Samochód:
*Toyota Celica VII 2000
Silnik:
*1ZZ
*Olej Millers NT+ 5w40
Przeniesienie napędu:
*Lekkie koło zamachowe od Otoczaka
Zawieszenie:
*Seria
Hamulce:
*SWAP na 295 z Avensisa, oczywiście czerwone ;-)
*Tarcze ROTINGER GT 295mm
*Klocki Brembo
*Przewody w stalowym oplocie (czerwonym) od HEL
*Płyn Ferodo DOT 5.1
Układ wydechowy:
*Katalizator wymieniony z serii na metalowy magnaflow 200cpsi
*Kolektor opleciony bazaltowym bandażem termicznym.
Układ dolotowy:
*CAI od Simota
koła:
*felgi 17", Lenso Samurai
*Zima TOYO Snowprox S954 205/45/17
*Lato Continentale 205/40/17
Wnętrze:
*2DIN Android prosto z chin
*Pasek ledowy najtańszy na allegro
*Short-shifter (dzięki, ksk33!)
*Grzane fotele (zamontował poprzedni właściciel)
Audio:
*seryjne
Body:
*swap szyberdachu z przedlifta (popękany plastik) na polifcik
*zabezpieczone podwozie antykorozyjnie
*Czarny pasek na masce (poprzedni właściciel)
Krótki opis/historia samochodu:
Przed kupnem samochodu wiedziałem, że przedlifty mają wadę. Kupowany egzemplarz miał być po swapie.
Niestety bardzo szybko okazało się, że pobiera duże, naprawdę duże ilości oleju.
Celica pojechała na warsztat do zaufanego mechanika, i po wstępnym rozebraniu wyszły dziwne rzeczy.
Swap faktycznie się odbył, były małe ślady druciarstwa. Trochę silikonu na kolektorze dolotowym, w misce olejowej dziwny osad (motodoktor?), kto wie.
W tym miejscu nie pozdrawiam sprzedającego (Japan Cars FH Kolat) który o wszystkim wiedział, ale nie raczył o tym poinformować.
Firma "specjalizująca się w sprzedaży samochodów japońskich" a wyszło jak wyszło.
Zdziwienie nastąpiło, gdy zobaczyłem tłoki. Miały 2 dziurki a nie 4 jak w polifcie. Dochodzenie trochę zajęło, ale po numerze silnika doszedłem, że jest to faktycznie motor z 2004 roku, ale prawdopodobnie z Avensisa.
Z tego co pamiętam, to w nich "polift" był poźniej? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Tak czy inaczej silnik do roboty.
Zrobiony został remont, którego koszt przekroczył w końcu koszt poliftowego silnika + swapa, ale koniec końców mam "pewniaka". Tłoki już są jakie być powinny.
Po remoncie przejechane już chyba ~20k i jest dobrze
Celica jest ze mną już ponad półtora roku, i raczej niczego jej nie brakuje.
Postaram się w wolnej chwili powrzucać jakieś foty z opisem w miarę chronologicznie z tego co pamiętam.
Książeczka serwisowa: Nie wiem, czy przypomnę sobie co i kiedy było wstecz, ale kiedyś trzeba zacząć co nie?
14.04.2019 - Wymiana oleju na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 5L
23.04.2019 - Wymiana filtra powietrza i kabinowego
08.05.2019 - Nowe opony DUNLOP Sport BluResponse 205/55R16 91V
23.07.2019 - Remont silnika i duży serwis (~240kkm):
Panewki
Nowe Uszczelki
Nowe płyny
Nowe śruby
Nowe tłoki z większą ilością otworów olejowych i nowe pierścienie
Nowa miska olejowa
Uszczelniacze półosi
Sprawdzenie i naprawa głowicy, wału, korbowodów
To tak głównie
14.08.2019 - Wymiana oleju po dotarciu silnika na Millers CFS NT+ 5w40
20.11.2019 - Wymiana katalizatora na MAGNAFLOW z większym "flow" 200cpsi
22.11.2019 - Wymiana filtra paliwa na JAPANPARTS
10.02.2020 -
Tarcze hamulcowe ROTINGER 295mm
Klocki hamulcowe BREMBO
Swap hamulców z 255 na 295 - wymienione wszystkie uszczelki, hamulce pomalowane podkładem a potem farbą
17.02.2020 - Radio 2DIN android 2GB RAM, 16GB pamięci. Dorobione customowe mocowanie.
