Thundercloud Gray Celica VVTi by Konik 2003
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
Thundercloud Gray Celica VVTi by Konik 2003
Witam wszystkich Forumowiczów. Przedstawiam Wam Celicę, która służyła mi przez 4 lata a po przesiadce na Nissana 350Z służy mojej (narzeczonej) edit żonie. Przebieg podczas kupna 160 tyś. Obecnie 260 tyś.
Samochód:
* Toyota Celica ZZT230 2003r.
Silnik:
* 1ZZ-FE: 1800CC 16-VALVE DOHC EFI
* Olej 5W30 Motul X-Clean C2 (najlepszy olej do VVTi) / wcześniej Liquy Moly 5W30
* Rozrząd zmieniony przy 260k km.
Plan - kompresor - Oczekiwana moc - 200-220 KM
Elektronika:
* Stock + Ori Soobwoofer Toyot.
Przeniesienie napędu:
* Sprzęgło Aisin - japonia; Wymienione przy 200k
* Olej w Skrzyni Motul Zmieniony przy 200k
Zawieszenie:
* Sprężyny Vogtland -35 mm
* Rozpórka przednia Górny Sport
* Piasty z łożyskami SKF/KOYO wymiana przy 210 tyś. km
* Nowe łożyska SKF przód wymiana 230 tyś. km
* Amortyzatory tył Monroe (delikatnie obniżają).
Plan
* Sportowe amortyzatory
* Rozpórki tylne - góra + dół
* Poliuretan
Hamulce:
* Przód: stock tarcze + klocki TRW - Zaciski od Avensisa czekają na swoją kolej.
* Tył: Tarczo bębny ATE standard + klocki TRW (wymiana przy 215 tyś)
* Płyn hamulcowy Motul RBF 660
* Przy przebiegu 210 tyś. km układ hamulcowy przeszedł kompletną regenerację
Plany
* Jeżeli wejdzie kompresor to Big Brake Kit
Układ wydechowy:
* Katalizator High Flow Magnaflow
* Kompletny układ wydechowy z Kwasówki - przejście z 2,25" na 2,5".
Układ dolotowy:
* Wyjęty zawór motylkowy
* Wkładka Pipercross
Koła:
* Felgi lato 17x8" Work Emotion Kai
* Felgi zima 16" Advan Japan kolor Coffe
*
* Opony lato: Goodyear Efficientgrip Performance 205/50R16 87 W MFS 2015r.
* Opony zima: Nokian WR A3 205/50 R16 91 H XL 2013r.
Plany
* Felgi 17"x8" Work Emotion Kai
Wnętrze:
* Gałka skrzyni biegów ala TRD
* Mieszek obszyty skórą custom
* Schowek obszyty skórą custom
* Nakładki na pedały ala TRD
* Skórzana Tapicerka - Renowacja 2013
* Skórzana kierownica - Renowacja 2013
* Skóry konserwowane mleczkiem Kenotek Pro/ Gliptone - polecam.
* Plastiki konserwowane Kenotek Vinyl and Leather Conditioner
Audio:
* Ramka umożliwiająca stosowanie radia 1din
* Radio 1 din
* Głośniki Stock + Ori Soobwofer Toyota accesories.
Body:
* Spoiler tylnej klapy Carbon Fiber od Carbon Culture
* Halogeny - Focus mk1
* Pakiet TRD progi + dokładka tył
* Dokładka przedniego zderzaka T-Sport/wersja brytyjska GT
Plany
Krótki opis/historia samochodu:
Celica przejechała ze mną 100 tyś. km, była dwukrotnie w Chorwacji, raz w Grecji a niedawno w Rumunii na Trasie Transfogarskiej i Transalpinie. Zakupione w Polsce od chłopaka, który sprowadził ją z Niemiec. Niemiecki przebieg udokumentowany do około 120 tyś. km. Obecnie samochód w posiadaniu mojej narzeczonej, dostanie odrobinę więcej sportowego charakteru. Jeżeli plany nie ulegną diametralnej zmianie auto w przyszłym roku dostanie kompresor i strojenie.
Trasa Transfogarska + Transalpina
Wnętrze
Ostatnio zmieniony 08-02-19, 13:52 przez Konik86, łącznie zmieniany 12 razy.
- CelicaLove
- Użytkownik
- Posty: 398
- Rejestracja: 07-02-15, 23:22
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
Tak to polift.
Z-tke już mam 2 rok, więc troszkę pierwszych wrażeń miałem.
To troszkę tak byś przesiadł się z subtelnej gokardo-wiertarki do surowego power-walca.
Celica lepiej się prowadzi w zakrętach.
Z-tka ma pięknie brzmiącą V-kę z dostępem momentu praktycznie w każdym zakresie obrotowym i napęd na tył i rozkład masy praktycznie 50:50 dający bardzo dużo komfortu podczas poślizgów kontrolowanych.
W sumie ciężko porównywać bo to dwa totalnie różne samochody.
Nawiązując do innych ciekawych pojazdów ostatnio kupiłem ojcu Honde Prelude V H22A8 ATTS. I jesteśmy w trakcie przywracaniu stanu fabrycznego co niestety kosztuje mnie dużo czasu i nie mogę oddać się w 100% w zabawę z Celiczką.
Z-tke już mam 2 rok, więc troszkę pierwszych wrażeń miałem.
To troszkę tak byś przesiadł się z subtelnej gokardo-wiertarki do surowego power-walca.
Celica lepiej się prowadzi w zakrętach.
Z-tka ma pięknie brzmiącą V-kę z dostępem momentu praktycznie w każdym zakresie obrotowym i napęd na tył i rozkład masy praktycznie 50:50 dający bardzo dużo komfortu podczas poślizgów kontrolowanych.
W sumie ciężko porównywać bo to dwa totalnie różne samochody.
Nawiązując do innych ciekawych pojazdów ostatnio kupiłem ojcu Honde Prelude V H22A8 ATTS. I jesteśmy w trakcie przywracaniu stanu fabrycznego co niestety kosztuje mnie dużo czasu i nie mogę oddać się w 100% w zabawę z Celiczką.
Ostatnio zmieniony 23-08-17, 12:23 przez Konik86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
- anticorr
- Użytkownik
- Posty: 1401
- Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Konik86 pisze:Do kompresora wystarczają te heble czy BBK mnie czeka?
Na te 220 KM to jak nic dawaj Wilwooda
https://www.monkeywrenchracing.com/prod ... -sd-black/
Konik86 pisze:ze względu na performance'owy styl mojej wizji.
Podziel się bardziej jaka to wizja ?
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
Podziel się bardziej jaka to wizja ?
Celica jako fun car na weekendowe pojeżdzawki. Tor i okazjonalnie 1/4. + musi zgadzać się z wizualną wizją mojej narzeczonej.
Właśnie patrzę między Wilwoodem a TRD. Dolar nisko stoi to w 4k za komplet można się zamknąć.
Będę starał się przekonać mojego tunera aby zestaw z kompresorem miał tendencje rozwojowe + zakucie. (ograniczeniem będzie moment jaki da się na przód napęd przekazać aby była jakkolwiek trakcja bez zakładania półslików).
Taka w skrócie wizja
-
- Użytkownik
- Posty: 159
- Rejestracja: 16-07-13, 17:07
Doszedł do domu rodzinnego, w sobotę pójdą pierwsze przymiarki to foto pstryknę.
Grubsze przymiarki będą jak przyjdzie ten pakiet TRD i wstawie ją do lakiernika.
P.S. Do momentu, aż nie odbiorę 350Z lub Preludy od mechaników Celica będzie mi potrzebna do dojeżdżania do pracy więc wszelkie prace są wstrzymane
Grubsze przymiarki będą jak przyjdzie ten pakiet TRD i wstawie ją do lakiernika.
P.S. Do momentu, aż nie odbiorę 350Z lub Preludy od mechaników Celica będzie mi potrzebna do dojeżdżania do pracy więc wszelkie prace są wstrzymane
-
- Użytkownik
- Posty: 106
- Rejestracja: 30-08-12, 17:20
Ładna zetka, HR? Planuje się przesiąść w przyszłości na taką, celina powoli się nudzi po 6 latach:D Zastanawiam się czy jest duża różnica między Ts a 350, jak to się rozpędza? zetka mocniejsza, ale też cięższa od celiny. Możesz coś więcej napisać jak Ci się tym jeździ? i na co zwrócić uwagę. Może PW, sory offtop
ZZT231