Thundercloud Gray Celica VVTi by Konik 2003

Roczniki 2000-2005
Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Thundercloud Gray Celica VVTi by Konik 2003

Postautor: Konik86 » 27-07-17, 11:54

Obrazek


Witam wszystkich Forumowiczów. Przedstawiam Wam Celicę, która służyła mi przez 4 lata a po przesiadce na Nissana 350Z służy mojej (narzeczonej) edit żonie. Przebieg podczas kupna 160 tyś. Obecnie 260 tyś.

Samochód:
* Toyota Celica ZZT230 2003r.

Silnik:
* 1ZZ-FE: 1800CC 16-VALVE DOHC EFI
* Olej 5W30 Motul X-Clean C2 (najlepszy olej do VVTi) / wcześniej Liquy Moly 5W30
* Rozrząd zmieniony przy 260k km.
Plan - kompresor - Oczekiwana moc - 200-220 KM

Elektronika:
* Stock + Ori Soobwoofer Toyot.

Przeniesienie napędu:
* Sprzęgło Aisin - japonia; Wymienione przy 200k
* Olej w Skrzyni Motul Zmieniony przy 200k

Zawieszenie:
* Sprężyny Vogtland -35 mm
* Rozpórka przednia Górny Sport
* Piasty z łożyskami SKF/KOYO wymiana przy 210 tyś. km
* Nowe łożyska SKF przód wymiana 230 tyś. km
* Amortyzatory tył Monroe (delikatnie obniżają).
Plan
* Sportowe amortyzatory
* Rozpórki tylne - góra + dół
* Poliuretan

Hamulce:
* Przód: stock tarcze + klocki TRW - Zaciski od Avensisa czekają na swoją kolej.
* Tył: Tarczo bębny ATE standard + klocki TRW (wymiana przy 215 tyś)
* Płyn hamulcowy Motul RBF 660
* Przy przebiegu 210 tyś. km układ hamulcowy przeszedł kompletną regenerację
Plany
* Jeżeli wejdzie kompresor to Big Brake Kit

Układ wydechowy:
* Katalizator High Flow Magnaflow
* Kompletny układ wydechowy z Kwasówki - przejście z 2,25" na 2,5".


Układ dolotowy:
* Wyjęty zawór motylkowy
* Wkładka Pipercross


Koła:
* Felgi lato 17x8" Work Emotion Kai
* Felgi zima 16" Advan Japan kolor Coffe
*
* Opony lato: Goodyear Efficientgrip Performance 205/50R16 87 W MFS 2015r.
* Opony zima: Nokian WR A3 205/50 R16 91 H XL 2013r.

Plany
* Felgi 17"x8" Work Emotion Kai


Wnętrze:
* Gałka skrzyni biegów ala TRD
* Mieszek obszyty skórą custom
* Schowek obszyty skórą custom
* Nakładki na pedały ala TRD
* Skórzana Tapicerka - Renowacja 2013
* Skórzana kierownica - Renowacja 2013
* Skóry konserwowane mleczkiem Kenotek Pro/ Gliptone - polecam.
* Plastiki konserwowane Kenotek Vinyl and Leather Conditioner

Audio:
* Ramka umożliwiająca stosowanie radia 1din
* Radio 1 din
* Głośniki Stock + Ori Soobwofer Toyota accesories.

Body:
* Spoiler tylnej klapy Carbon Fiber od Carbon Culture
* Halogeny - Focus mk1
* Pakiet TRD progi + dokładka tył
* Dokładka przedniego zderzaka T-Sport/wersja brytyjska GT

Plany

Krótki opis/historia samochodu:
Celica przejechała ze mną 100 tyś. km, była dwukrotnie w Chorwacji, raz w Grecji a niedawno w Rumunii na Trasie Transfogarskiej i Transalpinie. Zakupione w Polsce od chłopaka, który sprowadził ją z Niemiec. Niemiecki przebieg udokumentowany do około 120 tyś. km. Obecnie samochód w posiadaniu mojej narzeczonej, dostanie odrobinę więcej sportowego charakteru. Jeżeli plany nie ulegną diametralnej zmianie auto w przyszłym roku dostanie kompresor i strojenie.

Trasa Transfogarska + Transalpina


Obrazek

Obrazek

Wnętrze

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08-02-19, 13:52 przez Konik86, łącznie zmieniany 12 razy.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 27-07-17, 13:51

Jaki kompresorek planujesz zapodać ? :D

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 27-07-17, 14:02

Jeszcze nie wiem, planuję oddać w ręce Michalak Car Performance.

Niech się pogłowi nad jakimś ciekawym zestawem.

Na razie poznęcam się troszkę wizualnie i obniżę.
Takie coś do mnie leci:

Obrazek

Awatar użytkownika
CelicaLove
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 07-02-15, 23:22

Postautor: CelicaLove » 27-07-17, 21:45

Wersja poliftowa ? Jak tam pierwsze wrażenia jak przesiadło się do Z-tki ?

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 28-07-17, 08:47

Tak to polift. :-D

Z-tke już mam 2 rok, więc troszkę pierwszych wrażeń miałem.

To troszkę tak byś przesiadł się z subtelnej gokardo-wiertarki do surowego power-walca.