08.04.2020 - Wymiana zwykłego filtra powietrza na PIPERCROSS
22.07.2020 -
Przewody w oplocie HEL czerwone
Tracze hamulcowe tył ROTINGER
Klocki hamulcowe tył BREMBO
Płyn hamulcowy 5.1
20.11.2020 -
Komplet sprzęgła AISIN KT-132A - tarcza, docisk, łożysko
Lekkie koło zamachowe od Otoczaka - 4,35kg
Regeneracja powierzchni ciernej nowego zamachu
Nowy olej w skrzyni
24.11.2020 - TOYO SNOWPROXES S954 17" 205/45
07.02.2021 -
Cold Air Intake (CAI) od Simota
Wyczyszczenie przepływomierza dedykowanym sprejem
Filtr zakonserwowany specyfikiem K&N
28.02.2021 - Wymiana cewki trzeciego cylindra na HELLA
03.03.2021 - Uszczelka pokrywy zaworów ERLING
05.03.2021 - Świece DENSO SK16R11
Krótki opis planów zmian:
Choruję na spoiler TRD, ale jak wiecie jest z tym ciężko.
Myślę, że jakieś progi, ewentualnie zderzak tył.
Układ wydechowy?
Porządna polerka i zabezpieczenie lakieru.
Zdjęcia:
No więc tak się przedstawia:
(
W końcu トヨタ
W środku
Z koleżankami
Myślałem o obniżeniu, ale garaż...
Zamach od Otoczaka
Nowy felunek
Zima nadchodzi
Dach swap
Tył swap
I przód swap
No i przewody
No i wygląda to lepiej
CAI
Przed zabawą z dolotem, czyszczeniami, i innymi pierdołami Celica generowała 135 koni, aktualnie wypluła... 149km!
*Tak, tak, jest zimno, ale chyba nie zimno na +14 koni ^^
Naniesione dwa wykresy, stary i nowy.
No więc to tyle, trochę późno temat, ale należę raczej do tych leniwych ^^
Czerwona Celica 2000 by pieszy
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Czerwona Celica 2000 by pieszy
Ostatnio zmieniony 09-03-21, 14:36 przez Pieszy, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 04-04-14, 20:56
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
SWAP dach? Czy Ty wszczepiles szyberdach do auta bez szyberdachu?
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
yyyy.... chodzi zapewne o wymiane tandetnego plastiku na poliftowe szkło a nie wycinanie dziury w dachu....
Fajnie że założyłeś temacik. Z tym silnikiem ewidentnie coś było nie tak. W avenie nie było żadnego liftu w silniku i przez to był taki wadliwy, pił olej i ma taką złą opinie mało tego najmocniejszy miał cos koło 135 koni. Silnik od Celicy ma zawsze oznaczenie T52 i jest jeszcze pare szczegółów które go rózni. W bajki handlarzy nie ma co wierzyć o czym sie przekonałeś na własnej osobie. Mam tylko nadzieje że teraz po takim remoncie będzie śmigała bezawaryjnie. To bardzo wdzięczny silnik jak się o niego dba.
Fajnie że założyłeś temacik. Z tym silnikiem ewidentnie coś było nie tak. W avenie nie było żadnego liftu w silniku i przez to był taki wadliwy, pił olej i ma taką złą opinie mało tego najmocniejszy miał cos koło 135 koni. Silnik od Celicy ma zawsze oznaczenie T52 i jest jeszcze pare szczegółów które go rózni. W bajki handlarzy nie ma co wierzyć o czym sie przekonałeś na własnej osobie. Mam tylko nadzieje że teraz po takim remoncie będzie śmigała bezawaryjnie. To bardzo wdzięczny silnik jak się o niego dba.
