VVT-i + Turbo (Kazik)

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

VVT-i + Turbo (Kazik)

Postautor: Kazik » 19-10-06, 20:25

Autko jest właśnie w trakcie modyfikacji. Oto kilka szczegółów:

:arrow: Garrett GT28R
:arrow: Kute tłoki i korbowody
:arrow: Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej
:arrow: Sprzęgło
:arrow: Zawór upustowy Greddy Type-RS
:arrow: Wtryski 440ccm
:arrow: Komputer Stand-alone

Zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 21:47

Jak będziesz potrzebował kolektor wydechowy pod GT28R żeliwny to mam na miejscu do 1ZZ-FE spawany nie zdaje egzaminu - sprawdzone. ;-)
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW

Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm

TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 19-10-06, 22:01

a jakieś zdjęcia tego masz może ?? i dlaczego spawany nie zda egzaminu ?

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 22:07

http://www.zastec.pl/celica2006.html miałem w swojej kolektory spawane Tigiem i pękały, w końcu wykonałem formę i odlewam z żeliwa sferoidalnego i jest spokój. A w 1ZZ jest mało miejsca żeby sobie wyciągać do spawania kolektor. Jeszcze jest jedna sprawa - śruby kolektora są tylko po przekątnej otworów więc sztywność kolektora jest bardzo ważna, żeby nie było przedmuchów, a wiadomo jak jest z kwasówką.
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 19-10-06, 22:46

Dzieki za info. Jak narazie to firma która mi to robi to jest w posiadaniu takiego Klik

Przekaze im tą informację i zobaczymy co Oni powiedzą.

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 22:55

Tomson ? ładna robota oby nie pękł i był szczelny między głowicą, a kolektorem.
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 19-10-06, 22:59

Zgadłeś, no oby taki był :) :) ok dzięki za info :) jak coś to będe jeszcze pytał :)

Awatar użytkownika
bboy4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3706
Rejestracja: 05-11-05, 16:53

Postautor: bboy4 » 19-10-06, 23:03

No Kazik - Wchodzisz na obroty - Przypuszczasz jaki to będzie koszt mniej więcej?? (moc)
2005r: V-Gen GTi
2007r: VII-gen 1ZZ
2020r: VI-Gen 2.0GT :D

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 23:05

Koszty będą kosmiczne coś o tym wiem :D ale co tam, chociaż nie będzie się bał na światłach Subaru STI ;-)
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 19-10-06, 23:16

No tak koszt kosmiczny :( ale czy te pieniądze są warte chwil przyjemności z jazdy takim autkiem z taką mocą :) to w Polsce jak na razie tylko Bartek wie :).......no i wkrótce ja :-D :-D

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 23:29

Najlepszym rozwiązaniem (koszty-osiągi) w 1zz-fe jest zrobienie soft turbo ok. 200KM 260Nm 6sek.-100 na miasto w zupełności wystarczy żeby np: przed TS 192KM być pięć długości auta już na III biegu koszt ok. 14tys. Przy poważniejszych modach trzeba się liczyć z podwojeniem wartości auta :-)
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Showkemp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 496
Rejestracja: 25-06-04, 21:03

Postautor: Showkemp » 19-10-06, 23:39

Z wyglądu prawie jak FullRace. :) Oby zdał egzamin.
www.motorsportshop.pl

91 Celica ST185 CS
90 MR2 Turbo

Awatar użytkownika
bboy4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3706
Rejestracja: 05-11-05, 16:53

Postautor: bboy4 » 19-10-06, 23:40

Bartek ZT pisze:Najlepszym rozwiązaniem (koszty-osiągi) w 1zz-fe jest zrobienie soft turbo ok. 200KM 6sek.-100 na miasto w zupełności wystarczy żeby np: przed TS 192KM być pięć długości auta już na III biegu koszt ok. 14tys. Przy poważniejszych modach trzeba się liczyć z podwojeniem wartości auta :-)

Mam kilka pytań (jak zwykle ;-) )
1. Jaki wpływ ma taki soft turbo na twałość i awaryjność silnika VVTi

2 Jaki wzrost spalania (mniej więcej) przy jeździe ekonomicznej??

3. A jakie wyniki otrzymamy wykonując soft turbo w TS??
2005r: V-Gen GTi
2007r: VII-gen 1ZZ
2020r: VI-Gen 2.0GT :D

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 19-10-06, 23:54

Ja na sofcie w 1zz-fe przejechałem ok 50tys. i dalej pewnie bym jeździł gdyby mi nie odbiło. W 1zz jeśli nie przekroczymy 0,5 bara to świetnie się sprawuje i ma super charakterystykę momentu oraz małego laga. W 2ZZ-GE nie przekraczałbym 0,3 bara, ale i tak by miała ok 250KM , to w zupełności wystarczy żeby już walczyć z trakcją.

Przy prawdziwej ekonomicznej jeździe spalanie nie powinno dużo wzrosnąć przecież silnik doładowany ma większą sprawność.
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

hgw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 30-12-05, 11:05

Postautor: hgw » 20-10-06, 02:00

Bartek ZT pisze:Koszty będą kosmiczne coś o tym wiem :D ale co tam, chociaż nie będzie się bał na światłach Subaru STI ;-)


Za to dostanie wpieprz niemiłosierny od byle 200SX z wydechem i dużym IC ;)
hgw????

Obrazek

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 20-10-06, 08:01

hgw pisze:Za to dostanie wpieprz niemiłosierny od byle 200SX z wydechem i dużym IC ;)


Ale lista aut od których dostane wpieprz na pewno się troszkę skróci :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 20-10-06, 09:43

Napewno odejdą mocne diesle i VW 1.8T :lol:

Hgw. Narazie dostałem wpieprz od 350-konnego 200SX by Brt czy on naprawdę jest byle jaki? ;-)
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

hgw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 30-12-05, 11:05

Postautor: hgw » 20-10-06, 11:02

Bartek... brta' nissan, którego zresztą znam do ostatniej śrubki (nissana, nie brt ;-) ), bo składałem i rozkładem to auto nie-pamiętam-jaką-ilość-razy, jako i inne 200sx'y, to tak niewielka modyfikacja, że nazywamy ją sobie "stage 1" nie bez przyczyny. Tam naprawdę nie ma zasadniczo nic poza smt6, czego nie można uzyskać ze stockowego 200sx po zamontowaniu wydechu i intercoolera ;-)

Ale Twoja Toya dzielnie walczyła, słyszałem :-) Pociesze Cie, że wtedy sx miał niecałe 330KM na vpowerze, bo nie mogliśmy uniknąć agonii pompy paliwa, która już nie żyła, jak się okazało. Ale spoko, na przyszły sezon będzie stage 3 :)
hgw????



Obrazek

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 20-10-06, 20:26

hgw pisze:Tam naprawdę nie ma zasadniczo nic poza smt6, czego nie można uzyskać ze stockowego 200sx po zamontowaniu wydechu i intercoolera ;-)


Zapomniałeś o najważniejszym Garrett GT2871 (potencjał 400KM) - nie powiesz mi chyba że 330-360KM uzyskałeś na seryjnym turbo , smt, IC i 2,5" wydechu ;-)

Wracajmy do tematu

Pozdrawiam....
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 20-10-06, 20:53

nie, nie wracajcie, uwielbiam Wasze dyskusje :twisted: