Srebrna Celica (TTE) by kris2925
- kris2925
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 05-08-16, 21:09
Srebrna Celica (TTE) by kris2925
Samochód:
* Toyota Celica VII
Silnik:
* 1.8 1ZZ-FE VVT-i 143KM ZZT230
- Zalany Elfem 5W40
Przeniesienie napędu:
* seria
Zawieszenie:
* Sprężyny Eibach Pro-Kit - (Obniżenie przód/tył -30mm)
* Kayaba excel-G przód
* Kayaba AGX tył
Hamulce:
* seria
* Zaciski hamulcowe pomalowane czerwoną farbą MOTIP
Układ wydechowy:
* TTE (Remus)
* Strumienica zamiast katalizatora
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
-----------------
LATO
-----------------
* felgi 17 Rial
* opony przód DunlopSP SportMaxx RT 205/40
* opony tył DunlopSP SportMaxx RT 215/40
--------------------
ZIMA
-------------------
* felgi stalowe 15
* opony przód/tył Hankook WINTER I-CEPT RS 195/60
Wnętrze:
* Seria
Audio:
* Głośniki seria
* Jednostka sterująca Alpine CDE-110
Body:
* Pełen pakiet stylistyczny TTE:
- dokładka przedniego zderzaka
- progi
- spojler
- wydech
Krótki opis/historia samochodu:
Auto kupione w kwietniu 2016r. Jestem drugim właścicielem, pierwszym właścicielem w Polsce (Jeden właściciel w Niemczech. Celicy szukałem prawie rok. Z pośród 14 sztuk jakie oglądałem to właśnie 14 egzemplarz który zdecydowałem się kupić. Auto nie ukrywam przykuło moje oko swoim pakietem stylistycznym lecz główną rolę odegrała tutaj mechanika, która była w stanie idealnym.
Krótki opis planów zmian:
* Wymiana klocków hamulcowych przód - Zrealizowane 12.05.2016
* Strumienica zamiast katalizatora - Zrealizowane 03.09.2016
* Wymiana świec zapłonowych - Zrealizowane 05.11.2016 (NGK2526)
* Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Zrealizowane 22.11.2016
* Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) - Zrealizowane 10.12.2016
* Wymiana oleju w skrzyni biegów na 75-90 Mobil - Zrealizowane 10.12.2016
* Wymiana oleju na Motul 5-30 - Zrealizowane 26.05.2017
* Wymiana chłodnicy wody na nową firmy NISSENS - Zrealizowane 26.05.2017
* Wymiana na nowe/y:
- amortyzatory przód Kayaba exel-G + odboje
- silniczek spryskiwaczy
- tuleje wahacza
- łączniki drążka stabilizatora
- łożysko przedniego lewego koła
- linki hamulca ręcznego
- klocków hamulcowych tył
- Zrealizowane 15.01.2018
* Geometria kół - Zrealizowane 16.01.2018
* Wymiana oleju na Elf 5-40 (Przebieg 179223) - Zrealizowane 08.04.2018
* Wygłuszenie wnętrza
* Malowanie zacisków
* Malowanie dachu na czarno lub folia Carbon M3
* Przyciemniane szyby tył
* Dokładka zderzaka tył
* Dach pokryty folią Carbon
* Wkładka K&N
* Felgi OZ Ultraleggera
* Nakrętki Rays Volk Racing
* Nakładki na pedały TRD
Zdjęcia: (Niebawem zrobię nowe aktualne)
ZIMA:
* Toyota Celica VII
Silnik:
* 1.8 1ZZ-FE VVT-i 143KM ZZT230
- Zalany Elfem 5W40
Przeniesienie napędu:
* seria
Zawieszenie:
* Sprężyny Eibach Pro-Kit - (Obniżenie przód/tył -30mm)
* Kayaba excel-G przód
* Kayaba AGX tył
Hamulce:
* seria
* Zaciski hamulcowe pomalowane czerwoną farbą MOTIP
Układ wydechowy:
* TTE (Remus)
* Strumienica zamiast katalizatora
Układ dolotowy:
* seria
Koła:
-----------------
LATO
-----------------
* felgi 17 Rial
* opony przód DunlopSP SportMaxx RT 205/40
* opony tył DunlopSP SportMaxx RT 215/40
--------------------
ZIMA
-------------------
* felgi stalowe 15
* opony przód/tył Hankook WINTER I-CEPT RS 195/60
Wnętrze:
* Seria
Audio:
* Głośniki seria
* Jednostka sterująca Alpine CDE-110
Body:
* Pełen pakiet stylistyczny TTE:
- dokładka przedniego zderzaka
- progi
- spojler
- wydech
Krótki opis/historia samochodu:
Auto kupione w kwietniu 2016r. Jestem drugim właścicielem, pierwszym właścicielem w Polsce (Jeden właściciel w Niemczech. Celicy szukałem prawie rok. Z pośród 14 sztuk jakie oglądałem to właśnie 14 egzemplarz który zdecydowałem się kupić. Auto nie ukrywam przykuło moje oko swoim pakietem stylistycznym lecz główną rolę odegrała tutaj mechanika, która była w stanie idealnym.
