VVT-i + Turbo (Kazik)

Roczniki 2000-2005
Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 12-03-08, 15:37

Robert pisze:ZTCP Carsik jak kupował do swojej rolki rallycrossowej wkład TRD to dostał tylko wałki a cała reszta seryjna była i wytrzymywała sezon sportowy


skrzynia jeździła na wszystkich seryjnych gratach oprócz własnie wałków i przekładni głownej. Wszystko wytrzymywało szperę i opony o przyczepności gumy do żucia tudzież 200kM. Tylko własnie to było 200 a nie ponad 300, no i skrzynia c52 jest naprawdę mocna, jeśli ktos umie sie tym posługiwać. A-grupy latały na serii tylko środki były z TRD.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 12-03-08, 19:17

góral pisze:No własnie... Ogólnie z ta skrzynia jest lipa, za duzo zes se kuni narobił Kazmisz... :P


Zabawa wymaga poświęceń :)


Jak na razie będę starał się jakoś wzmocnić seryjną na własną rękę, wydaje mi się, że próbować warto ;). Jeśli to nie pomoże będę szukał dalej :).

Co do dalszych działań w tym kierunku i efektów jakie te działania przyniosą to będę informował na bieżąco :)

Dzięki wszystkim za pomoc :). Jak komuś przyjdzie do głowy jakiś inny - nowy pomysł to walić jak w dym :)

Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 13-03-08, 01:07

Seryjnej nie wzmocnisz - przerabiałem to. III jest najwęższą zębatką - szersza nie wejdzie.
Wzmacnianie materiału sobie odpuść

Ps. Tylko nas ratuje mocniejszy nowy wkład :(

Pozdrawiam
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW

Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm

TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 13-03-08, 08:13

Bartek ZT pisze:Seryjnej nie wzmocnisz - przerabiałem to. III jest najwęższą zębatką - szersza nie wejdzie.
Wzmacnianie materiału sobie odpuść

Ps. Tylko nas ratuje mocniejszy nowy wkład :(

Pozdrawiam


Ehhhh, to nie dobrze :( To trzeba zbierać :) albo w lotka wygrać :)

lolo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 17-10-06, 12:37

Postautor: lolo » 22-04-08, 19:23


Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 22-04-08, 22:03

lolo pisze:http://www.kamispeed.com/product_info.php?cPath=1131_1133_1288&products_id=1597&SesId=1403c7219e1cdc8e43bbcdeff1fff30d


hmmm a może mi to ktoś wyjaśnić co to jest bo po opisie nie bardzo rozumiem.

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 22-04-08, 22:29

Wygląda jakby to była zmiana przełożenia głównego z 4,312 na 4.6, dając większe prędkości max na każdym biegu - czyli powinna zmniejszyć obciążenie trybików. Pewnie kosztem przyspieszenia.
Zestaw zawiera kółko i wałek (zdawczy?).
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 22-04-08, 22:49

Robert pisze:Wygląda jakby to była zmiana przełożenia głównego z 4,312 na 4.6, dając większe prędkości max na każdym biegu - czyli powinna zmniejszyć obciążenie trybików. Pewnie kosztem przyspieszenia.
Zestaw zawiera kółko i wałek (zdawczy?).


raczej odrotnie. Taka zmiana przełożenia głównego skraca biegi powodując wieksze przyśpieszenia a zmniejszając prędkość na każdym biegu przy tych samych obrotach. Rzeczywiście powinno zmniejszyć obciążenia na trybach skrzyni, jednak nie wiem czy nie będziesz musiał dużo mieszać i zwiększy Twoje kłopoty z trakcją.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
Robert
Site Admin
Site Admin
Posty: 8003
Rejestracja: 19-12-03, 23:41

Postautor: Robert » 22-04-08, 22:53

napisałem to co było na stronie pod wskazaną linką
The C-ONE final gear set is offered in 4.6 ratio (OEM 4.312)
Allows the transmission to be customized for track usage.
Provide a higher top speeds in every gear and are ideal for higher horsepower vehicles
Ciekawe, że najbardziej do naruszania zasad namawiają Ci, którzy przed chwilą ścigali ich obchodzenie.

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 22-04-08, 22:54

carsik pisze:a zmniejszając prędkość na każdym biegu przy tych samych obrotach. Rzeczywiście powinno zmniejszyć obciążenia na trybach skrzyni, jednak nie wiem czy nie będziesz musiał dużo mieszać i zwiększy Twoje kłopoty z trakcją.


