Thunder cloud TS

Roczniki 2000-2005
tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 16-03-24, 17:10

Ogólnie lakier w większości jest w dobrym stanie, chociaż jest po gradobiciu, więc na dachu mam wgniotki, na masce jest wgniotka jak ktoś czegos zapomniał wyjąć w okolicy mocowania amortyzatora, lakier ma kilka drobnych odprysków, na szybie to samo, poza wgniotkami to z około 1m nie widać wad. Najbardziej kłuje w oko odchodzący klar obok wlotu na zderzaku.

Co do rdzy to jest kilka drobnych ognisk, od spodu czysto, mimo że progi zgnite, na wózkach jest trochę rdzy ale nie są nigdzie przegnite.

Kolejna robota to pewnie będzie wymiana progów, wyszczyszczenie wózków + tuleje poli przy okazji.

Kolor z jednej strony lubię, z drugiej strony prawdopodobnie zmienię na coś nietypowego jak skompletuje parę dodatków.

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 16-03-24, 21:33

Zdjęcia naprawione, wszystko powinno być znowu widoczne

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 16-03-24, 22:09

Z planów to jeszcze mam leżeć świeży płyn hamulcowy motul RBF700, ale zmienię dopiero jak kupię przewody w oplocie (w tym do sprzęgła) no i same zaciski będzie trzeba dobrze wyczyścić i pomalować.

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 16-03-24, 22:13

hube pisze:Gratuluję kawał dobrej roboty ! Mam nadzieję, że do zobaczenia na jakimś zlocie szczególnie na zlocie CCP :-)


Ze zlotami chwilowo jest taki problem, że w weekendy studia kolidują (że też mi się zachciało magistra) nawet osaka wypada idealnie w ostatnie dni sesji i wszystko zależy jakie terminy się uda ustalić z wykładowcami, ale to jeszcze 1.5 roku i będzie co oblać :lol:

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 25-03-24, 20:19

Znalazłem chwilę czasu na jakieś drobne poprawki.
Naprawiłem luźną tulejkę górnej osłony termicznej kolektora wydechowego (podkładka amortyzująca się rozpadła).
Wydrukowałem sobie sztywne tulejki pod kosz dźwigni zmiany biegów

Obrazek

Naprawiłem też w końcu tragiczne luty któregoś z poprzedników przy przeróbce zegarów, zdjęcia po poprawce niestety nie mam, to co było to jakaś totalna porażka

Obrazek

Jak już miałem rozebrany licznik, to na cyferblacie trochę taśmy od tyłu wylądowało, w miejscach gdzie prześwitywało światło

Obrazek

Po złożeniu sprawdziłem oczywiście wyskalowanie, obrotomierz pokazuje prawidłowo, w granicach może 100rpm, prędkościomierz przy 100 na GPS pokazuje 101 po OBD i poniżej ok. 105 na liczniku z oponami 205/50r16

Zabrałem się też za wymianę filtra paliwa, w baku czyściutko, praktycznie zero brudu, czego nie można powiedzieć o miejscu pod tylnim siedzeniem

Obrazek

Postanowiłem trochę to wyczyścić i przy okazji wytargać resztki starej instalacji audio

Obrazek

Żeby wyciągnąć wszystko trzeba się było dostać też do przodu i wtedy się okazało, że pod siedzeniem pasażera jest jeszcze kilka wtyczek, które należą do jakieś innej wiązki, podejrzewam że ktoś włożył kiedyś radio z innej toyoty razem z wiązką. Przewody z pod siedzenia szły aż pod same radio, a jeden z przewodów szedł do anteny GPS z symbolem toyoty (poszukam jeszcze dokładnie w jakim modelu ta antena była)

Obrazek

Po sprzątaniu zostało mi kilka przewodów :lol:

Obrazek

Z takich prac porządkowych to jeszcze muszę zrobić coś z brakującym czujnikiem poziomowania ksenonów, kupiłem sam czujnik i ramię z cięgnem z innej toyoty, dorobię samo mocowanie i jeszcze będę musiał nową wtyczkę założyć, bo ktoś starą obciął, wlutował rezystory i zamknął całość w plastikowej obudowie przypiętej do wahacza na trytytkach.

Zamówiłem sobie też shortshiter, który będę lekko przerabiał, bo nie chcę aż tak krótkiego zakresu ruchu.

No i oczywiście kupiłem sporo plastikowych spinek, żeby uzupełnić to co brakuje i zmniejszyć ilość luźnych elementów.

