Celica VII Smerfeta

Roczniki 2000-2005
Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 05-08-17, 15:10

1. Mogą być zwykle, irydowe wymienia się co 100k zwykłe chyba co 30k
2. Wymienić, odpowietrzanie jest trudne i trzeba się stosować do instrukcji spod maski :)
3. Wystarczy. :) Możesz zastosować też gumowe podkładeczki pod spoiler.

Generalnie po kupnie samochodu trzeba by dla świętego spokoju zmienić wszystkie płyny w tym olej w skrzyni, płyn wspomagania itd.

Przejrzeć hamulce szczególnie klocki od wewnętrznej strony tarcz i tarczobębnów.

Dobrze by było jakąś drobną konserwację podwozia pstryknąć i do przodu! :D :-D

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 06-08-17, 15:39

Dzięki. Tarcze i klocki już wymienione, płyny posprawdzane (do wspomagania dolałem dexrona, bo było mało, a motul już do mnie jedzie :)

Też myślałem o oleju w skrzyni, bo w sumie działa, ale mogłaby lepiej.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 06-08-17, 16:55

O ile się nie mylę olej w skrzyni w tym bolidzie się zmienia co 60-80 k km :)

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 06-08-17, 23:38

To trzeba zrobić, bo dwójka czasem &#%%^()#&#! :)

Z dzisiaj, w morskiej kolorystyce:
Obrazek

I bardziej realistycznie:
Obrazek

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 07-08-17, 08:02

Na początek jak wymienisz olej przez pierwsze 100 km, skrzynia będzie chodziła nieco ciężej. Potem powinno być już wszystko dobrze :)

Dwójka zgrzyta, czy ciężko wchodzi?

Pewnie synchronizatory wyszarpane od "wbijania 2" zamiast wrzucania :P

P.S. Jak nie do końca leżą mi niebieskie samochody tak Twój Tsik wygląda pięknie. Ładnie podkreśla wszystkie przetłoczenia. :twisted:

Awatar użytkownika
Chim3rA
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 188
Rejestracja: 22-04-13, 00:10

Postautor: Chim3rA » 07-08-17, 08:13

U mnie dwójka piszczy jak wrzucam - z każdym innym biegiem jest ok, tylko z dwójką takie hece. Ktoś wie czy to coś poważnego?

Wracając do tematu - to drugie zdjęcie jest ładne, nawet bardzo :twisted:

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 07-08-17, 10:12

Z jedynki wchodzi normalnie, ale przy redukcji czasami trzeba się nagimnastykować, bo nie chce wejść (nie zgrzyta). Na szczęście nie jeżdżę za dużo po mieście, a długa elastyczna trójka często załatwia sprawę, więc nie ma tragedii, ale zrobić trzeba.
Podjado do ASO, bo zaskakujaco przyzwoita cena (£45).

Dzięki :) A co do koloru, to ja chciałem każdą inną niż niebieską, ale trafiło się. I w sumie fajnie wyszło, bo to jedyny dostępny metallic. To nie jest Tsik, to tylko 140 (ale dla mnie wystarczy). Przed chwilą udało mi się za 100 zł kupić seryjny spojler gdzieś z południowej Anglii, więc już prawie, prawie..

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 08-08-17, 13:04

Synchronizatory do roboty ! :-D

I mniej power-shiftów : :D następnym razem.

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 08-08-17, 14:14

Co to są synchronizatory? 8)

Nie robię power-shiftów. Zresztą zrobiłem nią dopiero 350 mil.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 08-08-17, 14:23

Budowa i działa synchronizatorów tak mnie więcej: https://www.youtube.com/watch?v=WMfPOfqK7ms

Ty nie :) ale poprzednia właściciel musiała szarpać skrzynie :)

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 11-08-17, 14:24

Skoro nic nie zgrzyta, to spróbuję jeszcze pojeździć upewniając się, że wciskam sprzęgło do końca ;)

A jeśli nawet, to wymiana na 'nową' skrzynię jest chyba tańsza niż naprawa..

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 22-08-17, 23:22

Lokalne szumowiny zrobily mi takie cos, jutro wracam z wakacji, wiec zrobie dokladne ogledziny, po czym czeka mnie rozmowa z ubezpieczalnia. I decyzja, czy w ogole zawracac sobie, czy zrobic u chlopakow z Polski.

Wyjezdzali vectra. Nieubezpieczona i chyba po pijaku. Uciekli zostawiajac ja z otwartymi drzwiami (juz zholowana przez policje).

