Samochód:
*Toyota GT86
Silnik:
*FA20 BOXER + strojenie by Michalak Car Performance
*Przewody wodne TurboWorks
*Lekkie koło pasowe
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Gwintowane ISC
*Tylne drążki regulowane ISC
*Rozpórka przednia Cusco
Hamulce:
*EBC Turbo Groove
Układ wydechowy:
*Kolektor wydechowy EL
*Końcowy Top Speed
*Środkowy ori przelot
Układ dolotowy:
*Perrin + wkładka KN
Koła:
*18x8,5 JR21
*opony Continental SportContact5
Wnętrze:
*Cup Edition
Audio:
-seria
Body:
*Pełen pakiet oryginalnego TRD (dokładka przód z emblematem, ducktail, zderzak tył, progi)
*Tylne lampy Valenti
Krótki opis/historia samochodu:
Samochód kupiłem uszkodzony mechanicznie - panewka. Po rozebraniu silnika okazało się, że nie ma czego ratować. Wsiadłem w drugie auto i pojechałem po cały kompletny drugi silnik wyciągnięty z auta z przebiegiem 19tyś km. Koszt ? 15tyś z robocizną. Ale pojawił się problem z wypadaniem zaworów - zakupiłem kompletną wiązkę kabinową i silnikową razem ze sterownikiem silnika, również z tego samego auta - podejrzenia były, że przetarta jest wiązka i dochodzi do spięcia bla bla bla. Wszystko przełożone, ale problem dalej występuje. Problem został rozwiązany strojeniem - czasy zmiennych faz były amatorsko spier... okazało się, że 86 ma dwa sterowniki silnika i ten którego nie wymieniłem był tutaj winowajcą, "nasi już tam byli". Zapakowałem 86 na lawetę i pojechałem do Włocławka, przy okazji strojenia założyliśmy kolektor wydechowy EL, kupiłem przewody turboworksa i lekkie koło pasowe wału korbowego. Koszt jaki poniosłem w ciągu 2-3 miesięcy to 30tyś zł. Ale auto jeździ, ba zapierdziela i cieszy każdą sekundą jazdy. Auto na tym zawieszeniu prowadzi się jak gokart. W planie oczywiście turbo. Kalkulując wszystko już dawno siedziałby 1JZ, ale kto wiedział, że wyjdzie taki babol. Historia dość smutna i kosztowna, ale cieszę się, że udało mi się rozwiązać problem - koniec końców mam silnik i praktycznie wszystko co elektroniczne z przebiegiem 19tyś km (razem z pierdołkami typu mikrofon do głośnomówiącej itp. ) Auto legitymuje się mocą 205KM i 245NM, także przyrost Km na poziomie ok.25KM od serii, bo wszystkie trzymają ok 180KM. Moment nieprawdopodobnie duży jak na te silniki, zasługą zapewne jest kondycja silnika - przed strojeniem, a podczas zakładania nowego silnika wyregulowane zostały luzy zaworowe nieco ostrzej, niż seria, sprawdzona została kompresja oraz szczelność zaworów. Wszystko w idealnej kondycji. A.. no i sprzęgło też zabrałem z tego z przebiegiem 19tyś, bo moje ACT już konało powoli, ale żeby nie wchodzić na jeszcze większe koszta jednorazowo założyłem oryginalne - chwilowo
Krótki opis planów zmian:
- Koła JR 12
- lekkie koło zamachowe
- Turbo
- antena - rekin z avensisa
- podłokietnik
- Zaciski z STI Bugeye + tarcze 345mm, jeśli wejdą, jeśli nie to 335
- maska carbon z wlotami
- window louvers
- korekta lakieru
- dodatkowa chłodniczka oleju + wentylator SPAL pod pstryczek elektryczek
- gajgerki
- tylny wydech przerobić na 4 końcówki po 2 na strone
- tylna dolna lampa w zderzaku ze światłem pozycyjnym
Zdjęcia:
NavyBlue TRD
- greos39
- Klubowicz
- Posty: 1110
- Rejestracja: 09-06-16, 12:57
Re: NavyBlue TRD
Ależ ona ładna Nie wiem jakie masz oświetlenie z przodu, ale ten lekki błękit zajebiście się komponuje z lakierem.
Co to za lakier tak w ogóle ? Na K3X nie wygląda, za jasny. Chyba że tak zdjęcia obrobione.
Co to za lakier tak w ogóle ? Na K3X nie wygląda, za jasny. Chyba że tak zdjęcia obrobione.
- adrianh92
- Użytkownik
- Posty: 2192
- Rejestracja: 26-03-11, 18:18
Re: NavyBlue TRD
Nie pamiętam kodu lakieru, ale na pewno był to najdroższy lakier za dopłatą. Droższy niż biała perła np.
W wolnej chwili zerknę.
W wolnej chwili zerknę.
- hube
- Klubowicz
- Posty: 1050
- Rejestracja: 09-10-16, 08:33
Re: NavyBlue TRD
Słuchy mnie dochodziły z wielu stron, że 86 mimo tego że ma ten sam silnik co BRZ to prowadzi się o niebo lepiej niż Subarak.
Tak więc Toyota musiała zrobić dobrą robotę z zawieszeniem
hube
Tak więc Toyota musiała zrobić dobrą robotę z zawieszeniem
hube
-
- Użytkownik
- Posty: 564
- Rejestracja: 10-12-10, 17:49
Re: NavyBlue TRD
Fajna sztuka. Polatałby taką tylnonapędówka
Mega mi się podoba 86-ka jeszcze w tym kolorze. Cud miód i orzeszki
Mega mi się podoba 86-ka jeszcze w tym kolorze. Cud miód i orzeszki
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Re: NavyBlue TRD
Adrian - świr jak zwykle gratuluję chłopie!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"