Forum Celica-Club zostało zaktualizowane. Więcej informacji tutaj.

Jedną z negatywnych konsekwencji aktualizacji jest konieczność ustawienia nowych haseł - w związku z tym należy skorzystać z funkcji przypomnienia hasła.

Celica VII VVTi-190 2001

Roczniki 2000-2005

Moderator: Moderatorzy Projektow

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Celica VII VVTi-190 2001

Postautor: Mago94 » 21-11-17, 14:26

Samochód:
- Toyota Celica VII

Silnik:
- 2ZZ-GE (VVTL-i)

Przeniesienie napędu:
- Seria

Zawieszenie:
- Seria

Hamulce:
- Przód seria, tył tarcze/klocki Textar, zaciski po "domowej" regeneracji (wstawiony używany na prawy tył, stary był zapieczony - trzeba było pociąć)

Układ wydechowy:
- Aftermarketowy muffler (nie znam firmy), prawdopodobnie przepchany CAT ale jeszcze do potwierdzenia

Układ dolotowy:
- Seria

Koła:
- LATO (Vredenstein SPORT TRAC 3): felgi 16", Seria

Wnętrze:
- Seria (brak poduszki pasażera, kierowcy nie sprawdzałem)

Audio:
- Seria (radio Sony, nie znalazłem seryjnego wzmiacniacza (?))


Body:
- Seria

Krótki opis/historia samochodu: Sprowadzona w 10 roku (mniej więcej) do Polski z Anglii, po czym przeszła przekładkę - nader sprawnie przeprowadzoną jak na "chłopaków w garażu". Zarejestrowana bez problemu, po przeglądzie technicznym. Elementy kokpitu bardzo dobrze spasowane, elektronika w większości sprawna:

-[06.12.2017]-Wyciek oleju zidentyfikowany: poci się w okolicy pokrywy rozrządu + cieknie pompa wspomagania.
-[06.12.2017]- Czasem przy odpalaniu zaskrzeczy na sekundę (rozrusznik? / rozrząd?)
-[06.12.2017]-Dostała lekkiego dzwona w prawy przód, jeszcze za czasu gdy przebywała w anglii -> auto prowadzi się bardzo dobrze lecz czas na geometrie.
-nie działa ustawianie lusterek (bezpiecznik?)
-uszkodzenie czujnika obecności pasażera w fotelu
-szyberdach unosi się lecz nie odsuwa
-zardzewiałe mocowania szyberdachu - aczkolwiek się trzyma (rdza zabezpieczona, nie puszcza wody lecz klasyfikuje się do wymiany (na poliftowy?))


Nadwozie:

-standardowa oznaka "włamania" do własnego samochodu (auto potrafi samo się zatrzasnąć)
-uderzony/wgnieciony tylny bok od strony kierowcy [blacharka zrobiona 10.06.2018 wraz zabezpieczeniem nadkoli itd]
-pomniejsze wgniecenia bez widocznego uszkodzenia powłoki lakierniczej [wykonano 10.06.2018]

Podwozie:

-nadgnita belka pod chłodnicą [naprawione 10.06.2018 oraz zabezpieczone]
-oba tylnie nadkola do poważniejszych napraw blacharsko /lakierniczych [ 10..06.2018 naprawione, zalakierowane + zabezpieczone] + progi wyczyszczone z rudej oraz zalane wewnątrz magiczną mieszanką mojego fachowca.
-gumy do wymiany + stabilizator/wahacze (?)

Krótki opis planów zmian:

1. Silnik:

- Gruntowny przegląd/remont silnika [uszczelka pod głowicą -> do wymiany wraz z rozrządem + napinaczem] «««WYKONANO 11.02.2018 zestawem FAI, po rozebraniu uszczelka głowicy jest w porządku »»»
- Dokupienie wlewu do zbiornika płynu spryskiwaczy
- Polerka pokrywy, regeneracja plastików ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
- Dobranie elementów kolorowych dla ładnej prezentacji
- Brak planów na "tuning" dla osiągów, może w dalekiej przyszłości po zmianie silnika na jednostkę z przebiegiem poniżej 120k ;)

2. Sprzęgło + skrzynia:

- Identyfikacja powodu "niskiego załączania" sprzęgła oraz jego naprawa/regulacja/odpowietrzenie (na chwilę obecną sytuacja jest "odratowana" lecz przy prowadzeniu większych prac na silniku gruntownie sprawdzę wysprzęglik) ««« WYKONANO 11.02.2018 (lecz jeszcze nie działa w 100%, należy odpowietrzyć układ pod ciśnieniem, pewnie zajadę z tym do ASO »»»
- Smarowanie cięgna zmiany biegów (czasem piszczą) ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»



2. Zawieszenie:

- Obniżenie zawieszenia (temat do oczytania)
- Usztywnienie zawieszenia (za mocno się buja jak na mój gust)
- Rozpórka kielichów - przód/może też tył

3. Hamulce:

- Wymiana tarcz przód na wiercone "sportowe" ale bez przesady (Brembo? Nissin? Textar?)

4. Układ wydechowy:

- Poprawa dźwięku wydechu / drożności jeśli zajdzie potrzeba (do oczytania) + eliminacja błędu sondy lambda (brak CATa)

5. Układ dolotowy:

- Nie planuję.

6. Koła:

- Felgi 17" lato + opony o niższym profilu typu "sliki" + komplet do "upalania" na tor
- zimówki na felgach seryjnych po renowacji.

7. Wnętrze:
- Wymiana podsufitki na poliftową (oryginalna zniszczona nie do uratowania) <<wykonano 01.07.2018 >>
- Dokupienie zaślepki airbaga pasażera (poprzedni właściciel skleił poprzednio pęknięty w wyniku detonacji poduszki element oraz niedbale obkleił analogiem skóry)
- Wymiana foteli
- Modyfikacja wyglądu zegarów
- Dobrej jakości dywaniki letnie + gumowe zimowe
- Nowa gałka zmiany biegów (coś ciekawego afermarket)
- Podświetlenie LED owe RGB na sterowniku własnego projektu (reakcja na bass, połączenie z podświetleniem podwozia, być może połączenie z aplikacją własnego projektu na telefon (?) )

8. Audio:

-Sprawdzenie wygłuszenia, usztywnienie/wyciszenie drgających plastików ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
-Wymiana głośników na afermarket + radio
- AMP + subwoofer
- Podświetlenie zespołu grającego w synchronizacji z podświetleniem wnętrza

9. Body:

- Nowe reflektory, bez udziwnień (może Xenonowe) - na 100% [zakupione ze stanów (nie, nie angel eyes, prawie jak seryjne lecz z paskiem ledowym po wewnętrznej] ««« WYKONANO 11.02.2018 »»»
- Pełny bodykit - dalekosiężne plany (nie wiem jak będzie wyglądał po obniżeniu, wtedy podejmę decyzję tym podyktowaną (oraz zawartością portfela))
- wymiana szyberdachu wraz z mechanizmem (przedlift plastikowy, ruda wszędzie + lewe ramię nie wysuwa się do końca) <<wykonano 01.07.2018 , wymieniono na komplet polift 2006 stan idealny >>


Zdjęcia:

[10.06.2018]:

Samochód po miesięcznej wizycie u blacharza i lakiernika, wstawiona część zewnętrzna lewej tylnej ćwiartki + kawałek poszycia zewnętrznego progu z lewej i prawej strony + odbudowanie grzebienia pod progami.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[15.02.2018]:

Wyniki na hamowni (przepchany CAT ;P )

Obrazek


[11.02.2018]:

Silnik po wymianie rozrządu, pompy wspomagania, "lift - boltów" i drobiazgów:
Obrazek


Stan tuż przed zmianą rozrządu (zdjęta pokrywa):
Obrazek


Wygłuszone w większości wnętrze, do zrobienia zostaje bagażnik oraz drzwi:
Obrazek








------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[20.12.2017]:

- demontaż plastików wewnętrznych + dywanika w celu przygotowania samochodu do blacharki + przy okazji osuszenie wnętrza (auto stało przez ponad 2 lata na dworzu, czuć wilgoć)
- zabezpieczenie wewnętrznej strony podłogi (czyszczenie, papier, odrdzewiacz, podkład epoksydowy, lakier - nie jest idealnie dobrany ale to w końcu podłoga)
- sprawdzenie elektroniki oraz dostrojenie czułości alarmu (czujnik pod wnękami na napoje) do normalnego poziomu.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

PRZED

Obrazek

PO

Obrazek
hosting zdjęć allegro




WYKONANO DZIEŃ PO ZAKUPIE:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 12-07-18, 17:45 przez Mago94, łącznie zmieniany 21 razy.

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1341
Rejestracja: 22-11-12, 07:26
Lokalizacja: Wrocław/Łęknica

Postautor: anticorr » 22-11-17, 08:21

Witamy ;)
Tak szczerze jak zobaczyłem fotki i opis auta.. to gratulację za odwagę że kupiłeś takiego strupa i to jeszcze Angola po przekładce.. chyba jedynie co Cie skusiło to cena i duużo wolnego czasu żeby te auto odbudować chociaż do seryjnego stanu, bo patrząc po tym co jest teraz to masz co robić. Jeżeli twierdzisz że silnik jest zdrowiutk i igła to już będzie polowa sukcesu( oby tak było:) A tak to dobra rada zacznij najpierw od naprawy wszystkich usterek i doprowadź auto do porżadku a później baw się w tjuningi( z tym że niektóre co dałeś jako propozycje w opisach sobie odpuść.. ledy, kevlary itp. ;)

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Postautor: Mago94 » 22-11-17, 09:16

anticorr pisze:Witamy ;)
Tak szczerze jak zobaczyłem fotki i opis auta.. to gratulację za odwagę że kupiłeś takiego strupa i to jeszcze Angola po przekładce.. chyba jedynie co Cie skusiło to cena i duużo wolnego czasu żeby te auto odbudować chociaż do seryjnego stanu, bo patrząc po tym co jest teraz to masz co robić. Jeżeli twierdzisz że silnik jest zdrowiutk i igła to już będzie polowa sukcesu( oby tak było:) A tak to dobra rada zacznij najpierw od naprawy wszystkich usterek i doprowadź auto do porżadku a później baw się w tjuningi( z tym że niektóre co dałeś jako propozycje w opisach sobie odpuść.. ledy, kevlary itp. ;)


Witam również :p Rzecz jasna najpierw zajmę się mechaniką, auto postoi sobie między mechanikiem a blacharzem dobry miesiąc+. Jak się domyślasz kupiłem zarówno z powodu bardzo okazyjnej ceny która jest oczywiście adekwatna do stanu samochodu (miałem okazję jeździć i sprawdzać kilka egzemplarzy cenionych na 16/17 tysięcy, są w zbliżonym stanie do tej co kupiłem za pół ceny , szczególnie jeśli chodzi o mechanikę i stan podwozia), jak i sposób prowadzenia i trzymania się drogi l.

Aktualnie studiuje i mam przynajmniej dzień wolnego na każdy tydzień + weekendy, więc powoli do przodu :) Czego nie uda się zrobić samemu dam do znajomego warsztatu, ale najpierw mocno posiedzę w temacie (kupiłem ten egzemplarz głównie dla samej przyjemności z własnej naprawy).

Miałem wstawić zdjęcia podwozia ale w skrócie: oryginalne zabezpieczenie (nie zachlapany barankiem), wszystko zdrowe poza małymi ogniskami korozji powierzchniowej + tylne nadkola i belka pod chłodnicą do roboty. Koszty blacharki i oczyszczenia podwozia szacuje na około 4 tysiące, mechanika z 3 = z Boża pomocą uda mi się poskładać autko po cenie tych na aukcjach - tyle że zrobione jak trzeba i co najważniejsze nie będę musiał nikomu wierzyć na słowo co było robione :)

Zdjęcia zrobiłem dzień po zakupie, w czwartek wezmę się za czyszczenie oraz podstawowy przegląd przed oddaniem do mechanika.


