Celica Blue Flame VVT-i by Rasiel

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Celica Blue Flame VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 14-06-19, 23:22

Obrazek

SAMOCHÓD:
Toyota Celica VII VVT-i Polift

SILNIK:
⇨ Filtr oleju Bosh
⇨ Rowe 5w50 (Poprzedni Motul 8100 X-Cess 5w/40, Ravenol 5w30 ACEA A5/B5 synt.)
⇨ Świece NGK VL39

PRZENIESIENIE NAPĘDU:
⇨ AISIN KT-132A

ZAWIESZENIE:
⇨ MTS -30mm
⇨ Dystanse przód 5mm
⇨ Dystanse tył 30mm

HAMULCE:
⇨ Swap Avensis 295mm
⇨ Przód: klocki Black Diamond, tarcza Zimmermann Sport Coat Z
⇨ Tył: klocki TRW, tarcza Rotinger

UKŁAD WYDECHOWY:
⇨ Końcowy przelotowy Japspeed

UKŁAD DOLOTOWY:
⇨ Dedykowany dolot Cold Air Intake
⇨ Filtr powietrza stożkowy Simota SM-FI-015

KOŁA:
⇨ felgi Japan Racing JR3 Blue 8x17 5x100 ET35,
⇨ opony Federal 595 RS-PRO 215/45 R17 (wcześniej opony Falken Azenis FK510 215/45 R17)

WNĘTRZE:
⇨ Zegary MoMan
⇨ Niebieskie skórzane fotele Celica
⇨ Dildoshifter 15mm niebieski
⇨ Tsurikawa
⇨ Zmodyfikowany panel środkowy
⇨ kierownica Momo Model 08 Blue 35cm
⇨ naba Momo K7733
⇨ przedłużka kierunku JDM Blue
⇨ mocowanie aku JDM Blue

AUDIO:
⇨ Radio SONY XAV AX100C2
⇨ Wzmacniacz Helix DB TWO
⇨ Subwoofer JL AUDIO 12W0V3-4
⇨ Pozostałe głosniki firmy Hertz

BODY:
⇨ Spoiler Custom
⇨ Splitter Custom
⇨ Nakładki na progi z pakietu Dynamic
⇨ Polakierowana w kolor Toyota Blue flame + czarny dach i maska
⇨ Przyciemnione tylne lampy
⇨ renowacja przednich lamp + polakierowanie środków na czarny połysk
⇨ profesjonalna kilkudniowa polerka całego auta
⇨ dokładka Greddy Laminat od Przemka G. + lakierowanie (spasowanie 10/10, jakość 10/10 - polecam)
⇨ usunięcie wycieraczki z tyłu (zaślepka metalowa)
⇨ krótka antena

KRÓTKI OPIS/HISTORIA SAMOCHODU:
Celice zakupiłem majem 2019 w Włocławku, sprowadzona z Włoch w 2013 roku. Rok produkcji 2003, jednak na drogi wyjechała we wrześniu 2004. Przebieg, przy pierwszym przeglądzie w kraju 80k, na początku mojej kadencji 107k. Jestem 3-cim właściciel w Polsce.

