by IDEA
- klexmix
- Użytkownik
- Posty: 884
- Rejestracja: 05-12-15, 20:18
Re: by IDEA
A mi się wskazówka dopiero pokaże jak rozbroję alarm.
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: by IDEA
hube w tej generacji Celicy sygnał który jest wyświetlany na liczniku informujący o temperaturze płynu chłodzącego jest w pełni cyfrowy, sterownik silnika przerabia go na sygnał tzw. multipleksowy gdzie trafia do bodykomputera którego widać jak otworzysz klapkę bezpieczników w kabinie, a później do licznika.
Sygnał analogowy z czujnika na silniku dochodzi tylko do sterownika i koniec, nie idzie nigdzie więcej. U ziomka u którego to robiliśmy odczyty temperatury po obd miał prawidłowe, niestety dalej nic nie szło i trzeba było wymianić układ komunikacji w sterowniku.
Zrób sobie eksperyment, odepnij wtyczki z komputera silnika i przekręć zapłon. Nie będzie kreski od wskazań temperatury. Jak podłączysz kompa i komunikacja będzie prawidłowa - kreska będzie i będzie leżała w poziomie.
klexmix alarm odcina zasilanie sterownika i przed rozbrojeniem nie ma z nim żadnej komunikacji bo nie ma zasilania, stąd brak kreski, ciekawa opcja Kontrolka od security przed dezaktywacją alarmu też jest wygaszona i zaczyna pulsować dopiero po jego odblokowaniu?
Sygnał analogowy z czujnika na silniku dochodzi tylko do sterownika i koniec, nie idzie nigdzie więcej. U ziomka u którego to robiliśmy odczyty temperatury po obd miał prawidłowe, niestety dalej nic nie szło i trzeba było wymianić układ komunikacji w sterowniku.
Zrób sobie eksperyment, odepnij wtyczki z komputera silnika i przekręć zapłon. Nie będzie kreski od wskazań temperatury. Jak podłączysz kompa i komunikacja będzie prawidłowa - kreska będzie i będzie leżała w poziomie.
klexmix alarm odcina zasilanie sterownika i przed rozbrojeniem nie ma z nim żadnej komunikacji bo nie ma zasilania, stąd brak kreski, ciekawa opcja Kontrolka od security przed dezaktywacją alarmu też jest wygaszona i zaczyna pulsować dopiero po jego odblokowaniu?
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Ksk33 czyli wnioskuje, że trzeba wymienić.. "układ komunikacji w sterowniku.." teraz.. u kogo? Gdzie szukać? Ile to kosztuje? Jak to wygląda?
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: by IDEA
Ksk33, Dzięki serdeczne ! Przyda się kolejna wiedza.
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
-
- Klubowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: by IDEA
O, to ciekawe, musze dorwać jakiś używany ECM i BCM żeby sobie rozłożyć i przeanalizować, bawiłem się z przełącznikiem szyb, są pady pod automatyczne podnoszenie i opuszczanie z prawej strony, ale jest w mikrokontrolerze pewnie różnica
- ksk33
- Użytkownik
- Posty: 599
- Rejestracja: 15-06-17, 14:05
Re: by IDEA
Idea, jak będe miał chwile to mi to go prześlesz, naprawie i odeśle. Nie ma problemu, na spokojnie. To nie jest zbyt pilny temat, ale zrobić trzeba.
tomboxyz jest to do zrobienia - konieczne dołożenie dwóch kabelków i wymiana silniczka szyby na wersje z domykaniem po stronie pasażera (potrzebny silnik na cztery przewody). W przycisku trzeba dołożyć dwa popychacze i rozwiercić zaślepione plastiki, można dołożyć drugą diodę, rezystor i przycisk auto z podświetleniem zamiast tego zwykłego. Mod był opisywany na amerykańskim forum celica hobby, podawane były nawet jakie kable gdzie pociągnąć. Jak nie skasowali tego to się jeszcze znajdzie.
tomboxyz jest to do zrobienia - konieczne dołożenie dwóch kabelków i wymiana silniczka szyby na wersje z domykaniem po stronie pasażera (potrzebny silnik na cztery przewody). W przycisku trzeba dołożyć dwa popychacze i rozwiercić zaślepione plastiki, można dołożyć drugą diodę, rezystor i przycisk auto z podświetleniem zamiast tego zwykłego. Mod był opisywany na amerykańskim forum celica hobby, podawane były nawet jakie kable gdzie pociągnąć. Jak nie skasowali tego to się jeszcze znajdzie.
-
- Klubowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: by IDEA
ksk33 pisze:tomboxyz jest to do zrobienia - konieczne dołożenie dwóch kabelków i wymiana silniczka szyby na wersje z domykaniem po stronie pasażera (potrzebny silnik na cztery przewody). W przycisku trzeba dołożyć dwa popychacze i rozwiercić zaślepione plastiki, można dołożyć drugą diodę, rezystor i przycisk auto z podświetleniem zamiast tego zwykłego. Mod był opisywany na amerykańskim forum celica hobby, podawane były nawet jakie kable gdzie pociągnąć. Jak nie skasowali tego to się jeszcze znajdzie.
Popychacze wydrukowałem, tego z przewodami nie wiedziałem, widziałem mod z dokładaniem automatycznego podnoszenia w USDM (bo niektóre miały tylko opuszczanie) ale podwójnych nie widziałem, jak coś znajdziesz to podsyłaj.
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Ksk33 dziękuję Ci! Jak coś pisz na priv..
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Zamówiłem zestaw uszczelek wtryskiwacza przy okazji.. jutro biorę się za mycie wszystkiego.. i wyciągam rozrusznik. Wszystkie wtyczki potraktowane kontaktem.. kolektor zabieram na myjnie a przepustnica do miski i szuru buru
-
- Klubowicz
- Posty: 65
- Rejestracja: 10-09-22, 14:02
Re: by IDEA
Gdybyś znalazł jakąś uszkodzoną wtyczke to nie rób tak jak ktoś u mnie zrobił, że silikonem skleił, wtyczki da się dostać jako części zamienne, mam liste, nie wiem czy jest na forum, popołudniu zobaczę
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Wtyczki są ok, gorzej z tą otulina w okół bo suche twarde przy silniku.. jak kiedyś będę miał remonta walnąć to se otule wszystkie jak trzeba tą taką materiałową, wtedy garaza wynajmę pod to. Póki co niech hula jak najdłużej.
Będę odpiekal pierścienie olejowe za niedługo, metoda bezpośrednio na tłoki za pomocą DMSO. Po dwa razy, po 125ml X 30min, w tym dwie zmiany oleju, raz z litrem nafty, bez niej i właściwy olej. Zobaczymy czy coś da.. i po zlewkach będę widział czy czysciej ma.
Będę odpiekal pierścienie olejowe za niedługo, metoda bezpośrednio na tłoki za pomocą DMSO. Po dwa razy, po 125ml X 30min, w tym dwie zmiany oleju, raz z litrem nafty, bez niej i właściwy olej. Zobaczymy czy coś da.. i po zlewkach będę widział czy czysciej ma.
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Niech ożyje pierw i robię mu lewatywę
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: by IDEA
Jak mniemam chcesz zrobić płukankę ? Jeśli mogę poradzić to nie pakuj nafty jako zamiennika płukanki. Nie robi dobrze panewkom.
Jeśli już to płukanka, wymiana oleju na zalecany 5w30 jazda około 500 km kolejna płukanka i wymiana oleju. Oczywiście wszystko zależy jak bardzo są zapieczone te pierścienie (jeśli w ogóle).
Aha sprawdź kompresję przed płukanką i po docelowej zmianie oleju.
Hube
Jeśli już to płukanka, wymiana oleju na zalecany 5w30 jazda około 500 km kolejna płukanka i wymiana oleju. Oczywiście wszystko zależy jak bardzo są zapieczone te pierścienie (jeśli w ogóle).
Aha sprawdź kompresję przed płukanką i po docelowej zmianie oleju.
Hube
セリカ TS - 2000
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
--------------------
"...Nie jestem wszyscy, nie mam na imię każdy, nie muszę robić tego co inni..."
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Tak hube ale kompresja zawsze będzie większa po, bo sama zmiana oleju da większą kompresję.
Ostatnio zmieniony 11-08-23, 13:31 przez ..::IDEA::.., łącznie zmieniany 1 raz.
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Płukanie tłoków będę robił i tak płukankę silnika pierścienie może odpuszcza.. są zapieczone, bo pali 1l na 1000 na bidę. Zobacze czy zabieg pomoże.. pierw leje na tłoki bezpośrednio to DMSO przez otwory od świec.. dam znać za jakiś czas. Na razie trza go uruchomić i zadbać o czyste elementy bo kolektor i przepustnica wyglądała jakby poszła do piekła w kotle smoły się smazyc
- Cisiel
- Użytkownik
- Posty: 1496
- Rejestracja: 01-03-16, 16:59
Re: by IDEA
A spróbuj też zastosować płukankę do silnika TEC2000. Mój stroiciel robił testy właśnie na tym i naprawdę poleca. Na pewno nie zaszkodzi a może tylko pomóc.
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Cisiel tak słyszałem że ten tec jest dobry. Dmso powinno robotę zrobić bezpośrednio na tłoki, odessać to spuścić olej i tak jeszcze dwa razy i właściwy. Na tec2000 chyba się skusze widziałem kilka pozytywnych filmików na YT.
- ..::IDEA::..
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 28-06-23, 16:38
Re: by IDEA
Tylko, że Tec to nafta z dodatkiem smarnych środków a DMSO bije je wszystkie na łeb. Zrobię jak zrobię, cel odtaic kanaliki olejowe w tłoku i ruszyć dupsko pierścieniom.. dam znać co to wyjdzie. Nie kompresja będzie pomiarem przed i po, tylko ile chleje oliwy na 1000km. Dam Wam Panowie znać czy dało mi to coś czy nie, o tym napiszę po całym zabiegu a później jak już zrobię 1000km.