S̴̲̑T̴̻͘2̸̝̂0̵̳̏2̸̹̈́
- Frugo
- Klubowicz
- Posty: 2581
- Rejestracja: 08-07-11, 00:17
Jarke pisze:Na dniach dojdzie jeszcze małe światło przeciwmgłowe pod zderzakiem, żeby Pan Władza nie miał się do czego ewentualnie doczepić.
Ale po co?
Zakładasz do ori - przeciwmgłowych oprawki na żarówki dwu-włóknowe. Jedno włókno świeci jako stop a drugie jako przeciwmgłowe i nie musisz nic dokładać . I masz stop na 2 bloki
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Czegoś tu nie ogarniam, potrzebne dokładniejsze tłumaczenie.
JDMy (na przykładzie prawej lampy) mają:
( wsteczne || poz./stop || poz./stop || kierunek )
I teraz oba poz/stopy są już na trzech kablach (stop, pozycyjne, masa). Mój problem polega na tym, że nie widzę tutaj możliwości polutować tego tak, żeby mieć i podwójną pozycję i podwójny stop i jeszcze przeciwmgłowe.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to wsadzić dwu-włóknową oprawkę, na jeden kabel dać przeciwmgłowe, a na drugi zlutować pozycje i stopa. Chociaż słaby jestem z elektroniki, bo moje umiejętności ograniczają się do lutowania, to wydaje mi się, że nie jest to dobra droga bo prąd to przebiegłe zwierze i coś chyba mogłoby tu najzwyczajniej w świecie j***ąć.
Dlatego właśnie chciałem wyprowadzić sobie kabel przeciwmgłowych i masę pod zderzak i zrobić coś na tę modłę:
- conrad_hopper
- Użytkownik
- Posty: 677
- Rejestracja: 17-04-12, 00:33
Jarke pisze:Obrazek
Czegoś tu nie ogarniam, potrzebne dokładniejsze tłumaczenie.
JDMy (na przykładzie prawej lampy) mają:
( wsteczne || poz./stop || poz./stop || kierunek )
I teraz oba poz/stopy są już na trzech kablach (stop, pozycyjne, masa). Mój problem polega na tym, że nie widzę tutaj możliwości polutować tego tak, żeby mieć i podwójną pozycję i podwójny stop i jeszcze przeciwmgłowe.
Jedyne co przychodzi mi na myśl, to wsadzić dwu-włóknową oprawkę, na jeden kabel dać przeciwmgłowe, a na drugi zlutować pozycje i stopa. Chociaż słaby jestem z elektroniki, bo moje umiejętności ograniczają się do lutowania, to wydaje mi się, że nie jest to dobra droga bo prąd to przebiegłe zwierze i coś chyba mogłoby tu najzwyczajniej w świecie j***ąć.
Dlatego właśnie chciałem wyprowadzić sobie kabel przeciwmgłowych i masę pod zderzak i zrobić coś na tę modłę:
Obrazek
( wsteczne || poz./stop/przeciwmgł. || poz./stop || kierunek )
Jarke, można zrobić tak, aby były 2 stopy i 1 przeciwmgielne w lampie. Po prostu prąd dochodzi do "wewnętrznych" żarówek zarówno wtedy, gdy włączysz przeciwmgłowe jak i po naciśnięciu hamulca. Kwestia dołożenia kabelka, jeśli masz wiązkę JDM, albo oprawki dwuwłóknowej do zwykłej wiązki. I nic nie yeb*ie
electric vehicles technician, hobby: ST162, ST205
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Poszedłem za radą i postanowiłem przylutować przeciwmgłowe do JDMów.
...ale poszło trochę nie po mojej myśli.
Wziąłem wiązkę EU i zamontowałem ją do lampy JDM. Z wiązki JDM uciąłem jedną dwuoprawkę i włożyłem w miejsce przeciwmgłowego. Do nowej dwuoprawki przylutowałem masę, pozycyjne od drugiej dwuoprawki i stop od drugiej dwuoprawki, po czym do stopa dolutowałem jeszcze kabel od przeciwmgłowych.
Pozycje działają świetnie, ale gdy naciskam pedał hamulca, to zapala mi się na desce kontrolka przeciwmgłowych i świeci. Tak na stałe, do póki nie wyłączę przyciskiem od przeciwmgłowych.
Gdzie popełniłem błąd?
