Czerwona Celica 2000 by pieszy

Roczniki 2000-2005
Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 28-01-21, 20:58

Samochód:
*Toyota Celica VII 2000

Silnik:
*1ZZ
*Olej Millers NT+ 5w40

Przeniesienie napędu:
*Lekkie koło zamachowe od Otoczaka

Zawieszenie:
*Seria

Hamulce:
*SWAP na 295 z Avensisa, oczywiście czerwone ;-)
*Tarcze ROTINGER GT 295mm
*Klocki Brembo
*Przewody w stalowym oplocie (czerwonym) od HEL
*Płyn Ferodo DOT 5.1


Układ wydechowy:
*Katalizator wymieniony z serii na metalowy magnaflow 200cpsi
*Kolektor opleciony bazaltowym bandażem termicznym.

Układ dolotowy:
*CAI od Simota


koła:
*felgi 17", Lenso Samurai
*Zima TOYO Snowprox S954 205/45/17
*Lato Continentale 205/40/17

Wnętrze:
*2DIN Android prosto z chin ;-)
*Pasek ledowy najtańszy na allegro
*Short-shifter (dzięki, ksk33!)
*Grzane fotele (zamontował poprzedni właściciel)

Audio:
*seryjne

Body:
*swap szyberdachu z przedlifta (popękany plastik) na polifcik
*zabezpieczone podwozie antykorozyjnie
*Czarny pasek na masce (poprzedni właściciel)

Krótki opis/historia samochodu:
Przed kupnem samochodu wiedziałem, że przedlifty mają wadę. Kupowany egzemplarz miał być po swapie.
Niestety bardzo szybko okazało się, że pobiera duże, naprawdę duże ilości oleju. :(
Celica pojechała na warsztat do zaufanego mechanika, i po wstępnym rozebraniu wyszły dziwne rzeczy.
Swap faktycznie się odbył, były małe ślady druciarstwa. Trochę silikonu na kolektorze dolotowym, w misce olejowej dziwny osad (motodoktor?), kto wie.
W tym miejscu nie pozdrawiam sprzedającego (Japan Cars FH Kolat) który o wszystkim wiedział, ale nie raczył o tym poinformować.
Firma "specjalizująca się w sprzedaży samochodów japońskich" a wyszło jak wyszło.

Zdziwienie nastąpiło, gdy zobaczyłem tłoki. Miały 2 dziurki a nie 4 jak w polifcie. Dochodzenie trochę zajęło, ale po numerze silnika doszedłem, że jest to faktycznie motor z 2004 roku, ale prawdopodobnie z Avensisa.
Z tego co pamiętam, to w nich "polift" był poźniej? Poprawcie mnie jeśli się mylę. Tak czy inaczej silnik do roboty.

Zrobiony został remont, którego koszt przekroczył w końcu koszt poliftowego silnika + swapa, ale koniec końców mam "pewniaka". Tłoki już są jakie być powinny.
Po remoncie przejechane już chyba ~20k i jest dobrze ;-)

Celica jest ze mną już ponad półtora roku, i raczej niczego jej nie brakuje.
Postaram się w wolnej chwili powrzucać jakieś foty z opisem w miarę chronologicznie z tego co pamiętam.


Książeczka serwisowa: Nie wiem, czy przypomnę sobie co i kiedy było wstecz, ale kiedyś trzeba zacząć co nie?
14.04.2019 - Wymiana oleju na Motul 8100 X-Clean+ 5W30 5L
23.04.2019 - Wymiana filtra powietrza i kabinowego
08.05.2019 - Nowe opony DUNLOP Sport BluResponse 205/55R16 91V
23.07.2019 - Remont silnika i duży serwis (~240kkm):
Panewki
Nowe Uszczelki
Nowe płyny
Nowe śruby
Nowe tłoki z większą ilością otworów olejowych i nowe pierścienie
Nowa miska olejowa
Uszczelniacze półosi
Sprawdzenie i naprawa głowicy, wału, korbowodów
To tak głównie

14.08.2019 - Wymiana oleju po dotarciu silnika na Millers CFS NT+ 5w40
20.11.2019 - Wymiana katalizatora na MAGNAFLOW z większym "flow" 200cpsi
22.11.2019 - Wymiana filtra paliwa na JAPANPARTS
10.02.2020 -
Tarcze hamulcowe ROTINGER 295mm
Klocki hamulcowe BREMBO
Swap hamulców z 255 na 295 - wymienione wszystkie uszczelki, hamulce pomalowane podkładem a potem farbą

