3SGTE rev2 w Turbo4wd by Młodzik

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

3SGTE rev2 w Turbo4wd by Młodzik

Postautor: mlodzik » 19-01-12, 00:37

Samochód:
-Toyota Celica Turbo4wd ST185

Silnik:
-3SGTE rev2
-kute łoki Wiseco
-panewki Clevite
-szpilki do głowicy ARP
-uszczelka pod glowice Cometic
-wałki rozrządu od 3SGE
-regulowane koła rozrządu

Przeniesienie napędu:
-sprzęglo Exedy

Zawieszenie:
-Seria

Hamulce:
-płyn hamulcowy ATE Super Blue Racing

Układ dolotowy:
-Turbo CT26

Układ wydechowy:
-kompletny wydech" BLITZ NUR SPEC R " + Downpipe " AUSSIE Performance Exaust"

Koła:
-felgi 16" OZ Mito
Wnętrze:
-Seria

Audio:
-Alpine 7618r deck
-wzmacniacz Grundig 2x 60W
-Live Sound System

Wnętrze:
-Clean Ace

Body:
-Lepiej nie pisać :mrgreen:

Nadeszła moja chwila ukazania projektu turbawki na świat.
Toyota Celica 92' Kanada, kupiona przez polaka. Jeździła tam tylko 3 lata. W 95 roku została sprowadzona do polski, gdzie była jeżdzona przez 10lat. W 2005 roku zmieniła właściciela, który jeździł nią 4 lata. Od 2009 ja jestem posiadaczem drugiej celinki w moim życiu( pierwsza była Vgen GTi). Auto kupiłem okazjonalnie za grosze. Była to okazja wiec auto nie jest w idealnym stanie. Wyszedłem z założenia, ze lepiej będzie kupić za grosze i wyremontować, niż kupić turbawke za ok 15tys i tak naprawdę nie mieć pewności ile ten silnik jeszcze wytrzyma. Zwłaszcza, że te samochody nie są traktowane delikatnie. Niestety z blacharką tez nie jest dobrze wiec czeka mnie długa droga do sukcesu.

Na początek Silnik. Zakuć, co prawda do zakucia brakuje jeszcze kutych korb ale wiemy, że seria ma potencjał do około 400KM. Pozytywnie by mnie zadowoliło uzyskanie okolic 300HP. W przeniesieniu napędu na razie jest zwykłe exedy, kiedyś może wleci jakiś delikatny spiek. Układ hamulcowy otrzyma na pewno przewody w stalowym oplocie. Audio Alpine 7618r będzie dopalone dwoma wzmakami Alpine V12, które będą wysyłać sygnał do 10 seryjnie zamontowanych głośników. We wnętrzu muszę obszyć skórą od nowa przednie fotele. Z blacharką nie wiem co zrobię jeszcze.

Foty są kiepskiej jakości, wszystko robione telefonem.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a53 ... 81bec.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/943 ... 29ea1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d29 ... 04202.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7ec ... 0cb12.html

Obrazek

Przygotowanie bloku. Został umyty, wymienione wszystkie broki, wypiaskowany, oddany do obrobki pod nowe tłoki( pierwszy nad wymiar), umyty ultradźwiękami i pomalowany.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
wymiary broków 8 sztuk fi 35mm 1 sztuka fi 40mm
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19-02-13, 22:21 przez mlodzik, łącznie zmieniany 6 razy.
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.
2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.
2.0 ST185 3SGTE RC :D:D
2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
outatime
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 694
Rejestracja: 18-03-09, 08:40

Postautor: outatime » 19-01-12, 06:58

Fajny alltrac, powodzenia i cierpliwości w odnawianiu :D
Blacha w celicach usdm rzeczywiście chyba słabsza, albo to przez to że tyle lat w pl zrobiło swoje.

Awatar użytkownika
góral
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2687
Rejestracja: 06-07-04, 22:57

Postautor: góral » 19-01-12, 07:56

Widzę ze mechanicznie idziesz od podstaw, to dobrze. Zapomnij ze istnieje coś takiego jak delikatny spiek, delikatniejszy to organik, z reszta to Exedy trochę Ci wytrzyma.
Q3, Outback, Legacy, i Carlos.

Awatar użytkownika
rusty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 14-04-09, 08:21

Re: 3SGTE rev2 w Turbo4wd by Młodzik

Postautor: rusty » 19-01-12, 08:09

mlodzik pisze:ale wiemy, że seria ma potencjał do około 400KM.

:eek: No, no....ja nie wiedziałem.....ale powodzenia :-)

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 19-01-12, 09:50

mlodzik pisze:Zakuć, co prawda do zakucia brakuje jeszcze kutych korb ale wiemy, że seria ma potencjał do około 400KM.

wymień te korby, bo prędzej czy później będziesz musiał to zrobić, a szkoda żeby oem'owe miały szukać innej drogi niż góra-dół ;)
Tym bardziej, że kute korby wcale nie są jakieś kosmicznie drogie...

Awatar użytkownika
r2f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 66
Rejestracja: 02-01-08, 00:19

Postautor: r2f » 19-01-12, 14:07

mlodzik pisze:Koła:
-felgi 16" OZ ( nie mam pojecia jaki model, jakby ktoś coś znalazł na ten temat byłoby fajnie)


To OZ Mito jeśli dobrze widzę. :-)
3S-GTE

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 19-01-12, 15:40

Piękny kolorek :)

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 19-01-12, 16:53

i taki zostanie ;). Za nie dlugo wroce z pracy to ogarne jeszcze troche zdjec z tym ze postaram sie zeby byly wieksze.
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 19-01-12, 19:05

kibicuje każdej V turbo!
szkoda, że przy okazji takiego remontu przyoszczędziłeś na korbach
na ct26 nie ma co marzyć o dobrym niucie i fajnym zakresie pracy
rób powoli i z głową
trzymam kciuki!

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 19-01-12, 20:30

Korby dadza rade do takich zastosowan, tłoki tez by dałe i szmaciana uszczelka z aso tez.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL
https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 19-01-12, 20:43

Wojtas pisze:Korby dadza rade do takich zastosowan, tłoki tez by dałe i szmaciana uszczelka z aso tez.

Wojtku, ale Pan Młodzik chce jeździć i jeździć i jeździć, a Ty po prostu sprawdzasz jakie są granice danych podzespołów 3sgte, chłostając kolejne silniki na max doładowaniach aż do zniszczenia :wink:

Znalazłem dla Ciebie, przyjacielu Wojtku, idealną pracę:
http://www.youtube.com/watch?v=63kpjX4ZaW0

P.

Matus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4310
Rejestracja: 20-08-09, 22:17

Postautor: Matus » 19-01-12, 20:51

Pawciu, przecież Wojtek właśnie ma taką pracę tylko że testuje samochody klientów :-D

Awatar użytkownika
Wojtas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2591
Rejestracja: 29-09-05, 16:23

Postautor: Wojtas » 19-01-12, 20:51

Wiesz o tym ze wystarczy jeden raz ch... paliwo i koniec.
TUNING, HAMOWNIA 4x4, STROJENIE, MECHANIKA WWW.GT4.COM.PL

https://www.facebook.com/gt4service

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 19-01-12, 21:23

Pawciu pisze:Wojtas napisał/a:
Korby dadza rade do takich zastosowan, tłoki tez by dałe i szmaciana uszczelka z aso tez.

Wojtku, ale Pan Młodzik chce jeździć i jeździć i jeździć, a Ty po prostu sprawdzasz jakie są granice danych podzespołów 3sgte, chłostając kolejne silniki na max doładowaniach aż do zniszczenia


Dokładnie o to mi chodzi. Silnik od samego początku był uszkodzony ( trzeci tłok upalony). Przy remoncie wsadziłem od razu mocniejsze elementy tj tłoki, panewki, uszczelka pod głowice, ponieważ są to najsłabsze ogniwa w tym silniku.

Oczywiscie jak już odpali i bedzie sie miał dobrze to nie pozostane przy serii. Myślę jeszcze troche o CT20 z GTFOUR-a. Co wy na to duzo rzeźby czy P&P ??
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio zmieniony 19-01-12, 21:37 przez mlodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
Pawciu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6803
Rejestracja: 16-08-05, 11:27

Postautor: Pawciu » 19-01-12, 21:35

mlodzik pisze:P&P

oj nie czyta się forum, nie czyta :wink:
plug & have fun

P.

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 19-01-12, 21:40

Forum jest duże, a ja zwykle mam mało czasu na przesiadywanie w necie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
jones
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1128
Rejestracja: 24-11-09, 21:45

Postautor: jones » 19-01-12, 22:10

CT20 można mocniej dmuchnąć niż u mnie w Twoim silniku
ja mam seryjny bebech
u Ciebie będzie można pokusić się o max boost, może i 330 - 350 kunia po strojeniu
czekamy na szmoc :D

Awatar użytkownika
mlodzik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1109
Rejestracja: 24-02-08, 16:00

Postautor: mlodzik » 19-01-12, 22:18

:) bedziemy działać. Może ktoś ma nie potrzebną CT20? Całe szczęscie, że mam jakiś dupowóz i nie musze się spiszyć ze składaniem 8)
2.0 ST182 3SGE (w ) Catalyze- Medium blue pearl R.I.P.

2.0 ST182 3SGE (w/o ) Catalyze- Black R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE All-Trac R.I.P.

2.0 ST185 3SGTE RC :D:D

2.0 ST185 3SGTE CS 3212 :D:D

Awatar użytkownika
roman
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 992
Rejestracja: 05-03-07, 15:51

Postautor: roman » 19-01-12, 23:44

Matus pisze:Pawciu, przecież Wojtek właśnie ma taką pracę tylko że testuje samochody klientów

:lol: :lol: :lol: :lol:

mlodzik pisze:Może ktoś ma nie potrzebną CT20?

ja mam :-D

Awatar użytkownika
bartek_asik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6237
Rejestracja: 10-11-06, 10:48

Postautor: bartek_asik » 20-01-12, 10:44

Ja też tak chcę :D chyba kupię turbo :P śledzę wszystkie tematy turbo i normalnie mnie korci :D powodzenia!
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?

"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"