Reanimacja i reaktywacja celicy Vgen Sti :)
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
Reanimacja i reaktywacja celicy Vgen Sti :)
Samochód:
*Toyota Celica AT180
Silnik:
*4a-f
*przewody NGK
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Amortyzatory ori
*Sprężyny ori
Hamulce:
*SWAP, hebli z bębnowych na tarczowe+przód tarcze i zaciski
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15", borbet
*oponki thunderhawk
Wnętrze:
*narazie nic nowego
Audio:
-LS przód deska, tył boczki
Body:
*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*przednie lampy Clear-glass
*nowy lakier
*nowe progi i blacha
Krótki opis/historia samochodu:
kupiony jesienią 2009, jak narazie jezdzi
Krótki opis planów zmian:
*Naprawa blacharska (progi, detale)
*swap hebli z Gti
*doposażenie auta w elektrykę, LS, tapicerkę itp.
*remont zawieszenia
*swap na 3s-ge rev III
Zdjęcia:
oto moja celina 1.6 Sti 91r.
zakupiłem ją w Październiku 2009r i jest to moje 3 auto, jednak zawsze chciałem by celica to było moje 1 auto
fotki jak widac sa robione w różnych okresach użytkowania
została zakupiona za kwotę 4200zł (miałem na nią 5tys. jechałem prawie po inna 2.0 z gazem z uszkodzona skrzynia biegow, ale trafiła się ta i długo się nie namyślałem)
zaraz po zakupie został wymieniony kompletny rozrzad + pompa wody + oleje i filtry.
auto jest w dobrym stanie jak na te pieniądze i lata (silnik zrobił ze mna juz ponad 20tys km i mnie nie zawiódł ani razu, bierze jakies 0.5l oleju na 15tys. km wiec mysle ze to dobra kondycja)
niestety po zimie i przeglądzie u bartek_asik (dziękuje za poświęcony czas i kanał) wyszło parę drobiazgów
mianowicie progi i podłoga dostały troche przez te lata.
zaczeło się od dziurki wielkości pięści w prawym progu za błotnikiem pod początkiem drzwi.
następnie sciągnąwszy wykładzinę znalazłem 2 kolejne dziurki w podłodze :/
no nic autko trzeba dać do blacharza
chciałbym potraktować mój projekt jako pomocnik i zarazem kosztorys naprawy blachy w Vgen, dlatego będę zamieszczać w nim na bieżąco rzeczy które zrobiłem i ile kosztowały.
a więc na pierwszy ogień poszło zakupienie reperaturek progów.
wyglądają one tak:
reperaturki sa idealnie wyprofilowane z tego co zobaczyłem po moich przymiarkach i sięgają od nadkola do nadkola, są bardzo głębokie, dół sięga do ramy, góra w okolicach srodka tej plastykowej nakładki na próg, są grube i wyglądają solidnie, powinny dobrze scalone z autem wytrzymac kolejnych parę lat
koszt takowych wynosi ok 200zł szt. (zakupiłem je za 210zł, a nastepnego dnia znalazłem takowe za 160zł szt.... wkurzyć się można)
z półrocznej obserwacji autka nakreśliłem jego przeszłość
mianowicie auto dostało lekko w prawy bok w drzwi (mysle ze się otarło o błotnik i na drzwiach się zatrzymało) gdyż w prawych drzwiach mi dzwoni szyba (czyli na 90% majstrowane/wymieniane) błotnik dostaje parch na nadkolu oraz ten prog w kiepskim stanie widac na nim pod listwą nieregularne linie/spawy, pozatym za drzwiami juz pod listwa boczną "pękł" mi lakier i pokazał się szpachel (dlatego wnioskuje ze dostała lekko, porządny dzwon byłby inaczej robiony, pozatym nie sciąga jej i jest prosta jak się patrzy od spodu) nie wiem natomiast jaką historię miała maska, gdyż jak bartek_asik zauwazył nie zgadza sie rocznikowo, auto jest z 91r. (miałem 2dziurki na znaczek, zakupiłem znaczek na allegro bo dziurki brzydkie ;p oraz napis toyota na listwie, niesamowicie widoczny/nie starty tak jak widziałem to na innych Vgenach z Poznania i okolic, oraz jest zle spasowana wzgledem błotnikow, z prawej strony ma wiekszą przerwę a z lewej prawie nachodzi na błotnik, pozatym z lewej strony zawias jest luzny i mi maska lata na dziurach i przy predkosci kolo 180km/h)
poza tymi mankamentami po zakupie wymieniłem sprezyny przod, gdyz mialem je połamane (sprezyny uzywane zakupione od Tomciusia prawie idealne dzieki tomku )
oraz wymieniłem 2 amorki gdyz poprostu były zmęczone.
w poniedziałek oddaje auto do blacharza (jest to znajomy dobry blacharz) i porobie parę zdjęć "gołej" celi, oraz po zakończeniu prac wypisze kosztorys i przedstawie końcowy efekt.
ogólnie auto bede też doposarzał w różnorakie "gadzety" i szykował je dla mojej pierwszej miłosci (cela to ta druga niestety) które będę powoli opisywał i uzupełniał temat, a sam szukał Vgen gti (najlepiej jakbym dorwał białą)
*Toyota Celica AT180
Silnik:
*4a-f
*przewody NGK
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*Amortyzatory ori
*Sprężyny ori
Hamulce:
*SWAP, hebli z bębnowych na tarczowe+przód tarcze i zaciski
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 15", borbet
*oponki thunderhawk
Wnętrze:
*narazie nic nowego
Audio:
-LS przód deska, tył boczki
Body:
*białe kierunki w zderzak
*białe kierunki w błotnik
*przednie lampy Clear-glass
*nowy lakier
*nowe progi i blacha
Krótki opis/historia samochodu:
kupiony jesienią 2009, jak narazie jezdzi
Krótki opis planów zmian:
*Naprawa blacharska (progi, detale)
*swap hebli z Gti
*doposażenie auta w elektrykę, LS, tapicerkę itp.
*remont zawieszenia
*swap na 3s-ge rev III
Zdjęcia:
oto moja celina 1.6 Sti 91r.
zakupiłem ją w Październiku 2009r i jest to moje 3 auto, jednak zawsze chciałem by celica to było moje 1 auto
fotki jak widac sa robione w różnych okresach użytkowania
została zakupiona za kwotę 4200zł (miałem na nią 5tys. jechałem prawie po inna 2.0 z gazem z uszkodzona skrzynia biegow, ale trafiła się ta i długo się nie namyślałem)
zaraz po zakupie został wymieniony kompletny rozrzad + pompa wody + oleje i filtry.
auto jest w dobrym stanie jak na te pieniądze i lata (silnik zrobił ze mna juz ponad 20tys km i mnie nie zawiódł ani razu, bierze jakies 0.5l oleju na 15tys. km wiec mysle ze to dobra kondycja)
niestety po zimie i przeglądzie u bartek_asik (dziękuje za poświęcony czas i kanał) wyszło parę drobiazgów
mianowicie progi i podłoga dostały troche przez te lata.
zaczeło się od dziurki wielkości pięści w prawym progu za błotnikiem pod początkiem drzwi.
następnie sciągnąwszy wykładzinę znalazłem 2 kolejne dziurki w podłodze :/
no nic autko trzeba dać do blacharza
chciałbym potraktować mój projekt jako pomocnik i zarazem kosztorys naprawy blachy w Vgen, dlatego będę zamieszczać w nim na bieżąco rzeczy które zrobiłem i ile kosztowały.
a więc na pierwszy ogień poszło zakupienie reperaturek progów.