Poniżej dzieło sztuki żeby łatwiej było nam się zrozumieć.
Z tego co się doczytałem z forumów to niby tak to powinno wyglądać, ale jednak coś tu nie działa. Co poszło nie tak?
...ale poszło trochę nie po mojej myśli.
Wziąłem wiązkę EU i zamontowałem ją do lampy JDM. Z wiązki JDM uciąłem jedną dwuoprawkę i włożyłem w miejsce przeciwmgłowego. Do nowej dwuoprawki przylutowałem masę, pozycyjne od drugiej dwuoprawki i stop od drugiej dwuoprawki, po czym do stopa dolutowałem jeszcze kabel od przeciwmgłowych.
Pozycje działają świetnie, ale gdy naciskam pedał hamulca, to zapala mi się na desce kontrolka przeciwmgłowych i świeci. Tak na stałe, do póki nie wyłączę przyciskiem od przeciwmgłowych.
Gdzie popełniłem błąd?
Poniżej dzieło sztuki żeby łatwiej było nam się zrozumieć.
Z tego co się doczytałem z forumów to niby tak to powinno wyglądać, ale jednak coś tu nie działa. Co poszło nie tak?
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
człowieku... .przylutowałeś do stopa p.mglę???????? no to masz odpowiedź czemu się świeci - to ma wyglądać tak:
viewtopic.php?t=37878&postdays=0&postorder=asc&start=20
viewtopic.php?t=37878&postdays=0&postorder=asc&start=20
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- bartek_asik
- Klubowicz
- Posty: 6237
- Rejestracja: 10-11-06, 10:48
Musisz wykorzystać wiązkę EU (ona ma już pin od p.mgły) i zastępujesz oprawkę p.mgły oprawką na 21/5W. Następnie na skrajnej belce robisz 21W - STOP, 5W - pozycja a na wewnętrznej 21W p.mgła i 5W pozycja. Masz wtedy dwie pozycje, stop po zewnętrznej a p.mgła jak w oryginale po środku. Jeżeli chcesz mieć tak jak w JDM'ach 2 pozycje i 2 stopy to musisz rozwiercić lampę na środkowej belce i wsadzić dodatkową oprawkę (stosunkowo małą by się zmieściła) z mocną żarówką... ale ja tam bym nie psuł JDM-ów i nic w nich nie wiercił - wiercenie to mod podstawowy do VII-mek by pozbyć się tych ohydnych przeciwmgielnych ze zderzaka
セリカ ST182 - sold
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
Swift GTi Rally - sold
セリカ ST162 - rally
Corolla E12 - sold
Doblo 263 Power - sold
Chevy TrailBlazer - for sale
next daily? Tundra? RAM?
"Mąż tam w świecie za funtem odkładał funt
Na Toyotę przepiękną aż strach"
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
BOOM, pracowity weekend.
Dzięki nieocenionej ilości pomocy od slyftera udało się:
- zregenerować pompę wspomagania (na częściach ASO, układ kierowniczy chodzi jak nowy),
- wymienić na nowe uszczelki pod pokrywą zaworów,
- wypucować do czysta przepustnicę,
- pomalować kolektor dolotowy, pokrywę zaworów i osłonę kolektora wydechowego.
Pozostało tylko zrobić małą kąpiel pod maską.
Plany na resztę maja:
GLEBIĆ.
EDIT:
Trafił się wcześniejszy termin, już po kąpieli.
Dzięki nieocenionej ilości pomocy od slyftera udało się:
- zregenerować pompę wspomagania (na częściach ASO, układ kierowniczy chodzi jak nowy),
- wymienić na nowe uszczelki pod pokrywą zaworów,
- wypucować do czysta przepustnicę,
- pomalować kolektor dolotowy, pokrywę zaworów i osłonę kolektora wydechowego.
Pozostało tylko zrobić małą kąpiel pod maską.
Plany na resztę maja:
GLEBIĆ.
EDIT:
Trafił się wcześniejszy termin, już po kąpieli.
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
dun, dun, dun... DOSTAWA.
Sprzęgło Valeo, e56 ze szperą i grube półosie.
Generalnie slyfter po raz kolejny nabija sobie u mnie przysługi do odebrania na potem, ale nie wiem co bym bez niego zrobił. Zeszło się do nocy, ale szpera siedzi, żre i straszy dzieci.
