czerwona Celica STi

Roczniki 1990-1993
Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

czerwona Celica STi

Postautor: dawid wm » 25-09-12, 01:17

Samochód:
*Toyota Celica AT180


Silnik:
*4A-FE
*olej Castrol EDGE 0W/40




Układ wydechowy:
*stock + koncowy NO NAME :)


Wnętrze:
*kierownica "sportowa" NO NAME


Wyposażenie:
*el.szyby (dokładane)
*wspomaganie kierownicy(dokładane)
*sekwencja LPG(dokładane wieczorowo :D)


Audio:
-Zestaw przedni odseparowany: Rainbow sl-c 6.2 (9.11)
-Subwoofer: Ravemaster BSW104II
-Wzmacniacz: Eyebrid 4y80
-RCA: Sinuslive CA50
-Zasilanie: 35mm2 LGY
-Radyjko Blaupunkt
-Wytłumienie drzwi matami STP Silver

Historia samochodu:
Auto w rodzinie od 4 lat. Poprzednim włascicielem była siostra. Auto więcej stało niż jeździło. Gdy podjęła(wraz z mężem) decyzję o zbyciu, zacząłem się zastanawiać. Stan dostateczny i znany mi osobiście, coś tam plumka(wydawało mi się). Dlaczego by nie wziąć za "pół" ceny. Zwłaszcza, że lubię i cenię japońskie auta sportowe z okresu lat '90 i te otwierane "oczka". Nabyłem auto z "korbotronik", rozbitymi drzwiami pasażera, czerwonym, zbyt intensywnym podświetleniem zegarów, wypłowiałym lakierem, "sprzętem CA".
Po pierwszej dłuższej trasie(olsztyn-starachowice-olsztyn) stwierdziłem, że:
-auto nawet fajnie sie "odpycha",
-CA "nie gra",
-Vmax 180km/h(licznik),
-spalanie ok.9l/100km Pb.

Pomimo dość niskiego spalania(pedał gazu zna dwa położenia:) ) podjąłem decyzję o zamontowaniu LPG. Oczywiście butla w koło, wlew w klapke. Jednocześnie trwały prace nad CA, wyrzuciłem, cały "sprzęt" z bagaja. W międzyczasie wymiana oleju na 10W/40, piór wycieraczek, drzwi pasażera, sterowania szybami, naprawy eksploatacyjne(ładowanie, łączniki stab. tył).
Największy problem wyszedł po wymianie drzwi pasażera. Okazało się, że "przejścia" odbiły się na aucie nieco bardziej niż się wydawało. Któryś z poprzednich właścicieli auta, zaliczył "obcierkę" prawa stroną i naprawił to powierzchownie. tylny błotnik schowany jakieś 2cm.
Drażniący okazał się także wypłowiały lakier w kolorze czerwonym. Tutaj z pomocą przyszła pasta "tempo" i regularne polerowanie co 2 tygodnie. W chwili obecnej wystarczy umyć auto szamponem z woskiem i się błyszczy do kolejnego mycia.

W ostatnim czasie ponownie nastała konieczność wymiany oleju. Podjąłem decyzję, że tym razem zaleję coś lepszego. W pracy zawodowej używam przede wszystkim Castrol EDGE 0W/40. Widziałem wiele silników smarowanych tym olejem, więc podjąłem decyzję, że też "skorzystam". Jednocześnie wymieniłem rozrząd i świece zapłonowe.

Plany zmian:
- zrobic zabudowę "gabażnika"(wystająca butla gazu),
- zainstalować sprzęt CA (głośniki STX, radio Clarion, wzmacniacz EYEBRID 4Y80),
- nabyć na kolejny sezon letni koła 15",
- ogarnąć balacharkę,
- lakierowanie.


Zdjęcia:
rozbite drzwi pasażera:

Obrazek

Kiedyś:

Obrazek

Teraz:

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-01-13, 12:40 przez dawid wm, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 25-09-12, 09:20

Widze, ze zaciecie do upgradu masz wiec zycze tylko zeby zapal nie malal i z niecierpliwoscia czekam na dalszy rozwoj tematu :)

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 25-09-12, 18:31

Ciężko nazwać to upgrade'm. Raczej określiłbym to powrotem do stanu fabrycznego :)
Ale dzięki :)
Co do dalszych prac to planuję lada dzień ruszyć z wygłuszeniem podłogi, przeciąganiem kabli zasilającymi i sygnałowymi, zabudową bagażnika i jakąś osłoną pod silnik, bo latając po luźnych nawierzchniach strasznie duużo piachu dostaje się do komory silnika :)

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 26-09-12, 19:36

dawid wm pisze:W ostatnim czasie ponownie nastała konieczność wymiany oleju. Podjąłem decyzję, że tym razem zaleję coś lepszego. W pracy zawodowej używam przede wszystkim Castrol EDGE 0W/40. Widziałem wiele silników smarowanych tym olejem, więc podjąłem decyzję, że też "skorzystam".


A co lałeś wcześniej...?
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 26-09-12, 23:25

10W/40 :) pełen syntetyk wlalem jak miała 210k km. Ostatnio mało jeżdzę, zrobiłem 500, może 600 km od wymiany :) Żadnych niepokojących zmian, dźwięków itp. nie odczułem :)

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 21-11-12, 23:08

Po długich tygodniach wieczorno- nocnych "bojach" przyszedł czas na aktualizację tematu i galerii.

Zewnętrznie auto jak na razie się nie zmieniło, natomiast wielkie zmiany zaszły wewnątrz auta. "Tojka" doczekała się w końcu zestawu odseparowanego, dystansów z mdf'u, wzmacniacza, instalacji zasilającej i montażu zabudowy bagażnika. Prace nadal w trakcie, ale postęp jest na tyle znaczny, że jest co pokazać.

Zaległe zdjęcie kierownicy i białych tarcz zegarów?:
Obrazek

Zestaw przedni Rainbow SL-C 6.2 tuż przed montażem:
Obrazek

i pozostałe "zabawki":
Obrazek

Panele z mdf, wykonane według własnego pomysłu, nawet fajnie pasują :)
Obrazek

Obrazek

Woofer w drzwiach:
Obrazek

Rozwiązanie tymczasowe:
Obrazek

Oprócz powyższych, widocznych zewnętrznie zmian, auto zostało wyciszone podkładem podłogowym.

Tutaj zaślepka otworu technologicznego za boczkiem pasażera z tyłu. Przyklejona i przykręcona.
Obrazek

Pianka na podłodze:
Obrazek
Obrazek

Zabudowa bagażnika (ciągle w trakcie prac):
Obrazek

Najwaniejszy "drobiazg":
Obrazek

edit: W tamcie oleju i przejścia na syntetyk. Auto od wymiany zrobiło ok 3 tyś km. Stwierdzam brak zmian na "-". Nie stwierdziłem wycieków innych/mocniejszych niż były wcześniej(delikatne zapocenie spod pokrywy zaworów). Silnik pracuje równo, zbiera się tak samo, nie "bierze" oleju.

Awatar użytkownika
Padaj2003
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1024
Rejestracja: 29-10-11, 15:17

Postautor: Padaj2003 » 22-11-12, 00:10

Widze, ze sie nie obijales :) zabudowa boczkow drzwi naprawde niezle ci wyszla, zarzuc na to jakas maskownice, wykoncz obicie i bedzie OK :) ja po kilku miesiacach juz ne wyobrazam sobie jezdzic bez glosnikow w drzwiach. A tylnych miejsc na puszki LS bym nie zaslepial tylko wrzucil tam puszki i jakies glosniki jeszcze, tweetery nad kielichy (jak cos mam oslony, jesli nie masz pisza na PW). A jak po wygluszeniu podlogi, odczules jakas roznice? A jak sprawa z drzwiami? Ogarneles je jakos czy moze wstawiles inne?

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 22-11-12, 00:21

Tak wygląda z maskownicą.
Obrazek

W tylnych zaślepkach planuje umiescic zwrotnice pasywne od zestawu przedniego. "Scena muzyczna" ma być z przodu. jedyny głosnik z tyłu to będzie sub. Jeśli chodzi o drzwi, to wystarczyło nieco podciąć blachę, wywierciłem chyba 3 otwory na mocowanie panelu. Wykorzystałem też kilka fabrycznych otworów. Jeśli chodzi o boczek to na razie jest to sam materiał naciągnięty na dystans i przyciśnięty głośnikiem, aby to jakoś wyglądało. Myślę, że dopiero po nowym roku uda mi się zrobić boczki na gotowo.
W obecnej chwili oklejam pianką boczki. Po wyłożeniu podłogi, jeździłem tylko w weekend, z rozebranym bagażnikiem, więc ciężko mi się jednoznacznie okreslić czy ciszej, chociaż mam takie wrażenie. Dokładniej będe mógł sie wypowiedzieć jak skończę całość :)

Oczywiście wykładzina wyprana przy okazji demontażu :)

Awatar użytkownika
Margo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4242
Rejestracja: 15-07-09, 08:39

Postautor: Margo » 22-11-12, 09:17

kierownicę będziesz zmieniał ?
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------

grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą

Awatar użytkownika
adrianekplock
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: 13-12-09, 13:41

Postautor: adrianekplock » 22-11-12, 09:30

Margo pisze:kierownicę będziesz zmieniał ?



+1

bo ta kiera ala type r jakos nie siedzi

SEBOL 75
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1311
Rejestracja: 24-07-08, 23:13

Postautor: SEBOL 75 » 22-11-12, 18:51

Kierownicę będziesz zmieniał ? :-D :-D :-D
VI AT 200 '98 - R.I.P.

Awatar użytkownika
grzegoslav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2776
Rejestracja: 29-05-09, 23:08

Postautor: grzegoslav » 22-11-12, 20:17

co z tą kierownicą ???? :P

Awatar użytkownika
Marcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1098
Rejestracja: 19-01-08, 20:07

Postautor: Marcin » 22-11-12, 22:27

A jaką dokładnie piankę użyłeś do wygłuszenia podłogi?
Potrzebujesz części do V generacji? Pisz do mnie na PW. Tutaj moja Niunia 260 KM

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 22-11-12, 22:49

Jest w planach zmiana kierownicy. Obecna zasłania mi ekonometr, obrotomierz i prędkościomierz w najczęściej używanym przedziale, tj. 80-140. Mam stockową Vgen, ale mi się nie podoba.

Zwykła pianka poliuretanowa 5mm z obi, dział "podłogi", regał "podkłady" :D
Na płaskich powierzchniach pod spodem dodatkowo jest jeszcze szary i sztywny podkład polistyrenowy też 5mm. Ten sam co posłużył mi do zaślepienia otworów technologicznych. Nie ukrywam, że przy takim "podniesieniu" podłogi i dodatkowo sygnałówkach, sztuk 3, ciężko było włożyć wykładzinę po praniu, ale już sie ułożyło :D

Wyklejone boczki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 23-11-12, 16:34

Te oklejanie to dobry jest pomysł,tylko ciekawe czy wygłuszy auto coś :wink: Być może u siebie takie coś za aplikuje :)
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
Krzychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1413
Rejestracja: 07-07-09, 19:46

Postautor: Krzychu » 23-11-12, 16:54

te wygłuszenie daje radę?

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 23-11-12, 18:45

Według mnie nie za bardzo bo to nie jest jakaś mata wygłuszająca hmmm :|
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 25-11-12, 11:24

Turlo pisze:Według mnie nie za bardzo bo to nie jest jakaś mata wygłuszająca hmmm :|


Dokładnie tak jak piszesz. Za wiele to nie dało. Samo to, że powinienem najpierw dać mate tłumiącą, dopiero potem pianka. Dedykowane materiały są troche za drogie i chciałem spróbować na początek "budżetowo". Ciężko mi powiedzieć czy efekt jest warty nakładu prac, ale nie żałuję poświęconego czasu.

Awatar użytkownika
Turlo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1962
Rejestracja: 05-07-09, 20:45

Postautor: Turlo » 25-11-12, 14:18

PW
Celica ST182 - GTi (2.0) 1990 R.I.P.

Awatar użytkownika
dawid wm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 15-07-12, 20:42

Postautor: dawid wm » 05-01-13, 12:46

Czas na update :)

Wzmacniacz doczekał się finalnego montażu. W okresie świąteczno-noworocznym wpadł subwoofer w skrzyni BR.
W piątek przed wigilią zamarzła mi linka ręcznego. Tuż po świętach została wymieniona razem ze szczękami i cylinderkami. Wymieniłem też przewody zapłonowe, bo stare miały już przebicia.
Auto nie pierwszej młodości i widać to po zawieszeniu, zwłaszcza tylnym. Dlatego w najbliższych planach jest wymiana wszystkich tulejek z tyłu. Z przodu pojawił się luz na łożysku, które planuję wymienić po niedzieli. Także front robót spory :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 05-01-13, 15:55 przez dawid wm, łącznie zmieniany 1 raz.