wyglądają one tak:
reperaturki sa idealnie wyprofilowane z tego co zobaczyłem po moich przymiarkach i sięgają od nadkola do nadkola, są bardzo głębokie, dół sięga do ramy, góra w okolicach srodka tej plastykowej nakładki na próg, są grube i wyglądają solidnie, powinny dobrze scalone z autem wytrzymac kolejnych parę lat
koszt takowych wynosi ok 200zł szt. (zakupiłem je za 210zł, a nastepnego dnia znalazłem takowe za 160zł szt.... wkurzyć się można)
z półrocznej obserwacji autka nakreśliłem jego przeszłość
mianowicie auto dostało lekko w prawy bok w drzwi (mysle ze się otarło o błotnik i na drzwiach się zatrzymało) gdyż w prawych drzwiach mi dzwoni szyba (czyli na 90% majstrowane/wymieniane) błotnik dostaje parch na nadkolu oraz ten prog w kiepskim stanie widac na nim pod listwą nieregularne linie/spawy, pozatym za drzwiami juz pod listwa boczną "pękł" mi lakier i pokazał się szpachel (dlatego wnioskuje ze dostała lekko, porządny dzwon byłby inaczej robiony, pozatym nie sciąga jej i jest prosta jak się patrzy od spodu) nie wiem natomiast jaką historię miała maska, gdyż jak bartek_asik zauwazył nie zgadza sie rocznikowo, auto jest z 91r. (miałem 2dziurki na znaczek, zakupiłem znaczek na allegro bo dziurki brzydkie ;p oraz napis toyota na listwie, niesamowicie widoczny/nie starty tak jak widziałem to na innych Vgenach z Poznania i okolic, oraz jest zle spasowana wzgledem błotnikow, z prawej strony ma wiekszą przerwę a z lewej prawie nachodzi na błotnik, pozatym z lewej strony zawias jest luzny i mi maska lata na dziurach i przy predkosci kolo 180km/h)
poza tymi mankamentami po zakupie wymieniłem sprezyny przod, gdyz mialem je połamane (sprezyny uzywane zakupione od Tomciusia prawie idealne dzieki tomku )
oraz wymieniłem 2 amorki gdyz poprostu były zmęczone.
w poniedziałek oddaje auto do blacharza (jest to znajomy dobry blacharz) i porobie parę zdjęć "gołej" celi, oraz po zakończeniu prac wypisze kosztorys i przedstawie końcowy efekt.
ogólnie auto bede też doposarzał w różnorakie "gadzety" i szykował je dla mojej pierwszej miłosci (cela to ta druga niestety) które będę powoli opisywał i uzupełniał temat, a sam szukał Vgen gti (najlepiej jakbym dorwał białą)
Ostatnio zmieniony 03-09-11, 15:07 przez breczus, łącznie zmieniany 2 razy.
- Vin diesel
- Użytkownik
- Posty: 98
- Rejestracja: 22-12-08, 23:44
-
- Użytkownik
- Posty: 2251
- Rejestracja: 03-10-08, 17:16
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
długo czekałem z rozpoczęciem prac, ale myślę ze efekt końcowy będzie wart tego czekania
auto chcę przywrócić do stanu idealnego i poprawic/zamaskować efekty wypadku.
Czy ktoś kto ma napewno niebita z przodu celice Vgen (najlepiej liftback ) mógłby mi sprawdzić suwmiarką albo podobnym narzędziem dokładne wymiary szczeliny między maską a błotnikami? (najlepiej 3 pomiary: początek, srodek, koniec. po kazdej ze stron )
Vin co do kolorów to się zgodzę z koncepcja, jednak nie tak drastycznie kazdy lubi to co lubi, mi czerwony kolor tez się podoba
Gti bede szukał białej (marzenie z dzieciństwa) lub czarnej (no chyba ze trafie na super stan jakiegos innego koloru, facet patrzy najpierw na stan auta pozniej na kolor, kobiety raczej na odwrót )
tą Sti zakupiłem z jednego najważniejszego powodu, zabrałem ze sobą dziewczynę podczas oglądania auta i w momencie jak wsiadła, powiedziała ze nie wysiada i musimy kupic
a ze silnik dobry, cena mała, to mnie jednak namówiła na Sti
Ostatnio zmieniony 27-06-10, 09:33 przez breczus, łącznie zmieniany 2 razy.
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Vin diesel pisze:Koncepcja projektu zacna i cel szczytny .Tak trzymaj
P.S.
Kolor biały i czarny jest dla facetów, czerwony dla kobiet .
a ten kto pisze sms'y prawą ręką jest pedałem? Bez sensu...
A tak poza tym breczusiu, pali ci się z zakupem białej GTi?? Kupiliśmy kolejną sztukę STi w ekstra stanie i mamy już namierzoną GTi z rozwalonym silnikiem, a że mamy jedną GTi z silnikiem w dobrym stanie moglibyśmy coś sklecić Pozdrawiam, i oby progi były nieśmiertelne
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
nie bartku najpierw muszę zrobić tą, pojechac na wakacje, a auta będę szukał zimą raczej.
temat o V gen GTI założe jak kupię go, bo tez ciekawe plany mam (silnik od VI gen. i być moze jak fundusze pozwolą dobic go do ok 200KM... )
twoją? ^^ jak tak to pomyślimy
temat o V gen GTI założe jak kupię go, bo tez ciekawe plany mam (silnik od VI gen. i być moze jak fundusze pozwolą dobic go do ok 200KM... )
a że mamy jedną GTi z silnikiem w dobrym stanie moglibyśmy coś sklecić
twoją? ^^ jak tak to pomyślimy
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
breczus pisze:nie bartku najpierw muszę zrobić tą, pojechac na wakacje, a auta będę szukał zimą raczej.
temat o V gen GTI założe jak kupię go, bo tez ciekawe plany mam (silnik od VI gen. i być moze jak fundusze pozwolą dobic go do ok 200KM... )a że mamy jedną GTi z silnikiem w dobrym stanie moglibyśmy coś sklecić
twoją? ^^ jak tak to pomyślimy
200KM z 3sge rev 3.... marzenia, dużo kapuchy, taniej turbo wsadzić Z mojej nie oddam serducha, mam inne w domku
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- adamski141
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 21-01-10, 21:36
-
- Użytkownik
- Posty: 1311
- Rejestracja: 24-07-08, 23:13
breczus pisze:nie bartku najpierw muszę zrobić tą, pojechac na wakacje, a auta będę szukał zimą raczej.
temat o V gen GTI założe jak kupię go, bo tez ciekawe plany mam (silnik od VI gen. i być moze jak fundusze pozwolą dobic go do ok 200KM... )
No ja tez czekam, będzie co czytać...
VI AT 200 '98 - R.I.P.
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Szczeliny między maską a błotnikami ma chyba każdy inne. Tyle celin co widziałem i rozbierałem... to chyba zależy od ustawienia błotników ważne by maska nie chaczyła i się zamykała
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
dla mnie oprócz zamykania i chaczenia wazne jest tez to by była wmiare równa względem stron
narazie mam tak ze z prawej strony auta mam szczeline na palec, z drugiej na kartke papieru ^^
no ale ok jak mówisz ze kazda sie różni to ustawię na czuja (zalezy co odkryję a propo tego zawiasu co tak luzno chodzi )
zdjęcie na zyczenie se7en:
ps. na zdjeciu widac ze jest troche mniejsza, jednak po przyłożeniu wychodzi ze jest rowna nie wiem czemu tak wyszlo moze przez to ze jest lekko krzywo polożona
związku z odstawieniem do blacharza, poprosiłem go również aby wywiercił mi i wstawił nową śrubkę regulująca wysokość lampy.
mam nadzieje ze przestanie przez to drgać, zrobienie tego zawiasu w masce, spolerowanie do blachy błotnika prawego, gdzie parchy wychodziły, podmianke wężyka wlew->bak (jeszcze raz dziękuje żółwiu ) i spróbowanie zrobienie czegoś z osłonami nadkola, gdyż zostały brutalnie przykręcone do błotników (przód tylko) i się odkształciły i niekiedy brzydko to wygląda (wystaje spod błotnika a nad kołem)
temat o lampie:
viewtopic.php?t=20378
ps2. dla tych co będą pytać:
tak po blacharzu dam do lakiernika i dam klamki, lusterka i listwy pod kolor
ps3. nie wiem czy to normalne ale patrząc teraz na podjazd czuje pustke/smutek/niespełnienie zaczyna mi juz auta brakowac mam nadzieje ze do soboty szybko mi zleci (a w czwartek jade zobaczyc jak postępują prace )
narazie mam tak ze z prawej strony auta mam szczeline na palec, z drugiej na kartke papieru ^^
no ale ok jak mówisz ze kazda sie różni to ustawię na czuja (zalezy co odkryję a propo tego zawiasu co tak luzno chodzi )
zdjęcie na zyczenie se7en:
ps. na zdjeciu widac ze jest troche mniejsza, jednak po przyłożeniu wychodzi ze jest rowna nie wiem czemu tak wyszlo moze przez to ze jest lekko krzywo polożona
związku z odstawieniem do blacharza, poprosiłem go również aby wywiercił mi i wstawił nową śrubkę regulująca wysokość lampy.
mam nadzieje ze przestanie przez to drgać, zrobienie tego zawiasu w masce, spolerowanie do blachy błotnika prawego, gdzie parchy wychodziły, podmianke wężyka wlew->bak (jeszcze raz dziękuje żółwiu ) i spróbowanie zrobienie czegoś z osłonami nadkola, gdyż zostały brutalnie przykręcone do błotników (przód tylko) i się odkształciły i niekiedy brzydko to wygląda (wystaje spod błotnika a nad kołem)
temat o lampie:
viewtopic.php?t=20378
ps2. dla tych co będą pytać:
tak po blacharzu dam do lakiernika i dam klamki, lusterka i listwy pod kolor
ps3. nie wiem czy to normalne ale patrząc teraz na podjazd czuje pustke/smutek/niespełnienie zaczyna mi juz auta brakowac mam nadzieje ze do soboty szybko mi zleci (a w czwartek jade zobaczyc jak postępują prace )
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
w hurtowni części blacharskich do aut na ul. Głównej 38 w Poznaniu
nie są to reperaturki z aso wiec nie są drogie i oryginalne, ale są tak samo wyprofilowane i myślę że spełnią swoje zadanie pozatym dałem porządną warstwę farby antykorozyjnej do srodka, a z zewnatrz tez się je potraktuje jakims specyfikiem
nie są to reperaturki z aso wiec nie są drogie i oryginalne, ale są tak samo wyprofilowane i myślę że spełnią swoje zadanie pozatym dałem porządną warstwę farby antykorozyjnej do srodka, a z zewnatrz tez się je potraktuje jakims specyfikiem
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
A propo reperaturek, to widziałem kiedyś na jakiejś polskiej stronce www reperaturki progów oraz tylnych błotników, znajdę to podrzucę do tematu
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
tylny błotnik mam dziwnie wklesły i ze szpachlem, jak bedzie tragedia to pewno też będę szukał reparaturek tegoz elementu (lub poszukam używek, zależy od ceny )
wiec jak widziałeś gdzieś i wiesz gdzie szukać to byłbym wdzięczny
ps. szukałem twojej celi na parkingu po naszym spotkaniu ale nie znalazłem
wiec jak widziałeś gdzieś i wiesz gdzie szukać to byłbym wdzięczny
ps. szukałem twojej celi na parkingu po naszym spotkaniu ale nie znalazłem
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
- breczus
- Użytkownik
- Posty: 1514
- Rejestracja: 03-10-09, 13:18
to raczej sa newsy, a nie oferty sklepowe no chyba ze slepy jestem i czegos nie widze na tej stronie ;p
Moc jest bogiem, Prędkość nałogiem, stunt zabawą, treningi podstawą.
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car
ostrzeżenie!! mam bardzo specyficzne poczucie humoru
1. AT180(daily car) R.I.P
2. ST182 (white lans ) SOLD
3. ST185 GT4 JDM SOLD
4. BMW e39 touring- new dady car