Krótki opis planów zmian:
* Wymiana klocków hamulcowych przód - Zrealizowane 12.05.2016
* Strumienica zamiast katalizatora - Zrealizowane 03.09.2016
* Wymiana świec zapłonowych - Zrealizowane 05.11.2016 (NGK2526)
* Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Zrealizowane 22.11.2016
* Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) - Zrealizowane 10.12.2016
* Wymiana oleju w skrzyni biegów na 75-90 Mobil - Zrealizowane 10.12.2016
* Wymiana oleju na Motul 5-30 - Zrealizowane 26.05.2017
* Wymiana chłodnicy wody na nową firmy NISSENS - Zrealizowane 26.05.2017
* Wymiana na nowe/y:
- amortyzatory przód Kayaba exel-G + odboje
- silniczek spryskiwaczy
- tuleje wahacza
- łączniki drążka stabilizatora
- łożysko przedniego lewego koła
- linki hamulca ręcznego
- klocków hamulcowych tył
- Zrealizowane 15.01.2018
* Geometria kół - Zrealizowane 16.01.2018
* Wymiana oleju na Elf 5-40 (Przebieg 179223) - Zrealizowane 08.04.2018
* Wygłuszenie wnętrza
* Malowanie zacisków
* Malowanie dachu na czarno lub folia Carbon M3
* Przyciemniane szyby tył
* Dokładka zderzaka tył
* Dach pokryty folią Carbon
* Wkładka K&N
* Felgi OZ Ultraleggera
* Nakrętki Rays Volk Racing
* Nakładki na pedały TRD
Zdjęcia: (Niebawem zrobię nowe aktualne)
ZIMA:
Ostatnio zmieniony 22-04-18, 13:38 przez kris2925, łącznie zmieniany 35 razy.
- kris2925
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 05-08-16, 21:09
- elConejo
- Użytkownik
- Posty: 166
- Rejestracja: 24-03-14, 19:28
- El_Chudinho
- Użytkownik
- Posty: 175
- Rejestracja: 15-03-08, 21:59
- Armando
- Użytkownik
- Posty: 336
- Rejestracja: 20-08-14, 10:14
kris2925 pisze:- Chciałbym przed zimą zrobić porządek jeszcze z zaciskami hamulcowymi i tutaj chciałbym prosić o doradztwo na jaki kolor je pomalować. Pomysły są 2 na żółto lub na srebrno.
Z dwojga złego srebrny... Ale to wszystko Ci się już zleje... Pod czarną felgę pasuje, ale pod srebrną... Za dużo...
Moim zdaniem:
Daj sobie narazie spokój. I tak zmieniasz felgi... Kupisz, będziesz wiedział w jakim je będziesz miał kolorze, i wtedy dobieraj kolor zacisków.
Twoja decyzja
- kris2925
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 05-08-16, 21:09
Witajcie.
Długo mnie tu nie było, może niektórzy wiedzą i znają takie zdanie: ,,nie planuj bo się coś zje***,, - Tak właśnie było w moim przypadku. Z powodu innych, ważniejszych wydatków, wszystko związane z celicą utkwiło w martwym punkcie, co skutkuje że od reszty projektów odstaje mile, jak z ziemi do księżyca xd Chciałbym jednak temat udźwignąć i trochę ożywić dlatego może opowiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy.
Calica miała kilka dni temu nocą nieprzyjemne spotkanie z nieoznakowaną wyrwą w aswalcie.. poleciała felga i amortyzator ;/ Auto zostało uziemione, odstawione do garażu. Z dniem dzisiejszym wpładły nowe 2 amortyzatory kayaba exel-g + nowe odboje amortyzatora. (Powiem Wam że nie sądziłem że tak ciężko będzie z ich dostępnością) Dodatkowo jako że zima, wykonałem dogłebny przegląd zawieszenia, z którego naprawy wymagały tuleje wahacza oraz łączniki drążka stabilizatora. Poza przeglądem zawieszenia i usunięciem problemów z nim związanych zostały jeszcze usunięte usterki takie jak wymiana łożyska które już zaczynało dawać o sobie znać, wymiana linki od hamulca recznego, wymiana klocków hamulcowych oraz wymiana silniczka spryskiwaczy z którym to był nie lada problem bo nigdzie nie mogłem dostać nowego. (wkońcu sie udało xd)
Na koniec na zaprzyjaźnionym warsztacie została wykonana geometria kół i teraz wszystko jest jak należy.
PS: Na koniec maniacy swoich 4-kółek mam do Was pytanie, chodz pewnie było, jednak jeźdżąc po mechanikach juz zwątpiłem w własna wiedzę. Czy celica VII ma recznie regulowane luzy zaworowe? Mam wrażenie że nieco zbyt mocno je słychać? Może miał ktoś podobny problem i jest wstanie powiedziec jak to odróżnić od np: uszkodzonej szklanki. Czy macie jakiś sposób jak to zweryfikowac? Czy należy się tym zamarwiać czy to moja nadgorliwość xd
Długo mnie tu nie było, może niektórzy wiedzą i znają takie zdanie: ,,nie planuj bo się coś zje***,, - Tak właśnie było w moim przypadku. Z powodu innych, ważniejszych wydatków, wszystko związane z celicą utkwiło w martwym punkcie, co skutkuje że od reszty projektów odstaje mile, jak z ziemi do księżyca xd Chciałbym jednak temat udźwignąć i trochę ożywić dlatego może opowiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy.
Calica miała kilka dni temu nocą nieprzyjemne spotkanie z nieoznakowaną wyrwą w aswalcie.. poleciała felga i amortyzator ;/ Auto zostało uziemione, odstawione do garażu. Z dniem dzisiejszym wpładły nowe 2 amortyzatory kayaba exel-g + nowe odboje amortyzatora. (Powiem Wam że nie sądziłem że tak ciężko będzie z ich dostępnością) Dodatkowo jako że zima, wykonałem dogłebny przegląd zawieszenia, z którego naprawy wymagały tuleje wahacza oraz łączniki drążka stabilizatora. Poza przeglądem zawieszenia i usunięciem problemów z nim związanych zostały jeszcze usunięte usterki takie jak wymiana łożyska które już zaczynało dawać o sobie znać, wymiana linki od hamulca recznego, wymiana klocków hamulcowych oraz wymiana silniczka spryskiwaczy z którym to był nie lada problem bo nigdzie nie mogłem dostać nowego. (wkońcu sie udało xd)
Na koniec na zaprzyjaźnionym warsztacie została wykonana geometria kół i teraz wszystko jest jak należy.
PS: Na koniec maniacy swoich 4-kółek mam do Was pytanie, chodz pewnie było, jednak jeźdżąc po mechanikach juz zwątpiłem w własna wiedzę. Czy celica VII ma recznie regulowane luzy zaworowe? Mam wrażenie że nieco zbyt mocno je słychać? Może miał ktoś podobny problem i jest wstanie powiedziec jak to odróżnić od np: uszkodzonej szklanki. Czy macie jakiś sposób jak to zweryfikowac? Czy należy się tym zamarwiać czy to moja nadgorliwość xd
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1047
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
- kris2925
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 05-08-16, 21:09
Hmmm czyli z tego co rozumiem to chcąc się w 100% dowiedzieć to i tak trzeba głowice ściągnąć? bo ściągając samą górę to nic się nie dowiem.. A jest taka opcja, ze olej może w dużym stopniu rozwiązać problem tego lekkiego stukotu, który może jest moją fanaberia? Celica była zalana 5W40 ja zmieniłem na 5W30 bo na takim rzekomo chodzić powinna. może warto wrócić na 5W40 co myślicie? Jak jest zimna to chodzi cichutko, czym bardziej rozgrzana tym wydaje mi sie ze jest takie hmm cykanie jak w ,,ropniakach,,
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 30-08-12, 17:20
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
zabsonn pisze:w temacie krzywek 2zz ge tak to wygląda. kiedyś rozebrałem cały silnik w drobny mak:D celina ma drugi nowszy:P i żeby to wyjąć trzeba wyjąć wałek który idzie przez całą głowice, i to nie jest wałek rozrządu. gdzieś leży u mnie w garażu.
No ale teraz pokazałeś rockery, a one są zamontowane na rocker shaft( właśnie ta rurka która podaje olej do rockerów) z kolei ona jest trzymana przez liftbolty które lubią się albo urwać albo wytrzeć i ją właśnie przez cała długość głowicy się wyciąga. ale w 1zz-fe inaczej wyglądaj, tam krzywki od wałka bezpośrednio popychają główkę zaworu regulowaną po przez pastylki( shims)