MODYFIKACJE:
⇨ Pomalowanie zacisków hamulcowych na żólto
⇨ Nowe felgi + opony
⇨ Pas na tylniej szybkie Inital D
⇨ Tarcze licznika INDIGLO MoMan
⇨ Autoalarm z czujnikami ruchu
⇨ Centralny zamek na pilota
⇨ Ogarnięcie elektryki (Bajzel w kablach, dużo rzeczy nie działało tak jak powinno)
⇨ Ledowe żarówki gdzie wszędzie gdzie się dało
⇨ Montaż Radia 2 DIN:
⇨ Nowe radio z Android Auto
⇨ Ramka na radio
⇨ Przełącznik do przełączania pomiędzy trybem dziennym a nocnym w radiu
⇨ Ledowe podświetlenie podwozia z przełącznikiem
⇨ Nowe sprzęgło AISIN KT-132A
⇨ Przedni zderzak polift
⇨ Tow Strap Takata
⇨ Wyświetlacze oraz podświetlenie na desce rozdzielczej zmienione na niebieskie
⇨ Niebieskie dywaniki
⇨ Splitter
⇨ Spoiler
⇨ Drugi kluczyk z immo
⇨ Sprężyny -30mm
⇨ Rozpórka kielichów
⇨ Zamontowałem podstawkę pod filtr oleju oraz wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju, autogauge Evo
⇨ Polakierowanie auta Toyota Blue Flame
⇨ Czarny dach, maska i blenda
⇨ Polakierowane na ciemnoniebiesko halogeny oraz kratki zderzaka (Nissan Bayside Blue)
⇨ Zderzak zrobiony na gładko (Usunięty znaczek Toyoty)
⇨ Przednia tablica mocowania na magnesy, mogę ją zdejmować na zloty
⇨ Nowe nakładki na progi z pakietu Dynamic
⇨ Wymieniłem pękniętą klamkę na inną oraz kilka mniejszych detali
⇨ Dolot ze stożkiem CAI
⇨ Usunąłem popielniczkę, na jej miejsce pojawiły się przełączniki
⇨ Canardsy na przednim zderzaku JAPTOYS


ZDJĘCIA PO ZAKUPIE:
ObrazekObrazek


MAJ-WRZEŚIEŃ 2019:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

WRZEŚIEŃ 2019:
Obrazek
Obrazek

CZERWIEC 2020 :
Obrazek

2021:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-08-22, 13:54 przez Rasiel, łącznie zmieniany 23 razy.

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 14-06-19, 23:27

Witam wszystkich na forum :)
Temat założyłem w celu zdobycia wiedzy od bardziej doświadczonych osób. To jest mój pierwszy projekt samochodowy i mam zamiar włożyć dużo serca w moją Celkę. Jak ma ktoś jakieś trafne uwagi, co można zrobić/poprawić w moim egzemplarzu - piszcie śmiało!

Obecnie poza zaplanowanymi rzeczami które mam do zrobienia (ledy podwozia, podłączyć subwoofer itd.), martwią mnie półośki wystające z przednich kół, przez co nie mogę założyć dekielków JR, doradzano mi założyć dystanse albo... obciąć pół ośkę.. :P do tego zastanawiam się jak zmienić kolor wyświetlacza na niebieski? Chyba barwiona folia/plexi będzie najprostszym rozwiązaniem - ma ktoś jakiś pomysł skąd to ogarnąć?

Awatar użytkownika
vampir_369
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 77
Rejestracja: 13-03-16, 22:31

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: vampir_369 » 14-06-19, 23:45

No i fajnie ktoś nowy z nowymi pomysłami :D
A i bardzo ładne fotele :P Co do wyświetlacza w liczniku to trzeba przelutować diody SMD pod wyświetlaczem i będzie niebiesko ;)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: hube » 15-06-19, 09:30

Ładna sztuka. Powodzenia i zawitaj na spoty a tym bardziej na zloty !
LPG w planach ?? hm... zastanów się jeszcze nad tym.
hube

MarkRagnos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-09-18, 13:27

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: MarkRagnos » 15-06-19, 14:28

Co do LPG to faktycznie lepiej sie zastanowić http://motobenzyna.pl/silniki/2294-silnik-1-8-vvt-i.html . Gdzieś indziej (niestety nie pamiętam adresu) czytałem że silnik co prawda to znosi ale szklanki wymagają czyszczenia co ok. 90 tys. Inaczej silnik będzie do remontu. Wolałbym jednak żeby wypowiedział się ktoś kto ma zainstalowane LPG i wie jak to wygląda w praktyce.

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 15-06-19, 15:53

Dzięki za rady, na pewno to jeszcze raz rozważę. Ogólnie wcześniej miałem na własny użytek około 5 samochodów (w tym niezniszczalna corolla E10) i każdy był zagazowany - byłem bardzo zadowolony. Różnice czuć dużą, corrola za 60zł przejedzie 250km, celicą zrobię 400km za 210zł. Zaoszczędzone pieniądze mogą iść na modyfikacje :twisted: No ale ciąglę się zastanawiam...

@vampir_369 ale Twoje fotele chyba w lepszym stanie :D a orientujesz się ile tych diód SMD tam wchodzi? 7?

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: HdS1989 » 15-06-19, 16:50

Greos39 licznik już chyba tyle razy rozbierał i coś zmieniał że ma wszystko w małym palcu.

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 28-07-19, 21:15

Pracowity miesiąc za mną! Autko coraz bardziej dopieszczone, kolejne rzeczy skreślam z listy :) No ale po kolei:

⇨ Zmieniłem świece, olej, filtry, klocki
⇨ Polakierowałem zaciski i bębny na niebiesko, nowe opony oraz felgi
Obrazek
Obrazek
⇨ Usnąłem naklejki po poprzednim właścicielu oraz dodałem coś od siebie
Obrazek
⇨ Nowe siłowniki tylnej klapy, ogarnięcie brakujących spinek, niebieskie ramki rejestracyjne, wymiana większości żarówek na ledowe. Porównanie:
Obrazek
⇨ Autoalarm, nowy centralny zamek (wszystkie siłowniki padły)
⇨ Audio: Nowe radio, ramka do radia, subwoofer z wzmacniaczem, przełącznik do trybu dzień/noc w radiu
ObrazekObrazekObrazek
⇨ Tarcze MoMan, niebieskie diody (niestety, wiekszość przestała świecić po kilku dniach)
ObrazekObrazek
⇨ Panel środkowy polakierowany na czarno (trochę nie wyszło, mam już nową farbę, będę do tematu podchodził po raz drugi) oraz niebieska kedra
Przed:
ObrazekObrazek
Po:
ObrazekObrazekObrazek
⇨ Renowacja reflektorów (wodny papier ścierny, pasta do polerowania reflektorów, wosk do zabezpieczania reflektorów)
Przed i po
ObrazekObrazek
⇨ Kosmetyki RRCustoms
ObrazekObrazek
⇨ Mały dodatek
Obrazek
⇨ No i najlepsze :D Podświetlenie podwozia
ObrazekObrazekObrazek

Co dalej? W pierwszej kolejności przedni zderzak, ten przedliftowy strasznie razi w oczy oraz jest poobijany. Do tego przelutowanie diod na zegarach na niebieskie, dystanse oraz może jakaś końcówka wydechu.

Na koniec. Udało się być na kilku lokalnych spotach celic oraz japońskich samochodów:
Obrazek

BONUS:
Co to może być? Jakiś mini wzmacniacz :D?
Obrazek

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 02-05-13, 22:18

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Se-BASS-tian » 28-07-19, 21:58

To są zwrotnice które mają filtry górno/dolno przepustowe tak by dany głośnik grał w swoich częstotliwościach - tweetery górę, normalne - środek i dół :)

Awatar użytkownika
klexmix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 884
Rejestracja: 05-12-15, 20:18

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: klexmix » 28-07-19, 22:03

Rozdzielają pasmo na głośniki.

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: ksk33 » 29-07-19, 19:21

Wywal te nakładki na pedały od golfa i załóż ori :D

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 29-07-19, 20:50

ksk33 pisze:Wywal te nakładki na pedały od golfa i załóż ori :D


były jak go kupiłem, dodam do listy 'rzeczy do zrobienia'. Dzięki :D

Awatar użytkownika
anticorr
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1401
Rejestracja: 22-11-12, 07:26

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: anticorr » 29-07-19, 23:09

nie wiem sam co o tym myśleć plus że zabrałeś sie sam i cos nagrzebales przy Celicy, minus to jakość tych prac i dobór tych "gadżetów"

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Se-BASS-tian
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 02-05-13, 22:18

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Se-BASS-tian » 29-07-19, 23:46

Ups, nie tutaj. Moderację proszę o usunięcie posta :)

Awatar użytkownika
Cisiel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1495
Rejestracja: 01-03-16, 16:59

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Cisiel » 30-07-19, 11:34

Poprzeglądaj forumowe siódemki, może sprowadzą Ciebie na prawidłową drogę :wink: Za chwilę tyle pierdół dołożysz, że nie będzie to ani spójne ani ładnie nie będzie wyglądać. Ledy pod auto...nie te czasy. Kedra nie do końca mi leży. Sub w bagaju też można inaczej ogarnąć. I tak jak kolega anticorr napisał - jakość prac przede wszystkim. A tak w ogóle to na glebę z nią :-D

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 04-08-19, 18:13

Jakość, a co dokładniej? Tak jak pisałem lakierowanie plastików totalnie nie wyszło i całość do poprawy, mam już inną farbę, lepszą końcówkę i doświadczenie z poprzedniej próby - oby wyszło lepiej.

Co do ledów i tak przez 99% czasu są wyłączone, więc nie wiem w czym to przeszkadza. Nie te czasy? To jest autko z 2003 roku więc idealnie pasuje :D Za dzieciaka zawsze marzyłem, żeby mieć takie coś w swoim samochodzie a w Celice na pewno wygląda to lepiej niż w takim np. passacie.

Uglebienie - planuje sprężyny -30mm tylko potrzebowałbym opinii kogoś kto już takie ma - czy mocno będzie to przeszkadzało w aucie, które używam jako daily. Nie chciałbym, żeby po tygodniu odpadł mi nowy zderzak jak już go kupie :D

Kolejne prace muszą chwilo poczekać, jutro jadę do mechanika, prawdopodobnie padło sprzęgło. Wracając z Woodstocku, dojeżdżając od domu straciłem przyspieszenie, obroty szły w górę a auto nie przyspieszało. Do tego po zatrzymaniu było czuć charakterystyczny zapach zmęczonego sprzęgła. Biegi wchodzą płynnie bez zmian ale wciskając mocniej gaz niż absolutne minimum żeby jechać, obroty szybko narastają jak by silnik był na biegu jałowym... mam nadzieję, że to tylko sprzęgło poszło, a nie nic poważniejszego...

Awatar użytkownika
HdS1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 189
Rejestracja: 21-10-17, 17:36

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: HdS1989 » 04-08-19, 18:47

Ja moją też mam jaki daily z tym że w Niemczech. W styczniu przyjechałem lakierować budę i porobić kilka innych spraw i po kilku tygodniach okazało się że mam pęknięta sprężynę tylnego amortyzatora w gwincie... Dzięki ci panie Bruski za rozkopanie CAŁEJ Bydgoszczy...
Po tej akcji założyłem serię a aktualnie próbuje znaleźć chwilę żeby zamontować KYB i sprężyny eibach -30mm.
Na gwincie na najniższym setupie miałem może 2cm na progu przedTesco, pomijam że po Bydgoszczy na gwincie na codzień jeździć się nie da.

MarkRagnos
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 29-09-18, 13:27

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: MarkRagnos » 04-08-19, 22:22

To ja dodam coś od siebie z racji że też mam obniżenie -30:

Na co dzień jeżdżę po Holandii gdzie w miastach prawie każde skrzyżowanie to jeden wielki próg zwalniający, a często do tego w niektórych miejscach są dodatkowo na drodze absurdalnej wielkości progi zwalniające albo cały fragment drogi jest na podwyższeniu. Poza miastami, pomiędzy jakimiś wiochami także każde skrzyżowanie jest takie samo jak w miastach.

Często nie jest to komfortowe poruszać się w takich warunkach na glebie (szczególnie że zawieszenie w tym samochodzie jest twarde) ale idzie sie przyzwyczaić. Po prostu musisz miejscami mocniej zwalniać.

W Polsce poruszam się głównie po warmińsko-mazurskim. Z większych miast głównie po wiecznie rozkopanym Olsztynie. Dopiero tego lata zmieniło sie tutaj na lepsze bo w końcu z 9 miesięcznym opóźnieniem otworzyli obwodnicę więc w końcu można okrążyć miasto i wjechać krótszą drogą tam gdzie zmierzasz. Biorąc pod uwagę jakość lokalnych dróg na tym terenie czasem trzeba mocniej zwolnić. Bywa tak że jakiś janusz z krótkim lontem w paserati cie wyprzedzi czy to w mieście czy poza ale o co tu sie wściekać? Przecież to on sobie niszczy auto. Poza tym zwykle robią to na okropnych dziurskach w mieście bo poza jeśli to nie dwu pasmówka jadą 80 na godzinę (nawet jak droga jest na prawde dobra). W miastach i tak większość kierowców jeździ często 30-40 km/h

Do tej pory musiałem jedynie wymieniać odbojniki i amory z przodu bo sie zużyły. A to tylko z winy tego że poprzedni właściciele raczej niezbyt przejmowali się jak jeździli po dziurach. Teraz mam tam coś ekstra co mi posłuży dłużej.

Tak czy tak osobiście mogę ci powiedzieć że nie jest to takie straszne jak sie wydaje dopóki szanujesz wóz i nie lecisz jak dureń po dziurskach. Wszystko to kwestia przyzwyczajenia. Fakt faktem zdarza mi się klnąć jak szewc na naprawdę okropnych dziurskach. Na plus za to masz takie fajne odczucie kiedy na światłach stwierdzasz że siedzisz niżej niż Nissan 350Z stojący obok :-D

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 04-08-19, 23:33

MarkRagnos pisze:
(...)Na plus za to masz takie fajne odczucie kiedy na światłach stwierdzasz że siedzisz niżej niż Nissan 350Z stojący obok :-D


No i namówił :D Dzięki za obszerną wypowiedź, tego potrzebowałem :)


EDIT:
Nowe sprzęgło AISIN KT-132A już na pokładzie, jestem bardzo zadowolony :) jakbym jechał zupełnie innym samochodem!

Awatar użytkownika
Rasiel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 146
Rejestracja: 13-06-19, 22:54

Re: Celica SilverBlue VVT-i by Rasiel

Postautor: Rasiel » 03-09-19, 22:40

Ostatnio złapałem zajawkę na spoty i od poprzedniego posta, byłem chyba na trzech, kilka fotek:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Dodatkowo, dzisiaj udało mi się z pomocą kolegi, który miał lepszą lutownice od mojej przelutować diody pod wyświetlaczem na liczniku - efekt:
Obrazek

#licznik #zmiana podświetlenia #diody #lutowanie
I teraz dla potomnych, nie sugerujcie się tym, że na forum wszyscy piszą o diodach SMD 1206, kupujcie TYLKO SMD 3528 - pasują idealnie, te wcześniej wspomniane są kilka razy mniejsze od tych fabrycznych, pewnie na upartego dałoby się je tam wlutować no ale po co? Dodatkowo gdzieś tutaj czytałem, że polaryzacja jest odwrócona, również nie prawda. Wystarczy zwrócić uwagę na ścięty róg na diodzie i wlutować je identycznie jak ORI.

Wpadł również przedni zderzak, także w końcu poliftowa cela, będzie miała poliftowy zderzak. Dzisiaj przygotowałem go dla lakiernika, także mam nadzieję, że szybko zobaczę go na samochodzie.
Obrazek

Do tego zamówiłem żarówki:
-Osram HB3 Cool Blue Intense 4200k
-FARENHEIT 2xH7 Super White xenon HID 55 W
-Ledowe postojówki W5W
Jeszcze wszystkie paczki nie doszły ale jak tylko je założę, to wrzucę efekt przed i po. Jedynie martwię się o te 'ala HID'y no ale mam nadzieję, że nikt nie przyczepi się do świateł drogowych - nikogo nimi nie oślepię, bo w końcu używa się ich tylko jak się jest samemu na drodze. EDIT: Pomyliłem się, Osramy są drogowe, a te tanie chińczyki to mijania no ale efekt końcowy nie jest zły.

No i na koniec - ogólnopolski zlot w moim rodzinnym mieście, przekonał mnie w końcu do dołączenia do klubu :D