17.02.2020 - Radio 2DIN android 2GB RAM, 16GB pamięci. Dorobione customowe mocowanie.
08.04.2020 - Wymiana zwykłego filtra powietrza na PIPERCROSS
22.07.2020 -
Przewody w oplocie HEL czerwone
Tracze hamulcowe tył ROTINGER
Klocki hamulcowe tył BREMBO
Płyn hamulcowy 5.1

20.11.2020 -
Komplet sprzęgła AISIN KT-132A - tarcza, docisk, łożysko
Lekkie koło zamachowe od Otoczaka - 4,35kg
Regeneracja powierzchni ciernej nowego zamachu
Nowy olej w skrzyni

24.11.2020 - TOYO SNOWPROXES S954 17" 205/45

07.02.2021 -
Cold Air Intake (CAI) od Simota
Wyczyszczenie przepływomierza dedykowanym sprejem
Filtr zakonserwowany specyfikiem K&N

28.02.2021 - Wymiana cewki trzeciego cylindra na HELLA
03.03.2021 - Uszczelka pokrywy zaworów ERLING
05.03.2021 - Świece DENSO SK16R11

Krótki opis planów zmian:
Choruję na spoiler TRD, ale jak wiecie jest z tym ciężko.
Myślę, że jakieś progi, ewentualnie zderzak tył.
Układ wydechowy?
Porządna polerka i zabezpieczenie lakieru.

Zdjęcia:
No więc tak się przedstawia:
Obrazek

:((
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W końcu トヨタ
Obrazek

W środku
Obrazek

Z koleżankami ;-)
Obrazek

Myślałem o obniżeniu, ale garaż...
Obrazek

Zamach od Otoczaka
Obrazek
Obrazek

Nowy felunek
Obrazek

Zima nadchodzi
Obrazek

Dach swap
Obrazek
Obrazek

Tył swap
Obrazek
Obrazek

I przód swap
Obrazek
Obrazek

No i przewody
Obrazek

No i wygląda to lepiej ;-)
Obrazek

CAI
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Przed zabawą z dolotem, czyszczeniami, i innymi pierdołami Celica generowała 135 koni, aktualnie wypluła... 149km!
*Tak, tak, jest zimno, ale chyba nie zimno na +14 koni ^^
Obrazek
Obrazek
Naniesione dwa wykresy, stary i nowy.

No więc to tyle, trochę późno temat, ale należę raczej do tych leniwych ^^
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09-03-21, 14:36 przez Pieszy, łącznie zmieniany 5 razy.

Pantera24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 04-04-14, 20:56

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pantera24 » 28-01-21, 21:40

SWAP dach? Czy Ty wszczepiles szyberdach do auta bez szyberdachu?

Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
ksk33
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 15-06-17, 14:05

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: ksk33 » 28-01-21, 23:12

yyyy.... chodzi zapewne o wymiane tandetnego plastiku na poliftowe szkło a nie wycinanie dziury w dachu....


Fajnie że założyłeś temacik. Z tym silnikiem ewidentnie coś było nie tak. W avenie nie było żadnego liftu w silniku i przez to był taki wadliwy, pił olej i ma taką złą opinie mało tego najmocniejszy miał cos koło 135 koni. Silnik od Celicy ma zawsze oznaczenie T52 i jest jeszcze pare szczegółów które go rózni. W bajki handlarzy nie ma co wierzyć o czym sie przekonałeś na własnej osobie. Mam tylko nadzieje że teraz po takim remoncie będzie śmigała bezawaryjnie. To bardzo wdzięczny silnik jak się o niego dba.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 29-01-21, 01:04

No dobra, to jak to jest z tym silnikiem od avena? Myślałem, że to ten sam co w Celice, tylko że w bardziej rodzinnym aucie.
Czym się różnią? Nie mówcie, że z silnikiem od Celicy a nie Avensisa miałbym +8 koni? :(

A z szyberem dokładnie jak mówi ksk, stary szyber był plastikowy, zardzewiały, i nie było nic widać :(
Zabawa u mnie trwała pół dnia żeby to rozmontować i złożyć. W zasadzie jest plug and play, ale skoro już poruszamy ten temat...

Przed zmianą szyber miał jakby "zaprogramowane" otwieranie się. Jedno naciśnięcie to otwarcie do góry, drugie to w tył.
Teraz muszę cały czas trzymać guzik, nie działa już automat. Coś popsułem przy wymianie? :airborne:

Awatar użytkownika
Doktorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 26-04-18, 00:09

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Doktorek » 31-01-21, 18:29

Zacny wynik na hamowni :D Ja mam silnik prawdopodobnie z Avensis i do tego kilka problemów było nie widocznych jak się okazało :D Wynik 136KM, więc sporo mi brakuje do Twojej :D Seryjny wydech?

