Miło mi to napisać, ale od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem czarnej Celinki VI generacji. Egzemplarz poliftowy, 98 r. silnik 1.8. Ogólnie autko jest w niezłym stanie, ale kupione nie po najwyższej cenie, więc wymaga trochę pracy i czułości (-;
Samochód:
*Toyota Celica VI 1.8 98 r.
Silnik:
*7A-FE
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*do wymiany
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*seria
koła:
*felgi 14", alu
*opony 196/65/R14
Wnętrze:
*zmieniona gałka
*lekko przedarty fotel kierowcy w jednym miejscu (-;
Audio:
*Radio Sony CD/MP3
Body:
*standard
Krótki opis/historia samochodu:
samochód sprowadzony z Włoch z okolic Milanu w tym roku, do 2003 roku miał ładnie prowadzoną książkę serwisową, widać, że jeżdżony "po włosku", więc karoseria wymaga odświeżenia. widać po stanie prawej tylnej części, że był uderzony w tamtym rejonie.
Krótki opis planów zmian:
*nowe tarcze i klocki (Celinka dopomina się o nie piskiem)
*nowe felgi i dobre opony całoroczne
*wymiana rozrządu
*jeśli badanie wykaże taką potrzebę, to wymiana amortyzatorów na Kayaby albo Bilsteiny (na zamówienie)
Zdjęcia:
GALERIA
Póki co na pierwszy rzut idą wszystkie płyny (wiadomo), dziś pewnie zostanie przejrzana elektryka, bo 3 z 4 przednich lamp dają bardzo słaby strumień światła.
Od razu mam zamiar zmienić też tarcze i klocki, rozważam także wymianę rozrządu (poprzednia wymiana była jakieś 35.000 km temu).
w dalszej kolejności planuję też zmienić felgi na stalowe i oponki na całoroczne.
W tym wątku będę na bieżąco opisywał przeprowadzone zmiany.
Pozdrawiam wszystkich szczęśliwych posiadaczy modelu (-;
Uporządkowałem / Bassi
Maverickowa Celica VI
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 24-04-11, 20:41
Maverickowa Celica VI
Ostatnio zmieniony 23-10-11, 23:20 przez maverick, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 1311
- Rejestracja: 24-07-08, 23:13
Shannow pisze:Oponki na całoroczne i felgi stalowe? To widzę, że profesjonalne zmiany się szykują
Chociaż dobrze myśli, zaczyna od tego co najważniejsze,a wygląd zostawia na później. Choć te całoroczne opony... hm... pomyśl nad czymś odrobinę lepszym.
A tak wogóle maverick to wrzuć jakieś fotki tego cuda twojego
Ostatnio zmieniony 19-10-11, 21:17 przez SEBOL 75, łącznie zmieniany 1 raz.
VI AT 200 '98 - R.I.P.
- undercover19
- Użytkownik
- Posty: 455
- Rejestracja: 09-01-11, 20:36
- Rzeski
- Użytkownik
- Posty: 6524
- Rejestracja: 10-07-07, 10:37
maverick pisze:dziś pewnie zostanie przejrzana elektryka, bo 3 z 4 przednich lamp dają bardzo słaby strumień światła
nie grzeb w elektryce tylko wymien zarowki na nowki ale nie kupuj HB4 z allegro tylko oryginalki ASO.
zmien pyte bo wyglada jakbys mial diesla
nie kupuj opon calorocznych twoje zycie i auto jest wiecej warte niz 500 zl
skrzynie biegow zalej pelnym syntetykiem
jezeli rozrzad byl robiony 35.000km temu to po co chesz go zmieniac.
zainwestuj w dobre wycieraczki na zime
pojezdzij troche i zobaczysz ile rzeczy wyjdzie do roboty
ładna sztuka tak w ogole.
WROCLOVE BRADA
- undercover19
- Użytkownik
- Posty: 455
- Rejestracja: 09-01-11, 20:36
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 24-04-11, 20:41
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Trochę mnie nie było na forum, w tym czasie Celina przeszła wizytę w warsztacie gdzie zostały wymienione:
- tarcze i klocki (przód tarcze Speedmax i klocki Ferodo, tył tarcze Bosch i klocki Ferodo) + płyn hamulcowy. Już nic nie popiskuje.
- rozrząd z pompą wody (poprzednia pompa jak się okazało ciekła)
- olej na półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 + filtr oleju.
- filtr paliwa
jest jeszcze jakiś problem ze skrzynią biegów, ale kupię uszczelniacz i osłonę przegubu i będzie okej.
co do "Queen car" - tak się nazywała stacja we Włoszech gdzie była robiona Celina, stąd ta nalepka. Ale nie podoba mi się i przy okazji ją zerwę.
Macie rację co do końcówki wydechu, napewno coś z tym zrobię, to nie może tak zostać (-;
Jeśli chodzi o koła - z tymi stalówkami to był poroniony pomysł. Oczywiście zostanę przy alusach, tyle, że zmieniam na 16" - oponki całoroczne podtrzymuję, ze względu na fakt, że poruszam się raczej tylko po mieście.
I chcę też założyć spojler (normalny Celikowy, nie z żadnej supry) na tylną klapę.
O dalszych zmianach w mojej czarnulce oczywiście będę informował.
- tarcze i klocki (przód tarcze Speedmax i klocki Ferodo, tył tarcze Bosch i klocki Ferodo) + płyn hamulcowy. Już nic nie popiskuje.
- rozrząd z pompą wody (poprzednia pompa jak się okazało ciekła)
- olej na półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 + filtr oleju.
- filtr paliwa
jest jeszcze jakiś problem ze skrzynią biegów, ale kupię uszczelniacz i osłonę przegubu i będzie okej.
co do "Queen car" - tak się nazywała stacja we Włoszech gdzie była robiona Celina, stąd ta nalepka. Ale nie podoba mi się i przy okazji ją zerwę.
Macie rację co do końcówki wydechu, napewno coś z tym zrobię, to nie może tak zostać (-;
Jeśli chodzi o koła - z tymi stalówkami to był poroniony pomysł. Oczywiście zostanę przy alusach, tyle, że zmieniam na 16" - oponki całoroczne podtrzymuję, ze względu na fakt, że poruszam się raczej tylko po mieście.
I chcę też założyć spojler (normalny Celikowy, nie z żadnej supry) na tylną klapę.
O dalszych zmianach w mojej czarnulce oczywiście będę informował.
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
niech znawcy tematu zejdą z opon całorocznych - mam w mojej czerwonej 185/65/14 całoroczne klebery quadraxer , takie same załozyliśmy koledze z firmy w zeszłym sezonie - jeździ do dzisiaj i chwali pana . moja kobieta też nie narzeka - komfortowe i przyczepne , jak na 185 oczywiście ... . i bezpieczne !!! lepsze nowe całoroczne jak "zima" dot 2004 "jak nówka" . mniej czytać auto-świat , więcej czytac kolegów którzy używają . to naprawdę niezły kompromis , nie tylko do miasta . na lato i tak założy jakieś normalne koła , mam nadzieję .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem