Srebrny Bobik Thomasa
-
- Użytkownik
- Posty: 448
- Rejestracja: 09-01-12, 06:11
Na 4 zdjęciu widać drugi kabelek biały od sterownika. Na jego końcu jest "cycek". Wyłamałem w tym miejscu plastikowe poprzeczki ( tak jakby wentylacja) i wsunąłem go w to miejsce. Patrząc od przodu zegarów wychodzi to około pod zerem obrotomierza.
Dodam że mocowanie sterownika niestety nie sprawdziło się bo nie byłem wstanie włożyć zegarów na miejsce. Więc opaskę zerwałem i luźno lata sobie za zegarami:)
Dodam że mocowanie sterownika niestety nie sprawdziło się bo nie byłem wstanie włożyć zegarów na miejsce. Więc opaskę zerwałem i luźno lata sobie za zegarami:)
AT200 Srebrny Bobik
- Makabra
- Użytkownik
- Posty: 3233
- Rejestracja: 04-03-10, 08:02
-
- Użytkownik
- Posty: 448
- Rejestracja: 09-01-12, 06:11
https://www.youtube.com/embed/i791ZCEgzdM
Wszystko poskładane i działa. Już niedługo montaż:) zasilacz 3A wystarczyl do uruchomienia obydwu wiec nie wiem czemu n schematach podają 20A bezpiecznik
Wszystko poskładane i działa. Już niedługo montaż:) zasilacz 3A wystarczyl do uruchomienia obydwu wiec nie wiem czemu n schematach podają 20A bezpiecznik
AT200 Srebrny Bobik
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
thomas-cs pisze:https://www.youtube.com/embed/i791ZCEgzdM
Wszystko poskładane i działa. Już niedługo montaż:) zasilacz 3A wystarczyl do uruchomienia obydwu wiec nie wiem czemu n schematach podają 20A bezpiecznik
Bo bezpiecznik ma zabezpieczać przed przeciążeniem. To że 3A wytrzymało przez kilka sec. pracy, to nie znaczy że tak będzie na dłuższą metę. Dodaj do tego opory np. w mroźny dzień.
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
W VII to jest na wyposazeniu podstawowym;)
CarDetailing - nowa pasja
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
viewtopic.php?t=27855&postdays=0&postorder=asc&start=40
http://forum.kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?t=16238
- eXcential
- Użytkownik
- Posty: 666
- Rejestracja: 11-11-10, 16:22
Skoczu pisze:W VII to jest na wyposazeniu podstawowym;)
Że niby gdzie?
MOJA TOYOTA CELICA viewtopic.php?t=26692
- Skoczu
- Użytkownik
- Posty: 1310
- Rejestracja: 03-05-09, 17:22
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 07-10-15, 18:26
-
- Użytkownik
- Posty: 448
- Rejestracja: 09-01-12, 06:11
Szczerze to nie pamiętam czy jest napędzana paskiem rozrządu czy nie. Ale jak masz wszystko rozebrane to bez sensu jest jej nie wymieniać jak kosztuje w granicach 100 zł (jeżeli też masz 1.. A jak nie wymienisz i padnie Ci stara to za robotę przepłacisz to co zaoszczędziłeś, a i będzie ryzyko ugotowania silnika.
AT200 Srebrny Bobik
-
- Użytkownik
- Posty: 448
- Rejestracja: 09-01-12, 06:11
No i zaczynam zabawę z remontem silnika. Z racji coraz większego zapotrzebowania na olej oraz wzrostu zużycia paliwa (pewnie zasyfiona sonda lambda, zasyfione świece) postanowiłem dłużej nie odkładać remontu. Zastanawiałem się nad swapem, ale remont w moim wypadku wyjdzie o wiele taniej (robocizna u znajomego mechanika praktycznie za darmo).
Dzisiaj zamówiłem uszczelki. Gdyby ktoś potrzebował to ceny w ASO w Olsztynie na dzień dzisiejszy są następujące:
1. uszczelka pod głowicę 306
2. Uszczelka kolektora ssącego 52
3. Uszczelka kolektora wydechowego 113
4. Uszczelka przepustnicy 23
5. Uszczelka dekla kolektora ssącego 39
6. Uszczelka pod TPS 21
7. Filtr oleju 44
Pierścienie kupiłem bardzo okazyjnie na allegro (niecałe 100) firmy RIK.
Głowicę oddam do kompleksowej naprawy, gdzie zdiagnozują czy coś trzeba robić i sami dobiorą części (uszczelniacze itp.)
Jak będzie potrzeba dokupienia czegoś jeszcze to na bieżąco będę dorzucał do listy.
Jakieś zdjęcia też pewnie się pojawią
Edit:
Remont skończony.
Pierścienie oczywiście zapieczone, kanały olejowe w tłoku też ledwo miały prześwit (próbnik napięcia ładnie je przeczyścił, średnicą idealnie pasował), komora spalania strasznie zasyfiona. Świece platynowe po przebiegu niecałe 40k poszły do śmieci (chyba zaczynała podpijać wodę, bo jakby lekko rdzawy osad mechanik zauważył na nich).
Dolot rozebrany i wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, zawór ISC jako tako przeczyszczony (moczył się całą noc w benzynie, na części pierwsze nie chciałem rozbierać).
Głowica oddana do podobno jednego z najlepszych zakładów w Olsztynie zajmujących się ich regeneracją. 870 zł. Czyszczenie, planowanie, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy, regulacja luzów. Zawory i prowadnice w super stanie.
Po zdjęciu miski olejowe pełno syfu. Jedna wielka czarna maź. Na przyszłość na pewno będę starać się jakoś miskę czyścić (płukanki, odkręcanie, może wlanie jakiegoś czyścidła przez korek spustowy - zastanowię się jeszcze )
Panewki według mechanika w bardzo dobrym stanie. Mi się wydawało, że mają jakieś tam drobne ryski, ale stwierdził, żebym jeb*** się w głowę i zakładał je z powrotem.
Śruby poszły nowe Elring, świece irydowe denso IK20TT. Olej Valvoline 10W40 z racji tego że miałem jeszcze 2 bańki. Po całkowitym spuszczeniu oleju weszło 4 lilry i jest na 3/4 miarki
Przy pierwszym odpaleniu strzeliło paliwem spod listwy wtryskowej (źle przykręciłem wąż doprowadzający Mechanik odkręcił poprawił i jest gitarka.
Zaczynamy docieranie. Teorii jest tyle, że sam już nie wiem, której słuchać. Chyba po prostu zacznę jeździć w miarę normalnie, bez wysokiego wkręcania na obroty i mocnego przyciskania pedału gazu.
Dzisiaj zamówiłem uszczelki. Gdyby ktoś potrzebował to ceny w ASO w Olsztynie na dzień dzisiejszy są następujące:
1. uszczelka pod głowicę 306
2. Uszczelka kolektora ssącego 52
3. Uszczelka kolektora wydechowego 113
4. Uszczelka przepustnicy 23
5. Uszczelka dekla kolektora ssącego 39
6. Uszczelka pod TPS 21
7. Filtr oleju 44
Pierścienie kupiłem bardzo okazyjnie na allegro (niecałe 100) firmy RIK.
Głowicę oddam do kompleksowej naprawy, gdzie zdiagnozują czy coś trzeba robić i sami dobiorą części (uszczelniacze itp.)
Jak będzie potrzeba dokupienia czegoś jeszcze to na bieżąco będę dorzucał do listy.
Jakieś zdjęcia też pewnie się pojawią
Edit:
Remont skończony.