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 31-01-21, 20:59

Wynik 135.4 miałem na pierwszym hamowaniu. Silnik po remoncie, więc nie powinno być problemów z mocą.
Od tamtego momentu:
Wyczyściłem przepływomierz
Wyczyściłem przepustnicę
Wyczyściłem IAC
Wymieniłem układ dolotowy
Wymieniłem zamach na lekki (nie powinno zmienić mocy)
!Druga hamownia to różnica temperatury aż 20 stopni, nie wiem ile to KM, ale różnica jest!

Planuję jeszcze przyjrzeć się temu zaworowi zmiennych faz, i sondom lambda.

Teraz, jak ksk napisał, to możliwe, że faktycznie te nasze avensisowe generują max 135 i basta.
Ale chętnie posłucham, albo może ma ktoś link jak już było na forum czym się różnią.

Wydech seryjny, ale myślę nad zmianą. Ktoś ma może namiary na dobrego speca w Warszawie i okolicach :airborne: ?

Doktorek pisze:Zacny wynik na hamowni :D Ja mam silnik prawdopodobnie z Avensis i do tego kilka problemów było nie widocznych jak się okazało :D Wynik 136KM, więc sporo mi brakuje do Twojej :D Seryjny wydech?

Jakie problemy miałeś?

Awatar użytkownika
Doktorek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 26-04-18, 00:09

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Doktorek » 31-01-21, 21:01

Wyszło, że rozrząd do wymiany, kat zatkany i luz zaworowy do regulacji :)

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 26-02-21, 14:46

Wczoraj wieczorem zaraz po wyjechaniu z garażu silnik zaczął się dziwnie rzucać :(
Sto metrów dalej odpalił się check engine! Postój na poboczu, i szybki skan OBD.
P0303 Cylinder 3 missfire detected.

Telefon do warsztatu, i jestem umówiony na rano.
O 10:00 wjeżdżam, o 10:05 już mnie tam nie ma ;-)
Nowa cewka od firmy HELLA, i Celica śmiga jak nowa.

Okazało się, że stało się tylko to. Uff, bo jak w nocy czytałem forum, to ktoś miał ten sam błąd, a wymiana cewek i świec nie pomogła :eek:
Chłopaki dostali dobre zimne piwko, a Celica śmiga dalej. Happy end :airborne:

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 564
Rejestracja: 10-12-10, 17:49

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: pablosss » 26-02-21, 20:13

Powiedz jakie wrażenia po włożeniu lekkiego zamachu? Sam się nad tym zastanawiam.

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 28-02-21, 09:08

Na pewno brak odczuwalnych negatywnych efektów. Bez problemu pojechałem w trasę i nie poczułem żadnej różnicy o czym niektórzy wspominali.
Na pewno szybciej się wkręca, i jest to odczuwalne przy starcie na światłach ;-)
Ale przyznam, że WOW jest tylko na chwilę, a zaraz potem się przyzwyczajasz i zapomnisz :airborne:

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1047
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: hube » 28-02-21, 12:45

WOW jest na chwilę bo masz przesunięcie momentu obrotowego z górnych partii obrotów na dolne. Potem nie tyle się przyzwyczajasz co po prostu jest efektem braku takie samej ilości momentu co przed odchudzeniem koła.
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

Pieszy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 64
Rejestracja: 20-03-19, 13:37

Re: Czerwona Celica 2000 by pieszy

Postautor: Pieszy » 05-03-21, 14:35

Przy okazji wymiany cewki, okazało się, że poszła uszczelka pokrywy.
Obrazek
Victor Reinz musiał zostać wymieniony po ~17 tysiącach kilometrów :(
Po wyjęciu uszczelki okazało się, że jest twarda jak skała.

Skutkowało to wyciekami, spójrzcie ile oleju jest w miejscu "uszczelki".
Obrazek

Tym razem poszedł ERLING, zobaczymy na ile wystarczy ;-)

Dwa dni później jak pomyślałem ile kilometrów mają już przejechane aktualne świece postanowiłem zainteresować się tematem.
Po przeszukaniu forum i podpytaniu was, a także sprawdzeniu w manualu... (@hube, nadal nie wiem jak Ty to znajdujesz) wybór padł na DENSO SK16R11.
Obrazek

Po wymianie Celica przestała "szarpać" przy gwałtownym odpuszczeniu i dodaniu gazu z tego co zauważyłem "na gorąco". Tak czy inaczej teraz mam spokój na długie kilometry :airborne: