Red glossy TS by Klexmix

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 23-07-17, 00:08

Dacie wiarę że lift i dół zniknął przez ch*jowy olej? Jakby uciekło z 80 koni...
Wlany ten z postów wyżej i wszystko wraca powoli do normy, na początku był tylko na 1 i 2 biegu, i to taki słaby 3/5, potem zaczęło przybywać mocy, i na reszcie biegów zaczął się pojawiać, no kuhwa to auto to jakiś kosmita :D a takiego gówna czarnego jak smoła to jeszcze nie widziałem, leciało jak woda, w dotyku jakby było nawalone jakiegoś moto doctora czy innego ceramizera, zawory ocv i filterki czyste jak łza, tylko przemyte ze starego ścierwa. Jeszcze pogonię go trochę żeby wszystko sie dobrze "rozlało", bo i tak wydaje mi się że troszkę było lepiej, ale może to tylko złudzenie...
Za 2 tyś km mam przyjechać jeszcze raz na wymianę żeby wywabić to gówno co zostało, bez żadnych płukanek, tak zaradzili.

"Szok, łzy i niedowierzanie", a już chciałem jeździć po Warszawach i innych Łodziach co by mi go najrzały doktorki od tych silników...

... ale nie bedę przechwalał, pojeżdżę jeszcze i zobaczę co się będzie działo.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Postautor: hube » 23-07-17, 09:01

Jeśli był taki czarny jak piszesz może warto by było zdjąć miskę i ja przemyć.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 23-07-17, 09:33

Zobaczymy jak będzie wyglądało za te 1,5-2 tyś km jak pojadę go znów wymienić, jak będzie czas to weźmiemy i odkręcimy. Dziwne tylko że wlazło 4,5l oleju, fakt że był podnoszony i przechylany na podnośniku i zlatywało coraz więcej i więcej, więc może przez to. :)
Filtr oleju KN który dostałem też nie jest taki jak powinien, bo przysłali mi krótki, a powinien być ten dłuższy, wcześniej też był ten krótki taki jak od corolli i powiedziano mi że do dopy jest.
Tak więc przy następnej wymianie będzie oem.

A tak wygląda wypalony żarnik ksenona który świecił na czerwono ;]

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Postautor: hube » 23-07-17, 12:53

Jak już miałbyś odkręcać miskę to wrzuć ze dwie fotki. No i ja bym przed odkręceniem miski jednak zrobił płukankę. Ale to tylko moje zdanie.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 28-07-17, 12:58

No niestety, to normalne że w tych silnikach lift- znika od cienkiego oleju.

Zważywszy cały ten lift jest "sterowany" przez ciśnienie oleju :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 28-07-17, 14:28

Wszystkie vvti są na olej, te zwykłe też. :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 28-07-17, 19:05

Prawie 20 lat czekały na mnie w kartonie aż je kupię, nowy nieużywany zestaw Speed 1700 polskiego producenta. Dziś to już (jak to się tu mawia) rarkowy rarytas. Tym bardziej dla mnie jako fana i zarazem serwisanta marki :) Nie jest to oczywiście Focal czy Morel, ale półka jest wysoka bo zestaw jest z dobrych jakościowo lat produkcji. Zamontowany zostanie oczywiście w Celinie, choć trochę z żalem, bo skitrany w kartonie nabierałby wartości, ale nie dane by mi było posłuchać, a mam jeszcze Speed 240 na tylne boczki, jeszcze rzadsze :))

Kopułka wysoko-tonowa z "obrotem", zwrotnica z korekcjami + woofery, jeszcze tylko dystanse i maty i będzie grzebanko. :)
Możecie pomyśleć że podniecam się jakimś szajsem, ale dla mnie to ma wartość kolekcjonerską bo jest tego na prawdę mało.
... akceptuje komentarze "Ważne że tobie się podoba" :D

I teraz pytanie : Ma ktoś jakiś pomysł na miejsce położenia zwrotnic tak żebym miał do nich dostęp przez cały czas? Nie chcę chować ich w boczkach drzwi...

:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 01-08-17, 10:15

klexmix pisze:Wszystkie vvti są na olej, te zwykłe też. :)


1. Jasne, że we wszystkich VVTi i VVTi-L zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów (tylko lift) są sterowane ciśnieniem oleju, przecież nie napisałem nic innego.
2. Nie widziałem aby zwykły VVTi - miał problem ze zmiennymi fazami rozrządu nawet na 10W60 - a są i tacy co leją takie oleje na tym forum.
3. Od dłuższego czasu prowadzę wręcz krucjatę w temacie podstawowej wiedzy o olejach silnikowych i najlepszym przykładem tego, że należy do Celicy 7 lać wysokiej jakości syntetyczne oleje z najwyższych baz olejowych o lepkościach SAE 5W30 lub 5W40 jest właśnie to co stało się u Ciebie.

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 01-08-17, 12:48

Powiem tylko, że piękna jest.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

anticorr

Postautor: anticorr » 01-08-17, 14:10

RockOil 5W50 madafaka 😀😀
Co do Tonsila, rok 2007 i zamiatal wtedy Velocityi i inne Phonocary.. tweetery tylko troche slabsze są. Pamietam że jeszcze byl zestaw 1300 bez zwrotnic. Niezla rarka😉 czym bedziesz to napędzał?
Btw. Ty je kupiles na allegro za 162zl?

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 01-08-17, 18:28

anticorr pisze:Btw. Ty je kupiles na allegro za 162zl?

Tak :D

Speed 1300 też miały zwrotkę, wysokie są fajne, na kopułce i neodymku, jak sie nie będzie sprawdzał to setki różnych cewek leżą mi na warsztacie, albo posklejam sobie sam odpowiednie, ewentualnie stłumię jeszcze jakimś rezystorkiem. :) Muszę to poskładać w całość a nie mam za bardzo czasu.
Jak na razie będzie pod fabrycznym radiem, ale wzmak do nich obowiązkowo.
Na kartoniku cena 299 w tamtych czasach, późniejsze jak 2004 raczej nie są, bo to ostatni dobry rok prosperowania S.A. przed upadkiem, potem już tylko wypychanie z magazynów pozostałości, i kolejne odrodzenia marki, już przez prywatnych właścicieli, i tak do dziś :)
Ostatnio zmieniony 01-08-17, 19:15 przez klexmix, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 01-08-17, 18:43

Konik86 pisze:
klexmix pisze:Wszystkie vvti są na olej, te zwykłe też. :)


1. Jasne, że we wszystkich VVTi i VVTi-L zmienne fazy rozrządu i zmienny skok zaworów (tylko lift) są sterowane ciśnieniem oleju, przecież nie napisałem nic innego.
2. Nie widziałem aby zwykły VVTi - miał problem ze zmiennymi fazami rozrządu nawet na 10W60 - a są i tacy co leją takie oleje na tym forum.
3. Od dłuższego czasu prowadzę wręcz krucjatę w temacie podstawowej wiedzy o olejach silnikowych i najlepszym przykładem tego, że należy do Celicy 7 lać wysokiej jakości syntetyczne oleje z najwyższych baz olejowych o lepkościach SAE 5W30 lub 5W40 jest właśnie to co stało się u Ciebie.

Cały czas zastanawiam się nad tym 5w30, poprzedni zlewany olej był normalnie jak mleko, może troszkę gęściejszy, na pewno miał dolany jakiś specyfik, tylko jaki. Teraz niby też 5w40 ale konsystencja już inna zupełnie, wcześniej zaraz po kupnie przez parę miechów kiedy załączał się lift to było wrażenie jakby przedni most miało mi zaraz wyrwać, wgniot w fotel nawet na 4rce, potem po paru miechach w ciągu 2-ch dni zniknął wcale, najpierw ledwo wyczuwalny, potem całkowicie się nie załączał. Dół obrotów też był zamulony, i kiepska reakcja na gaz. To auto bardzo rzadko, albo wcale nie było kręcone do liftu, przy kupnie spytałem sie o to to tylko duże oczy i "a co to takiego" i że nie było pałowane nigdy.
Teraz po zmianie oleju lift jest jakiś takiś łagodniejszy, mniej agresywny, inaczje ciągnie to, nie wiem czy to nie czasem przez za wysoki poziom? (przy samej górnej kropce na bagnecie).
Nie podoba mi się to teraz tak jak kiedyś. Dół jest kozacki, taki jeszcze nie był.