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
No dobra, to jak to jest z tym silnikiem od avena? Myślałem, że to ten sam co w Celice, tylko że w bardziej rodzinnym aucie.
Czym się różnią? Nie mówcie, że z silnikiem od Celicy a nie Avensisa miałbym +8 koni?
A z szyberem dokładnie jak mówi ksk, stary szyber był plastikowy, zardzewiały, i nie było nic widać
Zabawa u mnie trwała pół dnia żeby to rozmontować i złożyć. W zasadzie jest plug and play, ale skoro już poruszamy ten temat...
Przed zmianą szyber miał jakby "zaprogramowane" otwieranie się. Jedno naciśnięcie to otwarcie do góry, drugie to w tył.
Teraz muszę cały czas trzymać guzik, nie działa już automat. Coś popsułem przy wymianie?
Czym się różnią? Nie mówcie, że z silnikiem od Celicy a nie Avensisa miałbym +8 koni?
A z szyberem dokładnie jak mówi ksk, stary szyber był plastikowy, zardzewiały, i nie było nic widać
Zabawa u mnie trwała pół dnia żeby to rozmontować i złożyć. W zasadzie jest plug and play, ale skoro już poruszamy ten temat...
Przed zmianą szyber miał jakby "zaprogramowane" otwieranie się. Jedno naciśnięcie to otwarcie do góry, drugie to w tył.
Teraz muszę cały czas trzymać guzik, nie działa już automat. Coś popsułem przy wymianie?
- Doktorek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 26-04-18, 00:09
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Zacny wynik na hamowni Ja mam silnik prawdopodobnie z Avensis i do tego kilka problemów było nie widocznych jak się okazało Wynik 136KM, więc sporo mi brakuje do Twojej Seryjny wydech?
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Wynik 135.4 miałem na pierwszym hamowaniu. Silnik po remoncie, więc nie powinno być problemów z mocą.
Od tamtego momentu:
Wyczyściłem przepływomierz
Wyczyściłem przepustnicę
Wyczyściłem IAC
Wymieniłem układ dolotowy
Wymieniłem zamach na lekki (nie powinno zmienić mocy)
!Druga hamownia to różnica temperatury aż 20 stopni, nie wiem ile to KM, ale różnica jest!
Planuję jeszcze przyjrzeć się temu zaworowi zmiennych faz, i sondom lambda.
Teraz, jak ksk napisał, to możliwe, że faktycznie te nasze avensisowe generują max 135 i basta.
Ale chętnie posłucham, albo może ma ktoś link jak już było na forum czym się różnią.
Wydech seryjny, ale myślę nad zmianą. Ktoś ma może namiary na dobrego speca w Warszawie i okolicach ?
Jakie problemy miałeś?
Od tamtego momentu:
Wyczyściłem przepływomierz
Wyczyściłem przepustnicę
Wyczyściłem IAC
Wymieniłem układ dolotowy
Wymieniłem zamach na lekki (nie powinno zmienić mocy)
!Druga hamownia to różnica temperatury aż 20 stopni, nie wiem ile to KM, ale różnica jest!
Planuję jeszcze przyjrzeć się temu zaworowi zmiennych faz, i sondom lambda.
Teraz, jak ksk napisał, to możliwe, że faktycznie te nasze avensisowe generują max 135 i basta.
Ale chętnie posłucham, albo może ma ktoś link jak już było na forum czym się różnią.
Wydech seryjny, ale myślę nad zmianą. Ktoś ma może namiary na dobrego speca w Warszawie i okolicach ?
Doktorek pisze:Zacny wynik na hamowni Ja mam silnik prawdopodobnie z Avensis i do tego kilka problemów było nie widocznych jak się okazało Wynik 136KM, więc sporo mi brakuje do Twojej Seryjny wydech?
Jakie problemy miałeś?
- Doktorek
- Użytkownik
- Posty: 103
- Rejestracja: 26-04-18, 00:09
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Wyszło, że rozrząd do wymiany, kat zatkany i luz zaworowy do regulacji
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Wczoraj wieczorem zaraz po wyjechaniu z garażu silnik zaczął się dziwnie rzucać
Sto metrów dalej odpalił się check engine! Postój na poboczu, i szybki skan OBD.
P0303 Cylinder 3 missfire detected.
Telefon do warsztatu, i jestem umówiony na rano.
O 10:00 wjeżdżam, o 10:05 już mnie tam nie ma
Nowa cewka od firmy HELLA, i Celica śmiga jak nowa.
Okazało się, że stało się tylko to. Uff, bo jak w nocy czytałem forum, to ktoś miał ten sam błąd, a wymiana cewek i świec nie pomogła
Chłopaki dostali dobre zimne piwko, a Celica śmiga dalej. Happy end
Sto metrów dalej odpalił się check engine! Postój na poboczu, i szybki skan OBD.
P0303 Cylinder 3 missfire detected.
Telefon do warsztatu, i jestem umówiony na rano.
O 10:00 wjeżdżam, o 10:05 już mnie tam nie ma
Nowa cewka od firmy HELLA, i Celica śmiga jak nowa.
Okazało się, że stało się tylko to. Uff, bo jak w nocy czytałem forum, to ktoś miał ten sam błąd, a wymiana cewek i świec nie pomogła
Chłopaki dostali dobre zimne piwko, a Celica śmiga dalej. Happy end
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Powiedz jakie wrażenia po włożeniu lekkiego zamachu? Sam się nad tym zastanawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Na pewno brak odczuwalnych negatywnych efektów. Bez problemu pojechałem w trasę i nie poczułem żadnej różnicy o czym niektórzy wspominali.
Na pewno szybciej się wkręca, i jest to odczuwalne przy starcie na światłach
Ale przyznam, że WOW jest tylko na chwilę, a zaraz potem się przyzwyczajasz i zapomnisz
Na pewno szybciej się wkręca, i jest to odczuwalne przy starcie na światłach
Ale przyznam, że WOW jest tylko na chwilę, a zaraz potem się przyzwyczajasz i zapomnisz
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
WOW jest na chwilę bo masz przesunięcie momentu obrotowego z górnych partii obrotów na dolne. Potem nie tyle się przyzwyczajasz co po prostu jest efektem braku takie samej ilości momentu co przed odchudzeniem koła.
hube
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Klubowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 20-03-19, 13:37
Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy
Przy okazji wymiany cewki, okazało się, że poszła uszczelka pokrywy.
Victor Reinz musiał zostać wymieniony po ~17 tysiącach kilometrów
Po wyjęciu uszczelki okazało się, że jest twarda jak skała.
Skutkowało to wyciekami, spójrzcie ile oleju jest w miejscu "uszczelki".
Tym razem poszedł ERLING, zobaczymy na ile wystarczy
Dwa dni później jak pomyślałem ile kilometrów mają już przejechane aktualne świece postanowiłem zainteresować się tematem.
Po przeszukaniu forum i podpytaniu was, a także sprawdzeniu w manualu... (@hube, nadal nie wiem jak Ty to znajdujesz) wybór padł na DENSO SK16R11.
Po wymianie Celica przestała "szarpać" przy gwałtownym odpuszczeniu i dodaniu gazu z tego co zauważyłem "na gorąco". Tak czy inaczej teraz mam spokój na długie kilometry
Victor Reinz musiał zostać wymieniony po ~17 tysiącach kilometrów
Po wyjęciu uszczelki okazało się, że jest twarda jak skała.
Skutkowało to wyciekami, spójrzcie ile oleju jest w miejscu "uszczelki".
Tym razem poszedł ERLING, zobaczymy na ile wystarczy
Dwa dni później jak pomyślałem ile kilometrów mają już przejechane aktualne świece postanowiłem zainteresować się tematem.
Po przeszukaniu forum i podpytaniu was, a także sprawdzeniu w manualu... (@hube, nadal nie wiem jak Ty to znajdujesz) wybór padł na DENSO SK16R11.
Po wymianie Celica przestała "szarpać" przy gwałtownym odpuszczeniu i dodaniu gazu z tego co zauważyłem "na gorąco". Tak czy inaczej teraz mam spokój na długie kilometry