Jakby ktoś chciał cienkie półosie, moją poprzednią s54 czy coś innego to się nie krępować. Leży w bagażniku, a sam tego nie wyjmę.
Sprzęgło Valeo, e56 ze szperą i grube półosie.
Generalnie slyfter po raz kolejny nabija sobie u mnie przysługi do odebrania na potem, ale nie wiem co bym bez niego zrobił. Zeszło się do nocy, ale szpera siedzi, żre i straszy dzieci.
Jakby ktoś chciał cienkie półosie, moją poprzednią s54 czy coś innego to się nie krępować. Leży w bagażniku, a sam tego nie wyjmę.
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Update: zobaczę się z wami na JF.
Wjechały H&R 30/30 i była mała sesja, żeby było co do kwalifikacji na JF wysłać. Gleba jest idealna, do póki nie przeoczę, że jest garb na jezdni to nic nigdzie nie trze. Brakuje tylko odrobiny dystansów.
Ruszając nie jestem w stanie spalić kapcia na moich semi slickach. Ruszam z 5k, zapiszczą i ciągną. W zakrętach różnica też jest ogromna. Nie palisz kapcia jednym kołem tylko ładnie idziesz tam gdzie chciałeś. Nie jest to jakoś brutalnie odczuwalne, ale przy płynnym stylu jazdy i dobrej linii daje naprawdę dużą różnicę.
Wjechały H&R 30/30 i była mała sesja, żeby było co do kwalifikacji na JF wysłać. Gleba jest idealna, do póki nie przeoczę, że jest garb na jezdni to nic nigdzie nie trze. Brakuje tylko odrobiny dystansów.
Mau5 pisze:Zazdraszczam moda! Jest duża różnica na e56?
Ruszając nie jestem w stanie spalić kapcia na moich semi slickach. Ruszam z 5k, zapiszczą i ciągną. W zakrętach różnica też jest ogromna. Nie palisz kapcia jednym kołem tylko ładnie idziesz tam gdzie chciałeś. Nie jest to jakoś brutalnie odczuwalne, ale przy płynnym stylu jazdy i dobrej linii daje naprawdę dużą różnicę.
- Wiśnia2424
- Użytkownik
- Posty: 71
- Rejestracja: 20-09-15, 22:00
Piękna Celica VI . Zadbałeś o szczegóły i to mi się bardzo podoba . Dałeś jej blask i można powiedzieć drugie życie . Wszystko nabrało koloru . Jestem zachwycony . Felgi również świetnie dopasowane ! Super . I jakie to są opony? , bo sam się przymierzam do kupna opon . polecasz je ? co to za firma itp
- Jarke
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 10-05-15, 22:51
Wiśnia2424 pisze:Piękna Celica VI . Zadbałeś o szczegóły i to mi się bardzo podoba . Dałeś jej blask i można powiedzieć drugie życie . Wszystko nabrało koloru . Jestem zachwycony . Felgi również świetnie dopasowane ! Super . I jakie to są opony? , bo sam się przymierzam do kupna opon . polecasz je ? co to za firma itp
Dzięki za miłe słowa.
Opony to jak w pierwszym poście Federal 595 RS-R w tym wypadku w rozmiarze 215/45/17. Na temat trwałości się zbyt mocno nie wypowiem, bo mam je dopiero 3 miesiące. Nie palę kapora, zdarza mi się jeździć agresywnie, ale ten i przyszły sezon na pewno mi ten komplet starczy. Nie wiem czy więcej.
One trochę aspirują do bycia semi-slickiem, więc na równym i suchym asfalcie przyczepność jest naprawdę na poziomie (przynajmniej w porównaniu ze wszelkimi oponami drogowymi i komfortowymi na jakich jeździłem, no ale to żadne zaskoczenie) zwłaszcza gdy się je odpowiednio rozgrzeje. Amatorsko na tor jak najbardziej.
Warto też wspomnieć, że na mokrym nawet daje radę, jak na taki bieżnik. Jest przewidywalna, ale oczywiście żadna jazda wyścigowa. Natomiast na deszczu to bój się boga. O ile jedziesz powoli, spokojnie, a asfalt jest po prostu mocno mokry to da się normalnie jechać, ale każda kałuża = aquaplaning. Każda, nawet najpłytsza. Jeździć na deszczu się da, ale nic więcej.
Ja jestem z nich zupełnie zadowolony i jak je skończę to pewnie kupię drugi komplet.