"Provide a higher top speeds in every gear and are ideal for higher horsepower vehicles"

Tutaj pisze coś innego

Awatar użytkownika
carsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5915
Rejestracja: 30-08-06, 13:30

Postautor: carsik » 22-04-08, 22:59

chłopaki zadanie z fizyki.Jak ktoś jeździ na rowerze to ma łatwiej. Mała zebatka wychodzi ze skrzyni, duża znajduje się na koszu. jeśli mała musi wykonać 4,312 obrotu aby obrócić dużą, a w drugim przypadku 4,6 obrotu to przy tych samych obrotach silnika kiedy jedziesz szybciej?
Nie interere mnie co pisze jakis gamoń z C-ONE. Jak zwiększasz przełożenie przekładni głównej, skraca się biegi i finito. Stara rajdowa zasada.
www.gt4serwis.pl

Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 23-04-08, 00:06

carsik pisze:Jak zwiększasz przełożenie przekładni głównej, skraca się biegi i finito. Stara rajdowa zasada.


dokladnie ...... prosty przyklad skrzynia

s54 z 3s-ge rev3 ma 3.944 z beamsa 4.176

roznica to jeden zab .....

The output shaft driven gear has 18 teeth and the diff. ring gear has 71 teeth. The 4.176 S54 has 17 teeth on the output shaft driven gear and 71 teeth on the ring gear.
71/18 = 3.94444, while 71/17 = 4.17647. Which means that the S51 and S54 share the same ring gear with only the output shaft driven gear having been changed. The Celica also used a 71/19 combo which produced a 3.7368 diff. ratio

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 23-04-08, 08:22

Czyli to rozwiązanie odpada :)

Bo raczej wolałbym zwiększyć Vmax i zmniejszyć kłopoty z trakcją :)

Ale dzięki za tę informacje. Już wiem co raz więcej ;)

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 23-04-08, 08:36

[/quote]
Dzięki wszystkim za pomoc :). Jak komuś przyjdzie do głowy jakiś inny - nowy pomysł to walić jak w dym :)[/quote]

Kazik, a nie myślałeś, żeby upchać u siebie 3S-GTE z mr2??. Ze skrzynią wtedy nie byłoby problemu.
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 23-04-08, 08:47

wroobel pisze:żeby upchać u siebie 3S-GTE z mr2??. Ze skrzynią wtedy nie byłoby problemu.


mysle ze problem jest z tym upchnac ....... sa tacy co probowali do VII swapowac np beamsa ... po miesiacu ..beams zostal sprzedany na ebay ..... a co dopiero upchnac 3s-gte z turbina z mr2 ....

czarno widze ....... pozatym mocowania ...rzezba .. jak by to bylo proste juz by pewnie ktos to zrobil ...

PS: co do trakcji ..to ty jeszcze nie masz tam szpery ?????

Awatar użytkownika
wroobel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 570
Rejestracja: 05-01-05, 10:02

Postautor: wroobel » 23-04-08, 09:13

pasqual pisze:
wroobel pisze:żeby upchać u siebie 3S-GTE z mr2??. Ze skrzynią wtedy nie byłoby problemu.


mysle ze problem jest z tym upchnac ....... sa tacy co probowali do VII swapowac np beamsa ... po miesiacu ..beams zostal sprzedany na ebay ..... a co dopiero upchnac 3s-gte z turbina z mr2 ....

czarno widze ....... pozatym mocowania ...rzezba .. jak by to bylo proste juz by pewnie ktos to zrobil ...

PS: co do trakcji ..to ty jeszcze nie masz tam szpery ?????


Fensport kiedyś GT4 upchnął do VII gena, także da się napewno. Tu masz jak to się robi -> http://www.fensport.co.uk/gallery.htm dalej-> Fensport Cars . Nikt mu nie karze przekładać napędów :wink:
1150kg 330KM 4WD

Awatar użytkownika
pasqual
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3053
Rejestracja: 03-07-06, 21:00

Postautor: pasqual » 23-04-08, 09:18

wroobel pisze:Tu masz jak to się robi -> http://www.fensport.co.uk/gallery.htm


widzialem juz jakis czas temu ...:)

Awatar użytkownika
Kazik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 786
Rejestracja: 07-11-05, 00:13

Postautor: Kazik » 23-04-08, 14:26

pasqual pisze:PS: co do trakcji ..to ty jeszcze nie masz tam szpery ?????


Jeszcze nie mam, priorytetem moim jest skrzynia, dopiero kolejnym krokiem jest szpera :)

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 23-04-08, 20:21


Awatar użytkownika
Bartek ZT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 434
Rejestracja: 12-03-06, 19:27

Postautor: Bartek ZT » 24-04-08, 22:53

Panowie to przełożenie zmniejszy obciążenie skrzyni, a w szczególności najsłabszego IIIbiegu, tylko jest pewien problem w VII turbo - musimy wydłużyć bieg I, a nie skrócić. To przełożenie super nadaje się do N/A - tu zyskamy na przyspieszeniu, szczególnie w TS

Dobra opcja to zostawiamy seryjne przełożenie główne i dajemy to: http://www.kamispeed.com/product_info.p ... eff1fff30d
mam nadzieje że ten zestaw jest wykonany z porządnego materiału :wink:
CHCESZ MIEĆ TURBO W VII gen. - zapraszam na PW



Celica ZTR Drag FWD project 1/4 2GR-FE 1000HP 1000Nm



TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK www.ztr-tuning.pl