7A-FE + KOMPRESOR by BASSI
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Lestat zerknij na mój wykres N/A a dojdziesz do wniosku ze nie zżera jakoś nad wyraz mocniej.
Spadek jest analogiczny jak w przypadku N/A a więc została zachowana pewna " proporcja "
Efektywność kompresora przy tych obrotach spada, ze wzgledu na jego zbyt małe obroty,
kiedy zwieksze doładowanie wykres momentu stanie się bardziej płaski.
Spadek jest analogiczny jak w przypadku N/A a więc została zachowana pewna " proporcja "
Efektywność kompresora przy tych obrotach spada, ze wzgledu na jego zbyt małe obroty,
kiedy zwieksze doładowanie wykres momentu stanie się bardziej płaski.
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
127 było, ostatnie hamowanie przed założeniem kompresora dało wynik 119KM/154NM.
Kombinowałem wtedy z zapłonem.
Poza tym zostały zmienione świece na irydowe i auto straciło w górnej części obrotów, zyskało z dołu ( stare świece miały dużą przerwę ).
Z pewnością muszę popracować nad dolotem, niemniej jednak spokojnie podchodzę do tematu.
Auto narazie jest testowane i już wiem, co jest do poprawki.
*mapa - ciut przelewa powyzej 4400obr/min
*dolot -większy stożek i lepsza izolacja termiczna
*zapłon do poprawki
Kombinowałem wtedy z zapłonem.
Poza tym zostały zmienione świece na irydowe i auto straciło w górnej części obrotów, zyskało z dołu ( stare świece miały dużą przerwę ).
Z pewnością muszę popracować nad dolotem, niemniej jednak spokojnie podchodzę do tematu.
Auto narazie jest testowane i już wiem, co jest do poprawki.
*mapa - ciut przelewa powyzej 4400obr/min
*dolot -większy stożek i lepsza izolacja termiczna
*zapłon do poprawki
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- pasqual
- Użytkownik
- Posty: 3053
- Rejestracja: 03-07-06, 21:00
BASSISFUN pisze:czyli moment równy wersji GT został osiągnięty
BASS przyzyj sie jeszcze raz przebiegowi momentu
co bys nie zrobil co bys nie dmuchnal chodzy 1 bar to powyzej 5500rpm poleci to na morde
auto bedzie jechac do tych 5500
i nic na to nie poradzisz mozesz miec 250Nm @4500rpm (118kW~158hp) i co z tego jak w 5500 przestanie jechac ,
klania sie glowica typu F i CFM portow
popatrz sobie na dyno dowolnego 5s-fe i pomysl chwile
wyciagnij wnioski i dzialaj
-
- Użytkownik
- Posty: 723
- Rejestracja: 18-05-09, 20:58
pasqual,
mowisz o 5500 , ze do tylu bedzie ''jechac'' ale to dobrze czy zle ?
bo w sumie jest sens wyzej krecic ?
w turbo nie ma raczej sensu isc wyzej niz 5500 ?
i chyba jest podobna zasada w Z ?
Czytałem ze nie ma sensu wyzej wkrecac turbo , bo akurat ta turbina tojotowska nie pompuje dalej..
i chyba podobna zasada jest w kompresorze , po prostu nie ma senu wyzej wkrecac.
TYLKO PROSZE NIE BIJ , WYJASNIJ PO BLONDYNKOWEMU!!!
mowisz o 5500 , ze do tylu bedzie ''jechac'' ale to dobrze czy zle ?
bo w sumie jest sens wyzej krecic ?
w turbo nie ma raczej sensu isc wyzej niz 5500 ?
i chyba jest podobna zasada w Z ?
Czytałem ze nie ma sensu wyzej wkrecac turbo , bo akurat ta turbina tojotowska nie pompuje dalej..
i chyba podobna zasada jest w kompresorze , po prostu nie ma senu wyzej wkrecac.
TYLKO PROSZE NIE BIJ , WYJASNIJ PO BLONDYNKOWEMU!!!
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Wiem Pasqual, że przydała by się głowica od 4a-ge...plus przepustnica.
Szlak jest przetarty, więc pewno kwestia czasu...
Narazie musze zostawić to co jest...
Zabawa z głowicą w wolnym czasie.
Jest rozwiązanie :
Ostrzejsze wałki od świątka i obróbka głowicy.
Nie są nad wyraz duże koszty jak dla mnie... niemniej jednak temat jest do głębszego przeanalizowania.
Puki co : dla mnie bomba, elastyczność na każdym biegu jest wyśmienita.
Szlak jest przetarty, więc pewno kwestia czasu...
Narazie musze zostawić to co jest...
Zabawa z głowicą w wolnym czasie.
Jest rozwiązanie :
Ostrzejsze wałki od świątka i obróbka głowicy.
Nie są nad wyraz duże koszty jak dla mnie... niemniej jednak temat jest do głębszego przeanalizowania.
Puki co : dla mnie bomba, elastyczność na każdym biegu jest wyśmienita.
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Lestat
- Użytkownik
- Posty: 2980
- Rejestracja: 20-07-07, 20:30
patrz tu: http://forum.corollaclub.org/viewtopic. ... 193#484093
chłopaki modzą to 7afe, może coś ciekawego znajdziesz
chłopaki modzą to 7afe, może coś ciekawego znajdziesz
4a-ge power
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Pare dni temu dokonałem organoleptycznego pomiaru.
3sge v Ja.
Za królika doświadczalnego posłużyło auto Marcina32 legitymujące się w pełni seryjną mocą z lekkim plusikiem (więcej info Marcin) 177KM.
Ja jechałem w pełnej specyfikacji na 17 calowych kołach i ze wszystkim co miałem w aucie, Marcin jechał na 16 i nie miał nic z tyłu, siedzen , kanapy itp...
Można przyjąć, że auta ważyły identycznie ( Marcin też swoje waży )
Odmierzyliśmy jakieś 400 metrów.
Ruszyliśmy:
pierwszy bieg - zdecydowane moje prowadzenie
drugi bieg - marcin pod koniec 2 mnie doszedl czyli przy ok 90-100km
trzeci bieg - rowno z poczatku, ale 3s-ge odrobiło.
po 400 metrach roznica byla 1- 1,5 auta na korzyść 3s-ge
Jak na maksymalnie delikatny setup jestem zadowolony
Doszedlem do wniosku, ze zlot jesienny bedzie ostatnim w tym roku i chce na niego dojechac w pelni sprawnym autem, dlatego tez nie zwiekszam doladowania dopóki nie zmienie sprzegla na exedy stage 1.
Zima pozwoli mi na zebranie wystarczajacych srodkow, zeby w 2011 roku ruszyc mocniejszy setup.
Cierpliwość jest jak najbardziej wskazana
Tym bardziej, ze mam dużo pomysłów w stosunku do auta
Mały update :
Wymieniłem:
z tyłu - tarcze, klocki, szczęki, tłoczki, gumki.
z przodu :
sworznie i poduszki stabilizatora
Efekt - zdecydowanie lepsze hamowanie i zdecydowanie lepsze prowadzenie - absolutnie zero luzu na kierownicy i wszystko zrobiło się sztywniejsze
Pozostało do zamontowania :
Fotel kubełkowy - już mam na miejscu, kuper przypasowany, mieści się idealnie - będzie dobrze
sonda szerokopasmowa- mam nadzieję, że do zlotu dam radę.
Kable zapłonowe NGK
3sge v Ja.
Za królika doświadczalnego posłużyło auto Marcina32 legitymujące się w pełni seryjną mocą z lekkim plusikiem (więcej info Marcin) 177KM.
Ja jechałem w pełnej specyfikacji na 17 calowych kołach i ze wszystkim co miałem w aucie, Marcin jechał na 16 i nie miał nic z tyłu, siedzen , kanapy itp...
Można przyjąć, że auta ważyły identycznie ( Marcin też swoje waży )
Odmierzyliśmy jakieś 400 metrów.
Ruszyliśmy:
pierwszy bieg - zdecydowane moje prowadzenie
drugi bieg - marcin pod koniec 2 mnie doszedl czyli przy ok 90-100km
trzeci bieg - rowno z poczatku, ale 3s-ge odrobiło.
po 400 metrach roznica byla 1- 1,5 auta na korzyść 3s-ge
Jak na maksymalnie delikatny setup jestem zadowolony
Doszedlem do wniosku, ze zlot jesienny bedzie ostatnim w tym roku i chce na niego dojechac w pelni sprawnym autem, dlatego tez nie zwiekszam doladowania dopóki nie zmienie sprzegla na exedy stage 1.
Zima pozwoli mi na zebranie wystarczajacych srodkow, zeby w 2011 roku ruszyc mocniejszy setup.
Cierpliwość jest jak najbardziej wskazana
Tym bardziej, ze mam dużo pomysłów w stosunku do auta
Mały update :
Wymieniłem:
z tyłu - tarcze, klocki, szczęki, tłoczki, gumki.
z przodu :
sworznie i poduszki stabilizatora
Efekt - zdecydowanie lepsze hamowanie i zdecydowanie lepsze prowadzenie - absolutnie zero luzu na kierownicy i wszystko zrobiło się sztywniejsze
Pozostało do zamontowania :
Fotel kubełkowy - już mam na miejscu, kuper przypasowany, mieści się idealnie - będzie dobrze
sonda szerokopasmowa- mam nadzieję, że do zlotu dam radę.
Kable zapłonowe NGK
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- Zewus
- Użytkownik
- Posty: 3062
- Rejestracja: 13-03-09, 16:46
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
- maniaq
- Użytkownik
- Posty: 477
- Rejestracja: 23-04-07, 20:19
BASSISFUN pisze:Oczywiście, musze zrobić porządny dopływ zimnego powietrza, wykorzystam wlot ktory seryjnie doprowadzał powietrze do obudowy filtra powietrza.
Izolacja natomiast jest jest do " wymyslenia " nie moge się zdecydować...
ja bym wymienił aku na żelowy, wrzucił go do bagażnika,
a pod maską:
KLIK
- BASSI
- Użytkownik
- Posty: 3168
- Rejestracja: 20-04-08, 00:34
Powoli zbieram wszystko na nadchodzący sezon, chce wszystko za jednym zamachem zrobić. Będę wymieniać sprzęgło na Exedy,
w związku z tym mam pytanie dotyczące koła zamachowego
Odelżenie :
-Na ile można sobie pozwolić aby było to bezpieczne?
-jakiego % przyrostu momentu można się spodziewać przy takim zabiegu
-kto to zrobi porządnie i za jakie pieniądze...
w związku z tym mam pytanie dotyczące koła zamachowego
Odelżenie :
-Na ile można sobie pozwolić aby było to bezpieczne?
-jakiego % przyrostu momentu można się spodziewać przy takim zabiegu
-kto to zrobi porządnie i za jakie pieniądze...
- Pawciu
- Użytkownik
- Posty: 6803
- Rejestracja: 16-08-05, 11:27
BASSISFUN pisze:-Na ile można sobie pozwolić aby było to bezpieczne?
z seryjnego dużo nie zdejmiesz, ja ostatnio robiłem dwa seryjne i na luzaka z 8,5 zszedłem do 6,5 i uważam że to wystarczy.
firmy sprzedające takie kółka dają je w wadze ok 5kg... i tez jest ok bo mam takie w jednym silniku.
BASSISFUN pisze:kto to zrobi porządnie i za jakie pieniądze...
ja robiłem na krasnobrodzkiej
Comando pisze:Nie rób tego bo na co dzień źle się jeździ z lekkim kołem.
ja osobiście nie zauważyłem w tym nic złego
- piotrek77
- Użytkownik
- Posty: 1199
- Rejestracja: 16-01-05, 21:18
Krzysztof Otocki
ul Przedborska 31
97-500 radomsko
tel 888826066
gg 7540226
Najlepiej do niego dzwonic bo zadko jest na gg.
wysyłasz odsyła CI zrobione za pobraniem koleś robi to bardzo profesjonalnie jest wszystko wyważone i zajmuje sie tym od wielu lat.
Robi tak jak Ci potrzeba.
zadzwoń i wszystkiego się dowiesz.
ul Przedborska 31
97-500 radomsko
tel 888826066
gg 7540226
Najlepiej do niego dzwonic bo zadko jest na gg.
wysyłasz odsyła CI zrobione za pobraniem koleś robi to bardzo profesjonalnie jest wszystko wyważone i zajmuje sie tym od wielu lat.
Robi tak jak Ci potrzeba.
zadzwoń i wszystkiego się dowiesz.