Celica VII TS by Se-BASS-tian
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Dzięki anticorr, fakt że od jakiegoś czasu nie bawiłem się w modyfikacje które widać gołym okiem bo obecnie moim celem jest dopieszczenie tematu Car Audio . Ale spokojnie, za 5 dni minie dopiero rok jak mam to auto a planów jeszcze ho ho ho . Fajnie było w końcu zobaczyć Twojego potwora, konkret projekt. No i do zobaczenia na kolejnych spotach
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Coś tam do przodu się sprawy posuwają . Dzisiaj wróciłem z przyciemniania szyb 30% w firmie ITK Design pod Kaliszem. Dodatkowo gdzieś tam w czasie wakacji zrealizowałem małe modyfikacje:
1) Wymiana dysz spryskiwaczy szyby czołowej na nowe od Volvo - wg poradnika Blad'a
Duża poprawa w stosunku do oryginalnych gdzie tamte raczej "podlewały" szybę niż równomiernie spryskiwały. Mod na plus.
2) Nowe światła postojowe LED - Philips X-tremeUltinon 8000K + nowe podświetlenie rejestracji LED - Philips X-tremeUltinon 6000K. Wymienione na konkretne żarówki LED ponieważ poprzednie chińczyki albo w połowie się przepaliły albo diody na nich już błyskały co mnie mocno denerwowało.
Przed samymi wakacjami również się działo co nie widać gołym okiem, ale słychać
Postanowiłem konkretnie zabrać się za Car-Audio w samochodzie. Co prawda jakieś tam było ale zawierało sporo bubli i postanowiłem wszystko zacząć od zera.
1) Kable zasilające zostały poprowadzone z akumulatora (zarówno plus jak i minus) w kolorowych oplotach aż do rozetki znajdującej się za tylnymi plastikami w celu możliwości łatwej rozbudowy audio w przyszłości. Są to kable spawarkowe OFC o średnicy 35mm2, więc śmiało mogą przenieść prąd na kolejny wzmacniacz w przyszłości. Dalej do wzmacniacza z rozetek biegną kable o średnicy 25mm2
2) Kable sygnałowe pozostawiłem ponieważ są ok. Przy okazji rozebrania całego wnętrza przeciągnąłem sobie dodatkowy kabel sygnałowy firmy Dietz pod Subwoofer. W razie gdybym dokładał jakieś grajdołko w bagażniku to mam już P&P
3) Kable głośnikowe jak bozia nakazała 2,5mm2 od wzmacniacza do zwrotnicy + 2,5 mm2 do samych głośników średniotonowych i 1,5mm2 do cykaczy. Przy okazji chyba 4 razy sprawdzałem czy jest poprawna polaryzacja względem wszystkich głośników. Nowe kable poprowadzone zarówno na przód jak i tył.
4) Praktycznie wszystkie rodzaje kabli idą z daleka od pozostałych oraz z dala od wiązek elektrycznych. W efekcie nie ma żadnych szumów w głośnikach.
Główną motywacją natomiast do popchnięcia tematu audio do przodu było wyrwanie rodzynka w klasie wzmacniaczy - Xetec Gravity 4G-600 MK2. Wzmacniacz kupiony od pasjonata który napisał dosłownie esej o tym wzmacniaczu i jego brzmieniu co mnie mocno przekonało. Co prawda pod moje Hertz ESK 165.5 nie gra nawet na pół gwizdka ale wiem że wzmak ma potencjał i da radę pociągnąć i dobrze zagrać przy nie jednym dobrej klasy sprzęcie
Troszkę się rozpisałem. Wiem że zacząłem od du*y strony ponieważ wygłuszenie również jest do poprawy, a nawet położenia na nowo. To jest właśnie ta modyfikacja na którą się przygotowuję na najbliższy czas. Może znajdzie się jeszcze we wrześniu... Tymczasem poniżej parę fotek z dzisiaj:
[center][/center]
[center][/center]
[center][/center]
No i w bonusie fotka z dzisiejszego spota pod Kaliszem na który wstąpiłem na chwilę
[center][/center]
1) Wymiana dysz spryskiwaczy szyby czołowej na nowe od Volvo - wg poradnika Blad'a
Duża poprawa w stosunku do oryginalnych gdzie tamte raczej "podlewały" szybę niż równomiernie spryskiwały. Mod na plus.
2) Nowe światła postojowe LED - Philips X-tremeUltinon 8000K + nowe podświetlenie rejestracji LED - Philips X-tremeUltinon 6000K. Wymienione na konkretne żarówki LED ponieważ poprzednie chińczyki albo w połowie się przepaliły albo diody na nich już błyskały co mnie mocno denerwowało.
Przed samymi wakacjami również się działo co nie widać gołym okiem, ale słychać
Postanowiłem konkretnie zabrać się za Car-Audio w samochodzie. Co prawda jakieś tam było ale zawierało sporo bubli i postanowiłem wszystko zacząć od zera.
1) Kable zasilające zostały poprowadzone z akumulatora (zarówno plus jak i minus) w kolorowych oplotach aż do rozetki znajdującej się za tylnymi plastikami w celu możliwości łatwej rozbudowy audio w przyszłości. Są to kable spawarkowe OFC o średnicy 35mm2, więc śmiało mogą przenieść prąd na kolejny wzmacniacz w przyszłości. Dalej do wzmacniacza z rozetek biegną kable o średnicy 25mm2
2) Kable sygnałowe pozostawiłem ponieważ są ok. Przy okazji rozebrania całego wnętrza przeciągnąłem sobie dodatkowy kabel sygnałowy firmy Dietz pod Subwoofer. W razie gdybym dokładał jakieś grajdołko w bagażniku to mam już P&P
3) Kable głośnikowe jak bozia nakazała 2,5mm2 od wzmacniacza do zwrotnicy + 2,5 mm2 do samych głośników średniotonowych i 1,5mm2 do cykaczy. Przy okazji chyba 4 razy sprawdzałem czy jest poprawna polaryzacja względem wszystkich głośników. Nowe kable poprowadzone zarówno na przód jak i tył.
4) Praktycznie wszystkie rodzaje kabli idą z daleka od pozostałych oraz z dala od wiązek elektrycznych. W efekcie nie ma żadnych szumów w głośnikach.
Główną motywacją natomiast do popchnięcia tematu audio do przodu było wyrwanie rodzynka w klasie wzmacniaczy - Xetec Gravity 4G-600 MK2. Wzmacniacz kupiony od pasjonata który napisał dosłownie esej o tym wzmacniaczu i jego brzmieniu co mnie mocno przekonało. Co prawda pod moje Hertz ESK 165.5 nie gra nawet na pół gwizdka ale wiem że wzmak ma potencjał i da radę pociągnąć i dobrze zagrać przy nie jednym dobrej klasy sprzęcie
Troszkę się rozpisałem. Wiem że zacząłem od du*y strony ponieważ wygłuszenie również jest do poprawy, a nawet położenia na nowo. To jest właśnie ta modyfikacja na którą się przygotowuję na najbliższy czas. Może znajdzie się jeszcze we wrześniu... Tymczasem poniżej parę fotek z dzisiaj:
[center][/center]
[center][/center]
[center][/center]
No i w bonusie fotka z dzisiejszego spota pod Kaliszem na który wstąpiłem na chwilę
[center][/center]
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Cześć OmegaPL . Co do tapicerki to tylna kanapa została wymieniona jakoś wiosną bo tam były chyba największe dziury. Na przednie fotele ciągle poluje, rok temu jak mi jeszcze tak bardzo na tym zakupie nie zależało to sporo się tego pojawiało. Teraz jestem na bieżąco z aukcjami i ciągle nic i tak już przez cały rok
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Mody, mody, mody . Jakieś 2 tygodnie temu wpadł spoiler USDM od kolegi No Care. Siadło elegancko . Natomiast teraz jak już patrzę na ten tyłek to do kompletu zdecydowanie brakuje mi tylnej dokładki TRD. Nie miałem jej wcześniej w planach bo do gołej klapy chyba nijak by pasowało. Teraz już wiem że trzeba polować na ori lub w ewentualności zakupić laminat . Oprócz tego sporo się działo w temacie Car Audio. Jestem praktycznie na wykończeniu wygłuszania przednich drzwi (została mi ostatnia warstwa pianki która przyjdzie pod boczek drzwi). To natomiast opiszę w kolejnym poście jak już będę na finiszu. Ale już teraz mogę powiedzieć że pod względem jakości dźwięku jest niebo a ziemia. Dodam że drzwi były wcześniej jako tako wygłuszone lecz nie satysfakcjonował mnie ten efekt. Oszczędzanie na materiale nie wyszło tu na dobre, bo jednak słychać różnicę na niekompletnie wygłuszonych drzwiach a tym co mam teraz. Tak więc zdjąłem wszystko i założyłem nowe maty na nowo. To co zostało natomiast z tych ściągniętych mat, wykorzystam do wygłuszenia tylnych boczków. . Aaa do spoilera niestety musiałem wymienić siłowniki klapy. Oryginalne nie dały rady już jej udźwignąć. Wpadły nowe z Inter-Carsu - LESJOFORS.
Zdjęcia:
Zdjęcia:
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Kamerka już była z tą tablicą i tego nie ruszałem ale może kiedyś natknie mnie żeby wymienić na taką przykręcaną od dołu . Znaczek TS... fakt, mnie też już wnerwia coraz bardziej bo gryzie się z harmonią całego tyłu. Walczyłem już z tym znaczkiem i niestety odszedł z lakierem (przyklejony na jakiś klej do szyb). Na 90% będę chciał to pomalować gdy będę zakładał jakąś dokładkę TRD na tył żeby było za jednym malowaniem.
- No Care
- Użytkownik
- Posty: 133
- Rejestracja: 20-09-15, 20:41
Se-BASS-tian, spoilerek ładnie siadł! Kolorek tez piknie dokładki brakuje ewidentnie! Wtedy ładnie cały pakiet się bedzie komponował polecam się na przyszłość (nawiasem mówiąc chyba będę miał ori dokładkę tył na sell, także wiesz xd)
Co do kamerki to mało estetyczne wyglada. Zrób sobie jak u mnie, po lewej stronie w blendzie, bedziesz zadowolony
Co do kamerki to mało estetyczne wyglada. Zrób sobie jak u mnie, po lewej stronie w blendzie, bedziesz zadowolony
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Jest niedziela to i natchnienie przyszło żeby coś napisać. Skończyłem wygłuszenie drzwi przednich oraz tylnych boczków. Jak już wyżej napisałem różnica jest naprawdę słyszalna między poprzednim wygłuszeniem drzwi (które de facto było słabe) a tym co mam teraz. Teraz jakość dźwięku trafia w me gusta - dźwięk jest przejrzysty i przyjemny . Tak więc zgodnie ze sztuką założone zostały następujące warstwy:
WARSTWA WEWNĘTRZNA:
- Pierwsza warstwa wewnętrzna - maty Dynamat Xtreme (dla tych którzy nie są za bardzo w temacie CA to ta firma jest jedną z najbardziej renomowanych firm na świecie jeżeli chodzi o wygłuszanie aut).
- Druga warstwa wewnętrzna pianki wygłuszającej GMS-XR10 (grubość 10 mm)
WARSTWA ZEWNĘTRZNA:
- Pierwsza warstwa zewnętrzna - maty Dynamat Xtreme
- Druga warstwa zewnętrzna pianki wygłuszającej GMS-XR7 (grubość 7 mm) pod boczek drzwi aby wyeliminować ewentualne drgania plastików których po tym zabiegu już nie ma
Do tego wszystkiego zostały zmienione plastikowe dystanse na dystanse z MDF.
No i w sumie wydaje mi się że praktycznie całe audio mam już ogarnięte. Chciałbym jeszcze na to wszystko wygłuszyć bagażnik bo wyczytałem że i ten efekt jest słyszalny w sensie, że w środku jest po prostu ciszej. Poniżej kilka fotek z prac. Niestety nie zrobiłem fotek wewnętrznej warstwy pianki bo robota trwała do późnej godziny i nie miałem wtedy już głowy na cyknięcie fotek (zresztą widać że fotki wewnętrznych warstw mat były już robione po ciemku)
WARSTWA WEWNĘTRZNA:
- Pierwsza warstwa wewnętrzna - maty Dynamat Xtreme (dla tych którzy nie są za bardzo w temacie CA to ta firma jest jedną z najbardziej renomowanych firm na świecie jeżeli chodzi o wygłuszanie aut).
- Druga warstwa wewnętrzna pianki wygłuszającej GMS-XR10 (grubość 10 mm)
WARSTWA ZEWNĘTRZNA:
- Pierwsza warstwa zewnętrzna - maty Dynamat Xtreme
- Druga warstwa zewnętrzna pianki wygłuszającej GMS-XR7 (grubość 7 mm) pod boczek drzwi aby wyeliminować ewentualne drgania plastików których po tym zabiegu już nie ma
Do tego wszystkiego zostały zmienione plastikowe dystanse na dystanse z MDF.
No i w sumie wydaje mi się że praktycznie całe audio mam już ogarnięte. Chciałbym jeszcze na to wszystko wygłuszyć bagażnik bo wyczytałem że i ten efekt jest słyszalny w sensie, że w środku jest po prostu ciszej. Poniżej kilka fotek z prac. Niestety nie zrobiłem fotek wewnętrznej warstwy pianki bo robota trwała do późnej godziny i nie miałem wtedy już głowy na cyknięcie fotek (zresztą widać że fotki wewnętrznych warstw mat były już robione po ciemku)
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Prace posuwają się dalej . Udało mi się w końcu ustrzelić fotele w bardzo dobrym stanie. Już kilkakrotnie wspominałem że jest to (był to) największy mankament tego auta. Po ponad roku czasu poszukiwań w końcu znalazłem takie jakie chciałem i zmieniłem je w ten weekend. Najbardziej przetarty był fotel kierowcy. Różnica na zdjęciach poniżej - przed/po:
[center][/center]
Dodatkowo stuknęło mi kolejne 10 tyś. km od poprzedniej wymiany oleju (po drodze zaliczyłem podróż do Chorwacji ok. 3000 km). Auto jednak jeździło na Castrolu Edge 5W30. Zdążyłem się nasłuchać jak i naczytać mizernych opinii o nim tak więc tym razem robię płukankę i leję lepszej klasy olej - Motul 8100 X-Clean+. Przy okazji mam w planach wyczyścić zaworek OCV od VVTL.
[center][/center]
No i na koniec wisienka na torcie (bądź truskawka jakby to Hajto ujął ). Polowanie na tylną dokładkę TRD nie trwało długo . Po raz kolejny No Care pomógł w zgarnięciu tego fanta i to w dodatku w wersji OEM . Ja tam się cieszę na maxa że udało się zdobyć oryginalną dokładkę i dzięki temu już wiem co będę robił zimą - zdecydowanie będę chciał
dopieścić tyłek Celinki. Tak więc wpadnie dokładka, znaczek TS powędruje na swoje właściwe miejsce, ramka rejestracji aka kamerka wyleci i wpadnie ramka klubowa + taka kamerka przykręcana od dołu do klapy (mniej więcej obok podświetlenia rejestracji). Na to wszystko pewnie będę musiał wysunąć końcówkę tłumika. Także będzie co robić weekendami w te zimne, ciemne popołudnia No i poniżej fotka dokładki do pomalowania:
[center][/center]
[center][/center]
Dodatkowo stuknęło mi kolejne 10 tyś. km od poprzedniej wymiany oleju (po drodze zaliczyłem podróż do Chorwacji ok. 3000 km). Auto jednak jeździło na Castrolu Edge 5W30. Zdążyłem się nasłuchać jak i naczytać mizernych opinii o nim tak więc tym razem robię płukankę i leję lepszej klasy olej - Motul 8100 X-Clean+. Przy okazji mam w planach wyczyścić zaworek OCV od VVTL.
[center][/center]
No i na koniec wisienka na torcie (bądź truskawka jakby to Hajto ujął ). Polowanie na tylną dokładkę TRD nie trwało długo . Po raz kolejny No Care pomógł w zgarnięciu tego fanta i to w dodatku w wersji OEM . Ja tam się cieszę na maxa że udało się zdobyć oryginalną dokładkę i dzięki temu już wiem co będę robił zimą - zdecydowanie będę chciał
dopieścić tyłek Celinki. Tak więc wpadnie dokładka, znaczek TS powędruje na swoje właściwe miejsce, ramka rejestracji aka kamerka wyleci i wpadnie ramka klubowa + taka kamerka przykręcana od dołu do klapy (mniej więcej obok podświetlenia rejestracji). Na to wszystko pewnie będę musiał wysunąć końcówkę tłumika. Także będzie co robić weekendami w te zimne, ciemne popołudnia No i poniżej fotka dokładki do pomalowania:
[center][/center]
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 15:27 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.
- Se-BASS-tian
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 02-05-13, 22:18
Konik86, spokojnie auto obniżone też będzie. Sporo planów jest do zrealizowania w najbliższym czasie. Na kolejny sezon chciałbym już poruszać się na innej feldze - większej, dlatego obecne 16'' wystawiłem na sprzedaż . Wiem że w tym aucie na wejście powinno się przynajmniej zmieniać sprężyny i zakładać większe felgi ale ja wolałem zacząć od zbierania ciężej dostępnych fantów . I tak mam co robić do wiosny bo trochę się nazbierało ale najważniejsze że urlop po świętach zaplanowany ^_^ . Także lecę z komorą silnika