Celica lepiej się prowadzi w zakrętach.
Z-tka ma pięknie brzmiącą V-kę z dostępem momentu praktycznie w każdym zakresie obrotowym i napęd na tył :twisted: i rozkład masy praktycznie 50:50 dający bardzo dużo komfortu podczas poślizgów kontrolowanych.

W sumie ciężko porównywać bo to dwa totalnie różne samochody.

Nawiązując do innych ciekawych pojazdów ostatnio kupiłem ojcu Honde Prelude V H22A8 ATTS. I jesteśmy w trakcie przywracaniu stanu fabrycznego :) co niestety kosztuje mnie dużo czasu i nie mogę oddać się w 100% w zabawę z Celiczką.
Ostatnio zmieniony 23-08-17, 12:23 przez Konik86, łącznie zmieniany 1 raz.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 10:16

Narzeczona wybrała sobie dokładkę TRD na tył + progi TRD. Zamówiłem więc repliki u Kirila. (Celica Tunning)

Polecacie jakiś Big Brake Kit?

Czy przekładka hamulców od Avensisa mieści się P&P przy 16" ori felgach czy potrzeba dystanse + rzeźbę? :-D

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-08-17, 11:15

Przekładka z Avensis mieści się przy 16" na "piczy kłak". Nic rzeźbić nie musisz :wink:

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 12:16

Bardzo dziękuję, za informacje.

Wskoczą więc zaciski od Avensisa i nacinane tarcze 295 mm.
Zaczynam polowanie na zaciski.

Wolałbym nie odchodzić od 16 cali - ze względu na performance'owy styl mojej wizji.
Czas porozglądać się za jakimiś superlekkimi felgami w ciekawym stylu.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-08-17, 14:03

Wysłałem Tobie na fb kilka linków. Jak jakieś pytania to wal na fb lub tutaj PW. Mogę nawet Tobie kilka fotek przesłać z moich prac nad wymianą hebli :wink:

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 14:14

Dzięki, już zamówiłem z Zambrowa komplet.

Mechanicznie sobie poradzę. :-D
Mam firmę, która piaskuje i maluje proszkowo za śmieszne pieniądze.....

Do kompresora wystarczają te heble czy BBK mnie czeka?

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 02-08-17, 14:20

Konik86 pisze:Do kompresora wystarczają te heble czy BBK mnie czeka?

Na te 220 KM :lol: to jak nic dawaj Wilwooda ;)
https://www.monkeywrenchracing.com/prod ... -sd-black/
Konik86 pisze:ze względu na performance'owy styl mojej wizji.

Podziel się bardziej jaka to wizja ?

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 02-08-17, 14:21

Wystarczają spokojnie :D

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 14:31

Podziel się bardziej jaka to wizja ?


Celica jako fun car na weekendowe pojeżdzawki. Tor i okazjonalnie 1/4. + musi zgadzać się z wizualną wizją mojej narzeczonej. :-D

Właśnie patrzę między Wilwoodem a TRD. Dolar nisko stoi to w 4k za komplet można się zamknąć.

Będę starał się przekonać mojego tunera aby zestaw z kompresorem miał tendencje rozwojowe + zakucie. (ograniczeniem będzie moment jaki da się na przód napęd przekazać aby była jakkolwiek trakcja bez zakładania półslików).

Taka w skrócie wizja :)

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 02-08-17, 15:06

BTW.. doszedł już ten spoiler z hameryki Carbonowy, pokaż foto jak to wyglada bo widzę w opisie że już w trackie montażu jest.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 02-08-17, 15:15

Doszedł do domu rodzinnego, w sobotę pójdą pierwsze przymiarki to foto pstryknę.
Grubsze przymiarki będą jak przyjdzie ten pakiet TRD i wstawie ją do lakiernika.

P.S. Do momentu, aż nie odbiorę 350Z lub Preludy od mechaników Celica będzie mi potrzebna do dojeżdżania do pracy :-D więc wszelkie prace są wstrzymane :twisted:

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 03-08-17, 09:20

Z350 ożył dziś, więc od przyszłego tygodnia prace z Celicą zostają wznowione.

W międzyczasie przyszły zaciski od Avensisa i teraz pojawia się pytanie - jaki kolor Panie :-D Narzeczona coś wspomina o czarnych ale jakoś tego nie widzę.

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 03-08-17, 09:43

Ciemne niebieskie :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Postautor: klexmix » 03-08-17, 11:06

Konik86 pisze:teraz pojawia się pytanie - jaki kolor Panie

Jakie sobie panie wymyślisz, mogą być nawet sinopapuziate, byleś był zadowolony :)
Wszystko zależy z jakim kolorem felgi chcesz to połączyć :)
Pokaż foto zetki.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 03-08-17, 11:23

Felgi zostają te same w tym samym kolorze, jeżeli wejdą nowe to kolor pozostanie.
Waham się między czarnymi a srebrnymi.

Ztka - foty z drogi na Grossglockener

Obrazek

Obrazek

Obrazek

zabsonn
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 106
Rejestracja: 30-08-12, 17:20

Postautor: zabsonn » 03-08-17, 13:11

Ładna zetka, HR? Planuje się przesiąść w przyszłości na taką, celina powoli się nudzi po 6 latach:D Zastanawiam się czy jest duża różnica między Ts a 350, jak to się rozpędza? zetka mocniejsza, ale też cięższa od celiny. Możesz coś więcej napisać jak Ci się tym jeździ? i na co zwrócić uwagę. Może PW, sory offtop :P
ZZT231