Blue T23

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 26-07-18, 14:32

Od ostatniego update'a ruszyłem trochę temat tarcz zegarów. OEM tarcza mi się podoba, ale chciałem ją trochę odświeżyć i dostosować do mojej wizji.
Zrobiłem kilka projektów, kilka z nich wydrukowałem.
Ostateczny produkt zaprezentuję już w aucie :)

Coś tam grzebałem też przy halogenach, ponieważ chcę wrzucić Focusowe.
Przymiarki były,a mocowania przygotowane do spawania.
Obrazek

Ruszyłem też temat lusterek, o którym wspominałem na początku swojego tematu.
Niestety tylko jedna sztuka w wersji testowej, bo na drugą nie mam czasu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Trochę krucho z czasem obecnie, dlatego zarówno spoiler, tarcze, halogeny, jak i lusterka sobie jeszcze poczekają.
Tym bardziej że zbliżył się limit 10k km na jednym oleju, więc powyższe schodzi na drugi plan.
Planowo wleci Knecht OC217 i Motul X-CESS 5W40.

Z najświeższych Celicowych dokonań, to wraz Fraglezz daliśmy nadzieję pewnej T16.
Szczere podziękowania za sprawdzenie Celi na miejscu, oraz wsparcie merytoryczne dla -Lee- oraz bartek_asik.
Ostatnio zmieniony 03-11-19, 21:25 przez greos39, łącznie zmieniany 4 razy.

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 06-08-18, 10:45

Fajnie, że poszedłeś w szpojler USDM, bo jak dla mnie TRD jest strasznie wulgarny jak na prawie 200 koni.

Dużo zabawy z elektroniką na +.
Lusterka mega oryginalny mod probsuje +.

Będziesz na zakończeniu sezonu JDM w Tczewie?

P.S. Moim zdaniem felgi z TS zdecydowanie lepiej pasują do Celi niż z GT86.

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 13-08-18, 23:08

Konik86 pisze:Będziesz na zakończeniu sezonu JDM w Tczewie?


Jeżeli nie wyskoczy nic niespodziewanego, to oczywiście że będę :D
Jak dobrze pójdzie to wleci swap z Avki, bo hamulce muszę ogarnąć tak czy siak, a przyszły mi zaciski, więc będę się z tym bawił.

Konik86 pisze:Moim zdaniem felgi z TS zdecydowanie lepiej pasują do Celi niż z GT86.


Jeszcze nad OEM 17" Blue/Red Edition się zastanawiam, ale nie mam skąd pożyczyć na przymiarkę :/


Ostatnio trochę czasu spędziłem przy IV ziomka, ale moja grzecznie czekała na swoją kolej.
Obrazek

Przy okazji zakupów do ST162, wleciało trochę gratów do VII, które w większości od razu znalazły się na pokładzie.
Obrazek

Wleciał komplet nowych filtrów, nowy olej w silniku i skrzyni, OEM subwoofer, rozpóreczka Staffa oraz nowy prototyp tarcz.
Obrazek
Obrazek

Przed serwisem Celcia z przójaciółkami popozowała chwilkę, na dachu gdańskiej Metropolii :-D
Obrazek
Ostatnio zmieniony 28-08-18, 18:18 przez greos39, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 15-08-18, 21:59

greos39Jakie oleje zalałeś?

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 15-08-18, 22:04

Motul 8100 X-Cess 5W40
Motul GEAR 300 75W90
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Konik86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 159
Rejestracja: 16-07-13, 17:07

Postautor: Konik86 » 28-08-18, 13:39

Widzę, że trochę w tym trójmieście siódemek jeździ. :) Oil catch tank?

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 28-08-18, 18:27

No trochę nas tu jest, V też kilka mamy ^^

Oil catch tank?

Zgadza się :)
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 24-09-18, 10:41

Korzystając z faktu że miałem rozebrany cały środek (zabawy z elektryką - pozdrawiam ksk33) powróciłem do tematu oświetlenia i zegarów.
Wymieniłem LEDy w LCD klimy na mocniejsze, oraz przetestowałem kolejny prototyp swoich tarcz.