Muszę gnojka wyhamować.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 09:29

Jak nie bierze oleju i nie pałujesz na torze to zalej 5W30 Motul X-Clean C2, jak chcesz często korzystać z Lifta ale nie pałować na torze to spróbuj Fuchs Titan Race Pro S - ma fajną charakterystykę lepkościową i w moim H22A8 200 Kunia najmocniej odczuwalny był kop V-tec'a.

Jak pałujesz i kochasz swój silnik to polecam górną półkę Millersa CFS NT+ 5W40 Nano.

Leje to do VQ35HR 313 Kunia i nawet po mocniejszym pałowaniu idealnie trzyma temperaturę.

P.S. Może udało Ci się trafić jakąś podróbkę, szybko się przepalił i zaczął szlamić. Przed wymianą na następny zrobiłbym płukankę (czego zwykle nie polecam) i dobierał olej o najwyższym TBN - czyli z największymi zdolnościami czyszczącymi. 3 tyś. i wymiana.

Tak zrobiłem w zaszlamionym H22A8 i teraz konsumpcja oleju jest praktycznie 0, podejrzewam, że pierścienie tłokowe musiały zacząć normalnie działać i spływy w tłoku się odblokowały.

BTW, przy okazji rzuć okiem czy z chłodnicą wszystko w porządku.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 02-08-17, 09:32

Konik86 pisze:Jak pałujesz i kochasz swój silnik to polecam górną półkę Millersa CFS NT+ 5W40 Nano.

To właśnie mam.
Od chwili zalania go wszystko zaczęło sie poprawiać, nawet ciszej chodzi.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 09:57

Bardzo dobry wybór.

Swoją drogą fajnie, że na drogach Kujawsko-Pomorskiego coraz więcej zadbanych Celic.
U mnie w tym sezonie mocno się podzieje. :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 02-08-17, 10:50

A i jeszcze, może to być przez mniejszy filtr oleju? One mają ten dłuższy a teraz i poprzednio przed wymianą wkręcony został ten mały jak od corolek itp.
Taki powinien być :
Obrazek
A taki mały był jest teraz tylko K&N
:
Obrazek
Facet z ASO powiedział że silnik może mieć ciężej, nie wiem jak na to patrzeć.
Po kolejne przejechałem na tym oleju może z 200 km max, mam nadzieje ze to sie jeszcze jakoś urobi i lift się jeszcze poprawi.
Ostatnio zmieniony 11-09-17, 22:25 przez klexmix, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Jerzu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 17-04-16, 10:30

Postautor: Jerzu » 02-08-17, 10:53

Ciesze sie, ze naprowadzenie Cie na Millersa przynioslo tyle pozytywow;) az dobrze sie to czyta^^ przynajmniej postami naprowadzamy coraz wiecej osob na "dobra droge" ;D lanie porządnego oleju z najwyzszej polki i nawet problemy z poborem oleju znikaja;)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 02-08-17, 10:59

Jerzu pisze:Ciesze sie, ze naprowadzenie Cie na Millersa przynioslo tyle pozytywow;) az dobrze sie to czyta^^ przynajmniej postami naprowadzamy coraz wiecej osob na "dobra droge" ;D lanie porządnego oleju z najwyzszej polki i nawet problemy z poborem oleju znikaja;)

Tamtego poprzedniego Shella też nic nie ubywało, ani kropli, ale jak pisałem wcześniej lift i lekki wykop z dołu w pewnym momencie przestały istnieć. ;)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-08-17, 11:13

Zrób na swoim nowym oleju z 1500/2000km i znowu wymień. Teraz wypłucze dziadostwo z silnika, zalejesz znów nówkę i będziesz miał spokój :wink: Ja tak robię właśnie teraz ze swoim Motulem, bo Castrol okazał się strasznym ścierwem.

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 02-08-17, 11:17

Cisiel pisze:Zrób na swoim nowym oleju z 1500/2000km i znowu wymień. Teraz wypłucze dziadostwo z silnika, zalejesz znów nówkę i będziesz miał spokój Ja tak robię właśnie teraz ze swoim Motulem, bo Castrol okazał się strasznym ścierwem

Tak mi własnie kazano zrobić o czym już pisałem wcześniej.