Fake T-Sport

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Fake T-Sport

Postautor: GTR » 30-04-20, 20:34

Samochód:
* 1999 Toyota Celica VII

Silnik:
- 2ZZ-GE po swapie z 1ZZ-FE
- Olej Motul 8100 5W40

Plany:
- Serwis silnika: rozrząd, koło zmiennych faz, kilka wycieków, wyjąca pompa wspomagania, kilka nietypowych dźwięków do ogarnięcia
- W daaalekiej przyszłości kompresor z Lotusa
- Webasto (dokładane, albo je usunę albo naprawię, ale nie wiem czy to drugie ma większy sens)

Przeniesienie napędu:
- Seryjne

Plany:
- Skrzynia z LSD
- Sprzęgło
- Short shifter

Zawieszenie:
- Gwint KW

Plany:
- Cały tylny zawias do zrobienia, tuleje poliuretan, wahacze i kołyskę wypiaskować, zabezpieczyć i pomalować proszkowo
- Przód tuleje poliuretan
- Odnowić gwint (ze starości już pordzewiał miejscami, mam też wrażenie że czasem amortyzator stuknie)
- Rozpórki przód i tył
- Dystanse

Hamulce:
- Seryjne

Plany:
- Swap na heble z Avensisa
- Przewody w stalowym oplocie
- Zaciski i jarzma pomalować proszkowo
- Tarcze i klocki coś sportowego - Zimmermany, Ferodo, ale to z czasem
- Jakiś lepszy płyn hamulcowy na trackday

Układ wydechowy:
- Tłumik końcowy L&W ze stali nierdzewnej
- Chamsko wycięty kat i wspawana rurka

Plany:
- Kompletny wydech z nierdzewki
- Coś zrobić z katalizatorem

Układ dolotowy:
- Wyrzucony motylek dla lepszego dźwięku

Plany:

Koła:
- Felgi TTE na lato z oponami Continental Premium Contact 6 225/45 R17
- Felgi TS na zimę z oponami Sunfull 225/45 R17

Plany:
- Felgi do renowacji

Wnętrze:
- Skórzane wnętrze z anglika
- Świeżo obszyta seryjna kierownica i mieszek skrzyni

Plany:
- Coś zrobić z wnętrzem, mimo że skóra to jest fatalne
- Podsufitka, słupki albo deska do malowania, chciałbym uzyskać jednolity kolor wnętrza ale to takie pierdoły że na razie nawet o tym nie myślę
- Pedały z TS-a
- Dołożyć kilka zegarów - temperatura i ciśnienie oleju, temperatura płynu chłodniczego, może też ciśnienie doładowania (o ile kiedyś wpadnie ten wymarzony kompresor)

Audio:
- Jakieś tanie radio Sony

Plany:
- Zmienić na porządne radio (marzy mi się coś z dużym ekranem dotykowym i nawigacją na Androidzie)
- Być może lepsze głośniki?

Body:
- Mały spoiler
- Tylne lampy z polifta

Plany:
- Błotniki tylne do zrobienia
- Pomalować całe auto (zderzaki w fatalnym stanie, auto w wielu miejscach ma jakieś rysy, cała jedna strona po przygodach bo widać gołym okiem że było malowane)
- Odświeżyć/wymienić lampy z przodu
- Wymiana połamanych nadkoli, myślałem też dołożyć osłonę pod silnik - jeśli takowe były


Krótki opis/historia samochodu:

No to tak.

Samochód sprowadzony z Niemiec do Polski w 2013 roku, z tego co mi wiadomo miał już wtedy gwint KW (ze względu na TUV), pierwszy właściciel w Polsce bardzo dbał o ten samochód, chuchał i dmuchał, ale z przyczyn finansowych musiał go sprzedać. Drugi właściciel posiadał samochód od 2015 lub 2016 roku i zrobił w nim masę rzeczy, ale niestety większość na przysłowiowy odpie*dol. Swap na 2ZZ? Świetnie! Szkoda tylko, że po taniości wpadły zegary z Anglika w milach i w historii auta mam już mieszany przebieg, bo jakiś diagnosta przeliczył mile na kilometry, a kolejny już miał to gdzieś i z około 190 tysięcy było nagle 140 tysięcy.

Wpadło też skórzane wnętrze, tylko że też z Anglika, więc fotel pasażera ma większą regulację, mam sterowanie lusterkami z obu stron (strona pasażera oczywiście nie działa), plastiki na słupek C są chamsko przykręcone na srebrnych wkrętach, półka pod tylną szybą jest połamana i często wypada, no i nie ma w ogóle tej "podłogi" nad kołem zapasowym - gdyby nie ono, zakupy by wpadały do wnęki na ów koło. Jak wymieniałem linki biegów to zauważyłem ze poduszka ze skrzyni była nieskręcona i tak dalej...