Obrazek
Obrazek

W ubiegłym tygodniu zabrałem się też za przewody, zbiornik odmy i ogólny porządek pod maską.
Wymieniłem oryginalne przewody na zbrojone silikonowe, osłonę linki gazu ubrałem w oplot, wyczyściłem też kolektor dolotowy i dodałem mały detal w postaci korka pod kolor :-D

Obrazek
Obrazek

Finalny efekt uwieczniono na JDM Day'u w Tczewie - Zakończeniu sezonu.
Na zlocie pojawiliśmy się częścią ekipy Celica Trójmiasto / Toyota Trójmiasto.
Obrazek
Obrazek

Update w swoim temacie robię nie przez przypadek właśnie dzisiaj.
Dokładnie rok temu kupiłem swoją Celinkę, marzenie z dzieciństwa spełnione po latach.
Cudownie mi się nią jeździ i mam nadzieję że w przyszłości jej się odwdzięczę fajnymi dodatkami.
Trochę się zmieniło przez ten rok, dostała trochę nowych gratów, coś tam zmieniłem pod swoje widzimisię, coś tam naprawiłem.
Myślę że poniższe zestawienie będzie spoko podsumowaniem tego roku.

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 24-09-18, 11:25

Porządeczek pod maską pierwsza klasa, tak trzymać :wink:

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Postautor: anticorr » 24-09-18, 14:54

Blue..po całości..swoja drogą ten oct to ze 100lat będzie sie napełnial w tym wolnossaku😂

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 02-05-13, 22:18

Postautor: Se-BASS-tian » 24-09-18, 19:39

Pytanie z serii dokształcających... po co i jaki efekt daje zamontowanie zbiornika odmy ? W jakich przypadkach to ma sens (tryb jazdy) lub przy jakich konkretniejszych modach tym bardziej to ma sens ? Jeżeli przy seryjnym silniku daje to jakieś korzyści, to jakie ? :)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Postautor: hube » 25-09-18, 08:52

Moim skromnym zdaniem w tym wypadku nie ma sensu. Jeśli byłoby turbo to może tak ale i tak olej jest najczęściej zasysany gdy często jeździmy na upalanie czyli dajemy porządnie w palnik. Odma "odpowietrza" głowicę i przy okazji może zasysać zawiesiny oleju wiec zbiornik powoduje że ta zawiesina w postaci kropelek osadza się na ściankach a do dolotu leci samo powietrze. Przy wolnossącym jak napisał anticorr nie ma to sensu. Z reszta koledzy mają kompresory zamontowane o zbiorniczki więc mogą się wypowiedzieć czy dużo oleju w nich znajdują.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Postautor: Cisiel » 25-09-18, 11:17

Dokładnie, w wolnossaku oct nie ma większego sensu. No ale jak już jest to na pewno nie zaszkodzi :wink:
Ja osobiście po 7 miesiącach od założenia oct wylałem z niego tak 1/3 płynu (zawiesina jak to ładnie ujął kolega hube). Zawsze lepiej jak to idzie w oct niż z powrotem do silnika. Także mimo wszystko zdecydowanie swoją rolę spełnia oct w doładowanych silnikach :)

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 25-09-18, 19:02

Panowie nie będę się z wami kłócił, zdaję sobie sprawę że OCT idzie w parze z doładowanymi silnikami i że w wolnossakach nie jest on tak istotny.
hube wyjaśnił do czego on służy, ale odpowiadając Se-BASS-tian chciałbym coś dodać. Na pewnym forum przeczytałem że w silnikach typu 2ZZ-GE, czy B18C6 można się pokusić o OCT, bo może coś tam wyłapać przy lifcie, a nie wpłynie negatywnie na motor.
Chcę dla Celki jak najlepiej, więc podjąłem decyzję o montażu, tak jak Cisiel wspomniał, jak już jest to nie zaszkodzi.
OCT ma też pełnić funkcję przypominajki co chcę dorzucić Celince.
Porządek pod maską jest, w zimę postaram się ogarnąć co nieco pod autem, lub w środku.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Postautor: ksk33 » 08-10-18, 09:14

OCT na pewno nie zaszkodzi i nie przeszkadza. Porządeczek pierwsza klasa, co do elektryki to jeszcze tylko te 6 kabelków i będzie gitarka :-D

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 08-10-18, 16:15

ksk33 wiązkę mam pod deską i środkiem, czeka na swój czas. Dawaj na zlot to się zerknie tam :-D
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Postautor: greos39 » 23-12-18, 15:47

Mały update :)
Na święta wleciały zimówki z alusami 16, które pewnie skończą jako letnie bo mają mniejsze ET niż OEM.
Po zmianie bucików zapomniałem schować Celkę i rano mnie zastał taki obrazek...
Obrazek

Na dalszy rozwój wypadków czeka też spoiler i springi -30 MTS od Malinaaa.17.
Obrazek

Miałem zakładać i jedno, i drugie, ale się wstrzymałem, bo dzięki mojemu przyjacielowi powyższy zestaw może zostać zastąpiony przez TRD i Eibachy.
Jak będzie temat bliższy realizacji to sprawdzę jak się trzymają amory - jak będzie lipa to wleci zestaw KYB.
Czekając na paczki z kraju i z Anglii, ogarnąłem nowe uchwyty halogenów z Focusa i zrobiłem trzeci prototyp swojej tarczy (mam nadzieję że czwarty będzie już finalnym produktem).
Po świętach chcę wymienić silikony pod maską i zakończyć przygody z elektryką oraz halogenami :P
Co prawda Celka miała zimować, ale obowiązki ją wyciągnęły na drogę - obecnie wypucowana i nawoskowana, czeka w garażu na kolejny wypad.
Obrazek
Obrazek
Jako że jutro wigilia, to życzę wszystkim wesołych świąt, a dodatkowo powodzenia w projektach, hajsu na mody, bezawaryjności i szerokości :D

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Blue T23

Postautor: greos39 » 11-02-19, 21:24

Jako że zima się kończy (+ Cisiel krzyczał żebym się brał do roboty :-D) to Celka wleciała dzisiaj na warsztat, na lekkie ogarnięcie.

Obrazek

Na początek ogarnąłem silikony - wymieniłem całą linię między OCT, a dolotem. Teraz imo wygląda to lepiej niż wcześniej :D
W końcu wleciały siłowniki maski, zmieniłem lekko wygląd pokrywy i wymieniłem OEM śruby od plastikowej osłony i cewek na amelinowe.
ObrazekObrazek Obrazek

Planuję jeszcze machnąć szprajem osłonę + aku na czarno i ogarnąć jakąś czarną pokrywę cewek. Może znowu zagadam do Raysa :P
Trzeba by jeszcze coś zrobić z kolektorem, może dół na czarno, górę w połysk... Zobaczymy.
W każdym razie, na tym chyba by się kończyły prace pod maską. Może za jakiś (dłuższy) czas kompresor wrzucę :D
Obrazek

W najbliższym czasie jeszcze pobawię się w środku, a potem powoli idę w body - pierwsze klocki już kupione ^^
Ostatnio zmieniony 12-02-19, 12:43 przez greos39, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Re: Blue T23

Postautor: anticorr » 12-02-19, 05:29

No i pięknie Jeżeli to jest fejkowe OCT bez przeróbki środka, z dołożony wkładem i separatorem, to zrób to albo wywal go bo nie dość ze opary oleju i tak wracają w przepustnice to jeszcze w tej pustej puszcze higroskopuja z woda....
Kompresor...czekam na rozwój wydarzeń

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Re: Blue T23

Postautor: Cisiel » 12-02-19, 07:44

No łaaadnie to wygląda :D Co do OCT anticorr ma rację. Kolejny mówi o kompresorze :-D Brać się do roboty i zakładać a nie gadać :twisted: