Celica VII Michu
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Celica VII Michu
Auto:
Celica VII 1ZZ-FE 2002, polift, skrzynia 6 bieg. Reszta seria.
Koła:
- OEM T23 16" Nokian WR D4 205/55/16
- BORBET FS 16" Nexen N Blue HD + 205/50/16
Audio:
- Toyota Touch&Go TAS300 (audio + navi)
- Toyota W00x subwoofer
Zaczęło się wyprawą do Suwałk (ze Szczecina) po samochód w stanie bardzo dobrym, a przynajmniej tak twierdził sprzedający.
Po spędzeniu czternastu godzin w pociągu (co prawie skończyło się terapią u psychiatry) wyszło, że stan "bardzo dobry" to eufemizm
- wszechobecny syf
- auto po gradobiciu, lekkie wgniotki na masce i na dachu
- połamana klamka od strony kierowcy, więc trzeba kombinować aby otworzyć drzwi
- centralny od strony pasażera nie działa
- dwa kluczyki bez pilotów zatem otwieranie z zamka
- w środku skóry, fajnie... ale przełożone z angola, zatem regulację wysokości ma pasażer. Przy jeździe solo kontrolka nadziera, że pasażer, którego nie ma, ma niezapięte pasy
- siłowniki od klapy nie trzymają
- brak plastiku mocującego tylną półkę, zatem półka lata i przy otwieraniu klapy strzępi uszczelkę
- w środku połamane zatrzaski od schowka centralnego, popielniczki, prawy przełącznik od szyby lata luzem
- utlenione felgi, farba schodzi
- hamulce wyeksploatowane do granic możliwości (na powrocie skończyły się z tyłu klocki)
- skóra na fotelu kierowcy do poprawy (ale nie ma tragedii)
- zderzaki do malowania
No... chyba tyle. Aaaa, jeszcze to badziewne radio z ekranem dotykowym... powinno być specjalne miejsce w piekle dla kogoś, kto to wymyślił.
Z zalet:
- nie bity
- polift (silnik nie bierze oleju, co się potwierdziło już po przejechaniu klilku tys.)
- bez rdzy
- sprawna, nie wybita zawiecha
- ogólnie mechanicznie sprawny.
No co? Kupiłem.... serduchem Wizja spędzenia w pociągu kolejnych czternastu godzin spowodowała, że jakby mi podstawili wóz drabiniasty, to też był kupił Zrobiliśmy cenę i w drogę z powrotem.
Tak wyglądała niedługo po zakupie...
Tutaj celem raczej nie będzie tuning a doprowadzenie do stanu fabrycznego
Celica VII 1ZZ-FE 2002, polift, skrzynia 6 bieg. Reszta seria.
Koła:
- OEM T23 16" Nokian WR D4 205/55/16
- BORBET FS 16" Nexen N Blue HD + 205/50/16
Audio:
- Toyota Touch&Go TAS300 (audio + navi)
- Toyota W00x subwoofer
Zaczęło się wyprawą do Suwałk (ze Szczecina) po samochód w stanie bardzo dobrym, a przynajmniej tak twierdził sprzedający.
Po spędzeniu czternastu godzin w pociągu (co prawie skończyło się terapią u psychiatry) wyszło, że stan "bardzo dobry" to eufemizm
- wszechobecny syf
- auto po gradobiciu, lekkie wgniotki na masce i na dachu
- połamana klamka od strony kierowcy, więc trzeba kombinować aby otworzyć drzwi
- centralny od strony pasażera nie działa
- dwa kluczyki bez pilotów zatem otwieranie z zamka
- w środku skóry, fajnie... ale przełożone z angola, zatem regulację wysokości ma pasażer. Przy jeździe solo kontrolka nadziera, że pasażer, którego nie ma, ma niezapięte pasy
- siłowniki od klapy nie trzymają
- brak plastiku mocującego tylną półkę, zatem półka lata i przy otwieraniu klapy strzępi uszczelkę
- w środku połamane zatrzaski od schowka centralnego, popielniczki, prawy przełącznik od szyby lata luzem
- utlenione felgi, farba schodzi
- hamulce wyeksploatowane do granic możliwości (na powrocie skończyły się z tyłu klocki)
- skóra na fotelu kierowcy do poprawy (ale nie ma tragedii)
- zderzaki do malowania
No... chyba tyle. Aaaa, jeszcze to badziewne radio z ekranem dotykowym... powinno być specjalne miejsce w piekle dla kogoś, kto to wymyślił.
Z zalet:
- nie bity
- polift (silnik nie bierze oleju, co się potwierdziło już po przejechaniu klilku tys.)
- bez rdzy
- sprawna, nie wybita zawiecha
- ogólnie mechanicznie sprawny.
No co? Kupiłem.... serduchem Wizja spędzenia w pociągu kolejnych czternastu godzin spowodowała, że jakby mi podstawili wóz drabiniasty, to też był kupił Zrobiliśmy cenę i w drogę z powrotem.
Tak wyglądała niedługo po zakupie...
Tutaj celem raczej nie będzie tuning a doprowadzenie do stanu fabrycznego
Ostatnio zmieniony 27-12-22, 15:40 przez Michu77, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
Jako, ze wyprawa do Suwałk miała miejsce w maju, co nieco zostało już ogarnięte:
- na dzień dobry poleciał olej z filtrami, stary olej był w dobrej kondycji, co cieszy
- auto zostało odgruzowane i posprzątane
- wymienione klocki na obydwu osiach wraz z regeneracją tylnych zacisków
- wymieniona klamka od kierowcy i siłownik centralnego od pasażera (bardzo to miłe, że pasuje od Yarisa)
- kupiłem stelaż fotela kierowcy z regulacją wysokości i przełożyłem matę wykrywającą pasażera, teraz jest porządek a i pasażer też ma regulację
- wymiana siłowników tylnej klapy
- plastik pod półki okazał się być trudny do zdobycia, więc został wydrukowany w 3D
- naprawione zatrzaski schowka i popielniczki w konsoli oraz przełącznik opuszczania szyby
Ze zdalnym było trochę więcej zachodu. Została kupiona surówka klucza, środek używany, grot docięty a pilot zaprogramowany "drzwiami".
Immo zaprogramować z jakiegoś powodu już się nie dało. Po podłączeniu Techa Toyoty, okazało się, że są tam cztery klucze ale żaden nie jest masterem... Wynik szybkiej dedukcji: auto ze Szwajcarii (o czym wiedziałem) po gradobiciu, prawdopodobnie odkupione od ubezpieczyciela i odpalone "zestawem uruchomieniowym", co tłumaczy niepasujący kluczyk do klapy bagażnika i do schowka. Życie. Sklonowaliśmy kod z kluczyka do nowej pestki i działa jak powinno.
Teraz na tapecie wymiana radia na możliwie fabryczne ale z USB i BT, ogarnięcie tapicerki, malowanie felg i prawdopodobnie wymiana tłumika końcowego bo coś w nim zaczęło latać.
- na dzień dobry poleciał olej z filtrami, stary olej był w dobrej kondycji, co cieszy
- auto zostało odgruzowane i posprzątane
- wymienione klocki na obydwu osiach wraz z regeneracją tylnych zacisków
- wymieniona klamka od kierowcy i siłownik centralnego od pasażera (bardzo to miłe, że pasuje od Yarisa)
- kupiłem stelaż fotela kierowcy z regulacją wysokości i przełożyłem matę wykrywającą pasażera, teraz jest porządek a i pasażer też ma regulację
- wymiana siłowników tylnej klapy
- plastik pod półki okazał się być trudny do zdobycia, więc został wydrukowany w 3D
- naprawione zatrzaski schowka i popielniczki w konsoli oraz przełącznik opuszczania szyby
Ze zdalnym było trochę więcej zachodu. Została kupiona surówka klucza, środek używany, grot docięty a pilot zaprogramowany "drzwiami".
Immo zaprogramować z jakiegoś powodu już się nie dało. Po podłączeniu Techa Toyoty, okazało się, że są tam cztery klucze ale żaden nie jest masterem... Wynik szybkiej dedukcji: auto ze Szwajcarii (o czym wiedziałem) po gradobiciu, prawdopodobnie odkupione od ubezpieczyciela i odpalone "zestawem uruchomieniowym", co tłumaczy niepasujący kluczyk do klapy bagażnika i do schowka. Życie. Sklonowaliśmy kod z kluczyka do nowej pestki i działa jak powinno.
Teraz na tapecie wymiana radia na możliwie fabryczne ale z USB i BT, ogarnięcie tapicerki, malowanie felg i prawdopodobnie wymiana tłumika końcowego bo coś w nim zaczęło latać.
- Dextrun
- Użytkownik
- Posty: 39
- Rejestracja: 07-08-21, 21:50
Re: Celica VII Michu
Cześć
Siłowniki klapy to powinny być już dorzucane do każdej sprzedaży, chyba wszyscy je od razu muszą wymieniać
Dorzuć jakieś zdjęcia z wnętrza
Lampy na pierwszy rzut oka wyglądają całkiem dobrze, robiłeś już jakąś polerkę albo regenerację czy w takim stanie kupiłeś?
Siłowniki klapy to powinny być już dorzucane do każdej sprzedaży, chyba wszyscy je od razu muszą wymieniać
Dorzuć jakieś zdjęcia z wnętrza
Lampy na pierwszy rzut oka wyglądają całkiem dobrze, robiłeś już jakąś polerkę albo regenerację czy w takim stanie kupiłeś?
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: Celica VII Michu
Temat z siłownikami też przerabiałem, polecam przerobienie mocowań pod zwykłe uniwersalne.
Wtedy można dobrać mocniejsze jakieś. Sprawdzoną opcją są siłowniki 600 N z Fabii I.
PS. Dostosuj temat do szablonu
Wtedy można dobrać mocniejsze jakieś. Sprawdzoną opcją są siłowniki 600 N z Fabii I.
PS. Dostosuj temat do szablonu
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '04 - childhood dream project car
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
⇨ Toyota Corolla E3 3K-H '79 - classic project car
⇨ Lexus IS200 SC XE10 1G-FE '04 - dream daily
⇨ Toyota Celica T23 2ZZ-GE '02 - sold
⇨ Lexus GS300 S19 3GR-FSE '06 - sold
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
W środku praktycznie jak każda. Na dzień dobry wymieniłem irytujące radio dotykowe na to, co widać teraz.
Jednakowoż to też jest do wymiany, oto dlaczego:
https://youtu.be/0MLtqKsnO7o
Jednakowoż to też jest do wymiany, oto dlaczego:
https://youtu.be/0MLtqKsnO7o
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 597
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: Celica VII Michu
Ładna seria, pokaż jakieś fotki tyłu. Nawet nie widać czy z tyłu ma jakąś lotkę czy nie Jaki przebieg? Na jakim oleju jeździsz?
Skóry widać po małym zdjęciu że z wersji TS.
Dodam taką małą ciekawostkę, jeśli masz fabryczny kluczyk bez pilota to nie otworzysz nim schowka i tylnej klapy. W zamyśle miało to służyć temu że oddając komuś samochód do odprowadzenia, może tylko go odpalić i zamknąć drzwi. Nie ma możliwości otwarcia schowka i bagażnika
Skóry widać po małym zdjęciu że z wersji TS.
Dodam taką małą ciekawostkę, jeśli masz fabryczny kluczyk bez pilota to nie otworzysz nim schowka i tylnej klapy. W zamyśle miało to służyć temu że oddając komuś samochód do odprowadzenia, może tylko go odpalić i zamknąć drzwi. Nie ma możliwości otwarcia schowka i bagażnika
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
Radio wymienione, kolejny temat z głowy
viewtopic.php?f=6&t=46277
Lotki nie ma
i fotel kierowcy do poprawy
Najbardziej irytujące pierdoły ma już porobiono\e. Pod koniec tygodnia leci nowy tłumik
Co do pytań; Akualnie ma najechane 243tys, wlany Total 5W30.
Wraz z wymianą tłumika zostanie wymieniony olej w skrzyni.
viewtopic.php?f=6&t=46277
Lotki nie ma
i fotel kierowcy do poprawy
Najbardziej irytujące pierdoły ma już porobiono\e. Pod koniec tygodnia leci nowy tłumik
Co do pytań; Akualnie ma najechane 243tys, wlany Total 5W30.
Wraz z wymianą tłumika zostanie wymieniony olej w skrzyni.
Ostatnio zmieniony 11-10-21, 08:39 przez Michu77, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR
- Użytkownik
- Posty: 75
- Rejestracja: 03-06-19, 07:48
Re: Celica VII Michu
Bosal... już Ci współczuje ze spasowaniem tego, albo twojemu mechanikowi.
A ogólnie ładna sztuka, przebieg też niczego sobie, jednak w pierwszej kolejności polecałbym porozglądać się za spoilerem trójramiennym, troszkę go tu brakuje. No i podziękował za poradnik, fajnie że od razu opisujesz takie rzeczy!
A ogólnie ładna sztuka, przebieg też niczego sobie, jednak w pierwszej kolejności polecałbym porozglądać się za spoilerem trójramiennym, troszkę go tu brakuje. No i podziękował za poradnik, fajnie że od razu opisujesz takie rzeczy!
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Celica VII Michu
Do seryjnej budy ładnie zgra się spoiler na dwóch nóżkach usdm.
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: Celica VII Michu
Łe tam, teraz biegi będą same wchodzić
Do skrzyni wchodzi 2.3L oleju jakby co
Do skrzyni wchodzi 2.3L oleju jakby co
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1048
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: Celica VII Michu
Sprawdź przy okazji zgrzewy blachy przy mocowaniach także przy siłownikach tam lubi sobie woda przy długim deszczu kapać do bagażnika powolutku po cichutku....
hube
hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
Wczoraj lało u nas ostro cały dzień, ale w bagażniku sucho.
Jednakowoż dzięki za tip
Jednakowoż dzięki za tip
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
Wymiana tulejek metalowo-gumowych przy lince wybieraka.
Słuszna sugestia Łożysko 608Z pasuje idealnie, wchodzi ciasno, zarówno w oczko (22mm) jak i trzpień wybieraka (8mm). Zero luzu
Aaaaa, koszt całe... 1PLN
anticorr pisze:Ja zamawialwm.w GB, ale można na średnicę nawet małe łożyska dobrać na kulce, albo u tokarza dorobić nie problem
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Słuszna sugestia Łożysko 608Z pasuje idealnie, wchodzi ciasno, zarówno w oczko (22mm) jak i trzpień wybieraka (8mm). Zero luzu
Aaaaa, koszt całe... 1PLN
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Celica VII Michu
Michu77 pisze:Coś mi cały czas z tyłu się tłukło i za cholerę nie wiedziałem co. Już chciałem do jakiegoś diagnosty jechać aby ją wziął na szarpaki i ustalił co za licho. Ale forum Celicy jak zawsze okazało się nieocenione
Wymieniłem. Jak ręką odjął. Małe a cieszy
Ile cię wyniosły te odbojniki klapy? Chyba też sobie kupię, i to z 4 jeśli cena względna, na zapas.
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 27-05-21, 17:31
Re: Celica VII Michu
30PLN sztuka. Wymieniałem tylko te dolne, gumowe. Górnych z tworzywa nie ma sensu ruszać, nie zużywają się.
Brałem tutaj (aczkolwiek aktualnie niedostępne, można zapytać czy ściągną): https://www.cartune.pl/oryginalny-stope ... 3,583,1583
Brałem tutaj (aczkolwiek aktualnie niedostępne, można zapytać czy ściągną): https://www.cartune.pl/oryginalny-stope ... 3,583,1583
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: Celica VII Michu
Spoko, numery mi wystarczą, dam sobie radę.
Dzięki za info.
Dzięki za info.