Ps. Co do tuningu to proszę mi wierzyć, naprawdę długa droga i doskonale zdaję sobie z tego sprawę :D

Awatar użytkownika
darco16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 385
Rejestracja: 13-07-12, 17:45
Lokalizacja: Poznań/Berlin

Postautor: darco16v » 22-11-17, 18:08

Masz felgi seryjne 15 cali ? Chyba pomyliles wymiar. Felga na aucie to 16 cali
Opel combo turbo, celica VII, opel tigra 2.0T, Audi R8. -> Listopad 2015 sensei black obi 1dan <-

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Postautor: Mago94 » 22-11-17, 18:27

darco16v pisze:Masz felgi seryjne 15 cali ? Chyba pomyliles wymiar. Felga na aucie to 16 cali


Szczerze powiedzawszy to popatrzyłem chwile w internecie :P Na razie mam dość napięty tydzień na uczelni i nawet nie miałem okazji popatrzeć na oznaczenia opon... Cóż, pewnie tak jest -> poprawiam i dzięki za wytknięcie błędu :) (jutro stawiam ją na stojakach i pooglądam z bliska)

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Postautor: ksk33 » 11-12-17, 21:11

Felgi to pewnie że 16 cali, 15 by nie weszło :-D

Poka komore silnika :twisted: :twisted: :twisted:

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Postautor: Mago94 » 12-12-17, 23:30

ksk33 pisze:Felgi to pewnie że 16 cali, 15 by nie weszło :-D

Poka komore silnika :twisted: :twisted: :twisted:


Jutro składam silnik do kupy (odpowietrzanie sprzęgła, czyszczenie, ogarnianie stanu... ) i wstawie co nieco :) . Rozrząd zmieniam na wiosnę lub po blacharce jeśli jeszcze w zimę warunki dopiszą, wtedy też wymienię uszczelkę głowicy. Niedługo dojdzie sprzęt do mierzenia sprężania, wtedy się okaże tak naprawdę w jakiej kondycji jest silnik, bo "na ucho" jest naprawdę OK.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Postautor: ksk33 » 13-12-17, 19:59

To fajnie, z tym pomiarem sprężania to dobry pomysł. Też mam zamiar coś takiego kupić podobnie jak zegar do mierzenia podciśnienia. :)

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Postautor: Mago94 » 21-12-17, 18:43

ksk33 pisze:To fajnie, z tym pomiarem sprężania to dobry pomysł. Też mam zamiar coś takiego kupić podobnie jak zegar do mierzenia podciśnienia. :)


Dziś mierzone, stabilne 14.5 +/- 0.3 na czterech cylindrach przy rozgrzanym silniku (książkowo). Jutro dochodzą nowe świece od NGK.

*wstawiłem zdjęcia silnika, o które prosiłeś :P

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Postautor: ksk33 » 27-01-18, 20:51

Mago94, zdrowiutki, dbaj o niego :twisted:

Pod maską ładnie wszystko poukładane. Będzie Ci służyła na pewno.

Akumulator Ci nie lata pod maską przez ten brak mocowania ? ;p

Mago94
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21-11-17, 10:40
Lokalizacja: GrodziskMaz

Postautor: Mago94 » 28-01-18, 00:04

ksk33 pisze:Mago94, zdrowiutki, dbaj o niego :twisted:

Pod maską ładnie wszystko poukładane. Będzie Ci służyła na pewno.

Akumulator Ci nie lata pod maską przez ten brak mocowania ? ;p


Aku to na razie zostawiam w spokoju. Auto stoi w garażu rozgrzebane, może w środku lutego uda mi się znaleźć czas na zakończenie wymiany rozrządu i regeneracja pompy wspomagania. Japończyki może wiedzą jak zaprojektować wytrzymały silnik i elektronikę, ale jeśli chodzi o rozmieszczenie i łatwość serwisowania to makabra - jeśli kiedykolwiek jeszcze będę robił coś większego to kupuje dźwig i podnosze silnik, inaczej tam palca wsadzić nie można a co dopiero klucze :P. Będzie mi służyła o ile złożę to do kupy, rejestrowane wszystko zdjęciami i filmami ale to istna dżungla kabli i las śrubek.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 326
Rejestracja: 15-06-17, 13:05
Lokalizacja: WLKP

Postautor: ksk33 » 28-01-18, 23:41

Co do kabli to nie jest źle, wszystko praktycznie plug and play. Wtyczka jak pasuje to tylko w jedno gniazdo i duplikatów nie ma. Mi ta elektryka sie podoba.

Ściane też masz ładnie zrobioną, gdybyś nie napisał że to był anglik to bym się nie zorientował.