Granatowa ST202 (aka granatowa skarbonka ;-))
- Azvar
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 08-10-12, 21:47
Granatowa ST202 (aka granatowa skarbonka ;-))
Samochód:
*Toyota Celica ST202 '97
Silnik:
*3S-GE
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*Filtr K&N
koła:
*oryginalne felgi 15", pomalowane na czarno
*opony letnie Kumho KU31
Wnętrze:
*seria
Audio:
*chyba seria
*jakieś przeciętne radyjko z USB (jedyny plus...)
Body:
*seria
Krótki opis/historia samochodu:
Auto kupiłem niespełna 9 miesięcy temu od gościa w Dąbrowie Górniczej, w Polsce od kilku lat (sprowadzone z Francji). Kupione chyba nie drogo, ale też ze świadomością, że trzeba będzie coś włożyć. Auto od kiedy jest w Polsce co rok/dwa zmieniało właściciela, śmiem podejrzewać że każdy z poprzednich właścicieli robił tylko te rzeczy, które były niezbędne (choć i tak wiele z takich rzeczy jest jeszcze do zrobienia), niestety widać też trochę "druciarstwa" i amatorszczyzny. Najbardziej boli mnie brak takich 3 belek w przednim zderzaku, wizualnie to najsłabszy element auta. Z autem zżyłem się już na tyle, że zamierzam przy nim zostać (mam nadzieję, że słusznie), łączy mnie już z nim kilka "przygód" Jeśli tylko wyrobię z kasą, zamierzam go odrestaurować, naprawić całą mechanikę, a potem jakiś drobny estetyczny tuning (JDM!).
Krótki opis planów zmian (w wielkim skrócie):
- naprawy/wymiany eksploatacyjne/regeneracje części, do momentu aż nic nie będzie mnie już nie pokoić
- poprawki lakiernicze + naprawa błotnika, który obił mi jakiś as parkowania...
- lampy JDM
- zmiana spojlera na dwu-nogi
- białe kierunki
- wygłuszenie auta i jakieś dobre audio
- delikatna gleba i koła 17"
Zdjęcia:
*Toyota Celica ST202 '97
Silnik:
*3S-GE
Przeniesienie napędu:
*seria
Zawieszenie:
*seria
Hamulce:
*seria
Układ wydechowy:
*seria
Układ dolotowy:
*Filtr K&N
koła:
*oryginalne felgi 15", pomalowane na czarno
*opony letnie Kumho KU31
Wnętrze:
*seria
Audio:
*chyba seria
*jakieś przeciętne radyjko z USB (jedyny plus...)
Body:
*seria
Krótki opis/historia samochodu:
Auto kupiłem niespełna 9 miesięcy temu od gościa w Dąbrowie Górniczej, w Polsce od kilku lat (sprowadzone z Francji). Kupione chyba nie drogo, ale też ze świadomością, że trzeba będzie coś włożyć. Auto od kiedy jest w Polsce co rok/dwa zmieniało właściciela, śmiem podejrzewać że każdy z poprzednich właścicieli robił tylko te rzeczy, które były niezbędne (choć i tak wiele z takich rzeczy jest jeszcze do zrobienia), niestety widać też trochę "druciarstwa" i amatorszczyzny. Najbardziej boli mnie brak takich 3 belek w przednim zderzaku, wizualnie to najsłabszy element auta. Z autem zżyłem się już na tyle, że zamierzam przy nim zostać (mam nadzieję, że słusznie), łączy mnie już z nim kilka "przygód" Jeśli tylko wyrobię z kasą, zamierzam go odrestaurować, naprawić całą mechanikę, a potem jakiś drobny estetyczny tuning (JDM!).
Krótki opis planów zmian (w wielkim skrócie):
- naprawy/wymiany eksploatacyjne/regeneracje części, do momentu aż nic nie będzie mnie już nie pokoić
- poprawki lakiernicze + naprawa błotnika, który obił mi jakiś as parkowania...
- lampy JDM
- zmiana spojlera na dwu-nogi
- białe kierunki
- wygłuszenie auta i jakieś dobre audio
- delikatna gleba i koła 17"
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 09-07-13, 21:17 przez Azvar, łącznie zmieniany 6 razy.
- Azvar
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 08-10-12, 21:47
- Azvar
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 08-10-12, 21:47
No i rozrząd z głowy (robiłem w ASO). Przy okazji zrobiłem generalny przegląd techniczny, wyszło na to że z najważniejszych rzeczy mam jeszcze do wymiany (biorąc pod uwagę tylko mechanikę):
- poduszki silnika (to już przypuszczałem wcześniej i myślę, że rozwiąże kilka mankamentów)
- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)
- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)
- uszkodzony czujnik poziomu oleju (to raczej olewam, koszt ponad 2000 zł, a mało złego się dzieje)
- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?
- poduszki silnika (to już przypuszczałem wcześniej i myślę, że rozwiąże kilka mankamentów)
- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)
- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)
- uszkodzony czujnik poziomu oleju (to raczej olewam, koszt ponad 2000 zł, a mało złego się dzieje)
- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?
- Margo
- Użytkownik
- Posty: 4242
- Rejestracja: 15-07-09, 08:39
Azvar pisze:- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)
uszczelka tyle kosztuje, ale bez przegięcia z ceną usługi, to jest prosta robota przy piwku !
- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?
wymień olej w skrzyni najpierw, jak nie pomoże to myśl o zmianie skrzyni
generalnie jak masz za dużo kasy to rób w ASO, ale wg mnie należy znaleźć dobry warsztat, ASO wiadomo przegina z cenami.
VI Biała SS-III Beams Red Top
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
viewtopic.php?t=22089
----------------------
grzeczne dziewczynki idą do nieba,
niegrzeczne tam gdzie chcą
- budolf
- Użytkownik
- Posty: 4851
- Rejestracja: 08-12-06, 23:31
Azvar pisze:- poduszki silnika (to już przypuszczałem wcześniej i myślę, że rozwiąże kilka mankamentów)
kupić nową od pawcia i/lub inną sprawną.
- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)
jc auto, kupić, zamontować, z nowymi klockami, po bożemu.
Azvar pisze:- uszczelka pokrywy zaworów (i uszczelnić miskę olejową), gdzie koszt samej usługi to 700 zł (a uszczelka 115 ;/)
Ten, co Ci wymieni tarcze, zrobi i uszczelkę.
- uszkodzony czujnik poziomu oleju (to raczej olewam, koszt ponad 2000 zł, a mało złego się dzieje)
Olać, jest bagnet, sprawdzać regularnie.
Azvar pisze:- skrzynia biegów do wymiany / naprawy / sam nie wiem (ciężko chodzą biegi), sam koszt sprawdzenia skrzyni w ASO to 2400,-, więc może lepiej od razu myśleć o wymianie?
Zmienić olej, jęsli nie pomoże, kupić sprawną używkę, np u Tomciusia
Proste.
st182 gtb
- alen
- Użytkownik
- Posty: 86
- Rejestracja: 07-05-10, 23:57
Azvar pisze:- pełny komplet tarcz hamulcowych (i tu się pojawia pytanie czy kupować te oryginalne czy też pójść w kierunku tych nacinanych, które wyglądaja fajnie, tylko czy są lepsze?)
Ja rozważam nacinane i nawiercane Mikody + dobry klocuch.
znajomy co prawda nie w celice, zeznał, że lepsze niż pełne.
niby rozgrzane lepiej mu hamowały w co ciężko mi uwierzyć,ale gościu fan prędkości
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55
mikoda się szybko dosyć zużywa przy ciężkim traktowaniu z dużych prędkości . miałem w 523 założone i po 15 tysiącach od założenia przez poprzedniego właściciela ja bym je już wywalił - ale się sprzedało auto i z czapki .
ciężko kupić dobre tarcze cięte i wiercone - moim zdaniem wystarczą wiercone , mniej się zużywają i nie mają tendencji do gięcia . szkoda że nie ma do celiny zimmermanna , zapomnielii zrobić
miska nie cieknie - jest wklejana na pastę . ciekną uszczelniacze na pompie oleju i na wale korbowym . to się wylewa na miskę i mechaniory mówią że to miska . ale i tak trzeba ją zdemontować do wymiany uszczelek na pompie oleju .
a w którym aso byłeś ???
ciężko kupić dobre tarcze cięte i wiercone - moim zdaniem wystarczą wiercone , mniej się zużywają i nie mają tendencji do gięcia . szkoda że nie ma do celiny zimmermanna , zapomnielii zrobić
miska nie cieknie - jest wklejana na pastę . ciekną uszczelniacze na pompie oleju i na wale korbowym . to się wylewa na miskę i mechaniory mówią że to miska . ale i tak trzeba ją zdemontować do wymiany uszczelek na pompie oleju .
a w którym aso byłeś ???
st 182 90 - sold
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
st 162 91 - sold
st 202 95 - sold
st 202 97 na spółkę z synem
- Azvar
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 08-10-12, 21:47
Na Bielanach.
Dzięki za rady, sam raczej też nie jestem przekonany do robienia wszystkiego w ASO, ot rozrząd wolałem zrobić tam i mieć święty spokój, była to sprawa nie cierpiąca zwłoki, a teraz mogę już na spokojnie szukać / testować polecane warsztaty, jakoś przeboleję brak poczekalni z TV i internetem za oszczędzone setki zł Gdybym miał za dużo kasy, to zapłaciłbym za Celinę prawie dwa razy więcej, aby tylko spać spokojnie.
Dzięki za rady, sam raczej też nie jestem przekonany do robienia wszystkiego w ASO, ot rozrząd wolałem zrobić tam i mieć święty spokój, była to sprawa nie cierpiąca zwłoki, a teraz mogę już na spokojnie szukać / testować polecane warsztaty, jakoś przeboleję brak poczekalni z TV i internetem za oszczędzone setki zł Gdybym miał za dużo kasy, to zapłaciłbym za Celinę prawie dwa razy więcej, aby tylko spać spokojnie.
- Azvar
- Użytkownik
- Posty: 94
- Rejestracja: 08-10-12, 21:47
Czy takie rzeczy jak: uszczelniacze wałka rozrządu, wału, pompy oleju, termostatu, oring pompy oleju oraz śruby wału i pompy wody... powinno się robić w trakcie wymiany rozrządu? Pytałem o tego typu rzeczy, ale uparcie twierdzili, że to zupełnie inna sprawa i nie robi się tego w ramach wymiany rozrządu, w sensie że nie będe potem płacić ponownie za tą samą usługę. Jak to z tym jest? Chciałem od razu mieć wszystko z głowy, ale teraz mam wątpliwości.
- carsik
- Użytkownik
- Posty: 5915
- Rejestracja: 30-08-06, 13:30
najlepiej zrobić dla świętego spokoju. Może termostatu niekoniecznie a uszczelkę pompy wody wymienia się razem z pompą.
www.gt4serwis.pl
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki. biurogt4@gmail.com lub dzwonie 695 13 25 28
-
- Użytkownik
- Posty: 3008
- Rejestracja: 09-04-07, 19:55