Pierścienie oczywiście zapieczone, kanały olejowe w tłoku też ledwo miały prześwit (próbnik napięcia ładnie je przeczyścił, średnicą idealnie pasował), komora spalania strasznie zasyfiona. Świece platynowe po przebiegu niecałe 40k poszły do śmieci (chyba zaczynała podpijać wodę, bo jakby lekko rdzawy osad mechanik zauważył na nich).
Dolot rozebrany i wyczyszczony, przepustnica wyczyszczona, zawór ISC jako tako przeczyszczony (moczył się całą noc w benzynie, na części pierwsze nie chciałem rozbierać).
Głowica oddana do podobno jednego z najlepszych zakładów w Olsztynie zajmujących się ich regeneracją. 870 zł. Czyszczenie, planowanie, docieranie gniazd, wymiana uszczelniaczy, regulacja luzów. Zawory i prowadnice w super stanie.
Po zdjęciu miski olejowe pełno syfu. Jedna wielka czarna maź. Na przyszłość na pewno będę starać się jakoś miskę czyścić (płukanki, odkręcanie, może wlanie jakiegoś czyścidła przez korek spustowy - zastanowię się jeszcze )
Panewki według mechanika w bardzo dobrym stanie. Mi się wydawało, że mają jakieś tam drobne ryski, ale stwierdził, żebym jeb*** się w głowę i zakładał je z powrotem.
Śruby poszły nowe Elring, świece irydowe denso IK20TT. Olej Valvoline 10W40 z racji tego że miałem jeszcze 2 bańki. Po całkowitym spuszczeniu oleju weszło 4 lilry i jest na 3/4 miarki
Przy pierwszym odpaleniu strzeliło paliwem spod listwy wtryskowej (źle przykręciłem wąż doprowadzający Mechanik odkręcił poprawił i jest gitarka.
Zaczynamy docieranie. Teorii jest tyle, że sam już nie wiem, której słuchać. Chyba po prostu zacznę jeździć w miarę normalnie, bez wysokiego wkręcania na obroty i mocnego przyciskania pedału gazu.
AT200 Srebrny Bobik
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
https://zapodaj.net/fd02a29e58bac.jpg.html
https://zapodaj.net/e817a4ad54f4a.jpg.html
https://zapodaj.net/b012ce6d20e5a.jpg.html
https://zapodaj.net/7d6e8fb0d1f32.jpg.html
https://zapodaj.net/7dfc5c9c0879b.jpg.html
https://zapodaj.net/bd4e29c9abb7a.jpg.html
https://zapodaj.net/496393f09d2d5.jpg.html
https://zapodaj.net/9d643a1c2a8e2.jpg.html
https://zapodaj.net/152a979f320cd.jpg.html
https://zapodaj.net/58414e5ee86d7.jpg.html
https://zapodaj.net/272a832a1f226.jpg.html
https://zapodaj.net/40a0aa2665f25.jpg.html
https://zapodaj.net/294b408282ce7.jpg.html
https://zapodaj.net/b8957217b6f70.jpg.html
https://zapodaj.net/c561aab4c993b.jpg.html
https://zapodaj.net/e817a4ad54f4a.jpg.html
https://zapodaj.net/b012ce6d20e5a.jpg.html
https://zapodaj.net/7d6e8fb0d1f32.jpg.html
https://zapodaj.net/7dfc5c9c0879b.jpg.html
https://zapodaj.net/bd4e29c9abb7a.jpg.html
https://zapodaj.net/496393f09d2d5.jpg.html
https://zapodaj.net/9d643a1c2a8e2.jpg.html
https://zapodaj.net/152a979f320cd.jpg.html
https://zapodaj.net/58414e5ee86d7.jpg.html
https://zapodaj.net/272a832a1f226.jpg.html
https://zapodaj.net/40a0aa2665f25.jpg.html
https://zapodaj.net/294b408282ce7.jpg.html
https://zapodaj.net/b8957217b6f70.jpg.html
https://zapodaj.net/c561aab4c993b.jpg.html