Ja samochód posiadam od lata 2019 roku, jak dobrze pamiętam to od sierpnia. Kupiłem tą VII bo byłem młody i głupi, napaliłem się na wysoką moc za niską cenę, no i tak wyszło. Ogólnie uwielbiam tą Celinę - jest piękna, daje mi frajdę z jazdy i to moje pierwsze auto. Tak więc mimo że kilka razy miałem ochotę to sprzedać żydowi, to jednak chyba będę pakował pieniądze w tą małą skarbonkę bez dna. Jak kompresor wpadnie zanim skończę 30-tkę to będzie cud :D

Do tej pory zrobiłem już kilka pierdół (linki ręcznego, klocki przód, wymiana linek z biegów, sworznie, drążki, końcówki, czujnik wstecznego, ograniczniki), najwięcej kasy póki co wydałem na opony bo letnie już były praktycznie łyse a chciałem kupić od razu porządne gumy. Następnie miał być rozrząd który już daje o sobie znać, ale w związku z pandemią koronawirusa trochę u mnie krucho z robotą i auto musi poczekać. Nie obiecuję że wszystko zrobię z powyższej listy, chyba nawet sam w to do końca nie wierzę bo to ogrom pieniędzy i roboty, a dodatkowo choruję na MR2 ZZW30, no ale - zobaczymy!

Zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 21-04-21, 01:18 przez GTR, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Fake T-Sport

Postautor: hube » 30-04-20, 20:50

Z ciekawości pytanie o olej. Dlaczego 20W60 ?
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Fake T-Sport

Postautor: ksk33 » 30-04-20, 22:25

Kurcze, myślałem że jest w lepszym stanie po tych fotkach które wstawiałeś kiedyś... Kupa roboty przed Tobą. Najważniejsze że masz chęci i odważyłeś się to wszystko opisać. Trzymam kciuki bo potencjał jest i kolorek też fajny.

Awatar użytkownika
QubaKpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 307
Rejestracja: 13-07-12, 11:42

Re: Fake T-Sport

Postautor: QubaKpl » 01-05-20, 09:16

no sporo pracy ale miło że ją zostawiłeś, pierwsze co zmień to olej na 5w40 a nie 20w60 :-D :eek:

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Fake T-Sport

Postautor: GTR » 02-05-20, 13:24

Sporo sporo, ale takich aut jest coraz mniej i wydaje mi się że warto je ratować :p co do oleju, to też jeden z wymysłów poprzedniego właściciela. Domyślnie będzie zmiana na jakiś 5W40 przy okazji rozrządu, aby nowe tajle ruszyły na świeżym oleju.

Mała pierdoła, ale uzupełniłem info o wydechu - popatrzałem dzisiaj pod autem i tłumik końcowy jest z firmy L&W :)

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Fake T-Sport

Postautor: hube » 02-05-20, 15:06

W takim razie powodzenia w działaniu i mam nadzieję do zobaczenia na zlocie. A co do oleju to 5w30 do tego silnika na pewno nie zaszkodzi wedle życzenia :-) Pamiętaj tylko o płukance przed wymianą.
Filterki i zawory VVT i VVTL przeczyść przy okazji
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Awatar użytkownika
GTR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 75
Rejestracja: 03-06-19, 07:48

Re: Fake T-Sport

Postautor: GTR » 01-12-20, 18:02

Mały update, ogólnie bym się takim czymś nie chwalił ale nie chcę żebyście myśleli że przestałem dbać o auto :)

Obrazek

Zmieniam olej z 20W60 na 5W40, oczywiście zostaje Motul - jest też płukanka Liqui Moly żeby nowy olej się nie "zglutował". Standardowo oleje i filtry poza kabinowym, który był zmieniany w maju przy okazji serwisu klimy. Pióra oraz płyny, będę też wymieniać olej w skrzyni bo nie mam pojęcia kiedy był zmieniany. Skromnie, bo rok jest jaki jest ;)
Ostatnio zmieniony 21-04-21, 01:20 przez GTR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grabelny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 131
Rejestracja: 04-04-11, 16:25

Re: Fake T-Sport

Postautor: Grabelny » 27-01-21, 14:45

ten młotek po lewej też jest zawarty na liście potrzebnych części? :mrgreen:

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1110
Rejestracja: 09-06-16, 12:57

Re: Fake T-Sport

Postautor: greos39 » 27-01-21, 23:18

Grabelny pisze:ten młotek po lewej też jest zawarty na liście potrzebnych części? :mrgreen:


Bez młota to nie robota xD
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold