Czarna Toyota GT na Toyach
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
DCG nie odpowiedziałeś na pytanie - co to znaczy twoim zdaniem . Nie napisałeś nic istotnego . Ogólniki i spychoterapia to nie jest dobry pomysł . ale jak widać prościej napisać parę ogólników i dobrych rad typu "zwiększ cos co jest i tak za wielkie" niz poprzeć to jakimś sensownym wywodem opartym na technicznym aspekcie . nic tylko "spadaj mario bo i tak cię nie lubię" ...
Ile mój drogi sprzedałeś nowych opon ? Ile aut miałeś okazję "ubierać" w nowe opony ? Raczej kilkaset razy mniej ode mnie . I to piszę z całą świadomością . Pokazałem twoje dobre rady przyjacielowi z pewnej firmy oponiarskiej z którą wspópracuję od kilkunastu lat - bardzo mu się to podobało . jeszcze mu się kaszel nie uspokoił bo w tym czasie herbatkę popijał .
Kolega jeździ w anglii gdzie śniego to rzecz prawie nieznana , więc jego nie interesują zimowe opony na polskie koleiny - to zupełnie inna rzeczywistość .
Miałem citroena c5 z oponami 215/55/16 - czy ktoś wie jakiej to jest wielkości auto ? O czym wy piszecie - o celice która ma zupełnie inny wymiar koła . Założyłem to co założyłem bo tak uważałem za stosowne na snieg i doły u mnie na dzielnicy . jadę codziennie po budowie a nie po ulicy , więc to był jedyny ratunek poza zmianą zawieszenia .
co do rzeczonych 225/50/16 : prosty rachunek matematyczny
225 mm x 50 % x2 = 225 mm
16 cali x 25,4 = 406,4 mm
razem : = 631,4
.............................................
205/55/15 czyli standard celiny :
205 mm x 55 x 2 = 222,5 mm
15 cali x 25,4 = 381,0 mm
razem = 606,6 mm
.............................................
różnica w wysokości : 631,4 - 606,6 = 24,8 mm na plusie .
dla 215/45/16 różnica na minusie wynosi 6,6 mm .
dla mnie wybór jest oczywisty . rachunek jest czysto matematyczny , nie obejmuje niuansów w postaci różnic w szerokości opony poszczególnych producentów które są i zawsze były .
to co kolego DCG , jeszcze wyższy profil opony ma sobie kolega założyć ? chyba do traktora .
Ile mój drogi sprzedałeś nowych opon ? Ile aut miałeś okazję "ubierać" w nowe opony ? Raczej kilkaset razy mniej ode mnie . I to piszę z całą świadomością . Pokazałem twoje dobre rady przyjacielowi z pewnej firmy oponiarskiej z którą wspópracuję od kilkunastu lat - bardzo mu się to podobało . jeszcze mu się kaszel nie uspokoił bo w tym czasie herbatkę popijał .
Kolega jeździ w anglii gdzie śniego to rzecz prawie nieznana , więc jego nie interesują zimowe opony na polskie koleiny - to zupełnie inna rzeczywistość .
Miałem citroena c5 z oponami 215/55/16 - czy ktoś wie jakiej to jest wielkości auto ? O czym wy piszecie - o celice która ma zupełnie inny wymiar koła . Założyłem to co założyłem bo tak uważałem za stosowne na snieg i doły u mnie na dzielnicy . jadę codziennie po budowie a nie po ulicy , więc to był jedyny ratunek poza zmianą zawieszenia .
co do rzeczonych 225/50/16 : prosty rachunek matematyczny
225 mm x 50 % x2 = 225 mm
16 cali x 25,4 = 406,4 mm
razem : = 631,4
.............................................
205/55/15 czyli standard celiny :
205 mm x 55 x 2 = 222,5 mm
15 cali x 25,4 = 381,0 mm
razem = 606,6 mm
.............................................
różnica w wysokości : 631,4 - 606,6 = 24,8 mm na plusie .
dla 215/45/16 różnica na minusie wynosi 6,6 mm .
dla mnie wybór jest oczywisty . rachunek jest czysto matematyczny , nie obejmuje niuansów w postaci różnic w szerokości opony poszczególnych producentów które są i zawsze były .
to co kolego DCG , jeszcze wyższy profil opony ma sobie kolega założyć ? chyba do traktora .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
mario2007 pisze:DCG nie odpowiedziałeś na pytanie - co to znaczy twoim zdaniem
dobra, jak dobrze wiesz, oryginalny rozmiar kół w st202 to kicha, wygląda to tragicznie - malutkie kółka i ogromne nadkola
Tu masz zdjęcie mojej VI na oponach 225/45/17 i na seryjnym zawiasie
nadkole jest idealnie wypełnione i moim zdaniem, wygląda to dużo lepiej niż u Majstra na TEIN'ach
Średnica koła jest co prawda sporo większa od serii, ale już Margo przy 215/45/17 wygląda to idealnie i uważam że majster powinien dobrać zamiennik tej właśnie opony, czyli NIECO większa średnica niż ma teraz, a nie tak jak Ty sugerujesz, żeby jeszcze średnice zmniejszać
mario2007 pisze:Ile mój drogi sprzedałeś nowych opon ?
co handel oponami ma wspólnego z tematem?
mario2007 pisze: Ile aut miałeś okazję "ubierać" w nowe opony ? Raczej kilkaset razy mniej ode mnie
co Twoje setki aut (a raczej tysiące zapewne) mają wspólnego z dobraniem opon do celiki?
mario2007 pisze:Kolega jeździ w anglii gdzie śniego to rzecz prawie nieznana , więc jego nie interesują zimowe opony na polskie koleiny - to zupełnie inna rzeczywistość .
a mój kolega z Australii jeździ na kangurach, no i? co to wnosi do tematu?
bo Twój kolega z Anglii i Twoje setki citroenów mają tyle wspólnego z dobraniem kół do VI, co mój kolega na kangurze
Historia mojego rajdowania i budowy rajdówki:
https://www.facebook.com/DCG.Rally
https://www.facebook.com/DCG.Rally
- Żółty
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10-12-12, 16:06
ładna sztuka.
szkoda że stoi jak koza i na balonie.
17" i 215/40 było by bardziej widowiskowe
tak, jestem zwolennikiem gleby
szkoda że stoi jak koza i na balonie.
17" i 215/40 było by bardziej widowiskowe
tak, jestem zwolennikiem gleby
http://www.facebook.com/fatpl <-Polub nas na Facebooku
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
DCG jak zwykle uważasz się za alfę i omegę - twoje auto na 17 , jego na 16 calowych kołach itp itd . nie masz pojęcia o temacie , nie potrafisz poza sloganami wypowiedzieć się na ten temat , matematyka jest ci obca , poza tym jak zwykle masz mi za złe że więcej w życiu posiadałem samochodów , więcej sprzedałem opon i innych części do samochodów ... . jak dojdziesz do mojego wieku to porozmawiamy o doświadczeniu a nie o dobieradłach komputerowych .
poza tym ja mam w dupie czy mnie lubisz czy nie - nie pisz głupot i mnie nie obrażaj .
żółty ci napisał jak wygląda auto na przewymiarowanych kołach prosto z audi a3 lub octavii - nie mam nic do dodania
poza tym ja mam w dupie czy mnie lubisz czy nie - nie pisz głupot i mnie nie obrażaj .
żółty ci napisał jak wygląda auto na przewymiarowanych kołach prosto z audi a3 lub octavii - nie mam nic do dodania
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
mario2007 pisze:DCG jak zwykle uważasz się za alfę i omegę
mario, sory, ale masz chyba rozdwojenie jaźni to nie ja w co drugim temacie piszę ile to nie miałem aut, jaką to firmę nie mam, że większość klubowiczów mogło by u mnie pracować i ogólnie jaki nie jestem za*bisty
mario2007 pisze: twoje auto na 17 , jego na 16 calowych
mario2007 pisze: matematyka jest ci obca
rozmawiamy o średnicy koła, co tu ma do rzeczy rozmiar felgi?
mario2007 pisze:poza tym ja mam w dupie czy mnie lubisz czy nie - nie pisz głupot i mnie nie obrażaj .
nie chodzi o to że Cię nie lubię, rozmawialiśmy kiedyś na spocie we Wrocku i byłeś bardzo sympatyczny po prostu piszesz masę rzeczy z którymi się nie zgadzam i było by fajnie, jak byś nie zabraniał mi wyrażać swojego zdania
btw. wskaż mi w którym miejscu Cię obraziłem, na pewno przeproszę
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
miły jestem zawsze dla ludzi którzy są mili dla mnie . nic się nie zmieniło
od "afery" z locomotors masz mnie za "pomocnika diabła" co najmniej i wyciągasz z kontekstu zdania /lekko poprawione oczywiście / które mnie drażnią . to czy mam czy miałem jakąś firmę nie ma tu nic do rzeczy , po prostu kilkanaście lat w motoryzacji /przeszłość na szczęście/ i w sumie kilkadziesiąt lat w handlu /stary już jestem / nauczyło mnie paru rzeczy - na wymiary opon jestem bardzo czuły bo jednym ruchem można zepsuć wygląd i prowadzenie pojazdu .
to co masz na fotce jest przykładem czego nie należy robic - można bo nikt nikomu nie zabrania zakładania balonów do sportowego auta , ale to nie wygląda i prowadzi się "średnio" . może jest komfortowe ale nie o tym jest to forum .
na rachunku który ci pokazałem jest wyliczone prostym sposobem jaka będzie wysokośc koła w założonym przez naszego kolegę rozmiarze w stosunku do oryginału i tego co ja założyłem . i moim zdaniem pisanie mu rad że jeszcze powinien zwiększyć profil jest bez sensu , bo mu się zrobi z tego traktor na balonach który z prowadzeniem celiny nie będzie miał już nic wspólnego .
to co ja mam w aucie czyli 215/45/16 jest najbliższym obwodowo zamiennikiem oryginału przy zachowaniu dobrej tracji i jako takiego komfortu . wygląda też zacnie i ma sporo naśladowców w klubie - nie tylko we wrocławiu z tego co wiem .
może zakopiemy nasz mały topór wojenny na tym forum - chyba czas . chcę tu zaglądać z przyjemnością a nie w celu poszukiwania osób którym trzeba coś "dołożyc" ???
od "afery" z locomotors masz mnie za "pomocnika diabła" co najmniej i wyciągasz z kontekstu zdania /lekko poprawione oczywiście / które mnie drażnią . to czy mam czy miałem jakąś firmę nie ma tu nic do rzeczy , po prostu kilkanaście lat w motoryzacji /przeszłość na szczęście/ i w sumie kilkadziesiąt lat w handlu /stary już jestem / nauczyło mnie paru rzeczy - na wymiary opon jestem bardzo czuły bo jednym ruchem można zepsuć wygląd i prowadzenie pojazdu .
to co masz na fotce jest przykładem czego nie należy robic - można bo nikt nikomu nie zabrania zakładania balonów do sportowego auta , ale to nie wygląda i prowadzi się "średnio" . może jest komfortowe ale nie o tym jest to forum .
na rachunku który ci pokazałem jest wyliczone prostym sposobem jaka będzie wysokośc koła w założonym przez naszego kolegę rozmiarze w stosunku do oryginału i tego co ja założyłem . i moim zdaniem pisanie mu rad że jeszcze powinien zwiększyć profil jest bez sensu , bo mu się zrobi z tego traktor na balonach który z prowadzeniem celiny nie będzie miał już nic wspólnego .
to co ja mam w aucie czyli 215/45/16 jest najbliższym obwodowo zamiennikiem oryginału przy zachowaniu dobrej tracji i jako takiego komfortu . wygląda też zacnie i ma sporo naśladowców w klubie - nie tylko we wrocławiu z tego co wiem .
może zakopiemy nasz mały topór wojenny na tym forum - chyba czas . chcę tu zaglądać z przyjemnością a nie w celu poszukiwania osób którym trzeba coś "dołożyc" ???
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
mario2007 pisze: i moim zdaniem pisanie mu rad że jeszcze powinien zwiększyć profil jest bez sensu , bo mu się zrobi z tego traktor na balonach który z prowadzeniem celiny nie będzie miał już nic wspólnego .
nikt mu nie każe zwiększać profilu, tylko średnicę !
czy to jakiś problem zrozumieć że to dwie różne rzeczy i że można kupić opony o większej średnicy oraz większe felgi i dograć to tak żeby profil był nawet mniejszy niż teraz (i nie mówię o "profilach" typu 45/55 bo to procenty, tylko o faktycznej wysokości profilu po przeliczeniu na milimetry)
wtedy będzie ładniej wyglądało i lepiej się prowadziło
no ręce opadają...
- Żółty
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10-12-12, 16:06
Matus, DCG, świeży tu jestem, więc musicie wybaczyć, ale jeśli on założy na ten samochód koło o większej średnicy, to będzie mógł przejeżdzać nad żywym leżącym policjantem.
To celica a nie HiLux
no chyba że ktoś buduje kopie WuRCa
To celica a nie HiLux
no chyba że ktoś buduje kopie WuRCa
http://www.facebook.com/fatpl <-Polub nas na Facebooku
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
Matus sorry ale DCG napisał o średnicy opony nie FELGI - cofnij się stronkę do tyłu .
Gdyby zaproponował zmianę z 16 na 17 cali nie naraził by się na moje uwagi . Nie czytasz ze zrozumieniem . Zwiększenie średnicy opony przy zachowaniu tej samej średnicy felgi oznacza dalszy wzrost profilu opony - z 50 na 55 % na przykład .
Gdyby zaproponował zmianę z 16 na 17 cali nie naraził by się na moje uwagi . Nie czytasz ze zrozumieniem . Zwiększenie średnicy opony przy zachowaniu tej samej średnicy felgi oznacza dalszy wzrost profilu opony - z 50 na 55 % na przykład .
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
- DCG
- Użytkownik
- Posty: 5383
- Rejestracja: 30-11-06, 21:02
mario2007 pisze:może zakopiemy nasz mały topór wojenny na tym forum - chyba czas
cieszę się, że do tego doszliśmy
majster pisze:No a tego nie powinno się chyba robić?! Należałoby się trzymać najbliższej średnicy fabrycznej.
zobacz na auto Margo, ma zwiększoną średnicę o 18mm w porównaniu do oryginału, moim zdaniem idealny kompromis między wyglądem, a prowadzeniem auta
Ostatnio zmieniony 10-12-12, 22:59 przez DCG, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żółty
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10-12-12, 16:06
majster pisze:Należałoby się trzymać najbliższej średnicy fabrycznej.
kompletnie nie widze związku. różnica jest taka że prędkościomierz będzie kłamał.
a półosie i całą resztę, na małym kole też dasz rade zajeździć, więc no fear
http://www.facebook.com/fatpl <-Polub nas na Facebooku
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
majster pisze:Matus pisze:nikt mu nie każe zwiększać profilu, tylko średnicę !
No a tego nie powinno się chyba robić?! Należałoby się trzymać najbliższej średnicy fabrycznej. Fakt, pewnie lepiej to wygląda
Idąc tym tropem to musisz wrócić do ori 15stek i ori rozmiaru opon i najlepiej ori zawiechy Ale realia są inne, właśnie cała zabawa w tym żeby nie trzymać się ori setupu i wtedy to zaczyna wyglądać Tak jak np na fotce od DCG
-
- Użytkownik
- Posty: 4310
- Rejestracja: 20-08-09, 22:17
kurde, ja też pisałem o zwiększeniu srednicy opony ale nikt nie mówił że nie zwiększył bym wtedy też felgi...
cały czas gadamy o wyglądzie połączonym z prowadzniem więc mario2007 niech to do Ciebie dotrze.
pisałem też że mam 215/45/17 u siebie i polecam, Margo też tak ma, nie jest to stockowy rozmiar, ale na Teinach auto wygląda świetnie i wcale nie przejeżdża nad żywymi policjantami, powiem wręcz że mało nad czym da się spokojnie przejechać więc przestań się mądrzyć do cholery bo w każdym temacie wiesz wszystko najlepiej...
wiek nie usprawiedliwia gburowatej upierdliwości i mam nadzieję że jak prawie 2 razy młodsza osoba Ci to mówi to wreszcie dotrze...
cały czas gadamy o wyglądzie połączonym z prowadzniem więc mario2007 niech to do Ciebie dotrze.
pisałem też że mam 215/45/17 u siebie i polecam, Margo też tak ma, nie jest to stockowy rozmiar, ale na Teinach auto wygląda świetnie i wcale nie przejeżdża nad żywymi policjantami, powiem wręcz że mało nad czym da się spokojnie przejechać więc przestań się mądrzyć do cholery bo w każdym temacie wiesz wszystko najlepiej...
wiek nie usprawiedliwia gburowatej upierdliwości i mam nadzieję że jak prawie 2 razy młodsza osoba Ci to mówi to wreszcie dotrze...
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
- majster
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: 30-03-12, 01:54
DCG pisze:zobacz na auto Margo, ma zwiększoną średnicę o 18mm w porównaniu do oryginału, moim zdaniem idealny kompromis między wyglądem, a prowadzeniem auta
Przyznaję, oczywiście lepiej to wygląda niż u mnie.
Makabra pisze:Idąc tym tropem to musisz wrócić do ori 15stek i ori rozmiaru opon i najlepiej ori zawiechy
Nie, nie, nigdy w życiu.
Na razie będę jeździł na tym co mam. Mam 4 x nowe oponki, które nie były tanie. Gdybym teraz chciał ten set odprzedać to nie wiem czy za oponki połowa by mi się zwróciła
Nie chce z dupowozu do jazdy codziennej jazdy robić też sztywnego bolidu. Każde zwiększenie średnicy felgi wiąże się ze zmniejszeniem profilu opony. Miałem poprzednio Accorda 2004 ekstremalnie obniżonego sprężynami Eibach, koła 18" 225/40. Jazda tym to już był hardcore po lokalnych drogach. Każdy kamyk i pęknięcia asfaltu były odczuwalne. Autostrada i szybka jazda po gładkich asfaltach po prostu bajka-auto naprawdę ciężko było wyprowadzić z równowagi.
Niedługo wracam do PL, dziury w mojej mieścinie już mnie przerażają.
Wracając do Celicy-auto lekko utwardziłem i obniżyłem. Gdybym obniżył o 40mm. pewnie lepiej by to wyglądało-dlatego jest założony oddzielny wątek w "tuningu". Zdecydowałem się jednak na Teiny.
Auto prowadzi się pewniej po obniżeniu. 16-ki na razie zostają.
Ostatnio zmieniony 10-12-12, 23:54 przez majster, łącznie zmieniany 1 raz.