NavyBlue TRD

2012-

Moderator: Moderatorzy Projektow

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2190
Rejestracja: 26-03-11, 18:18
Lokalizacja: Wrocław

NavyBlue TRD

Postautor: adrianh92 » 28-03-19, 12:29

Samochód:
*Toyota GT86

Silnik:
*FA20 BOXER + strojenie by Michalak Car Performance
*Przewody wodne TurboWorks
*Lekkie koło pasowe

Przeniesienie napędu:
*seria

Zawieszenie:
*Gwintowane ISC
*Tylne drążki regulowane ISC
*Rozpórka przednia Cusco

Hamulce:
*EBC Turbo Groove

Układ wydechowy:
*Kolektor wydechowy EL
*Końcowy Top Speed
*Środkowy ori przelot

Układ dolotowy:
*Perrin + wkładka KN

Koła:
*18x8,5 JR21
*opony Continental SportContact5

Wnętrze:
*Cup Edition

Audio:
-seria

Body:

*Pełen pakiet oryginalnego TRD (dokładka przód z emblematem, ducktail, zderzak tył, progi)
*Tylne lampy Valenti

Krótki opis/historia samochodu:
Samochód kupiłem uszkodzony mechanicznie - panewka. Po rozebraniu silnika okazało się, że nie ma czego ratować. Wsiadłem w drugie auto i pojechałem po cały kompletny drugi silnik wyciągnięty z auta z przebiegiem 19tyś km. Koszt ? 15tyś z robocizną. Ale pojawił się problem z wypadaniem zaworów - zakupiłem kompletną wiązkę kabinową i silnikową razem ze sterownikiem silnika, również z tego samego auta - podejrzenia były, że przetarta jest wiązka i dochodzi do spięcia bla bla bla. Wszystko przełożone, ale problem dalej występuje. Problem został rozwiązany strojeniem - czasy zmiennych faz były amatorsko spier... okazało się, że 86 ma dwa sterowniki silnika i ten którego nie wymieniłem był tutaj winowajcą, "nasi już tam byli". Zapakowałem 86 na lawetę i pojechałem do Włocławka, przy okazji strojenia założyliśmy kolektor wydechowy EL, kupiłem przewody turboworksa i lekkie koło pasowe wału korbowego. Koszt jaki poniosłem w ciągu 2-3 miesięcy to 30tyś zł. Ale auto jeździ, ba zapierdziela i cieszy każdą sekundą jazdy. Auto na tym zawieszeniu prowadzi się jak gokart. W planie oczywiście turbo. Kalkulując wszystko już dawno siedziałby 1JZ, ale kto wiedział, że wyjdzie taki babol. Historia dość smutna i kosztowna, ale cieszę się, że udało mi się rozwiązać problem - koniec końców mam silnik i praktycznie wszystko co elektroniczne z przebiegiem 19tyś km (razem z pierdołkami typu mikrofon do głośnomówiącej itp. :lol: ) Auto legitymuje się mocą 205KM i 245NM, także przyrost Km na poziomie ok.25KM od serii, bo wszystkie trzymają ok 180KM. Moment nieprawdopodobnie duży jak na te silniki, zasługą zapewne jest kondycja silnika - przed strojeniem, a podczas zakładania nowego silnika wyregulowane zostały luzy zaworowe nieco ostrzej, niż seria, sprawdzona została kompresja oraz szczelność zaworów. Wszystko w idealnej kondycji. A.. no i sprzęgło też zabrałem z tego z przebiegiem 19tyś, bo moje ACT już konało powoli, ale żeby nie wchodzić na jeszcze większe koszta jednorazowo założyłem oryginalne - chwilowo :)

Krótki opis planów zmian:
- Koła JR 12
- lekkie koło zamachowe
- Turbo
- antena - rekin z avensisa
- podłokietnik
- Zaciski z STI Bugeye + tarcze 345mm, jeśli wejdą, jeśli nie to 335
- maska carbon z wlotami
- window louvers
- korekta lakieru
- dodatkowa chłodniczka oleju + wentylator SPAL pod pstryczek elektryczek
- gajgerki
- tylny wydech przerobić na 4 końcówki po 2 na strone
- tylna dolna lampa w zderzaku ze światłem pozycyjnym

Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
greos39
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 716
Rejestracja: 09-06-16, 11:57
Lokalizacja: Gdańsk

Re: NavyBlue TRD

Postautor: greos39 » 28-03-19, 14:28

Ależ ona ładna :D Nie wiem jakie masz oświetlenie z przodu, ale ten lekki błękit zajebiście się komponuje z lakierem.
Co to za lakier tak w ogóle ? Na K3X nie wygląda, za jasny. Chyba że tak zdjęcia obrobione.

Awatar użytkownika
adrianh92
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2190
Rejestracja: 26-03-11, 18:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: NavyBlue TRD

Postautor: adrianh92 » 28-03-19, 15:36

Nie pamiętam kodu lakieru, ale na pewno był to najdroższy lakier za dopłatą. Droższy niż biała perła np.
W wolnej chwili zerknę.

Awatar użytkownika
hube
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 09-10-16, 07:33
Lokalizacja: prawie centrum

Re: NavyBlue TRD

Postautor: hube » 28-03-19, 19:22

Słuchy mnie dochodziły z wielu stron, że 86 mimo tego że ma ten sam silnik co BRZ to prowadzi się o niebo lepiej niż Subarak.
Tak więc Toyota musiała zrobić dobrą robotę z zawieszeniem
hube

pablosss
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 507
Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Lokalizacja: DOA

Re: NavyBlue TRD

Postautor: pablosss » 29-03-19, 06:34

Fajna sztuka. Polatałby taką tylnonapędówka :D
Mega mi się podoba 86-ka jeszcze w tym kolorze. Cud miód i orzeszki :D

Awatar użytkownika
QubaKpl
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: 13-07-12, 10:42
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Re: NavyBlue TRD

Postautor: QubaKpl » 29-03-19, 06:43

Jest sztos :mrgreen:

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5860
Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Re: NavyBlue TRD

Postautor: bartek_asik » 29-03-19, 06:51

Adrian - świr jak zwykle :-D gratuluję chłopie!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - daily - żony :)
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - daily - męża :)

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"