » 14-06-18, 21:22

Daj osłonę na węże w miejsca stykowe.
BQ.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 14-06-18, 21:25

Bakuu0 pisze:Daj osłonę na węże w miejsca stykowe.
BQ.


Czujny :-D W miejscach styku wąż jest owinięty taśmą TESA. Na jednym widać nawet pierwsze owinięcie. Zdjęcia spod spodu były podczas prac - wszystko zrobione jak trzeba :D Ale dzięki za czujność :wink:

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 01-07-18, 22:16

No i pomodzone znowu :-D Tym razem coś co powinno już dawno w sumie zagościć w Diablicy. Ale jak to mówią lepiej późno niż wcale :-D Lekko nie było jak zawsze zresztą ale operacja przebiegła pomyślnie, pacjent żyje i zap*erdala zdecydowanie lepiej :twisted:

Zaczęło się od niezbyt dużego zamówienia... Takie tam kilka kolanek i kawałek prostej rury + uszczelki.

Obrazek

Obrazek

No i zaczęła się rzeźba totalna. Mega szacun dla mojego serdecznego kolegi, który wykonał taką mega robotę !! Ori kolektor - typowa masówka. W tym customowym wydaniu nic nie blokuje spalin.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Po wyspawaniu całości przyszedł czas na owijanie bandażem.

Obrazek

Obrazek

Montaż za nami. Nie było łatwo ale się udało !! Ogólnie to kolektor powiększony z ori 38mm na 44.5mm. Stary kolektor bez najmniejszego problemu wysmyknął się dołem. Nowy kolektor masakra, górą nawet po zdjęciu pokrywy zaworów nie było szans go wcisnąć. Wszedł cudem od spodu ale taniec z nim był masakryczny. Także silnika nie trzeba wywalać, żeby wymienić kolektor. Trochę cierpliwości, trochę ostrzejszych słów i bajlando - siedzi bestia. Oczywiście wpadły nowe uszczelki i śruby.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jazda próbna.... Na wielki +. Dupohamownia mi podpowiada, że w tym momencie jest zdrowe 200+. Hamownia niedługo więc to zweryfikuję jak należy. Ogólnie auto dużo szybciej osiąga odcinkę. Auto idzie zdecydowanie lżej, szybciej wkręca się na obroty. Czuć przyrost momentu obrotowego. No i co trzeba działać dalej. Stay tuned :twisted:

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 01-07-18, 23:24

Kuhwa takie kawałki ruły pospawanej i jak humor potrafią na początku zje... a potem poprawić :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 01-07-18, 23:31

Nooi to jest szacun w ch....👍 Konkretna rzeźbienie bez pitu pitu... Oby In plus tak jak piszesz Cisiel było, że silnik dostal dobrego wydmuchu. Bo kolektor wyglada profi, aczkolwiek troche bym się bał tak w ciemno go spawac(no chyba ze byly jednak jakies obliczenia rodem z technologii NASa😂) pod ten kolektor.. dla tego ja leń i zanabylem gotowca od OBX..

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-07-18, 19:47

anticorr, dzięki bardzo :-D Kolektor naprawdę profi robota. Nic w ciemno nie było robione. Mój stroiciel nad wszystkim czuwa i powiedział jakie średnice mają być :wink: Noo i serio różnica odczuwalna :twisted:

Awatar użytkownika
Piotrek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3567
Rejestracja: 21-05-07, 23:04

Postautor: Piotrek » 04-07-18, 23:28

Wszystko na grubo, przemyślane a tu takie kuku z Kolektorem.
Jak go spawał to nie mógł napełnić argonem żeby spoiny wewnątrz były gładkie? :(
To auto reprezentuje taki poziom, że dla mnie to jest niedoróbka.

Awatar użytkownika
Suseł
Miłośnik
Miłośnik
Posty: 2591
Rejestracja: 01-01-08, 19:36

Postautor: Suseł » 05-07-18, 05:48

Piotrek pisze:Wszystko na grubo, przemyślane a tu takie kuku z Kolektorem.
Jak go spawał to nie mógł napełnić argonem żeby spoiny wewnątrz były gładkie? :(
To auto reprezentuje taki poziom, że dla mnie to jest niedoróbka.


+1
Argonowanie by się przydało, bo grań spoin wygląda bardzo słabo :(
"If in doubt, flat out."
Colin McRae 1968-2007

Celica TA40A 1979 - sold
Celica TA40B 1980 - sold

Merc CL500 - for sale
Merc A150 - daily

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 26-07-18, 13:46

No i jeszcze jedną rzecz udało się wmontować w auto przed Japfestem :D Jest to pierwsza rzecz, która trafiła mi się w kolorze i w tak świetnym stanie :D Mały detailing blendy i trafiła na swoje miejsce. Co do chromu, wiem że do niczego mi nie pasuje ale coś ma w sobie ta blenda. Jak zacznie mnie razić chrom to zmieni on kolor na czarny. Kwestia przespania się z tematem :wink:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 564
Rejestracja: 10-12-10, 17:49

Postautor: pablosss » 26-07-18, 14:33

Wygląda elegancko. Ten chrom faktycznie jakby był czarny lepiej by pasował. Podejrzewam, że już niedługo taki właśnie będzie :)
Celica VII GT - była
Celica VII GT-S :)

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 26-07-18, 15:06

Jak zobaczyłem fotki blendy, to już miałem w planie pisać że pasuje to jak świni siodło ><
Gdzie te lustro, jak wszędzie czerń lub czerwień, ale czytając dalej się już człowiek opanował.

pablosss pisze:czarny lepiej by pasował. Podejrzewam, że już niedługo taki właśnie będzie

Tak będzie :-D

Sorka za pixelozę, ale na szybko robione.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 27-07-18, 09:58 przez greos39, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 26-07-18, 15:11

Bardziej w carbonie niż czerni co by pasowało do reszty d upy. Egelancko.

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 564
Rejestracja: 10-12-10, 17:49

Postautor: pablosss » 26-07-18, 19:55

Teraz jest mistrz. Pasuje do napisu. Jakby miał być carbon to napis też.
Celica VII GT - była

Celica VII GT-S :)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 27-07-18, 06:56

Cisiel dawaj na czarno, bo wygląda obłędnie wtedy... Carbony eeee.glupi pomysł.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 27-07-18, 08:29

Też jestem za czarnym :D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 30-07-18, 10:01

Decyzja zapadła. Po sezonie chrom wylatuje a jego miejsce zajmie czerń :wink: Nie będzie oklejenia ani hydro tylko lakierowanie. W sierpniu kolejny up z mocą. Zobaczymy co wyjdzie na małym kółku także trzymać kciuki :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 30-07-18, 10:49

W małym kółku, duża moc👌😋