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
No Care
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 133
Rejestracja: 20-09-15, 20:41

Postautor: No Care » 22-08-17, 23:34

współczuję! :(
też kiedyś miałem ten kolorek i to samo mi się przytrafiło w Lublinie, tyle ze z tylnim błotnikiem i troszeczkę w mniejszym stopniu. Policja i te sprawy, ale sprawcy nie znaleziono i wszystko na mój koszt..
:(

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 23-08-17, 08:41

O kur.... ostro.

Błotnik wymień na nowy, drzwi pewnie też nie będzie opłacać się robić.

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 23-08-17, 10:15

U mnie we wsi autocasco to standard, wiec i tak zwroca calosc, niezaleznie od okolicznosci jezeli wina byla nie po mojej stronie. Inna sprawa, ze takie naprawy po oficjalnych cenach czesto sa drozsze niz cale auta i ubezpieczalnie wola auto skasowac i wyplacic wartosc rynkowa (w moim przypadku max £1000 mysle). Przy czym mozna sie dogadac, ze auto sobie zostawiasz i nadal moze byc ubezpieczone, tyle ze ma wbita kategorie, ze bylo 'bite'.

'Nowe' drzwi chodza po £50 na ebayu, ale cholera blotnikow jak na lekarstwo, wiec dopoki nie znajde niebieskiego bede pewnie jezdzic na klepanym. Dobrze, ze os nie ruszona, przynajmniej nie wydaje mi sie aby tak bylo, ale przekonam sie po powrocie.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 23-08-17, 11:01

No tak, w Polsce na alledrogo cała masa.

U Ciebie pewnie po złomach trzeba podzwonić :)

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 28-08-17, 22:24

Obdzwaniam wszystkie szroty w Szkocji i w północnej Anglii, raczej nie będzie problemu :)

Ale użeranie się z ubezpieczalnią to jest przygoda i to raczej średnio przyjemna.

Łatwo ędzie to ustrojstwo wykręcić? Nie mogę znaleźć instrukcji obsługi..

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 29-08-17, 19:41

Błotniki to zawsze pestka :)

Drzwi.... to zawsze loteria :D i zabawa z zawiasami :) dwie osoby potrzebne.

radekone
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 06-06-17, 21:55

Postautor: radekone » 26-09-17, 11:20

Taki wpis ‘do pamiętnika’:
Przez te stłuczkowe historie wszystkie remonty mi się opóźniły, bo ubezpieczalnia, choć wcale za to nie płaciła, żądała wyceny z warsztatu, że auto będzie ‘bezpieczne’, inaczej wbiliby mi kategorię, że było ‘bite’, co oznaczałoby, że auto stałoby się bezcenne. Czyli warte mniej niż cztery mało zużyte opony. We wszystkich warsztatach patrzyli na mnie jakbym przekręt jakiś robił, ale w końcu znalazłem kogoś, kto zrozumiał temat, wystawił papier, a ubezpieczalnia się odpieprzyła.
Udało mi się kupić drzwi w idealnym stanie oraz trochę porysowany błotnik (wypoleruje się), ale że oba w kolorze, więc odpada malowanie. Przy okazji odwiedzania szrotów wynalazłem niezardzewiały szyberdach z elegancką uszczelką oraz seryjny spojler w kolorze. Za tydzień auto idzie do warsztatu i zrobią mi wszystko za jednym razem, łącznie z wymianą świec, oleju i opon (pewnie wezmę RainSporty albo Toyo Proxes).
A później jadę do ASO wymienić olej w skrzyni, bo to jedyna rzecz jaką oferują w rozsądnej cenie. No i od kiedy zacząłem normalnie wciskać sprzęgło do końca, skończyły się problemy z niewchodzącą dwójką.

Przypatrzyłem się wskaźnikowi oleju i jeżeli skala ma się tak: „(min 3.3 max 3.9) a lejemy 3.7 czyli na 3/4 miarki”, to znaczy, że ubyło mi jakieś 0.1l po 2000km.

Miałem okazję pogadać z lokalnym tojociarzem spod Glasgow, który niejedną celicę na części rozebrał (brałem od niego drzwi). Mówił, że sprzęgło ma często magiczną wytrzymałość ok. 140,000km, po czym lubi padać. Wnioskując z jego opowieści jak działa moje przy 165,000km, wydaje się być bardzo prawdopodobne, że było nie tak dawno wymienione (wystarczy lekko puścić pedał i auto jedzie, nie trzeba odciągać do pozycji neutralnej aby ruszyło).

Przy okazji wycieczki do Newcastle (400km w obie strony), średnia prędkość 100-130km/h, bo taka droga, spalanie na supermarketowym paliwie wyszło mi 6.5l/100km :)

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 26-09-17, 12:18

Czyli wszystko wskazuje na zdrową serię :).