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Thunder cloud TS

Postautor: hube » 26-03-24, 07:08

Zgodzę się z tym poprawianiem po rzeźbiarzach. Dramat !
Jak odpalisz zegary to puść fotkę jak to wygląda
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 26-03-24, 18:15

Szczerze mówiąc to nic szczególnego, chociaż wzór na cyferblacie mi podchodzi bardziej niż OEM, ciekawsze są wskaźniki na słupku (wszystkie niebieskie, ciśnienie oleju miga na czerwono bo silnik zgaszony :) )

Obrazek

Muszę kiedyś jeszcze dołożyć podświetlenie wskazówek na czerwono, żeby pasowało do wskaźników na słupku, a wskaźniki na słupku delikatnie przyciemnić, bo trochę za jasne w nocy.

Jak znajdę kiedyś czas to wezmę lustrzankę i porobię parę lepszych zdjęć

Awatar użytkownika
hube
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1048
Rejestracja: 09-10-16, 08:33

Re: Thunder cloud TS

Postautor: hube » 27-03-24, 07:02

No, ciekawie to wyglada
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 12-04-24, 20:26

Póki co prawie wszystko spisuje się ładnie. Prawie.

Tłumik, który był już przez kogoś przerabiany, ma większą średnicę wlotu niż rura przed nim, stara obejma (w miejscu gdzie fabrycznie o ile dobrze kojarzę jest flansza) zardzewiała, spadała co około 300km i miałem niespodziewaną zmienną głośność wydechu :lol: na tą chwile założyłem nową, długą obejmę.

Obrazek

Plan zmiany tłumika był wcześniej, powoli czas na realizacje, narazie dorabiam nowy tłumik końcowy + nowe końcówki, całość w nierdzewce, tłumik będzie miał przepustnice, która pominie jakieś 80% tłumika, przy zamkniętej będzie przepływ przez 2 odcinki rury perforowanej oraz komore, przy otwartej przepustnicy pójdzie przez krótki odcinek rury perforowanej, postaram się to jakoś udokumentować.
Na przyszłość będzie też zmieniona rura od kolektora do tłumika, też w nierdzewce z nowym wkładem kata (bo mój dawno się skończył, a że to jednak daily to niech te emisje się zgadzają) i nowy tłumik środkowy.

Inny problem który się pojawił to pewnego razu podczas powrotu do domu nagle zaczął wypadać 6 bieg, dotoczyłem się jakoś do domu z racji że byłem bardzo blisko, po sprawdzeniu cięgien, dźwigni itd. uznałem że prawdopodobnie spadło zabezpieczenie na jednym z wałków, dobrze że w celinie da się dojść do 5 i 6 biegu bez wyjmowania skrzyni.
W skrócie, podnosimy i podstawiamy auto na podporach, zdejmujemy przednie lewe koło i osłony pod skrzynią, odkręcamy śrubę wieszaka która jest nad skrzynią (najlepiej podeprzeć skrzynie żabą, żeby tą srubę wyjąć) i możemy spuścić olej ze skrzyni i odkręcić pokrywę 5 i 6 biegu, całość da się zrobić bez otwierania maski.

Obrazek

Jak się okazało, stało się jak przypuszczałem, jedna z krawędzi zabezpieczenia była delikatnie zaokrąglona, wszystko zostało skorygowane i poskładane i teraz się trzyma.

Obrazek

Parę dni po tym dotarły do mnie paczki z shortshifterem i gałką zmiany biegów, może i kiczowatą, ale co tam, ważne to mieć wyj****e czasami :D a długość mi odpowiada bo powoduje że rzut jest pomiędzy tym co fabrycznie a co daje shortshifter.
Obrazek

Dorwałem też w między czasie brakujący plastik z pod maski (ten mały z przodu), nawet nie wiedziałem że takie coś tam kiedyś było.
No i pokompletowałem brakujące spinki (pod maską, w bagażniku itd).

Obrazek

Plany są, roboty jeszcze więcej, jedynie kasy zawsze mało, ale powoli trzeba coś robić.

tomboxyz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 61
Rejestracja: 10-09-22, 14:02

Re: Thunder cloud TS

Postautor: tomboxyz » 16-04-24, 20:03

Z racji, że zbliża się Osaka, postanowiłem wziąć udział w tym roku i musiałem na szybko zrobić jakieś zdjęcia do zgłoszenia.

Obrazek

Jak widać, fotografem nie jestem :D

W międzyczasie przyszła paczka z kilkoma kosmetykami z ADBL

Obrazek

No i pierwsze elementy do budowy nowego tłumika

Obrazek