Celica VII TS by Se-BASS-tian

Roczniki 2000-2005

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1300
Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Lokalizacja: CIN

Postautor: Cisiel » 14-04-18, 12:07

Balbek i tu muszę się z Tobą zgodzić...
Se-BASS-tian charakter JDM ? Kurczę no naprawdę sorry ale w ogóle nie leżą w Toyocie te felgi... W Hondach może lepiej to wygląda ale nie tutaj.. Do Golfa serio by siadły :-D

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 14-04-18, 20:38

:P :P Dobra dobra... akurat jestem na etapie kompletowania zawiechy :) . Bardziej na niej się teraz skupię (głównie finansowo). A i jeszcze się nie sprzedały poprzednie 16'' ale jestem na dobrej drodze :) . W sumie kalkulując że i tak nie ma bata potrzebowałbym tutaj dystansów (wydatek min. 500 zł) to może poszukam czegoś wcześniej. Nie nie sugeruję się Waszymi opiniami :P . Ale sutów z klaty też mi nie wyrwało a raczej na tym etapie modów chciałbym żeby ta celka się jednak wyróżniała (mam nadzieję że wcale do tego gwintu nie będzie trzeba) :) . Troszkę mnie irytuje że ta czerń gubi się w całości i nic nie widać. Jedyne co to w zasadzie mogłem dać ten 40 profil oponki. Myślałem że będzie twardziej ale pojeździłem trochę i jest tylko troszkę twardziej, prawie nieodczuwalnie.

Btw. ta Celina poryła mi głowę ostatnio w tygodniu. Nawet chyba zachorowałem na te felgi bo ładnie wyglądają :)

T-sport by Leszku

Swoją drogą macie tutaj jakieś pomysły jaka felga by siadła na Thunder Gray'a ? Na pewno odpadają jakieś szeroko-ramienne, toporne... Celica ma wyglądać lekko -> takie też są dokładki. Raysy/Work i wyższa półka odpadają ze względu na cenę :P Nie ukrywam że na JapFeście chciałbym się zjawić a do tego czasu fela powinna się prezentować (skoro nie ta) :)

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 681
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: greos39 » 15-04-18, 11:44

Kup sobie JR11 lub JR22, albo jakieś inne. Wybór jest, ceny nowych też nie duże w porównaniu do rynku.

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 02-05-18, 15:45

Już kolejna majówka przy której zabieram się za tematy związane z Car Audio :D . Myślę że z tym modem mogę zakończyć to co było do zrobienia jeżeli chodzi o walory akustyczne. A więc zabrałem się za wygłuszanie bagażnika. Został w całości wyklejony tak jak widać na zdjęciach - matami GMS 07 XL 1,7mm. Zajęło mi to w sumie dwa dni bo naprawdę żmudna jest taka wyklejanka :P . Przy okazji wszystkie zdemontowane plastiki (włącznie z tylnymi boczkami) zostały na łączeniach pokryte izolacją parcianą + cienką pianką w celu eliminacji ewentualnych trzeszczeń plastików :) . Oprócz samego bagażnika pokryłem jeszcze w całości nadkola, od wewnętrznej strony auta - na wysokości tylnych boczków. Na koniec nadkola zostały pokryte jeszcze dodatkowo pianką wygłuszającą. Efekt ? Przytoczę swoją wypowiedź którą skleiłem gdzieś tam na fejsie ------->

"Jestem właśnie po trasie 500 km więc mogę już się wypowiedzieć. Oj robota warta poświęconego czasu. Różnica jest zdecydowanie słyszalna.
1) Celica z natury nie jest mocno wygłuszonym samochodem i głos pochodzący z grodzi silnika nadal słychać ale to mi pasuje :) . Po tym zabiegu można tak jakby wyciąć dźwięki pochodzące z tyłu samochodu - dźwięk tłumika + dźwięk z nadkoli. Tego już tak nie słychać. Zrobiło się przez to przyjemnie bo człowiek przez cały czas był przyzwyczajony do innego dźwięku w kabinie.
2) W bagażniku mam subwoofer. Do tego czasu przy większych prędkościach ten dźwięk i ogólnie cała muzyka była przygłuszana całym hałasem który jak się okazało dochodził głównie z tyłu auta. Teraz jakąkolwiek prędkością nie jadę to muzykę słychać tak samo.
Podsumowując modyfikacja na plus dla tych którzy nie szukają w aucie zbędnych kilogramów"

Poniżej kilka fotek z przebiegu prac :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 12:37 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1350
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 03-05-18, 08:01

Hmm.. good job👍 najlepsze wygłuszenie to i tak 2,5 cala przelotu😂😂😂

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 04-05-18, 13:53

Okej no to nie zwalniamy tempa :P . Właśnie skompletowałem wszystkie części potrzebne do wymiany kompletu zawieszenia. A więc do obniżających sprężyn Eibach Pro Kit wpadają amortyzatory KYB AGX (z regulowaną siłą tłumienia). Dodatkowo zakupiłem w ASO wszystko co potrzebne przy okazji wymiany amorków, czyli: odboje - przód/tył, gumy pod sprężyny - przód, gumowe osłony amortyzatorów - przód/tył. Myślę że w niedalekim czasie wymienię to wszystko i zdam relację foto jak to wszystko siadło :)

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 12:11 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 681
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: greos39 » 04-05-18, 19:44

Chyba te felgi sprzedałeś co :-D ?
Ile za taki zestawik z ASO ?

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 04-05-18, 19:57

Nieee jeszcze Was pomęczę tymi felgami :D . Chodź nie ukrywam że mam kandydata który mógłby je zastąpić :) . Za zestawik z ASO wyszło 710 zł przy indywidualnym rabacie ;)

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 12-05-18, 13:54

Zaczynamy przygodę detailingową :P . Dzisiaj startuję od komory silnika :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 11:59 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1300
Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Lokalizacja: CIN

Postautor: Cisiel » 12-05-18, 14:19

Noo ładny zestawik. Będzie się błyszczeć jak psu... :-D

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 670
Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Lokalizacja: CIN/CZN

Postautor: klexmix » 12-05-18, 16:52

Jprdl ile tego... :D

Awatar użytkownika
Jerzu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 17-04-16, 09:30
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Jerzu » 12-05-18, 19:22

Se-BASS-tian pisze:Zaczynamy przygodę detailingową :P . Dzisiaj startuję od komory silnika :)

[url=https://images82.fotosik.pl/1069/daeb381799396ea4.jpg]Obrazek[/URL]


Matko kochana! Po co az tyle tego APC, przeciez z tego Ci wyjdzie tego tyle, ze bys mogl rok w studiu detailingowym tego uzywac xD Ja dzisiaj jak litr kupowalem, to sie zastanawialem, czy nie za duzo xD

Pantera24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 214
Rejestracja: 04-04-14, 19:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Postautor: Pantera24 » 13-05-18, 14:06

jak z dressingiem na opony od TuningKingz już 1,5 roku nie mogę zużyć :D Ale ładny zestaw :)

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 16:22
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Skoczu » 14-05-18, 10:49

Jakie plany? Tylko Menzerna 2500, czy coś jeszcze będziesz stosować? Czym będziesz polerował?

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 14-05-18, 22:44

Skoczu wiem że jesteś specem w temacie więc proszę mnie nie zjechać :P . Generalnie chciałbym ugryźć temat i przekonać się z czym to się je (wskazówki mile widziane ;)).

Plan jest taki żeby wykonać pełne, kompleksowe przygotowanie powierzchni pod wosk żeby uzyskać długotrwały efekt jak i doprowadzić to wszystko do fajnej hydrofobowości. Całość bez etapu polerki ponieważ nie mam tutaj doświadczenia i nie chcę się tego dotykać.

Jestem po serii filmików SWAGTV + MX NOWICKI i będę działał w następującej kolejności:

1) Mycie wstępne - myjnia bezdotykowa
2) Mycie zasadnicze "na dwa wiadra" rękawicą i szamponem ADBL
3) Dekontaminacja/Deironizacja:
- Tar & Glue na żywice, kleje, osady pochodzenia naturalnego (pytanie czy używamy tego miejscowo tam gdzie uważamy że trzeba potraktować czy cały lakier ?)
- Środek deironizujący (ADBL Vampire Liquid) by usunąć wszystkie osady pochodzenia metalicznego, lotną rdzę itd.
4) Glinkowanie:
- Lubrykat pod glinkę Quick Detailer z ADBL'a i ogólnie etap glinkowania auta
5) Suszenie
6) Woskowanie:
- Przed woskiem odtłuszczanie cleanerem Dodo Juice Lime Prime
- Nakładanie wosku SOFT99 FUSSO

Później zabiorę się za koła, opony i inne detale jak plastiki, końcówka tłumika, lampy itd.

Menzerna 2500 kupiona do końcowej polerki felg - głównie tutaj polerowany rant za pomocą końcówki na wkrętarkę typu szyszka. Zastanawiam się jakby sobie poradziła przy polerce mojej komory silnika... co myślisz ? (spójrz na którąś stronę wstecz jak ona wygląda).

Awatar użytkownika
Skoczu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1310
Rejestracja: 03-05-09, 16:22
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Skoczu » 15-05-18, 09:31

Dobry plan. Tylko tą szyszkę masz mega dużą, kup sobie sporo mniejszą - do felg będzie wygodniejsza.

Cieszę się, że nie porywasz się na ręczne polerowanie samochodu, bo to słabo wychodzi a narobiłbyś się jak osioł.

No i ta pasta nie bardzo do rantów - raczej potrzebujesz coś do polerowania aluminium, bo 2500 to takie mizianie :)
https://www.detailer.pl/sklep/czyszczen ... olish.html

Ano i te ranty sobie potem zabezpiecz dobrym woskiem (odpornym na wysokie temperatury) albo jakąś powłoką.

Awatar użytkownika
greos39
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 681
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Postautor: greos39 » 15-05-18, 09:45

Se-BASS-tian ja teraz jestem częściej na morzu, niż na lądzie, to chyba Ci swoją zostawię do dopieszczenia :-D

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 15-05-18, 10:35

Szyszka miała być mniejsza ale zadzwonili ze sklepu że nie mają na stanie i czy mozemy podmienić na większą. W sumie zgodziłem się ale możesz mieć racje że będzie nieporęczna. Do felg mam również wosk Soft99 FUSSO COAT F7 -> spójrz na zdjęcie po lewej. Polecali do felg. Zobaczymy jak się wszystkie środki spiszą :). greos39, praca wydaje się być fajna jednak czasochłonna :D . Możliwość działania przy aucie mam tylko w weekendy i chyba by mi było szkoda zmarnować mój ulubiony miesiąc w roku na siedzenie przy pucowaniu fur :D :D :D . Puki co temat i tak zacznę gdzieś pod koniec maja/początek czerwca bo auto pójdzie niedługo do lakiernika na ogarnięcie wyprawek i w końcu malowanie dokładki TRD. Wtedy będzie dobra okazja na wypucowanie świeżynki od lakiernika :)

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 02-05-13, 21:18
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Postautor: Se-BASS-tian » 19-05-18, 23:08

Celcia po detailingu silnika :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jakie uwagi:
1) Kolektor ma taką strukturę że naprawdę ciężko było ogarnąć te wżery. Następnym razem potraktuję to chyba jakimś kwasem...
2) APC fajnie czyści ale trzeba pilnować bo szybko odparowuje
3) Dressing na silnik trzeba nakładać z wyczuciem. Wystarczy tylko parę pryśnięć i czekać kilka godzin na odparowanie

W zasadzie podsumowując:
Mimo że proces jest czasochłonny to ważna jest cierpliwość. Nie spieszyć się żeby próbować ogarnąć to w jeden dzień. Mi to zajęło praktycznie dwa weekendy zabawy (dwie soboty). Z czego jeździłem sobie bez plastików a te na spokojnie leżały w garażu pokryte dressingiem do plastików i robiły swoje :P .
Ostatnio zmieniony 03-06-18, 12:42 przez Se-BASS-tian, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1350
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 20-05-18, 09:53

Aaaa.. a to tak wyglada seryjny 2zz-ge😂😂 pięknie Ci to wyszło